Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Järeä monkey, 187cc turbo

18.10.2013 17:53

sorjoska kirjoitti:Joo toi tehohomma mietityttää ihteeki, vaparina 27 ja turbolla 25. No eikös se nii menny että turbotus on onnistunu jos tehohäviö ei oo yli 10prosenttia?:D


Eikös se mee ylipäätään niin että viritys on onnistunut jos teho laski alle 10% :D?

Re: Järeä monkey, 187cc turbo

18.10.2013 23:50

Eikös se mee ylipäätään niin että viritys on onnistunut jos teho laski alle 10% :D?

Jotenkin noin:D No tässä lokitekillä tuskin tota tehonlasku ongelmaa ainakaan on, mitä tätä oon seurannu. Hyvää jälkee!

Re: Järeä monkey, 187cc turbo

21.10.2013 19:25

Mitä veikkaatte että kuin hyvin tuommonen änkkä toimii?
Arveluttaa vähä että miten tuommonen reikäputki toimii kun tuossa on kulmia ja vielä lopussa pakokaasut törmää toisiinsa :D
Kuva

Re: Järeä monkey, 187cc turbo

21.10.2013 21:34

luulis kyllä hyvin pellaava ku villat laittaa

Re: Järeä monkey, 187cc turbo

21.10.2013 22:28

Niihän sitä luulis. :D Pirun nättiä taas kerran! ;)

Re: Järeä monkey, 187cc turbo

22.10.2013 15:26

Villat paikollaan, tuo vielä laajenee lämmetessä.
Kuva
Halusin perästä ilmavamman, niin päädyin rälläköintiin.
Kuva
Kuva
On se hienompi mitä ennen, tuo putkenpää vaan vois olla paremmin sopiva, mutta onpahan erikoinen :D
Kuva

Re: Järeä monkey, 187cc turbo

22.10.2013 17:25

Ei hitto että tykkään tosta ulkonäöstä!! Mitä villaa tuo on mitä käytit?

Re: Järeä monkey, 187cc turbo

22.10.2013 18:09

ääni on kuin hyttysellä, mutta lähtee kuin ampiainen. :seko:

Re: Järeä monkey, 187cc turbo

22.10.2013 20:15

Villa on tämä: http://www.ebay.co.uk/itm/Motorcycle-Ex ... 43b00a51bd

Ääni on tuolla tarkotus saaha matalemmaksi, ilman änkkää äänet oli niin isot että ei sitä hyttyseksi luullu :D 2-tahdilta se kuulosti.

Re: Järeä monkey, 187cc turbo

23.10.2013 12:42

On se vaa kiva kattoo ku osaava tekee!, huomattavasti paremman näköne tuo ulostulo noi!

Re: Järeä monkey, 187cc turbo

23.10.2013 12:58

Perän ilme parani huomattavasti uudella änkkärillä. Nyt alkaa näyttämään tyylikkäältä. Mitä oot muuten käärinyt tohon vaimentimen ympärille? Hienosti sopii siihen :P

Hienoon suuntaan menossa koko pyörä, kun vertaa kahta alimmaista kuvaa. Vanhassa kokoonpanossa näkyy arvostettavasti tekijän oma kädenjälki, mutta tulevaa lookkia voi alkaa jo haukkua hienoksi.

Kyllä tämä pyörä vähän kaipaa muuta väriä kuin pelkkää mustaa ja kultasta. Kun kuvia vertaa niin on se vaan paremman näkönen kun osa osista metallilla ja kiiltää :). Vaimentimen pääty ehdottomasti kiiltäväksi.

Täytyy vielä arvostaa ja ihmetellä sun panostamista ja motivaatiota tätä pyörää kohtaan. Ei taida tuhat tuntia edes riittää mitä oot tämän parissa hääräillyt :). Alusta asti seurannut ja loppuun tullaan seuraamaan. tsemppiä!

Re: Järeä monkey, 187cc turbo

23.10.2013 17:19

Siinä on titaani lämpöteippiä, voishan sitä hommata niin paljon että laittais koko putkeen, hinta on joku 20e 5m.

Nyt on hyvä miettiä parannuksia, sillon ku ekaa kertaa teki niin oli palio muutaki hommaa tuossa mopossa niin piti valita eka toimiva vaihtoehto, isoimmat muutokset tulee kumminki siihen että tuosta tulee käytännöllisempi, ei tule sellasia millin välyksiä että yhtä letkua saa puoli tuntia asentaa, eikä tarvi miettiä että kestääkö joku osa ajoa.
Keulaankin pitäs jotain muutosta keksiä ja vois nuo tangon päältä menevät letkut ottaa pois, kun aika turhat kun ne sais lyhyemmästikkin vedettyä. Letku on myös aivan liian paksua, ois hyvä tehä ne 6mm kuparista. Takajarru sylenteri myös tulee normaalisti eikä vaijerilla, joka todennäkösesti katkiais käytössä.

