Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Tunturi Tigerin kunnostusta.

1.11.2012 22:19

Kuuppakin on hiomista ja maalamista vaille valmis, Mutta siitä enemmän sitten, kun saan sen valmiiksi.Se onkin jo aivan toisen lainen, mitä tuo ensimmäinen karvalakki malli :)
Korkeus taitenee jäädä ainakin ens alkuun. niin korkealle mitä tuolla alustalla saa.
Tulee kuitenkin ajettua semmosessa maastossa, että maavaraa saa olla ja reilusti.

Re: Tunturi Tigerin kunnostusta.

2.11.2012 17:47

Tämän päivän aikaan saannokset.

Ylemmän t-palan muokkaus.
Kuva

Keulan pulttaus kiinni ja tältä se tällä hetkellä näyttää.
KuvaKuvaKuva

Re: Tunturi Tigerin kunnostusta.

3.11.2012 22:28

Oon tässä vähän pohtinu, mitä tuon ulkonäön kohalla tekis. Ja vähän näyttäs, että tuolla nykysellä suunnitelmalla ei tuu oikein hyvä. Ensinnäkin alusta on niin pirun tuhti tuohon runkoon nähen, että näyttää suhteellisen huvittavalle ja sitten tuo kuuppa. Ei sitä saa siihen oiken mitenkään järkevästi vaikka sen miten tekis.

Jotenka meinasin, että jos kuitenki hommais sen kotarin perseen. Muokkais sen hyvin kiinni niin, että penkkinkin tekis kokonaan uudelleen.Eteen romuttus tuo alkuperänen suunnitelma ja muovia vaan sinnekkin. Silllä sai tuon rungonkin piiloon ja omaasta mielestä tuntus paljon paremmalta. Onhan se nyt muutenkin vähän typerän kuulosta tehä tuosta tuommonen pirun hornetti jos sillä kuitenkin tullaan ajamaan montulla ynnä muilla mehtä reiteillä.

Kuva

Re: Tunturi Tigerin kunnostusta.

4.11.2012 13:06

Enturoa, enturoa. Kotarin katteita vain voi olla pirun hankala saada siististi sopimaan tunaan, kun niissä on niin pirun leveä ylärunko.

Re: Tunturi Tigerin kunnostusta.

4.11.2012 13:44

Jonkuu välikokosen crossipyörän katetta vaan, kasivitosesta vois löytyä aika sopivan kokoiset. Ois mopo muutenkin tasapainosemman näkönen kun ei olis noin kauhean korkea, vähän kun tiputtais molemmista päistä :)

Re: Tunturi Tigerin kunnostusta.

4.11.2012 14:17

Niin no jonkun monttu pyörän kattettetkin vois olla ihan näppärät. Vois melkein loukkalaiselta kysyä 90 luvun 125 yz katteita ja kokeilla miten ne istus.
Mitenkäs tuo keulan tontitus eikös se mee käytännössä jousia lyhentämällä ?
Perään tein tuolle iskarille ylempäään kiinnitykseen korkeuden säädön. joten pystys tuota hivenen laskemaankin.

Re: Tunturi Tigerin kunnostusta.

6.11.2012 21:44

Kuva hieman hämäskin nuista Yz katteen koosta. Vissiin jo pelkät sivu katteet on aivan tajuttoman isot tuossa vuosi mallissa, joten en viihtiny edes lähteä sovittaamaan. Mp pitstopista taijan melkein ostaa 85 (Yz, Rm, KX tai CR ) katteet ne ainakin pitäs olla ihan passelin kokosia. Meinasitko Mäkistatiton tuolla kotarin katteella, sitten sitä vanhemman mallin katetta.?

Maanantaina sain etuakselin valmiiksi ja pääsin koe ajamaan tuon alustan. Älyttömän hyvä se on ainakin tiellä pysyttäessä. Sopivan jämäkkä, eikä läheskään niin rimpula mitä tuo vanha. Viikonloppuna täytyy käydä viellä testaamassa montun puolella,

Kuva

Äänen vaimentajan tein kanssa pari viikkoa sitten tuolle uudelle putkelle.
- Läpivirtauspönttö.
- Villanvaihto kahet popniitit avaamalla.
- Kiinnitys tulee tiukan sovitteen ja jousen avullla.

Kuva

Seuraavana Operaatiossa oliskin sitten tehoputken loppuun hitsaaminen, kunhan koululle tulee 0.6 lankaa, niin pääsis harjottelemaan. Männänkin laitin tilaukseen joten enään ei olis senkään suhteen,kuin pytyn porautus ja sen jälkeen tekniikkan vaihto.

Re: Tunturi Tigerin kunnostusta.

23.11.2012 0:14

Nostellaampas taas, kun jotain on tullut taas touhuttua.

Tankin kemiallisella metallilla tehty paikka alko 7 vuoden jälkeen vuotamaan joten ajattelin, että hitsaan listan tankin kylkeen...
Kuva
.. No Vit#ikshan se meni, joten uusi tankki ostettava.

