Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM replica, +115km/h!

23.3.2013 2:33

Tsuppadai! Projekti otti taas askeleen eteenpäin kohti bensan janoista ärjyvää supermoto vekotinta!

Ensinnäkin kokeiluun meni mini rossin vanteet ja eihän ne yhtään sopinut tähän joten ne nyt meni heti vaihtoon.

Kuva

Seuraavaks tulikin puuhattua sen kohutun tekniikan parissa:

Eli pyttyä tuli viilattua jonkin verran ja imukaula tehtyä, koneen kasaaminen olis periaatteessa läppä venttiiliä vaille valmis. Lienee syytä laitella kone nippuun ni pääsee sitä jo kiinnittelemään runkoon ja mallailemaan ettei mikään tule koneen eteen nyt ainakaan.

Kuva

Tosiaan nuista kanavista sen verta että tämän hetkinen tilanne pakoaukon kohdalla on että leveys on leveimmiästä kohtaa 33,5-34mm eli 67-68% tämän jätin sen takia tän verran kapeaks että on varaa viilata lisää jos tuntuu ettei tuo nykyinen vielä tarpeeks tehoa anna. Korkeutta pakoaukolle tuli 19,5mm ja tämä on asteina 197 astetta.

Imuaukkojen leveyttä tuli kasvatettua männän helman peittämisen rajoissa sopivasti ja korkeutt tuli sen verran että nykyisellä männällä imuaukkojen aukiolo asteet ovat 187 astetta + läppä venttiili. Imukanavaa on reilusti työstetty imulaipasta aina aukoille asti. Myös imupuolelta löytyy siis viilaamis varaa vielä.

Läppä kanava on luonnollisesti avarrettu ja muut perus jutut kuten viisteet, h-lähtöjen portaattomaks teko ym. on tehty.

Kuva

Tosiaan nyt viilailin ton verta ja kokeilen, säädän ja teen sen pakoputki numero ykkösen ja katson miten käy. Jos tehoja ei tunnu olevan ni avataan kone ja viilataan sitten lisää ja tehdään se putki numero kaksi.


Sitten muihin kun tekniikka asioihin.

Pitkän kyttäämisen ja uurastuksen tuloksena löysin vihdoin sen sopivan vanteen. Kylläkin vain vanteen :D eli derbin etuvanne sattu kohalle ja pitihän se noutaa pois. Vanne meni holkittamalla + jarru adapterin tekemisellä tohon kmx keulaan. Etujarruna toimii mini crossin 1 mäntänen mutta yllättävän tehokas jarru. Sitäkin voi sitten miettiä enempi kun tielle osuu joku spessumpi jarru mutta tuo saa nyt alkuun kelvata.

Kuva

Eli keula alkais olemaan jo aika hyvässä vaiheessa suunnitelmallisella ja jopa toteuttavalla tasolla. Nyt vaan taakse mettästämään smoto vannetta. JOS joku omistaa/tietää mistä sais _halvalla_ smoto vanteen taakse niin vois hihkasta. Tarve olis kova meinaa olis kiva päästä sovittamaan takavannekkin + sitten pääsisin takajarrun muokkaamisen kimppuun ja homma etenis taas.



Nojoo, huomisissa olis tarkotus tehdä ainakin valmiiks iskarin yläkiinnike (kisko idea meni hyllyyn) sopivalle kohdalle jonka jälkeen peräpääkin alkais olla aikapitkälle kasassa. Puuttuvaa osaa ainakin on swingin puslat/laakerit, swingin akseli ja joku ratkaisu tohon takaiskarin swingin puoleiseen kiinnitykseen mahdollisesti.

Noooh katsellaan mitä tuleman pitää. Tuli tossa hypittyä mopon päällä ihan alustan testaus mielessä (pitihän sitä vähän päristely ääniäkin päästellä) ja täytyy sanoa että tuo alusta on vaan yhdellä sanalla kuvattuna : MAHTAVA :)

Eikait siinä, nauttikaa kaikki hyvästä säästä :) Toivotaan että ilmat lämpenis pian niin olis hitsaaminen tuola ulkona mielekkäämpää!

