Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, savut ulk

9.4.2013 22:30

Tuohan näyttää jo hyvältä keulasta ja muutenki! :)

Minkälaista tankinkorkkia etsit?

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, savut ulk

9.4.2013 22:52

Joo kyllä yllättävän hienokin tästä näyttäisi tulevan 8) Ja tuohon detsin vanteeseen taitaa pienin ratas olla 48, aprilia rx taisi saada 46, tiedä sitten käykö rx ratas :D Mutta etupiikkiä saa ainakin 15

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, savut ulk

9.4.2013 23:12

Tää on kyllä mahottoman hieno sykerö! Harvoista uusenskoistakaan on tehty näin nättejä KTM-kopioita :D

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, savut ulk

10.4.2013 9:12

Kyllä täst tulee helkkarin komia 8) ja se on hyvä että on laitettu kunnolla eikä vaan lätätty KTM-katteita "vähän sinnepäin" ja oltu siihe tyytyväisiä.

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, savut ulk

12.4.2013 18:27

Kiitos kaikille kommenteista :) Olen hyvin kiitollinen kun tullu näin paljon plussaa ja koitan jatkaa sillä linjalla että kaikki tehdään just eikä melkein :)

Mutta silti mulla on vähän haikeita uutisia...

projekti on varmasti käynnistyksen/ajamisen kannalta jäissä ainakin 8.4. asti kun muutto verottaa isoimpia tekemisen haluja. Tosiaan mulla on ollut semmonen yleinen ketutus päällä projektin suhteen kun ei ole sitä takaratasta, kaasaria ja suuri kuumotus että putki ei toimi kunnolla :( Myös se kun hitsi konetta saa niin heikosti (tai sitä maskia edes) masentaa kun nytkin tarvis kovasti hitsailla että pääsis eteenpäin. Myös ne perän puslien puuttumien ärsyttää todellakin kun ei saa mitään valmiiks asti kun tavaraa uupuu.

Ärsytys.

Nooh, sainpa sentäs jotain tehtyä eli kun ei muutakaan ollut tehtävissä otin käsittelyyn pieniä ulkonäöllisiä seikkoja ja niitä kait tässä sitten tehdään suurimmaks osaks (pienien osien maalausta, kiillotusta, putsausta)...

Kuva

Eli otin tosta stongan, kytkimen ja mg kopan käsittelyyn. mg kopassa iso reikä pohjassa -> korjaukseen, stonga tarkoitus tehdä alumiinin väriseks, kahva alumiinin väriseks, runko mustaks, jarruneste säiliön korkki "hiilikuitu" päällysteellä, maskin umpion tilalle keksiä jotain ja senmoista :)

Kuva

Kuva

Maskiin olis ehkä tarkoitus tehdä jonkinlainen ledi upotus hommeli, eli tuo pohja mihin tuo hiilari look tarra on laitettu on sitä perus "mustaa muovia" johon on helppo laittaa esim just ledit tai vastaavaa.

Kuva

Mutta joo, suunnitelmia piisaa kuten pohja ledejä, itse tehtyä ledilippaa taakse, _paljon_ hitsaamista, tekniikan kanssa pulaamista ja muuta työtä.

Sitten kun ja jos joskus saa ton ajokuntoon ja täysin toimivaks olis tarkoitus purkaa koko homma vielä kertaalleen ja tehdä kaikki alusta sillein että pyörä kelpais vaikka näyttelyyn (no ei nyt sentää :D). Tekis mieli kiilottaa vanteet,, maalata runko mustaksi, tarroittaa noi mustat muovit mitkä jää taka ja etukatteiden väliin, maalata kaikennäköistä pientä ja laittaa mukavat kikkailu välit ja niin edespäin. Mut kahtellaan eteenpäin päivä kerrallaan.

