Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Suzuki street magic kunnostus/Osia pukkaa s.2

22.1.2013 14:34

Minaroli?

Re: Suzuki street magic kunnostus/Osia pukkaa s.2

22.1.2013 15:27

Hammerite taitaa olla pitkälti samaa kamaa kuin Miranol? Miranolia ei vain taida olla semmoisena jota voi oikeaoppisesti sutasta suoraan kevytmetalliseoksille vaan hammeritelta löytyy tuo direct to galvanised joka siihen sopii.

Mutta mutta, varmaan nämä maalit kumpikin toimii ihan yhtälailla, mutta hammeriten olen jo hyväksi todennut, niin sen puoleen taidan kallistua ;)

Re: Suzuki street magic kunnostus/Osia pukkaa s.2

20.2.2013 17:39

Noniin saataisiinkohan tähän taas hiukan jatkoa vaihteenvuoksi. Vähän on nyt tuhlaantunut aikaa kun derbiin on pitänyt kampuraa vaihtaa ja sähköjä setviä.

Nyt on kuitenkin tullut vaatimus saada mopo kaupungin tiloista pois huhtikuun loppuun menessä, eli siihen asti pitäs saada rullamaan tai mielellään jopa käymään. Sitten mopo sijoitetaan huoneen nurkkaan ja aletaan miettimään katteiden maalausta ja takalipan kuidutusta. Vanteiden maalaus on sitten sen jälkeen edessä.
Runkoa saataneen maaleihin parin viikon sisään. Hiominen on siitä jo aloitettu ja saa viellä tällä viikolla toivottavasti kevyen hieakkapuhalluksen.
Moottoriin pitää viellä etsiä stefat ja laakerit ja kampurakin pitää hankkia.

Lisäksi suorituskykyä parannetaan korottamalla pyttyä, säätämällä squishit kohilleen ja viilaamalla pakoaukkoa. Tähän liittyen: Tietääkö kukaan tecnigas next-ärrän kierrosaluetta?
Myös lohkoista poistetaan pykäliä jotta siellä mahtuisi seos ihan oikeasti liikkumaankin.

Ja sitten kuvia lohkoista. Ekassa kuvassa tartuntapohjamaali joka oli aika mielenkiintonen tuttavuus ja yhtä helvettiä saada tarttumaan ja toisessa kuvassa toinen kerros pintamaalia:
Kuva
Kuva
Vasemman puoleiseen lohkon yläosa, eli se joka normikäytössä sitten näkyy eniten ei oikein tahtonut tasoittua nätisti, joten huomenissa viellä palataan sitä korjaamaan. Muuten näkyvät osat tasoittuikin sitten ihan kivasti.
Myöhemmin varikoppa saa luultavasti sitten ihan paukkumaalit päällensä.

Sitten tohon suunnitelmaan palaten, niin tämmösessä liikkus ajatukset nykyään:
Kuva
Rupes tulemaan vähän turhan mustavoittoinen tolla edellisellä tyylillä. Nyt on omasta mielestä varsin tasapainoinen ilmestys. Tummonen lippa ei jaa mielipiteitä niin voimakkaasti ja vannehopea vanteet tuo vähän sitä tasapainoa. Ei näytä maalipurkkiin upotetulta. No ehkä noita vanteita mietitään vielä.

Re: Suzuki street magic kunnostus/Lohkoja maaleissa

20.2.2013 19:10

Hienolta näyttää suunnitelma. :)
Muuten, vähän projektiin littymättömänä, satuitko purkuvaiheessa huomaamaan että onko etuvarissa kiinni semmonen kehä/lautanen? Vähän niinkuin rullakupin "kannen" takana? Mietin että se voisi olla samantyylinen rajoituslevy kuin pösön skoottereissa. Ainakin räjäytyskuvissa semmonen näkyy, mietin saisiko sen poisottamisella vähän lisää huippuja samalla tavalla kuin prikan poistolla muissa skobissa. Jos sieltä nyt semmosta löytyy.

Re: Suzuki street magic kunnostus/Lohkoja maaleissa

20.2.2013 19:24

Onhan siellä sellanen ihme metallijuttu, mutta sen paikallaanolo/poistaminen ei vaikuta mihinkää.

Miten olis, jos vetäis vanteista puolat oranssilla ja sit mustalla loput? Samaten jalkatappeihin vois keksii jonku musta/oranssi värityksen tai sit mustalla. Jotenki noi harmaat ei vaan sovi omaan silmään... :s

Re: Suzuki street magic kunnostus/Lohkoja maaleissa

20.2.2013 19:26

lyy kirjoitti:Hienolta näyttää suunnitelma. :)
Muuten, vähän projektiin littymättömänä, satuitko purkuvaiheessa huomaamaan että onko etuvarissa kiinni semmonen kehä/lautanen? Vähän niinkuin rullakupin "kannen" takana? Mietin että se voisi olla samantyylinen rajoituslevy kuin pösön skoottereissa. Ainakin räjäytyskuvissa semmonen näkyy, mietin saisiko sen poisottamisella vähän lisää huippuja samalla tavalla kuin prikan poistolla muissa skobissa. Jos sieltä nyt semmosta löytyy.


