Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, DIY tehop

4.4.2013 21:06

Heips huips!

Sainpa sykösen käynnistettyä pienesti ja muuta räplättyä :)

Kuva

Eli laitoin tohon nyt vaan testi mielessä 21mm dellortto "racing" kaasarin ja sillä se lähti ryypyllä hetkeks käymään, ihan hiljasilla kierroksilla ja sammu heti kaasusta eikä enään lähtenyt :D Nooh pitää katsoa mikä tuli paremmalla ajalla.

Mutta sitten muita juttuja, eli puslat on nyt vihdoin tilattu kaverilta ja tankkia kokeiltu ihan bensalla ja TAAS se jostain perkele tippaa :paha: alkaa pikku hiljaa ärsyttämään toi tankin vuotaminen ja mietinkin että onko kellään kokemusta semmosesta kemiallisesta muovista mikä tarttuis tonne tankin sisäpinnoille ja toppais vuodot?

Sitten tuli tosiaan sovitettua paria jarru poljinta tohon ja eipä ainakaan samurain, bse, kawa kmx jarru polkimet käy sinne päinkään ja aloinki kelata tehä senkin täysin itse niin saa ainakin sopivan.

Olisko jollain muuten ponssata mulle yhtää pienempää detsin taka ratasta :)? En millään jaksais alkaa rattaa takia makselee posteja jne. köyhä kun olen.

Niin ja asensin tohon oikeen KTM pikakaasu kahvan ja vaijerin ja kyllä on lyhyt liike :D

Kuva

Tosiaan homma etenee varmaan kytkin kahvan hankkimisella, kunnolla käyntiin saamisella, puslien laittelulla ja senmoisella. Mutta kattellaa taas!

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, DIY tehop

4.4.2013 21:57

Hyvältä näyttää smotoil 8) Eihä tota heti ekana ees uskois syköseks jos vastaa tulis :lol:

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, DIY tehop

5.4.2013 21:49

DOGI kirjoitti:Hyvältä näyttää smotoil 8) Eihä tota heti ekana ees uskois syköseks jos vastaa tulis :lol:


No kiitoksia :D eipä tossa syköstä tuu olemaan kun runko ja kone xD

Taas pientä edistystä projuun ->

Eli ideahan olis päästä tällä kesällä stunttailemaan joten kyllä sitä vauhtia on syytäkin pitää päällä mikäili meinaa tämän vuoden puolella saada tän valmiiks :D

Mjoo taas hommat tökkii sen hitsi koneen puutteessa, sain kuitennii askarreltua paksu seinämäisestä teräs putkesta (ilmatteiks duuni paikan metalli lavalta :D) keulimis rautaa... Nooh homma tietysti jäsähti siihen kohtaan kun sitä olis pitäny hitsata... No nyt on aihiota ainakin mistä sitten rakennella.

Kuva

Sitten kun ei oikein ollut muutakaan (tai motivaatiota tehdä) päätin väsätä hetken jarru polkimen kanssa. Ruma aihiohan tämä on mutta ainoa tapa miten saan ton neste jarrun tohon ja se minkä takia noi hilut on niin lähellä rungon keskustaa on se että se kiksihän tulee ihan jalkatappiin asti polkastessa ni ei oo jarru edessä tai mitään. Vipu varsista tai muusta en osaa vielä yhtään sanoa, testataan tollasella polkimella ja tehdään sitten parempi kun ollaan taas viisaampia.

Kuva

Mjooh, eikait siinä mitään, huomenissa tarkoitus varmaankin etsiä ja miettiä ja pohtia kytkin asiaa ja kartoittaa mistä mahtaisin löytää tohon niistä osia.

Ostos listalla tällä hetkellä:

-skootterin takajarru setti, kahva, letku, satula. (käppäri)
-yamaha dt pienin ratas mitä saa
-monkelin nestekytkin
-suzuki pv puola
-tulpan johto ja hattu
-oranssit gripit
-oranssi tai musta tanko. Musta saattaa löytyä omasta takaa
-ehkä parempi etujarru
-paksua vesivaneria (penkki)
-lisää erikokosia latta rautoja
-s1 kiksi
-420 jaolla olevia etu rattaita

ja tietysti paljon muuta :D Jos jollain on myydä nuita niin ilmoitusta mulla, voin jo suoraan kertoa että paljon en pysty maksamaan enkä osta mitään erikseen, mitä isompi kerta annos sitä parempi.

Niin ja sitten tein tossa _huippu teknisen_ piirrustuksen nuista swingin puslista jos joku osaisi tommoset nylonista/muusta muovista sorvissa vääntää? Niin ja kuvistahan puuttuu se akselin ja pulsan väliin tuleva ohkanen metalli holkki...

Kuva

Eikait siinä sitten, katsotaan joskos saadaan jottain aikaan ja päivitellään sitten taas.

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, DIY tehop

6.4.2013 6:22

Älä vittu mee ostaan mitään nestekytkintä, et saa mitään kunnon vehettä alle parin sadan.. Kyllä se sillä vaijerillaki on kevyt ko pidennät sitä akselin ja vaijerin välisen palikan pituutta.