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, savut ulk

12.4.2013 18:38

Suunnitelmat kuulostavat hyvältä, mutta 8.4 meni jo. :lol:

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, savut ulk

12.4.2013 19:28

hirvisorsa kirjoitti:Suunnitelmat kuulostavat hyvältä, mutta 8.4 meni jo. :lol:


haha :D anteeks tarkoitin 8.5. ;)

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, savut ulk

17.4.2013 22:11

Morjens taas! Proju sai tänään pienen pientä jatkoa vanteiden hinkkauksen, mg kopan hiomisen ja maalamisen ja takarattaan (53h) asennuksen merkeissä

Kuva

Takavanne tuli vähän puhtaammaks liuotin pesun + hinkkauksen johdosta. Myös uus huikean pieni 53h ratas tuli asennettua :D

Kuva

Etuvannettakin tuli tossa joutaessa hinkattua ja vähän suunniteltua että mitä noilla keulaputkille tekis, joko ne vois maalata kiiltävällä mustalla tai jollakin muulla värillä? Myös stefat olis ehkä syytä uusia samalla kun tota keulaa taas pian availee...

Kuva

Mg koppa tuli myös hiottua ja maalattua :) Myös pohjassa ollut ammottava reikä on nyt korjattu hurjaakin hurjemmalla kemiski paikalla (molemmilta puolilta kerros kemiskiä ettei tipaha mälli tärinästä pois :D)

Eikai siinä muuta tälläkertaa, Huomenissa (ja viikonloppuna) olis tarkotus ainakin vääntää sähköt tohon ja pehmustaa penkki ja mahdollisesti päälystää sitä jollakin :D

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, savut ulk

20.4.2013 22:39

Noniin noniin, vihdoinkin sain hommia vähän eteenpäin :)

Eli vihdoinkin sain sen oman hitsaus maskin joten päätin heti pistää ranttaliks

Kuva

Polttelin tossa tupla änkkä jakajan kasaan ja mallaisin tohon paisariin :) Hyvin näyttää istuvan, nyt vaan jostain ne änkät...

Kuva

Kekerautakin sai täpit niskaan ja piakkoin olis sekin tarkotus hitsata tohon runkoon.

Kuva

Sitten se iso askel eli jarru. ON muuten kettumainen ilmattava kun ei millään meinannu ilmat tulla, nooh vihdoin sain senkin tehtyä ja tallin lattia lainehtii jarrunestettä, on sekin yhdenlainen tulva... Nooh jarrussa tuntuis olevan hyvä tunto ja poljin on ainakin omalle jalalle kun tehty keulimista varten :)

Tää hommahan alkaa näyttää jo pahasti siltä että isoimmat murheet olis pikku hiljaa selätetty, enään se moottorin käyntiin saattaminen ja tankin korkki ongelman ratkaseminen puuttuu näistä "isoista murheista". Veistin puusta ihme kyllä tiiviin korkin tankkiin väliaikisesti mutta jossei ideaa ala pian löytyä niin olkoon pysyvä siihen asti kun ratkaisu löytyy. Avain asiahan on se että tankkia ei voi enään hitsata kun bensat ollu sisällä.

Nooh, onhan tässä vielä tekemistä vaikka millä mitalla.

Niin ja sain toki tehtyä sähköjä jo johonkin pisteeseen. Eli nyt moottorista tulevat piuhat on putkitettu ja jatkettu riittävän pitkiksi. Kaikki liitokset on tehty metodilla, kieritys yhteen, juottaminen, kutistesukka, sähköteippi ja vielä isompi kutiste sukka, koskaan ei ole mulla jäänyt paskoista liitoksista hommat kiinni kun noin on tehnyt...

Kuva

niin ja ajattelin nyt ne sähköt sillain että tohon tulee ainoastaan etuvalo, sille katkasija, sammutus nappi ja sytytys piiri tietysti.

Mjoo loppuun vielä vois pistää kuvan mg kopan maalauksista xD

Kuva

Eikai siinä muuta, homma jatkuu ja niin ees päin. Edelleen mulla on pitkä ostoslista mitä kaikkee tarvitsee ja niitä tarvii pikku hiljaa mikäili meinaa saada hommat etenemään.