No tästähän löytyi valmiiksi malossin multivari, niin en tuohon osaa vastata.

Räytyskuvissa tommonen palikka tosiaan näkyy. Jos ei liika maksa vaivaa, niin kokeile ihmeessä! Pahimmassa tapauksessa vaan rullat levähtää. Asianhan voi kai todeta nappaamalla hihnan pois ja vetämällä rullakuppia itseensä päin. Siitä sitten päättelee, että rajoittaakos jokin sitä liikettä. Jos se levy rajoittaa liikettä. mutta rullat leviää ilman sitä, voi kokeilla laittaa levyn ja rullakupin väliin ruuveihin pari prikkaa niin että liikerata kasvaa, mutta rullat ei pääse pomppaamaan.

Näin niinkun teoritasolla mutuiltuna :lol:


Edit: ja lainaan edellistä viestiä, mutta ehkä se tässä tapuksessa on hyväksyttävää...
Reetuhai2 kirjoitti:Onhan siellä sellanen ihme metallijuttu, mutta sen paikallaanolo/poistaminen ei vaikuta mihinkää.

Miten olis, jos vetäis vanteista puolat oranssilla ja sit mustalla loput? Samaten jalkatappeihin vois keksii jonku musta/oranssi värityksen tai sit mustalla. Jotenki noi harmaat ei vaan sovi omaan silmään... :s

Näin pohjoismaisen funktionalismin kannattajan joudun sanomaan vanne idealle yök :D En oikeen nää sitä millään tasolla hienona vaihtoehtona tähän peliin. En ole oikeen vielä päättänyt että pistetäänkö vanteet mustiksi vai hopeiksi. Hopeiset näyttäisi enemmän originaaleilta ja selkeämmiltä, mutta musta toisi hiukan semmosta thöönigin makua ja vähän ryhdikkäämpää ulkonäköä. Vaikea valinta :|

Jalkatappeihinkaan ei oikein sopinut musta. Menee vähän epäselväksi rungon kanssa sitten. Tämäkin on kuitenkin viellä harkinnan alla, mutta oranssia en sinne tunge.

Re: Suzuki street magic kunnostus/Lohkoja maaleissa

20.2.2013 19:37

Käytännön tasolla koitettuna, ei vaikuta mihinkään, eikä aiheuta onnettomuuksiakaan. :)

Re: Suzuki street magic kunnostus/Lohkoja maaleissa

20.2.2013 19:40

Jeps, täytynee kokeilla kun huomenna pääsee totaa omaa mopoa sörkkimään. Hyvällä tuurilla pääsee ehkä jo kokeilemaan ajoa jos tiet on sulat, niin ilmoittelen sitten oliko eroa. Ei ole ainakaan mun toisessa skobassa rullat levähtäny, vaikkei siellä ole semmosta metallinpalaa ollutkaan.

Edit: Jos toi nyt ei ainakaan reetun mukaan vaikuta, niin kuulostaisiko järkevältä jos hakisi vauhtia ihan perus imukaulan viilaamisella? (Vakioputkikin tarkotus tyhjentää vaikkei vauhtiin vaikutakkaan.) Sitten tulossa kanssa vapariputsari ja isompi suutin.

Re: Suzuki street magic kunnostus/Lohkoja maaleissa

21.2.2013 0:22

Suoritin vähän mittailuja, jotta tierän paljonko tarvii pyttyä ja pakoaukkoa korottaa. Pyttyhän on morinin vakiopytty, tai siis siitä apinoitu tarvike. MSU lukee kyljessä.

Elikkäs, kun pytyn alapuolelle iskee kaksimillisen tiivisteen, huuhtelut nousee kivasti männän tasolle ja ajoitukset riittää näin 9k kiekkoihin asti. 126 astetta toisin ilmaistuna. Edelleen mietityttää tuo tecnigasin kierrosalue, mutta pistetään pytty nyt toimimaan noille 9k kierroksille. Pakoa viilataan sitten aavistuksen alle kolme milliä ylöspäin, niin saadaan sillekkin asteita 185 ja ajoitukset täsmää kutakuinkin huuhtelujen kanssa samoille kierroksille.

Pykäliä poistetaan sitten sellyn esimerkin mukaisesti tosin hiukan maltillisemmin, kun ei tuo dremeli pyöri kädessä ihan yhtä näppärästi kuin hänellä.

