Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Cagiva PV 125cc

3.11.2012 20:03

Näkyy näitä piikkipeevee projekteja olevan muillakin joten laitetaan omakin tänne ;)

Eli kesällä ostin piikkisen Miton (tai siis läjän osia purkupyörästä) tarkoituksena sovitella siitä moottori Pevukkaan. Aloitin projektin alkusyksystä, joten mopedi on jonkun verran edistynyt jo. Kuvat puhukoot puolestaan.

Kuva
Pakoputki tulee toistaiseksi olemaan piikkisestä EXC:stä lainattu HGS:n valmiste. Mulle tullessaan putki oli kuin rusina. Rälläköin sen kappaleiksi ja suoristelin sen mitä vasaralla sai ja räin kasaan.

Kuva
Syylärinä toimii takavetoladan lämmittimen kenno. :) Kaverilla on kanttikone jolla tein alumiinilevystä sivuille suojat.

Kuva
Syyläri paikallaan.

Kuva
Yleiskuvaa tankki ja penkki kiinni.

Mopoon tulee myös akku, valot, pakoaukonsäädin toimintaan jne.

Kesälomilla rakentelin toisen PV:n tezarin koneella. Sen myin naapurille kun tykästyi siihen niin kovasti :D
Video:

Re: Cagiva PV 125cc

3.11.2012 20:07

Tännehän sikiää näitä piikkiPV projuja ku sieniä sateella. :D
Hyvältähän tuo näyttää. ;)
JA KAIKISTA TÄRKEIN, EKA! :lol:

Re: Cagiva PV 125cc

3.11.2012 21:05

Ennen iskettiin mankiin 125 konetta ja peeveeseen isompaa pyttyä, nyt peeveeseen isketään 125 konetta ja mankiin +150cc turbolla :lol:

Re: Cagiva PV 125cc

3.11.2012 21:09

Rupes kyllä väkisinki naurattaan ku katto tuota tzr peeveellä suharointia, melkosia tappovehkeitä :lol:

Re: Cagiva PV 125cc

4.11.2012 13:02

No tämähän vaikuttaa huomattavasti asiallisemmalta kuin KUISKUISin EXC räpellys. Jotakin jopa saatu aijalliseksikin ja jopa ihan siististi toteutettuna. Seuraillaan

Re: Cagiva PV 125cc

4.11.2012 16:00

Mäkistation kirjoitti:No tämähän vaikuttaa huomattavasti asiallisemmalta kuin KUISKUISin EXC räpellys. Jotakin jopa saatu aijalliseksikin ja jopa ihan siististi toteutettuna. Seuraillaan

"Aloitin projektin alkusyksystä, joten mopedi on jonkun verran edistynyt jo."
Ite sain koneen vasta käsiini ja mitään kerinny tehä =D

Mutta juu hyvältä näyttää, paitsi että syylärin paikka penkin alla ei oikein kuullosta hyvälle. Ilman viimahan sitä jäähdytysnestettä' viilentää. Ja sielä' viimaa ei niin paljo tietysti ole kuin vaikkapa jossain edessä.

Re: Cagiva PV 125cc

4.11.2012 16:14

Tekee vaikka ilma ohjurit sinne. Kyllä se on ainaki minun mielestä paras paikka, ku jossain koneen vieres. Ei mene iha heti paskaks ekan kaatumisen johdosta.

Re: Cagiva PV 125cc

4.11.2012 16:44

Samassa paikassahan se tässä on kun siinä sellyn 125 peeveessä niin luulis ton ihan hyvä olevan. Mukavasti menee ainakin toi TZR pv :D

Re: Cagiva PV 125cc

4.11.2012 17:10

Niin ja Sellyhän meinaa laittaa sinne flektin joka onkin järkevintä!

Re: Cagiva PV 125cc

4.11.2012 17:36

Ei hel.. Ette voi olla tosissanne. PV:n ajettavuus hirvee jo 40kmh ni miten sitten 100.. :lol: No mikäs siinä jos tykkää. ;) Seurataan!

