Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: PV goes 125EXC

26.10.2012 19:55

Lyyä yks syyläri keulaan ja kaveri perseeseen :lol:

Re: PV goes 125EXC

26.10.2012 22:37

Kaverin lyöminen perseeseen ei vaikuta kovin mukavalta kyllä :s

Re: PV goes 125EXC

26.10.2012 22:45

Tästä tulee tod. näk. samanlainen kötistys kuin lähes kaikistakin muista PV:n tekniikanvaihtoprojekteista. Yksi ainut on toteutettu järkevästi ja sekin on vielä tiettyjen ongelmien takia kesken. Eli unohda suosiolla. Terveys, rahat ja loppukin maine vain menee. Piste ja kiitos.

Re: PV goes 125EXC

26.10.2012 23:04

Annetaan poijjaan tehhä ja katotaan mitä tulee :)

Re: PV goes 125EXC

26.10.2012 23:10

jukke96 kirjoitti:Mitenköhän tässä runko kestää :O


..Järkikin sen sanoo että jos haluaa tehdä kunnollisen ja kestävän, pitää käytännössä alakehto tosta rungosta tehdä uusiksi.
Mikään moottorikorvakkeiden vaihto ei oikeen riitä jos jonkun kottaraisen mottia pistää runkoon huutamaan..

vizu kirjoitti:Käyttäjä sellyoursoul90:lla on projekti missä se laittaa 125 dt:n koneen pv:en. Kannattaa kattoa siltä mallia, jos et ole kattonu mutta se oli vahvistanu runkoa.


Kolaroidusta dt rungosta mä otin moottorikehdon ja räkäsin sen peeveen rungon alakehdoksi.
Peeveen rungosta siis siitä oli jäljellä enää se ylempi runkokehto ja emäputki. Toki yhden lisätuen iskin emäputkelle, mutta anyways.
Koko alarunko siinä muutenkin olisi mennyt uusiksi metritavarasta, jos tota kolarirunkoa ei ois ollu saatavilla. Saa nähä jos sitäkin projua sais joskus etenemään päin..?

KUISKUIS kirjoitti:Tarkotus pistää kiinni mahdollisimman pienillä rungon muokkauksilla.


Jepjep.. Katotaan mitä tulee!

Seuraillaan projektia!

Re: PV goes 125EXC

28.10.2012 16:51

Tietysti runkoa vahvistan, mutten ala vaihtamaan muuta runkoa siihen :) Aivan aluksi korvakkeet koneelle, ja ketjulinja kohilleen. Sitte rungon vahvistus/muokkaus.

Pitäs löytää ratasaihio, tai toinen idea oli että pvn rattaaseen räkäsee kiinni jonkun 520 rattaan. Jolloin kiinnitys kävisi aivan normaalisti. tosin eriasia on saada se ratas aivan siihe pvn rattaan keskeelle ettei käy niin että kiinni hitsattu ratas pyörii mitenkä sanois, soikeana.. Joskus mönkijä projektissa kun pistettii pvn ratas mönkijää, ja ei ollut mitää mikä keskittää rattaan vaa pelkästää neljä pulttia. Nii oli ongelma saada ketjut pysymää ku eteepäin ku rullas vähän oli ketjut kireät, ja lisää eeepäin nii löysty. Kun ei ollu rassi keskellä..

Sitte tulee ongelmaks vanteen kestävyys..

Mitenkäs muutes kun tekee pulttirenkaita, vaikkapa pv.se. Nii miten kannattaa tehä? Eikös normi pultit riko sisärenkaan? vai pitäskö sinne pistää vaikka jesaria tai muuta välii..?


Niiiiiiin ja ensviikon tiistaina on talliin esittely, ja jos se on hyvä niin alkaa proju edistymää sen myötä.

