Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti EDISTYSTÄ!

15.11.2012 19:36

Noniiin!

Tänään tuli sitten vähän putsailtua tuota mopedia ja sitten tuo takahaarukka kiilloitettua!
Hiomapaperit ikävä kyllä loppui niin en saanut IHAN loppuun mutta melkein ;) Enään tuo keskikohta tuosta eli ei iso homma enään. Kiiltoon olen tyytyväinen :P Menihän siinä jonkun verran aikaakin :lol:

Jos huomenna sitten hakisi hiomapaperia ja kiillottaisi tuon loppuun ja alkaisi katteita hiomaan ja viemään maalaukseen! Värinä tulee siis olemaan helmiäismusta.

Tämmöinen siitä siis tuli :)

Kuva

Tämmöinen se oli eilen.

Kuva

Kommentteja tulemaan ja mielipiteitä!

Minä kiitän!

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti TAKAHAARUKKA KIILLOITE

15.11.2012 19:57

Hyvin on kiillotus onnistunut :)

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti TAKAHAARUKKA KIILLOITE

15.11.2012 22:58

Milläs menetelmällä kiillotit? Näyttää aika sumeelta..

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti TAKAHAARUKKA KIILLOITE

15.11.2012 23:00

Huono kuva. Voin räpsästä paremman :) Oikeasti blingaa erittäin hyvin.

Ihan hiomalla ja sitten metal polishit niskaan. Alotin 400 paperilla ja jatkoin 1500 asti. Sit polishia ja helvetin kovaa hinkkausta. Huomenna kun kiillotan tuon keskiön tuosta niin laitan kunnon kuvia. Tai yritän :lol:

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti TAKAHAARUKKA KIILLOITE

16.11.2012 0:54

Eihän tuo nyt sitten mikään ihme ole jos ei kiillä kuvassa kun eihän se oikeestikaan kiillä jos oot vain papereilla hionut :roll: Käyt ostaa motonetistä sisallaikan ja sellasen kiillotus setin, missä tulee 2x hiomavaha (pun.), 2x kiillotusvaha (valk.) ja olikos se kolme puuvillalaikkaa. (maksaa yht. n. 20e) Laitat sisallaikan porakoneeseen ja hiomavahaa laikkaan ja porakone vinkumaan ;) Sitten puuvillalaikka ja hiomavaha, toinen puuvillalaikka ja kiillotusvaha ja lopuksi polissit koneella ja käsineen. Kyllä kiiltää sitten 8)

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti TAKAHAARUKKA KIILLOITE

16.11.2012 1:15

Käsin saa paremmin noi loppukiillotus aineet laitettua kuin sillä laikalla ainakin omasta mielestä mitä osia kiillotellut (: Itekki meinasin et kommentoin aikasemmin et sumeelta näyttää mut empä jaksanu ettei taas tule joku inttämää :lol:

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti TAKAHAARUKKA KIILLOITE

16.11.2012 11:17

Itse en lähtisi kiillottamaan tota keskiosaa. Tee kuten itse tein kun aikoinaan rakensin tota hussea: keskiosa mustaks ja loput kiiltämään. Kuvia ei tosta enää ole, mutta voin taata että näytti hyvältä.

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti TAKAHAARUKKA KIILLOITE

16.11.2012 14:43

Teemu96. Papereilla hionut JA käyttänyt metalpolishia. Oikeasti osat kiiltää erittäin hyvin mielestäni. Oma peilikuva näkyy ainaki :lol: Kuvat vain huonoja. Tänään voin yrittää ottaa parempia kuvia illemmalla. edit. Sori luin huonosti :lol: Mutta kyllä nuo oikeasti kiiltää 8) Kunhan itse olen tyytyväinen. Jos sitä tänään vaikka yrittäisi vielä vähän kiiltoa saada ;) Laitan kuvia sitten!

Kassude. Ihan hyvä idea tuokin. Katsoo nyt jaksaako alkaa kiillottamaan vai ei. Tässä on kyllä talvi aikaa tehdä vaikka mitä.

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti TAKAHAARUKKA KIILLOITE

16.11.2012 15:06

Kyllähän se varmaan kiiltää mut kunnon valossa näkyy hiomanaarmut :) Mut kukin tekee niikun itse haluaa, odotellaan parempia kuvia tuosta :D

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti TAKAHAARUKKA KIILLOITE

16.11.2012 15:26

^^pazi^^ kirjoitti:Kyllähän se varmaan kiiltää mut kunnon valossa näkyy hiomanaarmut :) Mut kukin tekee niikun itse haluaa, odotellaan parempia kuvia tuosta :D

Illemmalla kiiltää paremmin! Kuten aikasemmin sanoin jos projektin alottaa niin kunnolla se tehdään eli alottelin hiomaan taas että saisi ne pienimmätkin naarmut pois ja sitten kunnon kiillotus! ;)

EDIT: Taitaa siirtyä huomiselle kuvan laitot. Olen saanut toisen puolen jo valmiiksi haarukasta mutta toista en vielä enkä kyllä tänään jaksa alottaakaan. Huomenna sitten ;) Ja tuli päätettyä että keskiö maalataan mustaksi! Elikkäs huomenna luvassa takahaarukan kiilloitus loppuun ja keskiönmaalaus ja sitten jos alottaisi katteiden hiomisen ;)

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti TAKAHAARUKKA KIILLOITE

17.11.2012 17:26

Terveppä terve.

Nyt se takahaarukka on esittely kunnossa ;) Minun mielestäni. Elikkäs on kiillotettu ja keskikohta maalattu. Katsoo nyt jos joskus hakisi motonetistä sen kiilloitus setin ja jos sillä saisi paremman mutta kyllä meikä tuohon on nyt tyytyväinen :)

Ja niitä kuvia. (En tiedä onko parempia kuin viimeksi. Ainakin yritin :lol:

Kuva

Kyllä se mun mielestä kiiltäää :nörtti:

Kuva

Ja sitten katteiden pariin!

Maaatsa kiittäää

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti TAKAHAARUKKA KIILLOITE

17.11.2012 17:34

Hyvä! Tossa mustassa keskiosassa on sekin hyvä puoli, ettei se näytä yhtä karmealta ajamisen jälkeen kuin kiillotettu.

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti TAKAHAARUKKA KIILLOITE

17.11.2012 18:09

Kassude kirjoitti:Hyvä! Tossa mustassa keskiosassa on sekin hyvä puoli, ettei se näytä yhtä karmealta ajamisen jälkeen kuin kiillotettu.

Jep! Ja muutenkin minun mielestä parempi noin kun kokonaan kromisena. Tulee jo liikaa kromia muuten :lol:

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti :Takahaarukka DONE!

17.11.2012 23:44

Tosi hyvä noin tuo haarukka!

Re: Derbi Black Edition Talviprojekti :Takahaarukka DONE!

18.11.2012 0:19

Kiitoksia kiitoksia!

Kertokaas millä maalilla maalaillaan koneita ? Aattelin koko koneen maalailla mustaksi. Kelpaako ihan ruiskulla helmiäismustat niskaan vai tarviiko jotain erikoismaalia ? Kuumakesto ?

Entäs jarrusatulat ja levyt ? Onko niille jotain omaa jarrusatulamaalia vai ihan normia kuumakestomaalia ?