Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: DT Pro SM -Matka kohti täydellisyyttä- ||Sähköjä||

10.5.2013 16:50

No laita kuva portmapista aukkojen mitoilla varustettuna niin voi ehkä mutuilla jotakin. Valurautapyttyä saa viilattua vaikka niillä dremelin pinkeillä kiviterillä mutta se on hidasta ja terät kuluvat nopeasti. Jossain rautakaupassa varmaan myydään dremeliin sellaisia kovametalli jyrsinteriä, ite tilasin ebaysta semmosen. Niillä sujuu paljon nopeammin.

Re: DT Pro SM -Matka kohti täydellisyyttä- ||Sähköjä||

10.5.2013 17:01

http://www.motot.net/galleria/kuva19858/ Siitä niin ;)

Re: DT Pro SM -Matka kohti täydellisyyttä- ||Sähköjä||

10.5.2013 17:16

Tuo portmappi vaikuttaa vähän epäilyttävältä koska tuossa on pakoaukolla asteita jo valmiiksi 190 ja leveyttäkin 71%. Eli ei käytännössä mitään viilattavaa ellei halua tehdä tosi kireää vehjettä mikä tuottaa huipputehon 11000+ rpm nurkilla, alhaalla vetoja ei yhtään ja pitäs luultavasti olla jo erilainen putkikin. Tosin pitäisi kyllä myös tietää aukeaako aukot kokonaan alakuolokohdassa ja paljonko männän yläreunan ja pytyn yläreunan etäisyys on yläkuolokohdassa kun saattaa nuo ajoitukset olla eritkin jos nuo aukot ei aukeakkaan kokonaan. Ja voihan noissa eri pyttyjen välilläkin olla pieniä eroja. Eli kannattais tehdä siitä sun omasta pytystä portmap ja sitten mitata vielä tuo männän ja pytyn yläreunan välinen etäisyys kun mäntä on yläkuolokohdassa ja aukkojen korkeudet ilmoittaa aukon yläreunan etäisyytenä pytyn yläreunaan.

Re: DT Pro SM -Matka kohti täydellisyyttä- ||Sähköjä||

10.5.2013 17:49

Jepjep, no laitan illalla kuvaa omasta portmapista sitten!

Re: DT Pro SM -Matka kohti täydellisyyttä- ||Sähköjä||

10.5.2013 20:35

Noniin, tuli tehtyä portmappi tuosta pytystä ja muuten samat tulokset kuin tossa minkä linkkasin, mutta pakoaukko 29mm korkea 32mm korkean sijaan :roll:

Iskunpituus noissa Minarelleissahan on 80mm
Sylinterin korkeus helmojen alareunasta YKKhon on 134mm, eli 13,4cm
Sylinterin halkaisija vähän yli 40,30mm, koska mäntä on 40,30mm

Re: DT Pro SM -Matka kohti täydellisyyttä- ||Sähköjä||

10.5.2013 21:22

Ei se iskunpituus kuitenkaan ihan 80 milliä taida olla, koska silloin kuutiotilavuus olisi päälle 100cc.
39mm iskunpituudella kuutioita olisi 49.75, kuulostaako paremmalta? ;)

Re: DT Pro SM -Matka kohti täydellisyyttä- ||Sähköjä||

10.5.2013 21:25

Mietinki vähän et tossa on jotai hämärää :D eli siis kiertokangen pituus on 80mm :lol:

Re: DT Pro SM -Matka kohti täydellisyyttä- ||Sähköjä||

10.5.2013 21:43

Ei paljo viilailua luulis tarvitsevan jos iskunpituus ois 80mm :D Tosin ei kestäisi kierrättää paljoa mihinkään mutta vääntää saattas kuin traktori.

am6:sessahan strategiset mitat ovat tosiaan 40,3x39mm. Mutta pytystä tarvitsisin vielä tiedon aukkojen yläreunojen etäisyyksistä pytyn yläreunaan, ja sen että paljonko on männän yläreunan etäisyys pytyn yläreunaan niin ei jää mitään arvailun varaan. Käytä pyttyä ja mäntää koneessa kiinni ja mittaa se siinä. Ja oishan se kuvakin siitä portmapista hyvä.

Re: DT Pro SM -Matka kohti täydellisyyttä- ||Sähköjä||

10.5.2013 22:46

No tsekkaan ne vielä kun kotiin pääsen ja laitan vaikka sen kuvankin sitte samalla :)

Re: DT Pro SM -Matka kohti täydellisyyttä- ||Sähköjä||

11.5.2013 18:26

Tuli otettua nyt noi viimesetkin mitat.

pakoaukon yläreunasta pytyn yläreunan "lähelle" 20mm matkaa. Mäntä on yläkuolokohdassa 4mm pytyn yläreunan tasalta (kuulostaako isolta 8o ) :roll: Tässähän on ihan tavallinen kansi, ei sellanen joka menee pytyn sisälle niinku rabasassa.