Oon miettiny esim turbon kanssa semmosta että hiois vaan ja vetäis lakan päälle, eli ei kiillotusta vaan metallinväristä. Sitten jos vaihtaiski kullan värin kupariin ja tekis kuparista esim öljyputkia ja kiillottais ne. Änkän pääty ruostuis aika nopeeta ja muutenki se on vaikea saaha ihan tasaseksi kun pyöreydet on lähinnä täyttöhitsattu. Siihenkin tosin sais lämmönkestävää lakkaa ja varmaan kestäiskin ihan tuossa päässä.
Nyt on motivaatiota ollu vaihtelevasti, mutta jos keksii jotain siistiä tekemistä niin mukavasti siinä päivä menee tallilla.
Seuraavia hommia on ruveta sovittaan 34mm kaasuläppää kanteen kiinni, ensin vaan pitää koneistuttaa kannen laippa sellaseen kulmaan että läppä tulee suoraan, imukaulaki pitää tieten tehä alumiinista ja tiivistys 1 tai 2 o-renkaalla. Ite läppäosakin vaan vaatii modauksta, kun se isonee vakiona 37mm, kun tuossa sen pitäis lähinnä pienentyä, niin pitää sorvata se isommaksi ja tehä holkki sinne.
Painekotelo pitäis tehä melko pyöreäksi, pitää vaan löytää joku aihio siihen,

Re: Järeä monkey, 187cc turbo

28.10.2013 19:42

Pari kuvaa turbosta, pientä hinkkailua vielä vaatii.
Tein tuommosta cnc lookkia tuohon, vaikka eipä tuo noissa kuvissa oikein toimi.
Kuva
Tuo asennus ei ois onnistunu jos turbon keskiosaa ei ois onnistunu kääntää, nyt se tulee vaan kahella pultilla kiinni, mutta luulen että toimii silti. Jos ei toimi niin tuosta voi vaikka hitsata pakopesään pinnapultin ja mutterilla kiinni, sen tosin vois tehä vielä, kun aikaa on ennenku tuota tarvii.
Kuva
Turbo on borgwarner kopio kkksta, imupuolen valu tuossa on järeämpi ja erilailla tasapainotettu siivet, muuten samanlainen.
Kuva
Tuota laippaa piti kahen pultin kohilta muokata hitsaamalla, että sai ne niin että nuo putket ei ole edessä.
Kuva
Tuo rakenne koostuu kahesta 1" jyrkästä kulmasta jotka on täyttöhitsattu migillä ja viilattu pieneneen tasasesti, hukkaportin kohilla sitten kulman pää hiottu mahollisimman tasaseksi että läppä ois pitävä.
Kuva
Tuossa pitäs olla aika optimi virtaus, jos hukkiksen haara ois vaan reikä kanavan reunassa, niin sillon ei toimis. Jospa tuo toimis niin että läpän ei tarvis avautua liian aikaisin jotta ei tule yliahtoa.
Kuva
Tuossa ekassa laipassa on periaatteessa 3 tiivistepintaa, 2 ottaa kanteen kiristäessä ja yksi ottaa reunoilta ja on kohtuu hyvä sovitus.
Kuvasta näkee että muutin läpän mekanismia niin että se aukeaa enemmän, hukkaportin kellossa kun iskua oli vain joku 12mm.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Testasin toista kameraa, en tuota muuten ois sisällä kuvannu.

Re: Järeä monkey, 187cc turbo

30.10.2013 17:37

Jaa että ihan tietokoneistettua numeerista ohjaus lookkia joo tarkotit tietenkin että ois koneellisesti jyrsitty että näyttäs siltä :lol: joo hinkkaa ennemmin tasaseks tuo turbon pinta oisittain. Aika vaikee saada näyttämään siltä että ois koneistettu ellei oikeasti koneista :)

Re: Järeä monkey, 187cc turbo

6.12.2013 16:38

Kiinnostaisiko osallistua mopojen kiihdytys tapahtumaan.
200 metriä valolähtö ja ajan otto
Paikka Raahe Pattijoen kenttä
Tapahtuma järjestetään 12.7.2014

LUOKAT

A. VAKIO MOPOT
B. NUORET ALLE 15v
C. PAPPA ALLE 55cc
D. PAPPA ALLE 80cc
E. MÄNTÄOHJATUT ALLE 55cc
F. MÄNTÄOHJATUT YLI 55cc
G. LÄPPÄOHJATUT ALLE 55cc
H. LÄPPÄOHJATUT YLI 55cc
I. TOP PAPPA
J. TOP MOPO

Jos kiinnostaa niin ota yksityisviestillä yhteyttä.

Paikalla voi olla pari 250cc pappatunturia, 600cc pv ja 110cc parmakit derbi.