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, smoto alu

23.3.2013 14:21

Näyttää kyllä hiton hyvälle ja kuulostaakin mainiolta. Ja eiköhän noita vanteita löydy kun vähän aikaa ehtii. Näyttäsköhän hölmölle 18" takana? :nörtti:

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, smoto alu

23.3.2013 21:44

Elikkäs tänään taas tapahtui muutamia asioita projun suhteen. Mm. katteiden kulma meni uudelleen käsittelyyn.

Kuva

Jotta katteet saa noin alas pitääkin tehdä yks lättänä tankki jonka korkeutta rajoittanee tulpan hattu :O Eli niin iso lätty kun tulpan hatun(toki jätän siihen reilusti pelivaraa) ja rungon yläputkien väliin mahtuu tulis tankin muodoks. Leveyttä rajoittaa sivukatteet. Mietiskelin että käyhän se niinkin mutta puolan joutuu uudelleen sijoittamaan ja vaijeri reittejä vähän miettimään uusiksi mutta tämä nyt ei ole mikään iso ongelma.

Ja hyviä uutisia liittyen alustaan! Iskarin yläkiinnike on jo tehty hitsausta vaille valmiiksi ja löysin kun löysinkin sen smoto vanteen taakse! Yamaha mopon 17" vanne tosiaan levyineen ja rattaineen päivineen. Saan sen kyllä vasta ens viikonlopun jälkeiseks maanantaiks mutta onhan tässä hommaa tehtävänä :). Samaan pakettiin sain neuvoteltua myös yamahan takajarrun, swingin ja takaiskarin. Mikäili yamahan swingi menee helpolla muokkauksella nyt ton derbin swingin tilalle niin tietysti laitan sen yamahan swingin ja jarrun ja vanteen tuohon ni se tulis olemaan ainakin yks toimiva kokonaisuus.

Seuraavat isot askeleet on siis tankin tekeminen ja iskarin yläkiinnikkeen hitsaus joka menee ens vikonlopulle kun saan taas hitsi konetta. Homma jatkunee tankin peltejen leikkelyllä, katteidne pysyvien kiinnikkeiden tekemisillä ja koneen kasaamisella jahka keksin millaisen läppä venan teen.

Voiskohan 1 osanen välirivaton plusun läppä vena malossin hiilari läppä materiaalilla ja matalalle säädetyillä rajotin läpillä toimia ton 187 asteisen imuaukon kaverina :)?

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, smoto alu

24.3.2013 1:40

Tää on kyllä asia rojekti ;)

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, smoto alu

24.3.2013 23:40

teemu96 kirjoitti:Tää on kyllä asia rojekti ;)


Kiitoksia kovasti :) Muutenkin kiitoksia kaikille että on tullut kehuja näin paljon ja muutenkin ohjeistusta miten asioita kannattaa tehä. Eiköhän tästä vielä asia peli rakenneta!

Mutta asiaan:

Kuva

Elikkäs koneen yläkerta kasaantui hitaasti, huolellisesti, uusilla pinnapulteilla ja runsaalla tiiviste massalla :)

Kone olis niikun sähköjä ja kantta vaille käynti kunnossa. Myös imukalan ja kaasarin väliin tuleva letku puuttuu vielä.

Ratkaisin läppä ongelman viilaamalla plusun läppävenasta välirivattoman mallin ja tietysti avartelin itse läppärungon läppä kanavan myötäsesti ja mahdollisimman virtaavasti. Rajotin läpät jätin tarkoituksella pienelle kun imu täyttöä nyt luulis muutenkin piisaavan.

Kuva

Viimeisteltu pakoaukko :)

Kuva

Homma jatkuu varmaankin uuden tankin suunnittelulla, siitä lisää sitten kun jotain taas tapahtuu.

Ei kait siinä mitään, nauttikaa auringosta ja lämmöstä sydämmenne kyllyydestä :) Kyllä se kesä vielä tulee!

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, smoto alu

26.3.2013 17:46

_rieska_ kirjoitti:...


Totta totta :D Varmasti yksi huonoimmista aihioista rakentaa kaikinpuolin mutta silti siinä on vaan se juttu! :D. Läpissä on 0,3mm levyä(muistaakseni) ja kyllä mulla tommonen läppä runko on aina ennenkin ollut ja hyvin pelittäny. Mulla on myös autisan läppävena(tällä hetkellä käyttiksessä kiinni) ja sekin on 1 osanen.

PV-Patu kirjoitti:...


