Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Gilera SMT projekti: Edistystä 7.3

8.11.2012 20:44

Keväällä ostin mopokseni -08 Gileran. Ulkonäöllisesti mopo oli täysin vakio, ja niinkuin kaikki tietävät Gilera on vakiona aika ruma. Ensimmäisten ajokertojen jälkeen mopo tuntui myös olevan aika pirteä ja olihan sitä holkkia hieman porailtu. Eipä tuo haittaa kun ei mopon pitänyt vakioksi jäädä muutenkaan :D Kesällä ostin minivilkut vakioiden tilalle, siromman kilventelineen sekä uuden peilin. Vakiotarrat repisin myös pois. Tarrojen alla olevan ja muun maalipinnan sävyero on iso ja näyttää hölmöltä. Maali on muutenkin haalistunut, varsinkin takalipasta ja naarmuja löytyy. Nyt kun ajokelit on lopussa, gilsuun tehdään parannuksia. Mopon värimaailma on siis pääasiassa punainen/musta. Tällaista olisi tulossa:

-Mopo pestään ja putsataan huolellisesti
-Katteet maalataan punaisiksi. Ei aloitettu
-Takakatteiden tilalle hankin derbin leikatut takakatteet. On
-Uusi etulokasuoja tilattu
-Uusi maski tnt cross tulossa
-Musta fatbar ja punaiset kiinnikkeet tilattu
-Paljon pikkuosia maalataan mustaksi ja punaiseksi osittain
-Turbokit on
-Kulutusosien vaihtoa tilattu
-Koropala tulossa
-Rungon näkyvien osien yliteippaus carbontarralla tulossa
-Tarroja, lednauhaa ja muuta pientä tuuninkia tarroja on
Projektin aikana saatan tietysti keksiä uusia ideoita ja suunnitelmiin voi tulla pieniä muutoksia, eli kyseinen lista "elää" projektin aikana :)


Kuva alkutilanteesta, galleriassa on lisää kuvia

Kuva


Projektin eteneminen vaatii aina rahaa joten projektia voi tukea ostamalla vaikka arkin komeita sponsoritarroja, katsoppa ilmoitukseni. Kaikkia tarvitsemiani osia saa tarjota YV:llä! Mielipiteitä ja parannusehdotuksia ottaisin ilomielin vastaan. :)
Viimeksi muokannut Motoration päivämäärä 7.3.2013 22:10, muokattu yhteensä 31 kertaa

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

8.11.2012 22:07

Seurantaan. Leikkaa noi takakatteet sirommiks ja laita musta fättis ja punaset tai valkoset raiserit. Vois olla komeemmat mut itelles tätä teet :)

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

8.11.2012 22:41

Olen ajatellut että mopossa olisi 3 pääväriä eli punainen, musta ja kultainen eli niillä mennään. Tuota takakatteiden leikkaamista olen miettinyt ja olen katsonut että ihan hyvältä näyttää. Itsellä kun vain ei ole kokemusta katteiden leikkaamisesta ja ei oikeastaan hajuakaan miten se tehdään/viimeistellään. :nolo: Haluaisiko viisaammat neuvoa?

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

8.11.2012 23:20

Rälläkän otat käteen ja alat pilkkomaan. :D Tai joku saha tms.

Ja ite en välttämättä sotkis kultasta tuohon enää. Tosin voihan se olla ettei se pahalle näyttäs. Who know? ;)

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

8.11.2012 23:30

Rautasahallaki on hyvä leikata katteet.

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

8.11.2012 23:46

Mietin tuota katteiden leikkelemistä vielä, en haluaisi pilata niitä kun ne kelpaavat minulle tuollaisenakin. YV:llä voi muuten tarjota kaikkia noita osia mitä olen mopoon hankkimassa, tai vaikka jotain muutakin :)

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

9.11.2012 0:03

Omasta mielestä gileran katteet laikattuina ihan karmeet. Vaikka vähän koroa nii ei ne pahalta näytä. ;)

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

9.11.2012 9:10

Ite jos tätä tekisin niin en kultasta alkais tuohon sotkemaan, mutta itelles kun tätä teet niin omat valinnathan sie teet. :) Mutta jos jostain löydät myynnistä Derbin valmiiksi leikatut takakatteet sopivaan hintaan niin voisivat sopia tuohon hyvin! Omasta mielestäkin nuo Gileran katteet on leikattuina melko rumat, mutta Derbin katteet voisi sopia ihan hyvin, kun ne menee kumminkin tietääkseni suoraan kiinni. :)

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

9.11.2012 21:39

Otetaan mielipiteet huomioon, itse silti uskon kultaisen sopivan. Katteista olen päättänyt että, noita en ala leikkelemään. Tnt-takakatteita tai valmiiksi leikeltyjä derbin takakatteita olen miettinyt. Mitäs mieltä olisitte jos tnt-takakatteet laitettaisiin? Ostin myös gianellin äänenvaimentimen kun halvalla sain, itse pidän siitä mutta ei välttämättä sovi kaikkien silmään. Vakioänkän maalasin ja se on myynnissä. Maalasin myös ketjunsuojan ja matkustajan jalkapit, maalailen lisää pikkuosia huomenissa. Eli palataan asiaan huomenna kuvien kera! :)

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

10.11.2012 17:20

Oma mielipide on että älä laita TNT-katteita, mieluummi laitat leikatut Derbin vakiokatteet! ;) Ja Giannellin änkkä on miun mielestä hienoimpia änkkiä mitä mopoihin saa, että varmasti sopii paremmin kun vakioänkkä. :)

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

10.11.2012 19:04

Terve. Takakatteiksi tulee Derbin leikatut katteet, jotka onnistuin hankkimaan halvalla. Ostin Giannellin änkän vakion tilalle. Onnistuin myös hankkimaan gianellin pannan änkälle, vaihdoin sen yhteen myymistäni tarra-arkeista. En sitten huomannut tarkistaa että panta on juuri tälle änkälle. No eihän se ollut, panta on liian iso :s pitää muokkailla siitä sopivan kokoinen, eihän se mikään iso homma ole. Maalailin tänään myös pikkuosia mustaksi. Sitten niitä jo eilen lupailemiani kuvia!

Kuva

Kuva

Kuva

Kuvien laatu nyt on mitä on mutta kai niistä selvää saa :) omasta mielestä maalaus on tähän mennessä onnistunut ihan hyvin. Tätä ennen olen maalannut spraymaaleilla vain kerran.
Viimeksi muokannut Motoration päivämäärä 26.11.2012 0:28, muokattu yhteensä 3 kertaa

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

10.11.2012 19:12

kannattaa jostain alumiinipellistä tehä ite panta tolle änkälle tai vaikka reikänauhasta

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

10.11.2012 20:45

Koitan ensin lyhentää kuvassa olevaa pantaa. Onko muuten kukaan ennen törmännyt kuvan änkkään? Pikaisella googletuksella en löytänyt yhtään samanlaista.

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

10.11.2012 21:30

Giannelli rekord skootterin putken änkkä. esim.

http://www.moposport.fi/fi/tehoputki-gi ... J6dFUI6H88

Re: Gilera SMT pikkuprojekti

10.11.2012 23:35

Vai että skootterin änkkä? No ihmekös kun en löytänyt. Ihan hyvin on toiminut mopossakin :D