Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox. Päivitys 25.1.

3.2.2013 20:46

Saanko vielä kysyä että millä poistin alkuperäisen maalin?

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox

25.3.2013 19:39

Tervehdys pitkästä aikaa!

Viime päivityksestä on vierähtänyt tovi, joten on varmasti sopivaa kerrata tapahtuneita. Tammikuun lopussa ja viime kuun alussa ei hirveästi tapahtunut. Viime kuun puolessä välissä kuitenkin rakennuskärpänen puraisi, ja aloin suunnittelemaan uutuuksia. Osa on vielä suunnitteilla, mutta osa on jo toteutettu. Parisen viikkoa sitten tuli myös tämä ajeltua hallilta kotiin (n.30km), pelasi varsin mukavasti, mutta pito ei nyt paras ollut, mutta ilman kaatumisia selvittiin. Matkaankaan ei mennyt kuin parisen tuntia.. :lol:

Eli tässä hiljaisuuden vallitessa on olen mm. kuidutellut katteita, hionut ja maalannut niitä. Nyt on tilanne kuitenkin sellainen, että esimerkiksi etualakatteen hion ja maalaan uudelleen, kosa lakka loppui kesken, joten jäljestä ei tullut mikään hyvä. Lokariin olen erityisen tyytyväinen. Pohjakatteen maalasin ja myin. Ostin tilalle Yamahan alkup. mustan katteen.

Pari tilaustakin kotiutui:
Kuva

Kuva

Kuva

Easyn tilaus tulee ensi viikolla, siitä silloin lisää.

Maskihan piti totta kai samana päivänä niitata kiinni katteeseen:
Kuva

Kuva on tosin sen verran vanha, että nykyisin jo tuo etukatteen aukkokin on symmetrinen.

Yläkolmion silvoin niin, että se tukee tuota katetta paljon paremmin:
Kuva

Tältä näyttää tällä hetkellä:
Kuva

Kuva

Kuva

Tällä hetkellä en pääse tallille maalaamaan, koska siellä on viisi autoa ympäri hallia, joten tilaa ei ole.. :roll: Pitää sitten keväämmällä maalata tai jos töissä olisi sen verran hiljaisempi niin maalaisin siellä.

Sellaista tällä kertaa! :)

Sudee

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox, Päivitys 25.3

25.3.2013 19:46

Onko tuo maski ns. valoluomimaski? :) Hienolta näyttää. ;)

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox, Päivitys 25.3

25.3.2013 19:58

Jos nyt jotain ulkonäöllistä toivetta saisin esittää niin keulaa voisit madaltaa ;)

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox, Päivitys 25.3

25.3.2013 23:53

Ihan näppärää rakentelua ja muuten näyttää ihan hyvältä, mutta tuo etukate on jotaki hirveetä.

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox, Päivitys 25.3

26.3.2013 0:05

Tosiaan keulaa alaspäin ja minusta tuo etukate on kyllä hieno 8o 8)

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox, Päivitys 25.3

26.3.2013 16:46

oogoo kirjoitti:Ihan näppärää rakentelua ja muuten näyttää ihan hyvältä, mutta tuo etukate on jotaki hirveetä.
¨

Kai ymmärrät ja huomaat, että etukate ei ole valmis? luomet on vasta kuidutettu kiinni..

@ Sudee, tuli luomia ikävä? ;) Hyvältä näyttää, otaha yhteyttä jos tarvit jotain osaa, halvalla menee!

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox, Päivitys 25.3

26.3.2013 17:06

Éki kirjoitti:
oogoo kirjoitti:Ihan näppärää rakentelua ja muuten näyttää ihan hyvältä, mutta tuo etukate on jotaki hirveetä.
¨

Kai ymmärrät ja huomaat, että etukate ei ole valmis? luomet on vasta kuidutettu kiinni..

@ Sudee, tuli luomia ikävä? ;) Hyvältä näyttää, otaha yhteyttä jos tarvit jotain osaa, halvalla menee!

Ymmärrän, ehkä oon vaan tylsä. Mun silmään aeroxin etukate on vakiona parhaimman näkönen. Mielipide kysymys ei mitää paskamyrskyä tästä.

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox, Päivitys 25.3

26.3.2013 20:01

hirvisorsa kirjoitti:Onko tuo maski ns. valoluomimaski?


Juurikin sellainen.

Alkuperäisen katteen myin hyvällä hintaa niin tuo sattui käsiin, joten miksipä en sitä paikalleen laittaisi. Onpahan hieman erilainen kuin tehtaalta tullessaan.

Éki kirjoitti:Tuli luomia ikävä? ;) Hyvältä näyttää, otaha yhteyttä jos tarvit jotain osaa, halvalla menee!


Ei nyt varsinaisesti, mutta tuossa on paremmat muodot kuin siinä s(m)inun katteessa. ;)

Kiitokset kaikille kehuista!

Keula on näillä näkymin menossa kohti maata ihan reilusti. Joten älkää huoliko. ;)

Mitä mieltä porukka, tuollaiset hopeat pumput, kiiltävän mustat (Miranolilla) vai kiillotetut? Entäs kuituperä? Itse tehdyllä ducktaililla ja vanhan liiton underilla.

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox. Galluppia pukkaa.

26.3.2013 21:22

No se on vähän mistä tykkä, ite tykkään että on kaksi aukkoa :)

Kiillota pumput + tee se kuituperä mutta ei vanhan liiton underia, vaan tee itse sekin ;)

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox. Galluppia pukkaa.

27.3.2013 16:37

Kiillota pumput ! :P

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox. Galluppia pukkaa.

27.3.2013 16:46

Kiiltävän mustalle ääni. Kiilloitettu on jo niin nähny noissa pumpuissa, ettei enään housuissa värähä. :)

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox. Galluppia pukkaa.

27.3.2013 17:46

Munkin mielestä kyllä nuo kaksi aukkoa parempi kuin yksi, mutta meinasin ihan vaan tuota luomea.. ;)

Itsekkin olen noiden mustien kannalla, koska tähän mennessä molemmissa kilvellisissä Aeroxeissa ollut kiillotetut pumput, ja olisi kiva kokeilla jotain uutta.

Kertokaapas vielä tuosta perästä mielipiteitä. Itse tehtyä underia ei tule, koska en saa sitä taipumaan haluamaani suuntaan.

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox. Galluppia pukkaa.

27.3.2013 18:36

Maalaa pumput mustiksi ja tee kuituperä. :)

Re: Ryysyistä rikkauksiin Aerox. Galluppia pukkaa.

3.4.2013 17:40

Morjesta!

Eilen saapui Easyn tilaus, jossa saapui loput puuttuvat osat (toivottavasti).
Kuva

Kuva

Kuva

Underia ei olisi pitäny tilata, hohhoijjaa. "Muutaman" hetken muokkauksen jälkeen:
Kuva

Kuva

Kuva

"Ducktail" :D
Kuva

Keula tällä hetkellä madalluksessa Nimettömällä. Itse olisin joutunut ostamaan rautaputket, öljyt yms. ja vielä olisi ollut ne stefat kiinni. Mielummin maksan siitä niin ei tarvitse itse niiden kanssa noitua.