Kyllä siinä kävi sellanen pikku viila moka että viilasin alaspäin vahingossa reunoilta mutta tein kyllä semmoset viisteet siihen että kyllä ne männänrenkaat sinne ohjautuu (ainakin toivottavasti). Kyllä mä niitä renkaita oon pällistelly eikä ne paljoa sieltä pursua :D

Mutta asiaan ->

Kuva

Tulin vaan järkiini alustan kanssa ja se on auttamattomasti varsinkin takapäästä löydä. Nooh ei muutakun iskareita vaihtelemaan ja kaikilla iskareilla sama juttu, löysiähän ne on. Nooh kaivoin sitten hangesta kawan oman swingin jossa on siis linkku ja tänään olis tarkoitus mallailla miten homma toimis jos mä nyt sitten sen linkun laittaisin. Mahtaisko olla suomen eka linkku sykönen?

Änyway kone alkaa olla nipussa kantta ja sähköjä vaille. Suuttimia mulla ei tohon kaasariin ole (mikunin kuus kantti) kun ihan muutama ja nekin ihan eri hehtaarilta mikä sisällä oleva mutta mopariltahan nuitakin saa...

NYT tosiaan tartteisin sitä kansi konsultaatiota, itse tällä hetkellä mietin että JOSKOS tekisin ihan vain 50.00 männälle avarretun tiukan puolipallon? sanon jo suoraan että EN osaa tehä mitään hienoja squishi kansia tolle kupumännälle :( Jotenkin musta tuntuu että on parempi vaan tehdä se puoli pallo kun paska squishi? mitä jotain laskuria pyörittelin niin kannen tilavuudeks pitäs saada 7cm3... Toisaalta isommalla palotilallahan pitäis tulla matalemmat puristukset ja korkeat puristuksethan eivät välttämättä ole se avain sana kierto koneelle?

Nooh joku tietävä vois vähän avittaa/ehdottaa mitä ton kanssa nyt tekis :)

lähitulevaisuuden suunnitelmia -> Hitsi kone viikonlopuks=pakoputken ja tankin teko, rungon hitsausta, linkun rungon lisäkiinnikkeen hitsaus, tukijalan hitsaus runkoon, puolan ja tulevan sähkörasian telineen runkoon hitsaus nyt ainakin :D Sitten viikonlopun jälkeen mun pitäis saada takajarru ja se moto vanne niin pääsis niitäkin virittelemään....

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, smoto alu

27.3.2013 23:07

Tsippadai! Sain pientä edistystä projun eteen.

Suunnittelin kantta ja aloin työstämään vinoa ja jo valmiiksi ruplattua kantta. Ensinnäkin sanon jo suoraan että tarkoitus on vaan tehdä semmonen kansi että pelittää eikä mäntä ota kanteen tai muuta vastsaavaa. Squisheja ei tule koska männän laen ja kannen väliin palje alueella jäis liian iso rako jolloin squishin idea menis viemäriin koska palo tapahtuma tapahtuis myös palje alueella. Tavoitteellinen palotilan koko olis 7cm3 ja siihen tähdätään.

Kuva

Sanokaa jotain työstö jäljestä ja muodoista? Pitäiskö ton palotilan olla enemmän puoli pallo mainen vai toimiskohan tommonen "kartio"? Sitten kun palotila on saatu tehtyä kansi oikaistaan jossakin (?)

Sitten alustan pariin. Kauan arvottuani 4 eri swingin kanssa ja 5 eri iskarin kanssa päädyin siihen tulokseen että linkku tähän tulee mutta se ei ole kmx linkku. Nooh ei muutakun sirompia metsästämään. Silmiin pisti derbi DRD:n linkku osat edes jonkun kuntosilla neulalaakereilla ja ne oli sitten haettava

Kuva

Sommittelin jo linkkua ja uusia kiinnikkeitä on tehtävä swingiin, runkoon ja se kawasakin iskarikaan ei käy taasen tohon linkku systeemiin... Joko joutuu tekemään jonkun modaus palan joka taasen korottaa perää (jota ei siis toivota!!!) tai hommata taas uuden iskarin. Katsoo nyt, täytyy kyllä sanoa että ei ole helppoa tämäkään homma...

Huomisissa olis tarkoitus tehdä kansi loppuun ja koota kone ihan sähköjä myöten. Koneestahan vois sitten mahdollisesti maanantaina ottaa savuja ulos :) Noooh kahdottaan nyt mitä tässä saa tehtyä.

