30.12.2013 23:23
31.12.2013 18:40
18.6.2014 22:12
19.6.2014 15:29
20.6.2014 0:14
20.6.2014 22:48
21.6.2014 21:10
21.6.2014 21:59
21.6.2014 22:34
21.6.2014 23:33
22.6.2014 17:28
22.6.2014 20:22
lokitekki kirjoitti:Eka ajatus oli tehä turboon isompi pakopesä ja vähän auttava ois jos pakosiipeä muokkais niin että se ahistais vähemmän.
Dieselissä siinä pakokaasussa on vähempi energiaa imuilmamäärään nähden kuin bensassa, niin siksi se pakopesä on aika timmi. Mutta eikö sitä voi hukkaportilla korjata?Tuo turbo on 40hp 800cc diesel koneesta
Toimiiko ne paremmalla hyötysuhteella sillä lailla? Jos se diesel antaa yhdellä turbolla 40 heppaa, niin bensasta pitäs saada kahdella jo hyvinki pitkälle toistasataa, että kompressoripuoli pääsis yli surge limitin.Vaikia sanoa, voihan sillä 40hp saada, mutta isommalla/kahella on samalla ahdolla tehoa enempi.
Karkeesti tuplakierroksilla tuplamäärä siirtyvää kaasua. Jaat sen kahdella niin sulla on alkuperänen määrä. Eli joo, mutta vahvasti epäilen, ettei sun kompressorit silti pääse parhaille hyötysuhteille alueellakaan. Paineita se toki voi antaa.Joku vois valaista asiaa, niin jos yksi turbo lähtee tuossa ahtaan 3k kierroksilla, niin eikö periaatteessa silloin kaksi pitäis lähtä ahtaan 6k? Tuo ainakin sanois että pitäis toimia teoriassa.
22.6.2014 20:31
22.6.2014 20:38
Jos systeemi tuottaa liikaa pakopainetta, sitä ei korjata hukkaportilla, vaan isommalla pakopesällä tai siivellä. Hukkaportti on ahtopaineen säätöön, eli kompressorin kierrosluvun säätelyyn.rossipoika kirjoitti:Dieselissä siinä pakokaasussa on vähempi energiaa imuilmamäärään nähden kuin bensassa, niin siksi se pakopesä on aika timmi. Mutta eikö sitä voi hukkaportilla korjata?
22.6.2014 23:21