Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Peugeot Jet Force ehostelua

29.5.2013 22:36

Elikkäs nyt olis tarkoitus aloittaa Pösöstä pikku projekti!
Tarkoituksena olisi laittaa pösöä siistiin kuntoon että kehtaa kylällä ajella.
Projektilla ei ole kovaa kiirettä kun on tuo Rieju ajossa koko ajan, joten pyritään tekemään kaikki siististi.
Pösön sain joskus vuonna 2011 vaihdossa mönkijään. Silloin sillä oli ajettu jotain 3300kilsaa ja nyt mittarissa on 4035km. Ilman korttia ajelin melkein kaiken mitä oon tuolla ajanu kun kortin sain niin 4-päivää ehtisin ajaa niin se lahos :lol:

Suunnitelmiin kuuluu vähän kaikkea mm.
-katteiden maalaus
-Tekniikan kuntoon laitto
-Ulkonäöllisiä muutoksia mm crossitanko ja mahdollisesti keulan madallus.
-Valojen tummennusta
-Mahdollisesti uutta putkea
-Uusi kaasari tuon 12mm Gurtnerin tilalle.
-Sivujalka
-Uus ilmanputsari minkä sais purettua ja öljyttyä kun toi Pösön oma on sellanen että sitä ei saa auki vaan pitää aina ostaa uusi.
-Astinlaudoiksi mahdollisesti Lennesin Chapter Two:t
-Kilvi varikoppaan

Projektin toteutan mahdollisimman pienellä budjetilla joten osia yritetään ostaa käyttettynä mahdollisimman paljon.

Lopuksi kuvia!
Tuossa on keväällä 2012
Kuva

Nykyään
Kuva

Kuva

Jotain tälläistä lähdetään hakemaan. Kiitokset Yam4halle!
Kuva
Viimeksi muokannut Zuppox päivämäärä 11.8.2013 16:37, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Peugeot Jet Forcesta käyttis

22.6.2013 20:44

Morjes kaikille! Ei oo tullu päiviteltyä yhtään. On vaan ihmetyttänyt se että mikä tuossa paskassa :D skootterissa oikeen on. Ei enää edes yritä käynnistyä kun sitä polkee käymään. Kaasarin olen putsannut useampaan kertaan, ei vaikutusta. Läpät oli hyvät kun ne tarkistin, toista cdi-boksia olen kokeillut, kipinä on todella hyvä kahdella tulpalla. Mä en keksi mikä siinä oikeen voi olla.
Katteiden maalausta olen selvittänyt tuolta tutulta keneltä ketä ne maalaa. Ne menee maalaukseen heti kun tekniikka toimii.

Re: Peugeot Jet Forcesta käyttis

23.6.2013 13:27

Onko puristuksia, saako kone polttoainetta? Oletko kokeillut tuoreella bensalla tai polttoaineen syöttämistä suoraan tulpanreijästä?

Re: Peugeot Jet Forcesta käyttis

23.6.2013 13:40

Puristuksia on. Koneella on ajettu se 4000km ja olen sinne sylinteriin katsonut ja siellä oli kaikki ok. Mitä nyt männän päällä oli karstaa. Kyllä se ainakin tulpan kastelee ekalla polkasulla mutta vois sitä kokeilla laittaa bensaa suoraan tulpan reiästä sisään.

Re: Peugeot Jet Forcesta käyttis

23.6.2013 13:49

Jos ei lähde käyntiin tuolla tavalla eli suoraan bensaa sylinteriin niin seuraavaksi katsoisin variaattorin puolen kampiakselin stefan, jos se vuotaa/on irti niin ei toimi.

Re: Peugeot Jet Forcesta käyttis

16.7.2013 1:13

Terveppäterve kaikille! Tosiaan Rieju varastettiin tossa viikko sitten :paha: niin on yritetty :D korjata skootteria. Käyntiin saa niin että ottaa ilmanputsarin irti ja ja peittää sen kädellä. Silloinkin käy maks 10sec ja sammuu. Kun sen saa käymään niin käryttää ihan helvetisti ja savu on sinistä kannentiiviste?

Re: Peugeot Jet Forcesta käyttis

16.7.2013 11:50

Kuullostaa kannentiivisteeltä, mutta tarkista vielä että minkä väristä jäähdytinneste on ja onko jäähdytinneste säiliössä painetta

Re: Peugeot Jet Force ehostelua // Se elää

11.8.2013 16:45

Tosiaan ostin kaverilta 17.5 millisen PHVA lorton ja iskin sen tähän kiinni. Tuloksena on se että toisella polkaisulla käymään ja pienet testiajot ajettu! Aika hyvin liikkuu vaikka kaasarin lisäksi on vaan hukkis tukittu. Kannentiiviste pitää vielä vaihtaa ja sit alkaa tekniikka toimimaan. Kaasarin säädöissä on tietty hakemista kun kylmänä ei siedä yhtään kaasua vaan sammuu mutta kun kone lämpeää niin toimii kaasupohjassa hyvin.
Nyt sisällä on 60 suutin

Tosiaan oon maalarille soitellu ja ensi viikolla lähtee katteet maalaukseen. Sit alkoi kiinnostaa sellanen jos maalauttaiskin kaikki katteet valkoiseksi. Miltä se kuullostaisi?
Mielipiteitä ja ehdotuksia saa pitää :D antaa!