Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Järeä mankin turbotus yritys

2.11.2012 22:25

Jeep.
Jousihan siinä tietty on siis, mut säädettävä.
Ja aattelin vaan ku toi pakopesä näyttää niin samalta

Re: Järeä mankin turbotus yritys

3.11.2012 4:25

Kaskas. Täältä löytyy tällänen topikki..
Varaudu laatikko ongelmiin ton yxin kanssa.. "Modaamattomassa" laatikossa vaihderummussa väljää ja kytkimen holkki on väljä.. Vaihderummun päästä yleensä otettu pois keskimäärin viissatkua ja holkki pitäis lyyä lämpösovitteella kytkinkruunuun.

Re: Järeä mankin turbotus yritys

3.11.2012 11:48

Laatikkoon tulee mankistyle vaiherumpu, daytona style kytkinakseli ja kytkin.
Pari palikkaa tein, niin toimii myös mankistyle käynnistys, vaatii vaan holkin kytkinkopan takia. Onko vaiherattaat kestäny? Saishan siihen daytonan ja jotain muutaki rattaita jotka varmaan ois vähän kovempaa :roll:
3gen kampura tulee, siinä on järeämpi kanki kuin aikasemmissa ja tuki kytkinkoppaan. Lyhyt isku varmaan on myös vähän kestävämpi kuin se 57skalla oleva.

Tuohon tulee järeä ketjulinjanlevitys kahella tukilaakerilla, niin vetoakseliin pitäis tulla vähemmän rasitusta mitä normisetissä.

Re: Järeä mankin turbotus yritys

3.11.2012 14:31

Juujuu. Rattaat on kestäny heti modaamisen jälkeen.
Hmm, taisi olla kytkimenakselille kun piti laittaa 1mm shimmi. Muuten klappaa.

Sittenku sulla lohkot kasassa ni kokeileppa nykiä vaihderummusta ja akseleista niin huomaat miten se klappaa jokapaikasta.
Tää mun YCF on viimenen minirossi minkä ostan YX koneella...

Re: Järeä mankin turbotus yritys

3.11.2012 20:17

Meinaatko että sivuttaissuunnassa klappaa?
Tuossakin kun ostin tiivistesarjan, niin lohkojenväliin tuleva tiiviste on aivan ohut, mankissahan se on paksu, jotta vaihteisto edes pyörii. Aattelin kyllä kokeilla että sivuttaisvälykset on sopivat, ennen kun kasaan laitan lopullisesti.
Rupes kyllä kuolattaan tuo daytona anima, kun kattelin kuvia ja videoita :D

Tuli korjattua yksi vanne tänään, niin jäi aluhitsaus päälle.
http://i6.aijaa.com/b/00702/11216305.jpg
http://i2.aijaa.com/b/00072/11216306.jpg
http://i8.aijaa.com/b/00128/11216307.jpg
http://i8.aijaa.com/b/00786/11216308.jpg


Ensin tein tulevalle öljytasonäytölle ilmareikiä.
Kuva
Toisesta kopasta parempia muotoja.
Kuva
Harjausvälineet. Dremeliharja menee mukavasti pieneenkin koloon.
Kuva
Lämmitystä.
Kuva
2kerta kun hitsattu.
Kuva
Hitsit hiotaan tasaseksi :D Kallis koppa, hitsitikkuja menny varmaan yli 15e edestä ja kaasua varmaan 40e.
Mutta kun tuossa on oppinu jo hitsaan ihan hyvin, niin on se nättiä hommaa kun onnistuu :P

Re: Järeä mankin turbotus yritys

3.11.2012 21:15

Tästähän tulee kaiken turbohullutuksien jälkeen vielä siistikin (Y)!

Re: Järeä mankin turbotus yritys

3.11.2012 21:42

lokitekki kirjoitti:Meinaatko että sivuttaissuunnassa klappaa?


Kyllä vain.

Nättiä jälkeä saat kyllä aikaseks! Tigilläkö vetelet?

Re: Järeä mankin turbotus yritys

3.11.2012 22:00

Tigillä joo, kempin kallis malli :P
Koppaa hitsailin 4mm tikuilla, aikasemmin oli varmaan alle 2millisiä, niin ois kyllä järki menny tuon hitsauksessa :D

Re: Järeä mankin turbotus yritys

7.11.2012 5:21

Onko mitään tapahtunu ?

Re: Järeä mankin turbotus yritys

7.11.2012 9:19

ei varmaan jos päivitystä ei oo tullu...

Re: Järeä mankin turbotus yritys

7.11.2012 19:09

Tuli ostettua sellasta koneen osaa, että moni on kateellinen :D

Joskus aina tulee katottua sivustot läpi ja katottua että oisko mitään siistiä hyvään hintaan, ja nyt oli.
Nälissään kattoin fiftyn sivulta että voi perhana kun on halpa kansi, nopeesti söin leivän ja soittoa peliin :D

Semmosta pientä, akunar 34-28 kansi,(rosterivenat x4, messinki seetit ja ohjurit) virinokka, 2x67mm pyttyjä ja 4 tasalaki mäntää, sellanen perhanan kallis tulpanväliin tuleva decomp ja vielä kalliimpi vaijerilla oleva joka aikasee pakovenaa.. ja vielä yksi 160 kampura :D sopivaan 300e hintaan?
Varmaan jotain siistiä palikkaa vielä eksyy mukaan, oli sen verran hieno mies :D
Myyjän kanssa oli pitkä puhelu, meinas että jotkut turbotellu tuommosista 130hp lukemia.
Muutamia juttuja mitä tuli opittua.
- Kampura kannattais tasapainottaa ja hitsata limput toisiinsa, kuulemma 25hp kohilla lähtee limput pyöriin.
- Vaihteistosa vain 3vaihteen rattaan ne kytkentäosat katkeaa, meinas että mankin vakio rattaat laittaa seuraavaksi, niin pitäis varmaan munkin tehä.
-Rvs käsittely koneeseen ja valvoline vr1 20w50 öljyt.
-Kytkimeen vaan jäykät jouset niin toimii.

Eli kasaan vissiin toisen koneen joka tulee tuolla 4v kannella ja sitten ite turbo koneeseen 2v kansi isolla palotilalla, niin rupiaa virtausta löytyyn. Voi tehä jonkun mikroauton tuolla 201cc 4v koneella, se sutii..

Re: Järeä mankin turbotus yritys

7.11.2012 20:13

Jumalauta kun alko kuola valuu rinnuksille :D

Re: Järeä mankin turbotus yritys

7.11.2012 20:31

Tuommostaki tuli tänään haettua, nyt pystyy taas tekeen jotai :D
Kuva
Kuva
Kuva
Meni räikän kans varmaan vartti tuota kasatessa, seuraavalla kerralla pulttipyssyllä.

Re: Järeä mankin turbotus yritys

7.11.2012 20:34

Luulis jarrulevyn pysyvän kiinni :D Hyvää jälkeä!

Re: Järeä mankin turbotus yritys

8.11.2012 0:09

Ei taida olla ihan halpa projekti :D Helvetin nättiä jälkeä!