Ei muutakun hyvää pääsiäistä kaikille!

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, smoto alu

29.3.2013 2:34

Edistys askelia tapahtui tallissa vietetyn illan + yön takia rojun suhteen :)

Eli linkku tuli laiteltua testattavaksi, hellästi hitsaten mitään pysyvää ei siis vielä ole.

Kuva

Tosiaan linkuteltua ja kinkuteltua tota ja kokeiltua useampaa iskaria täytyy kyllä todeta että kyllä tuo linkku tuntuis olevan aika hyvin. Vähän pitää linkun rungon puoleista tukipistettä ottaa moottoriin päin että saa vähän jäykkyyttä + iskarille paremmin tilaa mutta muuten se tulis suunnilleen noin.

Kuva

Sitten siihen kansi asiaan: Tein nyt siis kuvien mukaisen kannen joka on muuten ihan hyvä paitsi että se on vino... No pitää katsoa milloin ja missä sen sais oikaistua, voi kyllä olla että huomenna otan lasilevyn ja hiekka paperin kouraan ja alan hinkuttamaan... Eihän siitä niin hyvä tule mutta jos edes sinneppäin suora :) Kannen tilavuudeks tuli 8ml, paljos se on kuutioissa? Eikös se ole 8 kuutiotA? vai 0,8 :O

Kuva

Tuon näköinen siis :) Onko jollain jotain sanottavaa palotilan muodosta tjsp?

Aloinpa sitten mallailemaan tukijalkaakin ja tuommoinen siitä sitten tulee :)

Kuva

Tosiaan suunnittelin tossa tankinkin jos eli tankki tulee tohon ylempien runkoputkien alle niin että sivut on 20cm pitkät, leveämpi pääty (stongan pääty) 20cm ja kapeampi (iskarin pääty) 17cm, korkeutta tankille ajattelin 7cm ja siihen jää hyvin tilaa avata kantta ja vaihtaa tulppaa ym. Tilavuudeks sain laskettua 2,55 litraa joka on pieni mutta olkoon.

Noooh tosiaan huomenna on hitsaus päivä ja tarkoitús olis hitsata lopulliset linkun kilkkeet runkoon, bensa tankki, swingin kiinnitykseen vielä yksi vahvike, tukijalka ja ties vielä mitä!

Eikait siinä, pääsiäisen lomilla olis tarkoitus saada pyörää jo kasaan sillein että kun vanne ja jarru tulevat niin sais pikku työllä savuja jo ulos koneesta. Myös sen pakoputken kanssa tarvisin vähä jelppiä sitten kun sitä ehdin tekemään.

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, Linkku sw

29.3.2013 23:47

VinskiMo kirjoitti: Kannen tilavuudeks tuli 8ml, paljos se on kuutioissa? Eikös se ole 8 kuutiotA? vai 0,8 :O


1 litra = 1000 cm^3 joten 8 ml = 8 cm^3 ;)

Asiallinen projekti, koko ajan oon seuraillu vaikka oonki pitäny suuni kiinni. Mitä sitä neuvomaan kun sulta näkyy homma hoituvan.

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, Linkku sw

30.3.2013 0:30

Sama tääl :D Innolla ootan miltä näyttää valmiin ;)

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, Linkku sw

30.3.2013 1:13

rainrain kirjoitti:
VinskiMo kirjoitti: Kannen tilavuudeks tuli 8ml, paljos se on kuutioissa? Eikös se ole 8 kuutiotA? vai 0,8 :O


1 litra = 1000 cm^3 joten 8 ml = 8 cm^3 ;)

Asiallinen projekti, koko ajan oon seuraillu vaikka oonki pitäny suuni kiinni. Mitä sitä neuvomaan kun sulta näkyy homma hoituvan.


No mutta kiitoksia! :) Pääsi tästäkin vaivaavasta asiasta. Nooh, optimaalinen palotilan kokohan oli 7cm3 mutta empä usko että tuo yks kuutio isompi nyt niin radikaalisti vaikuttaa, eipä ainakaan nakuta niin herkästi.