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, DIY tehop

6.4.2013 10:32

Jep samaa mieltä ja turhaan menee siihen rahaa sitten.

Säädät sitä kytkintä niin helposti jaksaa painaa yhdellä sormella, ainakin mulla. :)

Rakentamisen iloa vain, hyvältä tulee näyttään!

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, DIY tehop

7.4.2013 14:09

Mjuuuu :) Kiitoksia kaikille taas kerran kommenteista, hautasin nestekytkin haaveet ja kävin ostamassa nyt sitten uuden kytkinkahva rungon ja semmosta, kehitellää siitä eteenpäin mitä tehdään.

Asiaan ->

Kävinpä shoppailemassa ja matkaan tarttui liuta maaleja ja loota ölet sekä muita perus tarvikkeita. Purkuliikkeestä taasen mukaan tarttui uusi kytkin kahva runko ja skootterin pitkä jarru letku käppäriä varten. Kaverilta tosiaan saan semmosen vasemman puoleisen kahvan ja jarru satuloita löytyy omasta takaa isot läjät.

Kuva

Itse käppärin toteutuksen meinasin tehdä niin että kehittelen jostain 2 samanlaista jarru satulaa ja teen ton jarru telineen sillein että jarru satulat saa sekä ylä että ala puolelle. Meinasin että hommaan jostain jotain paksua terästä ja siitä sit leikkelee ja viilaa (helvetin moinen työ mun työkaluilla) ja sitten tekee siihen levyyn ne kierteet niille satuloille.

Kuva

Homma etenee pikku hiljaa ja saa nähä mitä tulevan pitää :) Osia puuttuu vielä ja samoin paljon paljon tekemistä on. Hommia mutkistaa vähän kuukauden sisään tapahtuva muutto jonka seurauksena tilat pienenee alle puoleen nykyisistä ja muutenkin vielä on paljon kysymys merkkejä. Selväähän on että tavaraa pitää vähentää todella reippaasti ja voin myydä osia toimitus tapana vain nouto ja mitkä ei kelpaa ni menköön roskiin. Mutta eikait siinä, koitetaan jatkaa etteenpäin päivä päivältä!

Kuva

Tuossa vielä yhteis poseeraus noista mun helmistä xD Jos jotain kiinnostaa niin mönkijä, skootteri ja moottorisaha mopedi ainakin lähtee pois ennen muuttoa joten jos kiinnostusta on niin yv:tä kehiin ni neuvotellaan hinnat kohilleen! :D

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, DIY tehop

7.4.2013 21:05

Hommat eteni pienesti ->

Kuva

tupla änkät... Ei siitä sen enempää :D jotkut pienet melukitit tohon olis tarkotus täpätä ja kahtoa sitten mihin saa tuettua. Myös sekä käppärin että normi takajarrun letkuille tuli tehtyä kiinnikkeet ja swingiin m6 kierteet eikä tarvi enään leikkiä niiden peltiruuvien kanssa mitä noissa yleensä on.

Kuva

Nooh homma etenee kun laittelen kytkinvaijereita ym. pientä mistä nyt ei välttämättä tarvis uutisoida mutta täytyy kyllä sen verran hehkuttaa että kytkimessä hemmetin hyvä tuntuma nyt kun sitä tuli säädettyä ja kahvan kanssa leikittyä tarpeeks. Niin ja mitä mieltä olette takakatteen asennosta?. Se on nyt niikun siinä asennossa mihin se minun käsityksellä tulee olemaan, kiinnikkeet ei ole pysyvät (joku kuitenkin kysyy jääkö noilla kiinni).

Kuva

Tossa vielä paintti räpellys joka selventänee vähän mistä oon puhunu täs viimesissä teksteissä. Eikait siinä muutaku kattellaa mitä saahaan aikaan huomenissa.

Muuten jos jollain olis 2 esim turbokitin änkkäriä ni vois ilmotella mulle ni mun ei tarvis noit tupla änkkiä alkaa ite tekemään...

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, DIY tehop

7.4.2013 21:37

Takakatteet istuu nätisti. Voi tulla putkesta huvittavan näköinen, kun änkät törröttää eri suuntiin :lol:

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, alusta va

7.4.2013 23:29

Jos yhtään katsoit tuota viimeistä kuvaa niin hän on piirtänyt miten änkät tulee. :)

Täältä vois irrota 1 tk änäri. :D

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, alusta va

8.4.2013 17:46

Morjes kaikille!

Elikäs tänään tapahtu iha semi iso askel nimittäin sain tuon täryttimen käyntiin. Ongelma oli koko ajan ollut liian pieni tyhjäkäynti säätö :D olinhan mä sitä toki polkenu kaasu eri asennoissa mutta tänään laitoin ketjut ja työnneltiin ja sehän pärähti käyntiin ku kaasua pumppas! Ensin käytin hetken ryyppy päällä, savutti niin perkeleesti ja putkesta lenteli tiiviste massan paloja ja muuta paskaa kaarella :D Nooh, sitten ilman ryyppyä ja iloisesti tuntu naukuvan ja yhtäkkiä vaan sammu eikä enään käynyt vaikka lupas, tiedä nyt sitten mikä sille tuli. Mut positiivista on se että kävi kuitenkin! Ainiin onko syytä huolestua kun toi iskee kaasarista ulospäin seoksia käydessä :O? En sit tiedä onks se läppä syypää tähänki hommaan.

