Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti: Ongelma ratkaistu!

19.11.2012 22:41

En oo koskaan nähny mustaa moottoria, eli empä sano juuta tai jaata tähän väliin, mielenkiinnolla oottelen lopputulosta!! :)

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti: Ongelma ratkaistu!

19.11.2012 22:52

Tolla maalaat mosan niin hyvä tulee http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3718

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti: Ongelma ratkaistu!

19.11.2012 22:58

Kiitoksia kaikille neuvoista! ;)

Katsoo nyt vielä millä maalaan. Koitetaan nyt kone saada ensin maalauskuntoon ;)

Päivittelen HETI kun kone maaleissa :)

Minä kiitän.

EDIT: Tehdään nyt tämmönen lista että ihmiset pysyy ajantasalla missä mennään kun itsekkin meinaan jo pudota :lol:

Elikkäs koneeseen on tulossa mustaa lohkomaalia kaikkialle. Lohkoihin , kytkinkoppaan , magneetokoppa , öljypumpukoppa ja pyttyyn. Punasta tulee pytyn kanteen ja pikkuosiin esim imukaula ym ;)

Katteisiin tulee siis kunnon maalit kunnon ruiskulla. Helmiäismustaa siis. Jarrusatuloille ja levyille tulossa mustaa myös! Vanteet muuttuvat miksuhin ex drd tyylisiksi. (Kuvan löytyy 3 sivulta) Keula varmaan samanlaiseksi paitsi ei varmaan tule USD :/ Katsoo nyt. Ja sitten se metrakitin throweri tulee myös tulevaisuudessa! :) Tässä on aikaa vielä! Ei edes lumetkaan maassa vielä :lol:

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti: Ongelma ratkaistu!

19.11.2012 23:57

Moottorin maalaukseen kelpaa myös miranoli, mutta se maalataan pensselillä ja sitä pitää ohentaa vedellä. Se kestää myös melko hyvin ja parissa motot.netin mopoprojektissa on kone maalattu miranolilla ja on hyvin ainakin kestänyt heillä lukemani perusteella.
Viimeksi muokannut hirvisorsa päivämäärä 20.11.2012 9:24, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti: Ongelma ratkaistu!

20.11.2012 0:03

Joo olen huomannut myös! Mutta meikä ei ole sutimiehiä :lol: Onko se sitten jotain itsestään tasautuvaa myös vai jääkö sudinjäljet ? Taidan pysyy ihan noissa spray/ruisku kamoissa! ;)

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti: Ongelma ratkaistu!

20.11.2012 0:05

Suunnitelmat koneen osalta kuulostaa hyvältä, vähän liiankin hyvältä kun olen itsekkin jotain tuollaista miettinyt :x

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti: Ongelma ratkaistu!

20.11.2012 23:03

Tuli tänään CRC Quickleeniä haettua ja sillä koneen putsailin! :P

Jos huomenna alkaisi laittamaan pienempään osiin ja hakisi joku päivä CRC Bräkleeniä. Kuulemman parempaa ja tehokkaampaa kamaa mutta jarruille mutta miksi ei sopisi muuallekkin ;) Sitten hiontaa ja maalia niskaan!

Kuvaa ei ole. Se on vain kone kyllä te sen näätte vielä :lol:

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti: Ongelma ratkaistu!

21.11.2012 0:10

Bräkleeni putsaa todella kaiken paskan pois. Itsellä oli parin sentin öljykerros sylinterissä, bräkleeniä päälle ni johan alkoi harmaata näkymään :lol:

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti: Ongelma ratkaistu!

21.11.2012 14:38

hyvältä näyttää, seurantaan :D

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti: Ongelma ratkaistu!

21.11.2012 20:09

Ei tänäänkään innostanut oikeen työnteko mutta tuli jotain tehtyä :lol:

Aattelin tossa noin et en jaks propuu ottaa irti et öljyt tulee nopeammin kun ottaa kytkinposken irti. Noh tulihan ne öljyt nopeasti mutta ei sinne minne halusin vaan syliin sitä lorisi mukava määrä :lol:

Huomenna hakemaan bräkleeniä ja putsailemaan lisää ja koneen hionta voi alkaa! :)

Jos ensiviikolla saisi koneen valmiiksi maalauksen suhteen. Jossain vaiheessa pistän tilaukseen tiivisteitä ja kytkinlevyt + jouset! ;)

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti: Ongelma ratkaistu!

21.11.2012 20:38

Ehdottomasti seurantaan :)

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti: Kysymys

21.11.2012 21:23

Olisi muuten kysymys! Tietääkö ketään mistä saisi ja paljonko maksaisi punaisen värisiä pultteja ? Vai löytyykö semmosia. Olen kuullut että löytyisi mutta kun muistaisi nimen.. Joku anodisoidut pultit tai jotain tuonne päin. Kenelläkään mitään käryä mistä saisi ja paljonko maksaisi ? Ei ihan kannata maalata noita punaisiksi kun en usko että väri pysyy kauan...

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti: Kysymys

21.11.2012 21:30

Easypartsilta saa moisia TNT valmistamia jotka ovat anodisoitua, jotka ovat yksinkertaisesti täyttä paskaa..

Itse olen maalannut ne perus maaleilla ja hyvin on pysynyt maalit niissä ilman ongelmia kunhan asensi vain rauhassa.

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti: Kysymys

21.11.2012 21:58

Hyi TNT kamalle todellakin. Ne on aina paskaa.. Aattelin ihan paikallisista liikkeistä käydä kysymässä jos löytyy :P Jos ei niin kai sitä voi itse maalia ruiskia ihan kokeilumieleksi että pysyykö ;)

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti: Kysymys

21.11.2012 22:09

kato jos tuolta löytys: http://www.pro-bolt.com/