Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Juken koneremppa + perusteellinen putsaus derbille!

19.11.2012 18:10

Ei se saatana kone mee kiinni vaikka mitä tekis, koneen molemmin puolin koitettu kiristää läpipultilla ja toisessa päässä ruuvipenkillä, mutta ei. Aina jää muutaman millin rako lohkojen väliin, siitä ei enää mee paremmin kiinni. Se ruuvipenkin tappi mistä väännetään on iha killissäki :lol: Oon koittanu jo neljästi laittaa noita lohkoja kiinni... Vittu mitä paskaa :roll:

Ja mikähän siinäki on että vetoakseli pitää hakata siitä vetoakselin laakerin läpi? Ihan suoraan oon laitellu sitä siitä mutta ei se mee... Voisko sitä viilata että menis paremmin läpi?

Re: Juken koneremppa + perusteellinen putsaus derbille!

19.11.2012 18:29

Heitä se vetoakselin stefa ekaksi vittuun siitä ja sitte lämmitä laakeria niin pitäs mennä vähä paremmin paikalleen. älä kuitenkaa liikaa lämmitä laakeria ettei rasvat tuu ulos sieltä laakerista. Eikö se sillon ku ne vaihteet ei toiminu nii eikö ne sillon ollu kunnolla kiinni toisissaan ne lohkot?

Re: Juken koneremppa + perusteellinen putsaus derbille!

19.11.2012 18:29

Kun siellä on kaikki oikein, niin lohkot menee painamalla kiinni. Ei taida kaikki olla kunnossa jos ei mene kiinni edes ruuvimenkillä.

Re: Juken koneremppa + perusteellinen putsaus derbille!

19.11.2012 19:04

Joo, oon yhesti saanu ne lohkot kunnolla kiinni. Se stefa tosiaan unohtu ottaa pois mutta tässä kuha jaksan takas tallille mennä nii ens töikseni irrotan sen stefan ja sitte koitan uuestaan lyyä konetta nippuun. Minkähä verra tota laakeria sitte kehtaa lämmittää? Onko toholla kuumennettaessa 10 sekunttia kunnon lämmittämistä liikaa? Ja vois loppujen lopuks lyyä vielä öljyä väliin kun JOS kone menee kiinni :lol:

Re: Juken koneremppa + perusteellinen putsaus derbille!

19.11.2012 19:14

Ja niitä konneita ei kannattas koittaa väkisin kasata :roll:

Re: Juken koneremppa + perusteellinen putsaus derbille!

19.11.2012 19:19

No ei kyllä :|

Re: Juken koneremppa + perusteellinen putsaus derbille!

20.11.2012 0:29

Yritätkö lohkoja laittaa kiinni ilman laakereiden lämmitystä / kampuran pakastusta? Tällä menetelmällä saat varmasti jännityksessä olevan kampiakselin ja laakerit porsii ekoilla tuhansilla kilometreillä.. Ja joissakin tapauksissa ei välttämättä mene edes lohkot kunnolla kiinni kun kampura / laakerit kampeaa vastaan..

Re: Juken koneremppa + perusteellinen putsaus derbille!

20.11.2012 10:53

kampura ja laakerit oli pakastimessa koko viikonlopun ja toholla kuumensin laakeripesiä. Öljyäki laitoin väliin

Re: Juken koneremppa + perusteellinen putsaus derbille!

20.11.2012 14:46

Onko varmasti kaikki ne prikat oikeilla paikoilla? Itellä oli tossa gilerassa väärä prikka siinä kytkin akselin päässä nii meni lohkot kyllä kiinni mutta kone ei pyöriny sitte yhtää ku jäi jumii. Ihmettele ja kattele... kyllä se siitä selvii :D

Re: Juken koneremppa + perusteellinen putsaus derbille!

20.11.2012 17:32

No voisko se vaikuttaa että mulla irtos se vetoakselissa oleva eka ratas ja laitoin sen holkin sinne rattaan sisään, ratas niin pitkälle kun meni ja sitte tuli isompi prikka ja sitte joku millin pienempi prikka 8o

Re: Juken koneremppa + perusteellinen putsaus derbille!

20.11.2012 20:37

Huomaako kukaan mitään outoo näitten kuvien perusteella vaihelaatikossa? :s

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Juken koneremppa + perusteellinen putsaus derbille!

20.11.2012 21:26

Noi rattaathan ei ole kohakkain? Ja ainakin toi keskimmäisen kuvan haarukka näyttäis olevan väärässä välissä?

Re: Juken koneremppa + perusteellinen putsaus derbille!

20.11.2012 22:20

Missäs ton haarukan pitäs olla? 8o Ja ylipäätään miten ton vaihteiston pitäs olla?

Re: Juken koneremppa + perusteellinen putsaus derbille!

20.11.2012 22:49

Niissä vaiherattaissa on yleensä sellaset urat noille vaihteensiirtäjän haarukoille. . . Ja kannattaa kokeilla vaihteiston toiminta laittamalla haarukat paikoilleen ja sitten pyörittämällä vaihderumpua.

Ja tuossa keskimmäisessä kuvassa sulla on vaihteensiirrin vaiherattaitten lukitushampaiden välissä, tuo on ratas jonka toiselle puolelle vaihteensiirtimen pitäisi tulla kiinni ja nuo lukitushampaat ottaa kiinni viereiseen rattaaseen koloihin ;)
Viimeksi muokannut mikkets päivämäärä 20.11.2012 22:52, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Juken koneremppa + perusteellinen putsaus derbille!

20.11.2012 22:50

Ooke, pittääpä huomenna katella tota, vittu että venähti tämänki projun kans :(