Kuva

Niin ja sitten sain tehtyä noi mustat "sivumuovit" siitä muovipleksistä ja tehtyä pysyvät kiinnikkeet etu ja takakatteille ja tohon tankin kohdalle tulevan penkin jatkoks taiteilin tommosen pellin. Olisko jollain joku pätevä idea miten bensa korkin tekis :O? Nooh ei siinä mitään, täytyy varmaan alkaa pian suunnitella penkkiä.

Kuva

Tässä taas yks paintti räpellys joka kuvastaa sitä millainen tosta sitten penkin kanssa tulis. Ei siinä muuta, jos jollain on myydä 24mm kaasaria (dellorto) ni vois ilmotella ni sorvataa hinta kohilleen.

Re: Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, alust

8.4.2013 18:30

Yam4ha kirjoitti:Jos yhtään katsoit tuota viimeistä kuvaa niin hän on piirtänyt miten änkät tulee. :)

Niimpä näkyy, en luurilla selatessa katsonut niin tarkkaan. Hyvän näköstä tulossa, keep up the good work! :P

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, alusta va

8.4.2013 20:16

OMASTA MIELESTÄ menee vähän liian kauas nuo änkät, 5-10cm lyhyemmäks jos vetäis välipillin ja siihen änkät nii ois aika hyvä :)

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, alusta va

8.4.2013 21:53

Yskiikö se niitä seoksia ulos vai miten? Mulla ainakin aina yski niin perkeleesti ku sytytyksessä jtn häikkää? Esim tulppa oli mulla ongelmana..

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, alusta va

9.4.2013 16:12

Todennäköisesti se seoksen virtaus kaasarista pois päin voi johtua sen verran suurista imuajoituksista, kun pienillä kierroksilla isoilla asteilla on melkosen paljon takaisin virtausta kun imuaukko on niin kauan auki ;)

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, alusta va

9.4.2013 22:09

samuli saikkonen kirjoitti:...


samuli saikkonen kirjoitti:...


Juu eli kyllä niitä seoksia sieltä ihan säännöllisesti tulee ulos kun imutahti on lopullaan. Nooh täytyy katsoa kun saa sen kunnolla kiertämään pärskiikö sitten "mitotetuilla" kierroksilla. Tietysti läppävenan toimivuuttakaan ei pidä pois sulkea.

Mut mut ->

Tänään tuli väännettyä penkin runkoa ja ketjun kiristäjää. Seuraavaks olis tarkoitus pyöristää ja muotoilla tuo penkki (ei yhtään kommenttia penkin runko materiaalista :D). Eli tuon penkin rungon päälle nyt niitataan retkeily patjasta esikerros. Sen jälkeen sinne lisätään täytettä mihin tarvitaan ja vedetään vielä yks retkeilypatja suikale ja lopuks päällyste.

Kuva

Tuosta varmaan sitten jokainen tajuaa mikä tuo on eli ideana on että tuosta jatketaan pala vielä runkoon ja siihen tehdään laakeri systeemi (tai ilman ehkä :O) ja sitten tohon laitetaan jousi joka koko ajan reaali ajassa pitää ketjuja kireellä eikä ne pääse missään tapauksessa pomppaamaan pois. TIEYSTI pidän ketjut aina muutenkin kireellä mutta tämä vielä pitää ne varmasti tikissä.

Kuva

Niin joo ja seuraavaks varmaan tarvii taas lisää osia että pääsee jatkamaan TAI vaihtoehtoisesti hitsaus maskia. Nyt olis vihdoin oma kone pihassa mutta maski vaan pirulainen puuttuu. Täytyy varmaan hommata joku halpis automaski tai jotain sinne päin.

Niin ja ostos listalla olis tällä hetkellä 2 jarru satulaa, ktm maski/umpio, swingin puslat, lyhyt banjoletku (takaiskarin lisäsäiliölle), jalkatappien jouset, tankin korkki, 43 takaratas ja tietysti miljoona muuta asiaa mitä ei nyt tule mieleen.

Kuva

Nojoo, homma etenee pikku hiljaa, varmasti syytä alkaa pian suunnittelemaan muutamiin asioihin lopullisempia ratkaisuita ja löytää jostain tekniikkaan liittyen se pirulainen kaasari! Eli pärrä olis nyt niikun käyntikunnossa mutta ei suostu käymään mikunilla enkä jaksa millään alkaa setvimään missä vika kun kaasari on tullu mulle suoraan postissa eikä ole mitään takeita että se edes toimii. perkele.

Ei siinä sen enempiä katsellaan jos taas sais jotain aikaan...