ELI dellorton 24mm kaasari, 2 samanlaista vaimenninta! Nämä nyt etummaisina.

Niin ja onko jollain jotain värjäys/muita ehdotuksia? Yleisesti kun kyse on ktm värityksestä ni pidetään pyörä pitkälle oranssi/musta/alumiini/kiiltävä teräs väreissä että mitään pinkkiä tai muuta on turha odottaa...

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, Ewistystä

20.4.2013 23:32

Oranssi runko ois makia, samoin mustat pumput ja svingi. ;) Ja itte en pistäs kekerautaa, aika törkiän näköne, kyllä tuo lippa antaa periks jos kulmaa vejät :D

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, Ewistystä

21.4.2013 22:15

teemu96 kirjoitti:Oranssi runko ois makia, samoin mustat pumput ja svingi. ;) Ja itte en pistäs kekerautaa, aika törkiän näköne, kyllä tuo lippa antaa periks jos kulmaa vejät :D


Pidetään mielessä tuo oranssi runko ;) Mjoo keke rauta on ehkä rivon näkönen mut jotenkin se vaan nyt kuuluu tähän, onse pirun kätevä tallissaki liikutella mopoa siitä raudasta ja semmottii... :D

Mutta mutta ->

On hyviä ja huonoja uutisia, otetaan eka ne huonot: Eli justkun pääsin hyppii ilosta et on hitsaus kamat ni pääs lanka loppumaan, nooh onneks ehin tehä suurimpia hommia alta pois :D

Nyt ne hyvät uutiset eli edistys, tuli hommattua vähän palikoita lisää mm. käppärikahva, eka tupla vaimentimien vaimennin. Muuten homma edisty hitsaus hommissa...

Kuva

Tommonen härpäke tuli nyt sitten hitsattua kasaan, eli keulimis rauta joka pysäyttää kuvasta nähtävissä olevaan kulmaan x. Uskoisin kyllä kestävän meinaa polttelin sen verran isoilla virroilla että puol runkoa hehku punasena kun painoin menemään...

Kuva

Juu ja sit sain tosiaan värkättyä tän käppäri sydeemin parissa eli hassu juttu sinäänsä että lähdin ostamaan aeroxin jarru kahva systeemiä ja kun menin paikanpäälle olikin kyseessä tommonen mikälie merkitön paska :D Nooh 5e piti tostakin köyhtyä, toivotaan että edes toimii. Vielä kun sen perhanan käppäri satulan löytäis jostain........

Kuva

Mjoo-o hyvältähän tuo tuntuu jahka vaan saa toimimaan :)

Niin ja sitten sain sen ekan tupla änkän eli minkäs muunkaan kun joka joneen märän unen eli turbokitin!

Kuva

Eikait siinä, kyllähän tuo rojekti tosta edistyy ja niin ees päin. hakusessa olis vielä jarrusatula taakke, toinen turbokitti, 24mm kaasari ja tietysti läjäpäin osia...

Kahtellaan!

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, Ewistystä

21.4.2013 22:38

Hyvältä näyttää, kuten aina! ;)

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, Ewistystä

22.4.2013 8:54

Tätä ei kyllä enää ihan heti yhdistä Suzuki äsykköseksi, ellei tiedä asiasta :D
Ja hyvältä näyttää munki mielestä!

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, Ewistystä

22.4.2013 9:07

Hyvältä näyttää! ;)

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, Ewistystä

26.4.2013 14:38

Heips taas, pitkän odottelun ja perkeleiden huutelun jälkeen on proju taas ottanut askeleen kohti ehkäpä yhtä suomen parhaista suzuki s1 mopoista.