3 levynen kytkin tuli kanssa korjattua. Levyistä aiheutuneet lovet hitsaamalla umpeen ja ei muutakun sorviin. Tällä hetkellä kiinni olevalle kytkimelle tehty sama homma.
Kuva

Mitä putkeen tulee, niin sekin olis nyt hitsattu. Vaati tosin vielläkin tuo hitsaaminen harjottelua. Olis pitäny viitsiä vaihtaa lanka toiseen koneeseen missä olis ollu täppi käytössä. Oma käsi kun ei toimi yhtä tarkasti. muutenkin putkeen tuli turhan paljon täppejä alun alkaen, eiköhän tuo ois vähemmälläkin kouluun asti kestänyt ja tämä oli kanssa yksi tekijä mikä hankaloitti hitsaamista. Mutta kaikesta huolimatta minun mielestä jo huomottavasti parempi kuin ensimmäinen tekele.
Seuraavan putken vois kokeilla tehdä pullistamalla,
kunhan reena ensin tuota ohuen pellin hitsaamista sillain että se sujuu.
KuvaKuva

Saumat on hirveät, mutta siitä en voi syyttää kuin ihteäni.
Tunkeuma on kuitenkin jouheva sisäpuolelta joten hiomallahan tuosta sais silmään hyvän, mutta ihteäni nuo ei niin häiritse, niin olkoon.

Huomenna täytyy käydä hitsaamassa välipilli ja änkkä perään ja katsoa jos sitten viikonloppuna sais jonkun laista videota aikaan tuon putken toiminnasta tuon nykysen tekniikan kanssa. Tuntu ainakin huomattavasti paremmin heräävän tuolla putkella vaikkei tuolle tekniikalle ole edes suunniteltu. Täytyy vaan säätä kaasari uudelleen, kun tuntu leikaavan korkealta kierrokset aika hyvin, kun kävi liian rikaalla. Tai sitten on vaan sytytys väärässä asennossa.
Pytynkin pitäs lähteä ens viikolla porautukseen.

Testi ''Tankista'' viellä kuva
Kuva

Kommentoidakkin saa, niin ei mene ihan yksin puheluks.

Re: Tunturi Tigerivn kunnostusta.

23.11.2012 0:40

komia tulos, tunturi se on kisanen peli :D mutta älä hyvä mies mitää kotari perää laita, pilais kommeen tunturin :/ hyvä tästä tullee, ilo on seurailla näitä tunturi projuja ;)

Re: Tunturi Tigerin kunnostusta.

23.11.2012 0:49

Kiitoksia vaan kehuista :P
Katteet tulee näillä näkymin jostakin, yllempänä mainitusta. 85 monttu pärrästä.

Re: Tunturi Tigerin kunnostusta.

25.11.2012 17:55

Ja viikonlopun ajojen jälkeen tais tulla männän vaihtoviikot.

Piperi oli päässyt pieneltä matkalta irti ja vetänyt sieltä koneen laihalle. Loput voikin sitten arvata. Männässä kahella kohtaa jälki mistä voitelu on pettänyt. Sekä ylemmän männärenkaan ura on painunut sisäänpäin. Liekkö sitten jäänyt jotain pako aukon ylä kohdan ja männän reunan väliin. Käytin koneen auki ja poistelin karstan jämät mitä sinne oli jäänyt ja kasasin uudelleen. Kyllä se jotenkin viellä toimii, mutta kun vaihteen vedättää loppuun asti, niin tuntuu siellä männänrengas huutavan hoosiannaa.
No ainakin tiedän että kiristän suosiolla vastaisuudessa putkiklemmarilla tuon putsarin niin eipähän pääse irtoamaan.
KuvaKuva

Ja kuvat puhukoon puolestaan sitten muista viikonlopun aikaan saannoksista.
KuvaKuvaKuva

Re: Tunturi Tigerin kunnostusta.

25.11.2012 18:00

On muuten tyylikäs tuo äänenvaimennin!

Re: Tunturi Tigerin kunnostusta.

25.11.2012 19:15

Hetkinen minkäs merkkinen toi mäntä on tai siis oli?

Re: Tunturi Tigerin kunnostusta.

25.11.2012 21:12

Kiitoksia kehuista. :)
Moposportin tinaminejahan tuo oli merkiltään. Muuten ihan hyviä, mutta mulla on ollu nuitakin varmaan viitisen kipaletta ollu ja aina niistä lojahtaa ylempi männän rengas. Pitäsköhän kohta harkita tosissaan johonkin uus enskan mäntään siirtymistä.

Re: Tunturi Tigerin kunnostusta.

26.11.2012 17:55

Jep mulla on noita kolme ollu ja jokasestä lähteny ylä-rengas litomaan. Uus enskan mäntä saataa olla vähän hankala sovittaa kun koot on nii isoja. Mulla on kestäny paljon paremmin noi forten männät mitä saa voimakoneelta. Ne tietysti on paksuilla renkailla mutta silti riitti kiertämään sen verran että breikkiä kuskas 80 km/h