Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Hopper98: Tunturi Hopper proju - Paaljon paljon kuvia!

18.8.2013 0:07

Noniin :) Kyllä se siitä vielä, muistat vaan tehdä kunnon säätö hommat. Mites sulla ei ketjujen lyhennys himassa onnistu? kait sää nyt rälläkän omistat?

Re: Hopper98: Tunturi Hopper proju - Paaljon paljon kuvia!

18.8.2013 10:03

Meitin rälläkkä on vähän järeetä mallia kettinkien lyhennykseen. :lol:
Lähti ryyppyä säätäessä kierteen kaasarin kannesta, pysyy kuitenkin toisella pultilla kiinni. Tuo on kyllä niin paska että taidan hunteerata Phbg 16. Ja staattoria täytys ihan pikkusen kääntää johonkin suuntaan, sytytys on ihan pikkuriikkisen aikaisessa, vaikka laitoin pohjalevyn samaan kohtaan kun ennenkin.

Re: Hopper98: Tunturi Hopper proju - Paaljon paljon kuvia!

18.8.2013 11:19

Helpoin on, kun jostain lainaat taikka hommaat tällaisen ajoituslampun:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... pu-151355/
Tulppa irti ja haet yläkuolokohdan, mittaat vaikka työntömitalla tulpanreiästä, kuinka ylhäälle mäntä nousee. Sitten lisäät työntömitan lukemaan 1-1,5mm ja viet vauhtarista sen verran pyörimissuuntaa vasten, Morinissa siis myötäpäivään ja siihen kohtaan vauhtipyörään ja lohkoon tussilla merkki. Sitten vain tuo strobo käteen ja polkemaan, että missä kohtaa välähtää. Sytty on kohdallaan, kun välähtäessä molemmat viivat ovat samalla kohdalla.

Re: Hopper98: Tunturi Hopper proju - Paaljon paljon kuvia!

19.8.2013 19:36

Hei Antti, nyt meni ohi :lol:. Tarviiko siis pohjalevyä kääntää johonkin päin. Ja mitä tuossa nyt mitataan? Kyllä tiiän missä kohassa tarkalleen yläkuolokohta on. Ja sovittu kaupat Phbg 16, mikäs suutin siihen olis sopiva näiden virien kanssa? Tuo kaasari, 14-33 välit, Piperi, n. 15mm imukaula? 68 ainakin löytyy ja en tiiä mikä tuossa kaasarissa on kiinni.

Re: Hopper98: Tunturi Hopper proju - Paaljon paljon kuvia!

19.8.2013 21:59

On sen verran hankala selittää, että tässä aika hyvä video sytyn säädöstä strobolla:
http://www.youtube.com/watch?v=oV7aXY8a6kg
Tehty melko hitekisti, kun on astelevyt ja kaikki. Mutta 3.05 kohdassa näkyy, kuinka vauhtarin ja lohkon merkki ei osu kohdalleen. Sitten vauhtari irti, käännetään aluslevyä ja kokeillaan uudestaan. Kun merkit osuvat kohdakkain, sytty on paikallaan.

Re: Hopper98: Tunturi Hopper proju - Paaljon paljon kuvia!

26.8.2013 8:27

Doddii, Lorton Phbg 16 paikallaan, toimii täydellisesti muuten, sytytys on myös kohdillaan mutta käydessä rötää ja kastelee tulpan, eli pääsuutinta vaihtamaan. Sehän on se isoin siellä minkä mukana irtoo se pitkä putki? :lol:. Se on nyt 72. Mikä mahtaa olla kaasarin vakiosäätö (ilma ja seosruuvin kierrokset siis), ja vakio pääsuutin? Ja mitä suuttimia kannattaisi tilata ku tekniikka: vakiopytty, vakioputki, 14-33, Piperi, ja tuo Phbg 16?

Re: Hopper98: Tunturi Hopper proju - Paaljon paljon kuvia!

26.8.2013 17:40

Kannattaa investoida sellainen suutinlajitelma, esim. tuollainen:
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/12649
Tulee huomattavasti halvemmaksi kuin hankkia veikkaa ja voita meiningillä kasan irtosuuttimia (n. 3.50€/kpl). Sitten kun löytyy se sopiva suutin, hankkii sen tilalle uuden samankokoisen ja sarja pysyy täytenä.

Ja kyllä, pääsuutin on se isoin, jonka mukana suutinputken ei saisi kuitenkaan tulla, tahtoo tosin irrota suuttimen mukana, jos kaasutin on ollut käyttämättä. Kaasareita on tullut melko monella eri pääsuuttimella jo uutena, että "vakiota" on mahdoton sanoa. Säätöruuvien perusasento on n. kierros auki molempia.