DOGI kirjoitti:Sama tääl :D Innolla ootan miltä näyttää valmiin ;)


Kiitoksia paljon :) Koitetaan tehdä valmiiks hitaasti mutta varmasti, ainakin suurimmat murheet jotka minua on vaivannut alkaa olla ratkeamaan päin ja loppu pitäis sujua suht ongelmitta!(niin varmaan :DD)

Mutta prjouun ->

Tänään sai tehdyks viimein monta asiaa mistä vaa mutissu ja haaveillu. Swgin + linkun hitsaukset on yhtä kiinnikettä vaille valmiit. Eli rungon puoleinen linkku kiinnike on vielä tekemättä mut sen nyt tekee huomisissa ja tärväilee kiinni :) Sit alkais olla alusta aika lailla kasassa, takavannetta ja jarrua vaille :). Tosiaan huomasin että tuon mun tekemän iskarin yläkiinnikkeen kanssa sopii myös perinteinen iskari ratkaisu kun käyttää derbin iskaria. Joten valittavissa on siis linkku 2 eri iskarin välillä tai linkuton vaihtoehto :D

Kuva

Tuli myös väsättyä se kauan minua vaivannut tankki. Eli yksin kertainen 2,5l tilavuudeltaan oleva pelti pönttö tohon rungon ja kannen väliin. IHME kyllä sain sen tiiviiks kun tällä kertaa hitsasin saumat eka ulkoa päin täpäten ja sitten sisältäpäin yhtäsoittoa ja sitten ulkoa päin yhtä soittoa, kulmiin heitin oikein kunnon vahvikkeet lopuks. Bensa hanana toimii samurain vara tankillinen bensa hana, kylläkin vara tankki menee päälle jo kun 1,5l bensaa on jäljellä...

Kuva

Sitten iskin jo putken tekoonkin eli aamulla näpyttelin koneella blairin ja cone layoutin parissa ja sain laskeskeltua pari putkea tolle pytylle. Tein pakolaipan ja pakoputken lähdön tollein että siihen päälle tuli paksumpi putki ja ideana se että pulttaan ja tiivistän ton osan pakoputkesta tohon helvetin tiukkaan ja tiiviisti ja tuohon on sitten tarkotus tehä vaihdettavat paisarit/alkukäyrät ja tuohon tiivistykses tehdä rälläkän hioma laikalla siihen itse putkeen sitten o-rengas urat ja niihin tietty o renkaat (niikun nyky peleissä).ja kiinnitys tietty jousilla.

Kuva

Seuraavaks olis tarkotus siis saada tuo käyntiin että sais jonkunlaista käsitystä millasia suuttimia mun pitää lähtee ostaa tohon ja että toimiiko tuo pienesti viottunut kampura ollenkaan vai joudunko heti lähtee purkaa tota. Nooh, huomenissa kannen suoristusta, koneen loppuun kasaaminen ja runkoon kiinni pulttaaminen ja ehkä jopa savujen ulos ottaminen :))!

hyvää pääsiäistä!

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, Linkku sw

30.3.2013 22:36

Tsippadai, tänään vierähti päivä aamu kasista ilta ysiin täysin talli hommissa ja prju edistykin sen mukasesti :)

Eli aamu alkoi ratkomalla cone layoutin tulostus ongelma ja ongelma oli se että mitta yksiköt oli väärin. Ei muutakun oikeat yksiköt kehiin ja paperi paloja alko sadella. Nooh niistä sitten tietysti pellille jäljennös ja punnertamaan. Osien toisiinsa sopivuus olis paljon huonompi kun oletin ja sen takia aikaa meni myös paljon enempi mitä kuvittelin kun noita joutu hiomaan ja moukaroimaan toisilleen sopivaks. Taivutukset tein eri paksusia putkia hyväks käyttäen.

Nooh loppu tulos oli sitten tämän moinen

Kuva

10.0k mitotettu putki :) En kyllä ihan heti jaksa alkaa sitä putki nro. 2 tekemään, VARSINKAAN enneku tuota on kokeiltu.

Nooh sitten tuli kasailtua kone loppuun ja suoristettua kansi, en TODELLAKAAN tiedä onko se nyt suora millään tavalla mutta ei kait tuo selviä kun kokeilemalla :( Tosiaan koitin lasilevyä vasten hinkuttaa vesi hioma paperilla mutta en kyllä tiedä tuliko siitä hyvä, puristuksia tuntuu olevan aika niukasti.

Kuva

Juu eli sähköt on kiinni ja kaikki periaattessa käynnistys kunnossa ja kyllä mää sitä poljinki ja katoin että kipinä ainakin tuli mutta ei lähteny käymään, nooh ei ollu enää oikeistaan motivaatiotakaan oikeasti saada sitä käyntiin, kattelee sitä sitten huomenna.

Kuva

Niin ja tosiaan tankkikin tuli hitsattua loppuun tossa, jätin yön ajaks sen täytee vettä ja muutama tippa hitsauksista oli tihkunut mutta nekin on nyt korjattu ja toivon mukaan tankki on nyt tiivis. Korkkia en oo vielä ehtinyt miettiä mutta hana löytyy jo. Tosiaan nuin kuvan mukaan se isktuu sinne, just ja just mahtuu tankin väliin tulppa avain :) Tilavuuttakin huikeat 2,5l!

Niin ja sitten vielä semmonen juttu että muistetaan se työ turvallisuus.

Kuva

Eikait siinä sitten tekemistä riittää ja osiakin puuttuu vaikka kuinka nyt kun tarkemmin ajattelee mutta pidetään lippu korkealla!

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, Linkku sw

30.3.2013 23:14

Kyllä hyvältä alkaa näyttämään. ;)
Mitäs oikee kävi että noi paljo rupes verta vuotamaa? aika paska juttu :(

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, DIY tehop

1.4.2013 0:12

mielenkiinnolla edelleen seuraillaan, ehdottomasti mielenkiintosin proju mototissa. Saakos kysyä että meinaatko maalata rungon ?

Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, DIY tehop

1.4.2013 9:11

Jammu1234432 kirjoitti:mielenkiinnolla edelleen seuraillaan, ehdottomasti mielenkiintosin proju mototissa. Saakos kysyä että meinaatko maalata rungon ?


kiitoksia kiitoskia, kyllä runkokin maalataan jahka loput hitsaukset ja muut rungon tuhoamiset on tehty :) Tarkoitus olis hiekka puhalluttaa + maalata ainakin swingi ja runko. Muut osat maalataan/putsataan/kiitotetaan kans.

Mutta rojektiin ->

Tänään vierähti proju taas jännästi eteenpäin. Tankki on nyt kiinnikkeitä ja viimeistely hitsauksia vaille pihvi. Ainoastaan korkki ongelma on ratkaisematta mutta eiköhän siihenkin joku idea ilmaannu :) Eli tankinkin kiinnitys on nyt niin että sen saa periaatteessa mihin vaan vakio sykerön runkoon ilman että tarvii mitään modata.

Kuva

Edistystä otti myös linkku/perä systeemi koska tein takaiskariin (kawasaki kx80) semmosen modaus palan millä se menee drd:n kapeiden koiranluiden väliin. Noooh ei muutakun vanhan rikkinäisen iskarin pääty irti rälläkällä, rajua täyttö hitsausta ja sitten reikä siihen ja pultti läpi (iskarin vakio kiinike kohasta) ja siiten vielä lattaraudasta varmistus levyt ympäriinsä hitseillä kiinni. Luulen että se on ja pysyy.

Sitten tulikin ilouutisia (jeesus ei suinkaan noussu haudasta) vaan vanne ja jarru tuli vihdoin. Nooh vanteeseen oli alettu vaihtamaan laakereita ja se laakerin ulko kehä oli jääny siihen jumiin eikä tullu kirveelläkään sieltä. Nooh hitsasin vaan siihen lujasti pultin pätkän (siihen uraan mihin kuulat tulis) ja löin toiselta puolelta rauta tampolla ja johan jähti! Nyt tosiaan smoto vanne kiinni ja holkitettuna tohon swingiin. Myös jarru olis poljin sydeemiä vaille valmis.

Kuva

Olisko jollain lahjoittaa/myydä dt:seen käyvää edes vähän pienempää takaratasta :D? Toi on +70 kokonen ja toi ei missään nimessä tohon jää... Eli jos jollain olis joku 40 kokonen ja haluis siitä halvalla luopua niin yv:tä kehiin!

Eikait siinä, homma edistyy ilmeisesti tänään sen viimosen linkun kiinnikkeen teolla ja sen jälkeen niiden swingin puslien ja kaiken muun miettimisellä. :D