Ensin ajatuksellisen työn tuloksena keksin miksikä tätä seka sikiötä pitäis sitten kutsua. Edellinen projektini oli s1 johon yhdisstettiin helkama ax jolloin vääntelin sille nimeksi SAX1 ja jo kauan mua vaivas se että mikäs tästä tulis kun s1 ja ktm risteytetään, nooh hyvä ystäväni sitten väänsi siitä "SKotar1" :D Aika mahtava nimi mutta sen lienee vois lyhentää skotariks vaan (heh :D). Muitakin nimi ehdotuksia saa antaa, itse mietin jotain kotsyköstä mutta kahtoo nyt mihin päädytään.

Sitten itse mopon pariin eli sain jostain syystä motivaatio piikin tehä tota eteenpäin taas vaihteeks ja virittelinkin ensitöikseni tohon taakse käppäri satulan, nooh satulaks tuli ktm exc125 etujarru satula joka oli sittemmin rikki, en missään tapauksessa tajunnut tarkistaa asiaa ennen asennusta ja ilmausta. Eli ongelma on se että ton "paikallaan" olevan jarrupalan se tuki systeemi on kulunut yksin kertaisesti vinoks ja palat jumittaa jotenkin :( Pitää katsoa saako siihen viriteltyä jotain vai pitääkö mun oikeesti alkaa metsästää toista jarrua.

Kuva

Tuommonen viritelmä siitä nyt sitten tuli, tohon vakio jarrun telineeseen m8 kierteet ja latta pätkät brembon satulan kiinnikkeisiin ja vola. Tosiaan ehdin jo ilmatakkin jarrun (harvinaisen vittumainen yksin ilmata) ja kun pääs kokeileen ni tehoa tuntu olevan enemmän kun itse jalkajarrussa mutta ne palat alko sit hetken pumppauksen jälkeen pelleilemään ni meni taas kerran motivaatio tehä. Ja vaikka toi satulan kiinnitys vaikuttaa vähän patentilta niin hyvin se vaikuttais pelittävän ja jahka saan lankaa niin teen tuosta varmasti sporttisemman näköisen...

Kuva

Nooh lähi aikojen suunnitelmana olis nyt sitten ehkä pökkästä tuo käntiin nyt viikonloppuna JOS se suostuu lähtemään tolla mikunin 24mm kaasarilla.

myös edelleen ostos lista on pitkä:

-kiksi
-hitsaus lankaa (vahvistukset keke raudalle ym. hitsattavaa)
-vitusti maalia ja hiomalaikkoja rälläkkään (:D)
-penkin päälyste
-ilman putsari (Perus piperinkö?)
-toinen turpokitti tulpa änkkiin
-17h pv eturatas
-tangon pehmusteen päällinen
-kaikkea muuta mitä ei nyt tule mieleen...

Ainiin ja valitettavasti joudun kertomaan että 115 haaveet ei ole saavutettavissa tolla takavanteella, Laskin rissa laskurilla edellisistä s1 välityksistä ja huipuista että nykyisillä "tappi" väleillä 17-53 huiput jää alle 90. Vaikka ostaisin sen "pienimmän" rattaan mikä tohon vanteeseen menee eli 46 huiput olis vähän yli 100 mutta ei missään nimessä 115...

Nooh, ajattelin että eipä tämä mua pysäytä ja skyteamin (mikälie rossi nelari paska) 40h takaratas kehiin ja arvatkaapa vaan että salliiko vanteen pultti jako laittaa niin pientä... Ketjut ottais just ja just kiinni pultin kantoihin jos ton nelikybäsen sovittaiskin tohon eli ei huva. Sillä 40h rattaalla olis mahdollista päästä se maaginen 115 mikä on tän projektin tavoite mutta taitaa jäädä haaveeks. Tietysti yks vaihtoehto olis laittaa uppokantaset pultit ja toivoa että ratas kestää (kiinnitys tulis niin lähelle hampaita jo) ja sitten olis mahollista paukuttaa se huippu tavote rikki mutta katsotaan nyt saanko tota koskaan käyntiin saatika toimiiko toi setti nyt yhteen.

Eipä siinä muuta kun hauskaa rakentelua kaikille ja kahdotaan mihin päädytään.