Sivuhuuhtelut on yläreunoistaan 30mm päässä pytyn yläreunan tasalta. Takahuuhtelu on 28mm pytyn yläreunan tasalta.

Portmapista en mitenkään jaksa ottaa kuvaa ku se on täysin samanlainen kun toi jonka linkkasin sillä erotuksella, että pakoaukon korkeus 29mm.

Re: DT Pro SM -Matka kohti täydellisyyttä- ||||

11.5.2013 22:29

Mittaukset mahtaa kusta vieläkin. Antamillasi tiedoilla pakoaukolla olisi ajoitusta 211 astetta eli se ois hyvä about 14-15000rpm huipputehon kierroksille.. :D Luulis mopoon riittävän.

Eli tuo männän ja pytyn reunojen välinen etäisyys mahtaa kusta kuten pööki epäilikin. Jos välys olisi 4mm sijasta 0,5mm mikä kuulostaisi huomattavasti realistisemmalta (varsinkin jos on alkuperäinen minarellin pytty ja mäntä) niin pakoaukon ajoitus olisi tuo sama 190 kuin tuossa toisessa portmapissa ja huuhtelujen ajoitus 126 astetta. Täytyy sanoa että vakiopytylle yllättävän paljon löytyy asteita, oon kuvitellu että am6:sessakin ois jotain 175-180 luokkaa ajoitukset vakiona. Tarkistappa vielä kahteen kertaan tuo männän ja pytyn yläreunan väli ja aukkojen yläreunojen etäisyydet pytyn yläreunaan :D

Jos se nyt sitten kuitenkin on niin että mitat pitävät paikkansa (tuo 4mm männän ja pytyn välys pois lukien) niin enpä minä tuosta viilaisi mitään. 190 asteisen ja oikeastaan maksimi levyisen (71% verranhan tuo vaikuttais olevan) pakoaukon aika-ala pitäis mutuna riittää 12krpm asti kuten myös 5 modernia huuhteluaukkoa 126 ajoituksella. Isompi kaasari (19-21mm) vois olla kokeilemisen arvoinen juttu. Voihan se olla ettei tuossa enoxissakaan hönkä oikein riitä..

edit: on noissa mittauksissa jotain muutakin hämärää. Sanoit että sinun pytyssäsi pakoaukon korkeus on 29mm kun se tuossa toisessa portmapissa olisi 32mm. No ei ole ainakaan korkeus, vaan leveys. Eli onko se sun pakoaukko nyt sitten 29mm leveä portmapista mitattuna? Se tekisi leveydeksi 66% eli sitä voisi levittää puolisen milliä kummallekkin sivulle jolloin se olisi noin 68% leveä mikä on ihan riittävästi.

Re: DT Pro SM -Matka kohti täydellisyyttä- ||||

11.5.2013 22:42

Jaaha tällasia nää darrapäivät näköjään meinaa olla, että tulee hölistyä ihan miä sattuu. Laitan portmapin näkyville tähän hetken päästä ku pääsen kotiin

Re: DT Pro SM -Matka kohti täydellisyyttä- ||||

20.5.2013 21:58

Joo en mä jaksa tolle viilauslinjalle lähteä nyt sitte kuitenkaa. Broidillehan tätä tehään, meinaan ite vaan innostua aina vähän liikaa :D

Ongelma: Mopo ei lähde käyntiin. Hyytyi viikko sitte koulun lähellä, ja tarkistin heti tulpan ja et saa bensaa. Joo molemmat toimii. Availin sitte pytyn ja tsekkasin: sieltä löyty hajonnu männänrengas, ja männän kyljessä pieni, n. 0,5cm pitkä vekki. Vaihdoin sitte männänrenkaat, ja puristuksia tuli helvetisti lisää, mutta siltikää ei käynnisty. Pari kertaa lupaili, ja tulppa kastuu.. Täytynee aamulla koittaa polkasta pari kertaa, mutta voisko tosiaan olla, että se ei lähde ton pienen vekin takia, joka on männässä? :eek:

edit. niijoo ja Marzzochin usdi tuli, on muuten aivan järkyttävän jykevä verrattuna vakioon :D Pitäs joku päivä modailla sekin kiinni :roll:

Re: DT Pro SM -Matka kohti täydellisyyttä- ||||

20.5.2013 22:06

Ei se nyt noin radikaalisti voi käyntiin vaikuttaa.

Re: DT Pro SM -Matka kohti täydellisyyttä- ||||

20.5.2013 22:12

No sitä itsekin mietin. Tossa poljin joku 15min käyntiin, parilla tauolla että saa tulppa kuivua. Pari kertaa hörähti... Voiskohan olla taas vaan nää "huonot" säädöt ja pitkä seisoma-aika..... :paha: