Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

tunturi tiger aqua projekti

27.11.2012 18:37

Eli nyt olisi tarkoitus ruveta projektoimaan 95 vuosimallia olevaa tunturi tiger aquaa :D
Sen takia ajattelin ruveta projektoimaan ,koska sain ilmaiseksi tunturin ilman konetta :D
Tunturiin tulee minarelli am6, koska löytyy ylimääräinen tallista.

Mopoon tulee:

Minarelli am6 moottori(aloitettu)

Dt:stä etu ja takahaarukka (löytyy)

Dt:n takalippa (saa tarjota jos jollain on)

Mini takavalo(tilauksessa)

Supermoto lokari(tilauksessa)

Dt:n vanteet (löytyy)

50cc tai 70cc (saat tarjota jos löytyy 70cc)

Mk tehari (tehty)

16mm kaasutin (tehty)

11/52 välit (tehty)

Uudet maalit (saa ehdotella värejä)

Joku uusi maski (saa ehdotella)

Uus stonga (hommattu)

ja kaikkea muuta tilpehööriä

Koneeseen tehtiin kesällä koneremontti!! siinä vaihdettiin

Kampiakseli
Stefat
Laakerit
Mäntä
Tiivisteet
Uudet lohkot
Tulppa
Pultit ja rikat
Viimeksi muokannut zpurgu69 päivämäärä 28.11.2012 19:38, muokattu yhteensä 3 kertaa

Re: tunturi tiger aqua projekti

27.11.2012 18:42

Aloitusviestiin olisit voinut panostaa, mutta seuraillaan.

Re: tunturi tiger aqua projekti

27.11.2012 19:41

Jee! Tunturi johka tulee toiseksi paras moottori mitä on tehty :P

Re: tunturi tiger aqua projekti

27.11.2012 21:43

Kyllä mä ennemmin pitäisin Morinin, kulki vakiopytylläkin lujempaa mitä moni kuriton DT. Kokeiltu on. Mutta ei siinä, onnea sen koneen sovittamisen kanssa.

Re: tunturi tiger aqua projekti

27.11.2012 22:55

olisin kait minä pitänyt morinin jos olisi sellainen :) mutta kun on yksi ylimääräinen dt:n moottori niin sama laittaa se paikoilleen

Re: tunturi tiger aqua projekti

27.11.2012 23:05

Jätäthän kuitenkin mopoon jotain sellaista että tunnistaa vielä Tunturiksi? Alkuperäinen kone olisi ollut enemmän minun mieleen, mutta eihän mopo minun olekaan. ;)
Ja jos sitä ei kerta tallessa ole niin ymmärrän tuon AM6:sen.
Kaikilla on oikeus mielipiteisiini, joten ehdotan ettet tee liikaa "uusenskan" näköistä. Ei pahalla, mutta mun mielestä jokunen oikea mopo on pilattu niin että kaikki osat on revitty derbistä tms. :)

Re: tunturi tiger aqua projekti

27.11.2012 23:11

ainakin tankki ja takakatteet ja kattoo jos jotain muuta

Re: tunturi tiger aqua projekti

27.11.2012 23:29

Ite ainaki tekisin täysin vakion näkösen ja siihen sitte viriä sen verran että jättää kaikki tehari derbit/ muut dt:et. Siin olis sit kiva jätellä kylillä kaikki kovimmat jampat.

Re: tunturi tiger aqua projekti

28.11.2012 0:31

Ihan vinkkinä, tekstiin panostaminen tekee siitä miellyttävämmän lukea. Isojen alkukirjainten ja asiaan kuuluvien päättövälimerkkien käyttö ei ole ollenkaan vaikeaa.

Lisää myös ihmeessä kuvia projektista niin saat lukijat kiinnostumaan entistä enemmän. Motot.netistä löytyy myös ilmainen kuvagalleria johon kuvat voi ladata.

Re: tunturi tiger aqua projekti

28.11.2012 0:38

vizu kirjoitti:Ite ainaki tekisin täysin vakion näkösen ja siihen sitte viriä sen verran että jättää kaikki tehari derbit/ muut dt:et. Siin olis sit kiva jätellä kylillä kaikki kovimmat jampat.

Täysin samaa mieltä ;) ja jos ei vakion näköinen, niin mahdollisimman ruoskan näköinen. Ja tosiaan, tehoa senverra et teharidebit jää :)

Re: tunturi tiger aqua projekti

28.11.2012 19:41

Tulee sen verran tehokas että tehari derbit jää 8)
En tee sen takia vakion näköistä,koska haluan kokeilla saako tunturista minkään näköistä kun sitä laittaa :)
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 29.11.2012 0:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.

Re: tunturi tiger aqua projekti

2.12.2012 17:02

Ensi vklp olisi tarkoitus alkaa tekemään korvakoita koneelle ja samalla hitsata muita juttuja :D pitää myös katsoa käypikö mk suoraan paikoilleen vai pitääkö muokata sitä!!
Löytyy myös joku tunturin alakauttanen putki jonka ehkä muokkaan koneelle sopivaksi ;) ;) Pitäisi myös pikku hiljaa alkaa hiomaan katteija ja tankkia. jos joltain löytyy dt:n takalippaa ,niin voisi laittaa minulle vaikka yv:tä!! Kuvia tulee ensi vklp kun saan otettua niitä :D