Re: Hopper98: Tunturi Hopper proju - Paaljon paljon kuvia!

26.8.2013 22:11

Tilasin sitten tuollaisen tuolta sparwheeliltä, mutta Phbg/Sha kanssa sopivan, tuo oli muille Dellortoille. 50-72 koot.

E: Alotusviesti ja topic päivitetty :)

Linkki kuviin: http://s1297.photobucket.com/user/Jiite ... t=3&page=1

Re: [Hopper98 päristimet] Hopper, Honda, Honlei.

27.8.2013 21:08

Näppärän näköinen Hopper.

Re: [Hopper98 päristimet] Hopper, Honda, Honlei.

27.8.2013 21:46

Kyllähän se nassukirjan jonnetuningissakin kalasteli yli 700 peukkua, eli kait se aika monesta hieno on :lol:. Tänään hioin vähän Honlein osia, mutta kyllästyin, Nitromorsilla siis jatkuu. :)

Re: [Hopper98 päristimet] Hopper, Honda, Honlei.

30.8.2013 20:58

Suutin 65, käy ryypyllä, sammuu jos pistää kaasua tai ryypyn pois. Käynnistinpolkimen jousen stoppari luultavasti irti, poljin jää siis rahisemaan, täytynee joku päivä korjata.

Tästä jatkuu.

Re: [Hopper98 päristimet] Hopper, Honda, Honlei.

7.10.2013 19:26

Hei! Pitkästä aikaa, tapahtunutta:
Honlei:
Putki kiillotettu
Osat maalattu
Kaikkea pientä säädetty
Hopper:
Käynnistyspoljin ei palauta, imuvuoto korjattu uuden imukaulan avulla, ei tarvi ennää sellasta helposti pois lipsahtavaa välikumia.
Käynnistyspoljin palautti välillä puoleen väliin, mutta kun avasin kytkinkopan säästääkseni kytkintä, ei sen jälkeen ole palauttanut vaikka räjäytyskuvien kanssa sitä kasannut.
Lisäksi kolmas ja neljäs vaihde menee aika jäykästi päälle.
Valot ei toimi, mutta sähköjä paranneltu innokkaasti ja kovasti.
Vituttaa vaan ku 1.5kk päästä kortti eikä oo saanu metriäkään sisäänajoja ajettua, ja äiti haluis viedä ton johkiin korjaamoon jo. :lol:

Re: [Hopper98 päristimet] Hopper, Honda, Honlei.

7.10.2013 20:49

Se kiksin mekanismi piti kasata sinne lohkoon ja sitä palautinjousta piti ainakin 1/2 kierrosta esijännittää, jotta palauttaa. Hankala ekalla kerralla, mutta äkkiä sen osaa laittaa oikein.

Re: [Hopper98 päristimet] Hopper, Honda, Honlei.

7.10.2013 21:15

Siis juuri se ihmetyttää kun se toimi aikaisemmin, eli siis tuo esiännitys meinaa että sitä kieritetään, että siihen tullee sitä "painetta"? Ja pitääkö kumpaakin niistä?. Ja sitten se taitaa niiden kahden rattaan hampaat rallattaa ainakun kone käy. Siis että se paksu ratas hyppii sen rattaan, jonka on siellä lohkossa kiinni, niin sen hampaiden yli aina käydessä, ja pitää rallatusta. Mites se, haittaako, mietin vain että kuluuko ne hampaat siitä pois sitten...

Kukaan ei varmasti saa mitään selvää :lol:

Re: [Hopper98 päristimet] Hopper, Honda, Honlei.

8.10.2013 17:11

Siis ei sitä pikkujousta tartte jännittää kuinkaa, joka sitä kytkentäratasta painattaa, vaan sitä ihan palautinjousta. En nyt muista kuinka se oli, mutta johonkin koloon taikka olakkeen taakse se piti vääntää. Ilman jännitystä se meni ihan vain laittamalla, mutta se piti vetää pihdeillä ympäri kiristäen ja sitten sinne mihin se kuului. Sitten koppa päälle, parilla pultilla kiinni ja poljin paikalleen, että saa kokeilla, palauttaako se systeemi.

Tuossa näkyy se jousi:
Kuva
Tuo koukkupää tuli johonkin siellä lohkossa.

Helkutti, olis paljo helpompi näyttää kuinka se tehdään ku koettaa selittää. :lol: Harmi kun ei oo enää yhtäkään Murinaa markilla, josta vois käydä varmistamas.