Ohessa kuva joka liittyy pytyn korottamiseen:
Kuva

Re: Suzuki street magic kunnostus/Lohkoja maaleissa

21.2.2013 23:57

Tänään en ruvennutkaan maalaailemaan, kun innosti enemmän lähteä jo lohkojen korjailuun.
Runkoa saatiin myös puhalleltua, tosin hyvin kevyeksihän se puhallus sitten jäi. Noh, onneksi on hyvää pohjamaalia, niin ei ole niin nuukaa mimmoselle pohjalle sen suihkii. Riittää kun on vähän karheamapaa alla ja kaikki irtonainen irti.

Mutta niiihin lohkoihin. Vielä ovat viimeistelyä vailla, mutta saatte idean kuitenkin tästä kuvasta:
Kuva
ja pytyn kuvat menikin väärtepäin. :s

Ja nyt sitä kommenttiä sitten?
Muistakaas, että me projektoijat elämme teidän mielenkiinnolla :D

Re: Suzuki street magic kunnostus/Lohkoja siistitty

23.2.2013 22:21

No löpistääs nyt yksin sitten. No on tätä nyt muutaman kerran käyty kattomassa että ehkä jotakuta silti kiinnostaa :)

Tulin vaan paiskaamaan tänne kuvan lohkoista nyt viimeistellympänä. Ja näkyyhän siellä viilattu pakokin kuvissa. Ehkäpä tässä rupeaa olemaan riittävästi potentiiaalia tolle next-ärrälle? Melkee kutkuttais ostaa vähän tehokkaampikin putki, mutta raha ei kyllä anna myöten :P Saksalaisten vertailusta selvisi, että tecnigaassi antaa huipputehonsa jossain 8150 rpm, mutta kiekuu sinne kymppitonnin paremmalle puolelle. Ajoituksetkin täsmää noille kierroksille paremmin kuin 9k kierroksiin. Pakoaukon korotuksen jätin tämän nähtyäni vain kahteen milliin, ja asteita sille kertyi lopulta noin 183. Paljonkohan sitten nopeutta saavutetaan? Se selviää sitten :)
Kuva

Re: Suzuki street magic kunnostus/Lohkoja siistitty

23.2.2013 22:34

Mukava seurata tällästä projektia, jossa sentään tehdään asiat huolella eikä vaan lyödä suoraan kiinni. :) Hyvää jälkeä!

Re: Suzuki street magic kunnostus/Lohkoja siistitty

8.3.2013 21:04

Terse. Tulin vain kertomaan että runko on pohjamaaleissa.
Kuva

Re: Street macig + Derbi/ tarinaa käyttöpelin virityksestä

19.7.2013 0:29

Noniin! Eräs 50cc kulkemaan projekti sai minut toteuttamaan yhden ideani tuoda tämä ketju taas eloon derbittimen avulla :D

Ensin suzuki:
Kuva
Siinähän lojuu. Kasataan sitä motivaation mukaan.

Sitten jotain uutta:
Derbi, mopo jonka ostin skootterilla ajetun kesän jälkeen 15v:nä. Mopo jonka purin talveksi ja tutustuin vähän näitten pelien tekniikkaan. Mopo jonka rakensin ennenkuin täytin 16. Mopo joka todistettavasti kulkee nykyisellään riittämättömät 96km/h (Tämä on muistaakseni suurin GPSsään saatu luku. Sigmaan on menty 98km/h mutta ei ole tayttä varmuutta onko se sigman oma lisä) Mopo jonka aion tänä syksynä laittaa kulkemaan ylitse satasen vakiopytyllä.

No mites tässä onnistutaan? Hankin itselleni valurautaisen vakiopytyn. Viilaan siitä huuhtelut 132 asteisiksi ja paon 198 asteiseksi. Vehkeenä bilteman dremeli johon kehitellään ainakin extrapitkiä teriä pari kipaletta ja jos tarvis niin remmi-lisä. Jonkun foorumilaisen väsäämä
Portmäppi tulisi näyttämään jotakuinkin tältä:
Kuva

Kaveriksi pytylle mahdollisesti pyöräytetään airsalin kannesta tasalakinen. Lasketun palotilan iloja.

SItten kun pytty on optimoitu ja turbokitti hönkii iloisemmin kuin ennen, sitten ruvetaan väsäämään putkea. Putki on alustavasti suunnitelu ja näyttäisi pauttiarallaa tältä: Se, joka ei ole rivissä kuvaa valmista putkea
Kuva

Palataan asiaan joskus kuukauden päästä mahdollisesti, katsotaan mitten pytty on viilaantunut ja mita muuta mahdollista on tapahtunut.

Kysymyksiä saa toki esittää ja saatampa nuihin jopa vastatakkin.

Re: Street macig + Derbi/ tarinaa käyttöpelin virityksestä

19.7.2013 15:21

Dodii, seurantaahan se meni heti ja kerrotko millä on tää putki piirrustettu? Miten mä saan itelle kunnolla hönkivän putken? :D