Re: Cagiva PV 125cc

4.11.2012 21:41

Tuossa Ladan lämppärin kennossa on niin törkeästi pinta-alaa, että flektille tuskin on tarvetta. Ei sitä Ladaa turhaan lämpimänä talviautona pidetä. ;)
Tänään tein kierroslukumittarille ja ryyppyvivulle telineet, uudet alakiinnikkeet takajousille ja oikaisin hieman takapyörän linjaa. Oli vissiin vähän vedellyt taka-akselin kiinnitykset hitsatessa. Lämpömittari tuohon tulee myös, todennäköisesti johonkin koneen luokse josta sitä voi tarpeen tullen vilkaista.
Mitään koneistusmahdollisuuksia ei mulla ole, joten kaikki tehdään käsin. Työvälineinä mig, rälläkkä ja porakone. Tällä hetkellä osat on lähinnä heppailtu kasaan, lopuksi puran koko mopon, hitsaan saumat kunnolla ja teen tarvittavat vahvistukset. Kehtaa rungostakin ottaa sitten lähempiä kuvia ;) Väriehdotuksia otetaan myös vastaan.
Ja tuosta PV:n ajettavuudesta.. Jos alusta on kunnossa niin satasta vetelee helposti vaikka hiekkatiellä. Eli noin pienipyöräiseksi varsin hyvä. Ihan eritasoa esim. mankiin verrattuna.

Kuva
Takapyörä alkaa olla linjassa muun mopon kanssa.
Kuva

Kuva
Hallintalaitteiden suunnittelua. Kytkin ja jarrukahvat Wandamotorilta, (kumma kun toinen maksoi 8€ ja toinen 15€ vaikka täysin samaa sarjaa) kaasukahva ja katkaisijat Mitosta. Valo- sekä päävirtakatkaisijan laitan tuohon mittarin viereen. Nopeusmittariksi hankintalistalla Sigma.

Wandamotorilta tuli myös Koyon laakerit etu- ja takavanteeseen, etujarru- ja kytkinvaijerit, keulaan laakerikuulia, uudet renkaat, sisäkumit ja musta penkinpäällinen. Biltemasta ostin rossimalliset kahvakumit.
Koneestakin täytyy ainakin sylinteriä käyttää irti, muuta varmaa tietoa ei huolloista ym. ole kuin että 21tkm Mitolla oli ajettu purettaessa. Mäntä todennäköisesti hiljattain vaihdettu. Toinen pakoputki täytyisi myös hankkia. Ainakin 2000-luvun piikkisissä KX:sissä on sama iskunpituus kuin Mitossa (muistaakseni 50,6mm, lähes kaikissa muissa rossipyörissä 54mm) joten pakoputki luultavasti sopisi mitoitukseltaan paremmin kuin tuo nykyinen HGS.

Re: Cagiva PV 125cc

4.11.2012 23:08

Eihän toi piikki exc:n putki ole, kun siinä tulee putki oikeelta. :eek:

Re: Cagiva PV 125cc

4.11.2012 23:15

Ei minustakaan pv:n ajettavuus mikään huono ole. Joskus viimevuonna oli malossi pv, huippuja keräs jonkun 90 ja ihan ajettava oli. Rumpujarrutkin on itseasias aika hyvät jos vaan hyvässä kunnossa ;)

Re: Cagiva PV 125cc

4.11.2012 23:23

Joo kyllä peeveellä pystyy hiekkatielläki 80kmh vauhteja ajeleen hyvinki :)

Re: Cagiva PV 125cc

4.11.2012 23:42

No ohan sitä ajettu saateri 120.84km/h GPS:ään PV:llä, vakio alakerralla ja alustalla. Teidän sataset oo mistään kotoisin. Piikin koneella se nyt vain repii alhaalta asti hieman erityyliin, kuin vaikka höylätyllä 74p+:lla.