Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

11.11.2012 0:45

Jaa miten toiminut ? Samallailla se vaimentaa oli mopo tai skootteri ja änkällä nyt ei muuhun oo vaikutusta.

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

11.11.2012 0:58

Sitä minä tarkoitinkin, että ei ole väliä vaikka onkin skootterin änkkä, samalla tavalla se vaimentaa. Sopii myös omaan silmään hyvin ja äänistäkin plussaa. Huomenna en isänpäivän kunniaksi ole mopon kimpussa. Ensiviikolla yritän saada taas jotain aikaan :)

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

11.11.2012 22:27

Täytyypä seurailla.

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

13.11.2012 0:12

Terve taas! Tätä projektia nyt ei varmaan kannata enää pikkuprojektiksi kutsua, sillä suunnitelmiin tulee muutosta. Pääsen talvella laittamaan mopoa isompaan talliin jossa tilaa riittää! Nyt minulla on siis mahdollisuus purkaa mopo kokonaan. Olen ajatellut rungon maalaavani kokonaan mustaksi+ maalaan kaikkia muitakin osia, kun siihen nyt on mahdollisuus. Kertokaahan rohkeasti mielipiteitä! Päivittelen aloitusviestiin myös suunnitelmaa :)

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

13.11.2012 0:25

Juu ihan hyvältä kuulostaa :) milläs meinasit rungon maalata ?

Re: Gilera SMT projekti: Suunnitelmiin muutoksia!

13.11.2012 0:41

Sprayllä, joillain se on kestänyt, joillain ei. Katsotaan miten käy! Mitäs olette mieltä jos runko ja takahaarukka+ pikkuosat ovat kaikki mustia? Pitäisi varmaan jonkun verran osia maalata myös punaisella. Ehdotuksia? Tällä viikolla saan myös derbin leikatut takakatteet. Ajattelin nuo vakiot maalata ja pistää myyntiin, jos joku ne ostaisi :) myös maskin maalaan ja myyn pois v-facen tieltä.

Re: Gilera SMT projekti: Suunnitelmiin muutoksia!

13.11.2012 9:17

Jos saa kysyä, miksi et maalaa runkoa pulverilla tai katteita ruiskulla?

Re: Gilera SMT projekti: Suunnitelmiin muutoksia!

13.11.2012 10:17

Ei budjetti veny muuhun kuin sprayhin. Kyllä silläkin ihan hyvä tulee :)

Re: Gilera SMT projekti: Suunnitelmiin muutoksia!

13.11.2012 17:54

No pulveri ei kyllä paljoa maksas ja kestääkin paljon paremmin. Kyllähän spraylläkin saa toki ihan kohtuullisen kestävää pintaa jos jotain 2k lakkaa käyttää. Runkoa en kyllä silti sprayllä maalais, mankin tankkiin tullut kaikesta pienestä jos ihan hirveet jälet niin entä sitten rungossa kun kiviä tms lentelee. Eli suosittelen pulveria ;)

Re: Gilera SMT projekti: Suunnitelmiin muutoksia!

13.11.2012 18:01

Runkoon suosittelen vannemaalia. Värimaailma on vähän rajatumpi mutta ne suunniteltu kestämään samanlaista kulutusta.

Re: Gilera SMT projekti: Suunnitelmiin muutoksia!

13.11.2012 18:12

Kiitos vinkistä, tuota pitääkin ostaa! :)

Re: Gilera SMT projekti: Suunnitelmiin muutoksia!

13.11.2012 20:30

Ja toisaalta kun spraylla maalaa niin on sitten helppo paikata jälkiä.

Re: Gilera SMT projekti: Suunnitelmiin muutoksia!

14.11.2012 21:32

Jos ruisku on käytettävissä nii kannattaa hakea rautakaupasta panssarimaalia ja ruisku ohennetta maksaa reilusti vähemmän mitä sprayt ja saa varmasti kestävämmän :) ja suosittelen maalaamaan pulverilla saa ainakin kestävän ja hyvän pinnan ja sekin tulee halvemmaks mitä sprayllä maalaaminen. Itellä makso rungon maalaus pulverilla 40e

Re: Gilera SMT projekti: Suunnitelmiin muutoksia!

14.11.2012 22:09

Eihän mulla mitään ruiskuja ole :D lisäksi nuo Mastonin spraymaalit ovat minulle ilmaisia joten kyllä niitä käytän.

Re: Gilera SMT projekti: Suunnitelmiin muutoksia!

14.11.2012 22:49

Ruiskukaan ei maksa motonetissä kuin n. 30e jolla varmasti maalaa yhen rungon. Eikö kannattais tehä kerralla kunnolla kun silti melko tärkeästä ja näkyvästä osasta kyse? Myös kun olet myymässä ja ostaja saa tietoonsa että runko paukulla maalattu niin siirtyy varmasti seuraavaan vehkeeseen.