Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Ikuisuus projekti Suzuki S1

3.4.2013 18:18

Arvelinpa tekasta sykeröstä topikin kun nyt se alkaa edistyä johonkin suuntaan!
Eli kyseessä on projekti jota aina laittelen milloin huvittaa.
Noniin nyt itse asiaan.
Ostin viime syksynä 100 eurolla mopon projektiksi siihen hintaan tietysti sisältyi vikoja niin pirusti..

Kuva

mopo päreiksi ja koneesta vikaa miettimään vika löytikin sitten jonkun ajan päästä raittaita oli väärin päin..
Eipä muutakun kone kasaan ja siitä sitten mikroautoon kiinni.. ja eikun taas yhtä konetta laittelemaan..
Tekniikkana toimii tällä hetkellä 80cc malossi 16mm kaasari ja putkea ei tällä hetkellä ole
katteetkin tuli töhrittyä ja niistä tulikin niikuin pitkin aivan hirveät!
Kuva

Mopo keulaa vaille ajokunnossa! orkkis keula oli tuhannen solmulla samoiten rengas muistutti enemmän kahdeksikkoa
Sain ostettua derbin USD keulan ja renkaan kympillä niin pitihän se ottaa.
Kuva

Sitten tuli projektiin taukoa pakkaset ja kaverin kelkkaa laiteltiin niin ei siinä näppejään kylmättää mieli enää tehnyt.

Nyt kun lumet suli niin sain iskettyä eturenkaan kiinni ja koneen töräytin tuossa äsken käyntiin.
Kuva
Vielä on suunnitelmissa laittaa joku uus enskan takahaarukka tuohon koslaan kiinni..
Putkikin pitäisi jaksaa suunnitella.

Jatkoa tulee varmaan tässä lähi aikoina niin täysläppä pytyn osalta, putken tekoa ja takahaarukan nypläystä..

Re: Ikuisuus projekti Suzuki S1

3.4.2013 18:36

Hyvältä näyttää! Vielä paremmalta kun saat kiinni paremman takahaarukan.

Re: projekti Suzuki S1 ja mikroauto

4.4.2013 23:07

Nyt meni sitten kaasarin laippa poikki otin kaasarin irti jäi laipan puolikas käteen..
kunnon paska valua tuo 16mm kiina mikunin kopio ei pysty edes alumiini puikolla hitsaamaan tuskin on ees alumiinia koko kaasarissa :D

Noh ei auta kun rueta 18mm lorttoo korjailemaan

Laittelen varmaan mikroauton edistyksestä ensi viikolla, koska laitoin äsken 21mm kaasarin tilaukseen
Tässä vielä kuva siitä veneestä :D
Kuva

Re: Ikuisuus projekti Suzuki S1

5.4.2013 17:13

Ihan näin etukäteen sanon, että pyritään pitämään punainen lanka itse siinä mopon projektoinnissa.

Re: Ikuisuus projekti Suzuki S1

5.4.2013 18:19

juuh oke

noh tänään sain takahaarukan 20€ nii rupesin sitä laittelemaan

joku oli vetässy kunnon saumat :D
Kuva

räkähitsit pois ja korvakot kiinni..
Kuva

samalla sommittelua runkoon

Kuva

Re: Ikuisuus projekti Suzuki S1

12.4.2013 1:07

Saatanan härönnäköinen laite. En ite tekis millekkää kulkupelille noin, mutta mikäs siinä pienellä budjetilla osaa osan perään kiinni : D Arvostan kyllä tämmöistä kekseliäisyyttä. Ei varmasti tule yhtä kauhistuttavaa laitetta vastaan kuin tuo sinun "nykyaikaistettu" sykerö jos näin voi sanoa. :)

Re: Ikuisuus projekti Suzuki S1

12.4.2013 9:41

Morjens. Kahtelin tota sun projektias ja oot muuten justiinsa tekemässä tota swingiä niikun omassa projektissani olin aluksi tekemässä (topic löytyy täältä motot.netistä). Voin kertoa jo suoraan että jos teet niikuin minä eli korvakkeet tohon runkoon tolle swingille tohon kohtaan niin jousitus ei tule toimimaan.

Yleensäkkin jousitukselle on tietty geometria vipu varsien ym. suhteen, jos swingi tulee tohon etkä muuta esim. yläkiinnitys paikkaa ni jousituksesta ainakin minun kohalla tuli pirun löysä, istuin kyytiin ja pohjassa oli.

Itse korjasin ongelman derbi drd:n linkulla ja uudellä yläkiinnikkeellä (kawasaki kx80 iskarilla) ja nyt tuntuu paremmalta kuin hyvältä. Toki yksi tapa mitä voisin suositella (itse kokeilin) on että hitsaat tonne ylös uuden kiinnikkeen kuvan osoittamaan paikkaan jolloin jousituksesta tulee jo jokseenkin siedettävä.(toi kohta missä toi ruuvimeisseli on)

Kuva

Ei siinä muuta, vinkkinä vaan että kokeile ensin kaikkia muutoksia mitä teet sillein että hitsaat parilla täpällä kiinni ja painelet ja mietit että onko nyt hyvä niin voit aina ottaa sen osan irti ja kokeilla toisessa paikkaa jos olis vielä parempi.

Millasta vannetta oot kehitellyt taakse?