KELLÄÄN MYYDÄ SOPUHINTAAN PUIKKO/MIG HITSIÄ? JOS LÖYTYY PISTÄ YV

Re: PV goes 125EXC

28.10.2012 16:54

Kyllä mää periaatteen vuoksi löisin jesaria muutaman kerroksen siihen renkaan sisälle :)

Re: PV goes 125EXC

28.10.2012 17:22

Jos löytyy valmiiks loppuun poltettu ulkokumi niin leikkaa siitä sen silosen kohan ja liimaa sen sinne ulkokumin sisälle niin hyvä tulee.

Re: PV goes 125EXC

28.10.2012 18:33

KUISKUIS kirjoitti:Pitäs löytää ratasaihio, tai toinen idea oli että pvn rattaaseen räkäsee kiinni jonkun 520 rattaan. Jolloin kiinnitys kävisi aivan normaalisti. tosin eriasia on saada se ratas aivan siihe pvn rattaan keskeelle ettei käy niin että kiinni hitsattu ratas pyörii mitenkä sanois, soikeana.. ]


Peeveen ratas sorvissa sileeks ja sopivalle 520-jakosen rattaan pulttijaolle sopivat kierteet peeveen rattaaseen ja jämäkät 12.9 lujuusluokan pultit pitämään sitä 520-jakosta ratasta kiinni.

Peeveen rattaasta siis tekisi adapterin.

Vanne kestää kyllä..

KUISKUIS kirjoitti:Tietysti runkoa vahvistan, mutten ala vaihtamaan muuta runkoa siihen :) Aivan aluksi korvakkeet koneelle, ja ketjulinja kohilleen. Sitte rungon vahvistus/muokkaus.


Kyllä se vaan kannattais se peeveen alakehto napata siitä jalkatappirungon kohdilta ja emäputken alapuolelta poikki ja väännellä uudesta putkesta kunnollisen moottorikehdon siihen. Ei oo paha homma.

Re: PV goes 125EXC

28.10.2012 18:57

SellYourSoul.90 kirjoitti:
KUISKUIS kirjoitti:Pitäs löytää ratasaihio, tai toinen idea oli että pvn rattaaseen räkäsee kiinni jonkun 520 rattaan. Jolloin kiinnitys kävisi aivan normaalisti. tosin eriasia on saada se ratas aivan siihe pvn rattaan keskeelle ettei käy niin että kiinni hitsattu ratas pyörii mitenkä sanois, soikeana.. ]


Peeveen ratas sorvissa sileeks ja sopivalle 520-jakosen rattaan pulttijaolle sopivat kierteet peeveen rattaaseen ja jämäkät 12.9 lujuusluokan pultit pitämään sitä 520-jakosta ratasta kiinni.

Peeveen rattaasta siis tekisi adapterin.


Just ton tapasta mietinkin, tietysti viel kätevämpi ku pistää pulteilla eikä hitsillä. Mitä meinasit tolla että vetää peussin rattaan sileeks?

Re: PV goes 125EXC

28.10.2012 19:01

Peeveen rattaasta tehtäs vaan ympyrän mallinen palikka johon kierteet esim. kotarin rattaalle, ja sitten pulttaa vaan sen kotarin rattaan kiinni pv:n rattaaseen ja sitten takanapaan vaan normaaleista kiinnityskohdista kiinni.

Re: PV goes 125EXC

28.10.2012 22:25

Voisin sopuhintaan tehä sulle 520 jaolla olevan pvn rattaan ;)

Re: PV goes 125EXC

29.10.2012 0:11

Mikäs on sopuhinta?;) Ite koneistajana koulussa mut ei ihan vielä taidot riitä rattaan vääntöö... :D

Ens viikon aikana pitäs saada talli, jos paikka vaan on ok ja saadaa porukka kasaan..

Re: PV goes 125EXC

29.10.2012 16:17

Olisko parikymppiä sopiva, minkäs kokonen ratas pitäs olla?

Re: PV goes 125EXC

29.10.2012 17:52

15+postit?:) tai 20 sis postit? Tai onkos sun lähistöllä smart postia?

Nnooo, mikäköhän mahtais olla sopiva? kertokaapas poijjaat jotai mielipiteitä. Etee mulla on 14 piikkinen.