Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Järeä mankin turbotus yritys

9.11.2012 23:52

Melkonen tappolaite. Mä ku luulin, että mulla on tappovehje, olin väärässsä. 10+ Mankille ja sen kuljettajalle! :)

Re: Järeä mankin turbotus yritys

10.11.2012 0:13

Tämän tappokyky riippuu kuskista :D Voi tehä pahaa jälkeä 80 vauhista, kun lähtee keula ahtopiikillä ylös.. :D Ite en ole ajanu mopolla vuosiin :|
Tämä on matala ja jousitus on kova, niin eiköhän se aika hyvin pysy hanskassa.
Tanko tulee alas ja muutenki ajoasento niin, että pystyy kiihdyttään.

Siinä on jo nyt koneistettu takaratas.. Kyllä minä kokeilen noita D.I.D ketjuja.
Suunnittelen sellaset ketjunkiristimet, että kehtaa kiristellä :D
Ja vanteelle suojat, ettei ketjut hankaa siihen.

Re: Järeä mankin turbotus yritys

10.11.2012 2:29

Itse suosittelen näitä: http://mpt.fi/index.php?ukey=product&productID=37665

Noita ''vahvistettuaja'' ketjuja on tullut parit mopoon hommattua ja päivän välein saanut kiristää.
Nyt muutamat viimeiset ketjut on ollut noita ek-chainin o-rengas ketjuja ja voin sanoa että on hyvät. Ei pahemmin ole tarvinnut kiristellä ja ovat paljon jytkymmät kuin esim. nuo D.I.D:in vahvistetut ketjut.

Näin muuten todella kiinnostava projekti.

Re: Järeä mankin turbotus yritys

10.11.2012 2:47

Nuppe97 kirjoitti:Melkonen tappolaite. Mä ku luulin, että mulla on tappovehje, olin väärässsä. 10+ Mankille ja sen kuljettajalle! :)


Jaa jos sun mopos kulkee 55 niin ei kuulosta kovin tappovehkeeltä :lol: en sano etteikö silläkin saisi itseä tapettua :D

Re: Järeä mankin turbotus yritys

10.11.2012 13:55

jonitzi kirjoitti:Itse suosittelen näitä: http://mpt.fi/index.php?ukey=product&productID=37665



Max 12hp? Tossa koneessa on vakiona jo n.18hp.. Ja mikä tästä tavote nyt oli.. 50hp?

Re: Järeä mankin turbotus yritys

10.11.2012 14:45

Itsekkin olisin 428 jaon kannalla. Jos kerran eturattaita saa valmiiksi 428. Ja takarattaat varmaan itsekkin pystys sorvaamaan. Ja kannattaa muistaa, että 428 jaollinen ketju käy suoraan 420 rattaan päälle.

Re: Järeä mankin turbotus yritys

10.11.2012 15:17

Takarattaitakin saa 428 suoraan.

http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... 9cc3fce998

Re: Järeä mankin turbotus yritys

10.11.2012 16:04

Mmakkee kirjoitti:Max 12hp? Tossa koneessa on vakiona jo n.18hp.. Ja mikä tästä tavote nyt oli.. 50hp?


Tiedän, mutta kun 420 jaolla olevia ketjuja tähän oltiin laittamassa niin nuo ovat luultavasti paremmat kuin mitkään muut 420 jaolla olevat.

Re: Järeä mankin turbotus yritys

10.11.2012 20:28

Nyt on swingi enempi sellanen mitä hain.
Tuonne eteen tulee vielä tuet, mutta ensin pitää hitsata paksut rikat tuonne akselin väliin joka tulee jigipatentin korvaajaksi, eli vasta kun saa mopon pois jigistä.
Kuva
Kuva
Kyllä metallipöly pakkelipölyn voittaa :D
Heh, kun tuossa swingissä on reikä, niin kävi mielessä pakokaasu lämmitetty takakumi.

Re: Järeä mankin turbotus yritys

10.11.2012 23:02

lokitekki kirjoitti:Kyllä metallipöly pakkelipölyn voittaa :D


Nyt on oikee asenne!

Kivaa heviduutia swingissäkin, ei pitäs ainakaan antaa myöten. 8)

Mites tollanen pakokaasulämmitetty takanen, eikös se lähtöviivalla kärtsää sitten rengasta ikävästi vain yhdestä kohtaa kun rupee valot vaihtumaan ja kierroksia nostetaan lähtöön..?

Re: Järeä mankin turbotus yritys

11.11.2012 13:57

Niin empätiiä tuosta onko se edes hyvä asia, formuloista se tuli mieleen, mutta niissähän olikin aerodynamiikkaan vaikuttava putkisto joka kiellettiin, tuo renkaisiin suuntaava ei välttämättä ole hyvä, jos sattuu vähän bensaa roiskuun renkaalle :D
Täsä vehkeesä koko rengas ois noessa, kun säädöt ei ole "aivan" yhtä tarkat.

Huomena vissiin pääsee hipisteleen uusia koneen osia, saanähä joutuuko hoonaileen pyttyä, kun vissiin melko tiukat sovitukset noissa. Tiivisteet pitää tilata ooracigilta, omistaja oli nakannu akunar tiivisteet roskiin, kun ne ei ole edes tasapaksut..

Re: Järeä mankin turbotus yritys

12.11.2012 0:04

Ja huomena varmaan saa mopon pyörilleen kokeiluun, kun tein aika reilusti runkoa tänään.

Pari kuvaa ketjulinjasta ja swingistä.
Oliki tullu swingistä vähä leveempi mitä piti, mutta mahtuupahan leveempää ketjua jos on tarvis.
Rengas on tyhjä, swingin pyöreys on tehty täydellä kumilla.
Kuva
Tuossa ketju on aivan löysä.
Kuva
Ketjulevitys patentti tulee tuohon laakeriin asti :D Eli kahella laakerilla, jos laakerit ois vaan toisissaan kiinni, niin ei ois yhtä tukeva.

Re: Järeä mankin turbotus yritys

12.11.2012 0:29

Toi työnlaatu <3 Jätkä kyllä osaa hommansa tosi hyvin, mukava lukee tätä topickia ku selkeää tekstiä ja kuvia sopivasti. Oikeaa tekemisen meininkiä ja loppu tulosta odotellaan innolla jo täällä 8)

Re: Järeä mankin turbotus yritys

12.11.2012 1:03

On se silti joillekki pettymys että käytän tuohon kittiä, jotkut hitsaus heti maalauskuntoon.
Laitan noihin sitten seuraavaksi alumiinikittiä, pyöristän sen samalla terällä kun tuon hitsin, sen päälle hienompi kitti ja hinkkaan sen hyväksi.

Tuossa yks teline minkä tein, melkein joka mutkan jälkeen on sauma, mutta sain kumminki näyttämään tuon siltä niinku ois vain yksi osa. Tuo on vaan nopiasti tehty, en edes yrittäny.. :D
Kuva
Haastavahan tuossa on se, että saa hepattua putket portaattomasti.
Tuossa on ohempaa putkea ja parempi taivutin, tuo mankin runko on jöötiä kamaa ja kaikki mutkat vaatii kittiä, jos haluaa pyöreät putkista.

Re: Järeä mankin turbotus yritys

12.11.2012 10:10

Tuo on vaan nopiasti tehty, en edes yrittäny..

No huhhuh, tuohan on aivan sairaan hyvin tehty!

Muutenkin koko projektissa kunnon tekemisen meininki, jatka näin!