Entiiä onko liika raakaa virittämistä tänne, mut kokeillaan
Tämän valmistumiseen menee aikaa varmaan talven päivät, mutta tulee varmaan järein manki mitä minä oon nähny. Jos ei lasketa mitään naurettavia 1000cc virityksiä. Toimivuudesta ei tietoa, mutta hyvällä tuurilla saattaa olla että suhisee, paukkuu ja keulii
Tehoa otetaan sen verran mitä kytkin kestää, tai sitten parannetaan kytkintä.
Koneen tulevat speksit.
YX160cc, 53x62mm, eli parempi iskusuhe mitä vakiossa.
- yx 4v kansi tappiin viilattuna, palotilan isonnus ja muotoilu, seetit isoksi ja venojen muotoilu ym.
- Öljyruisku männälle.
- Mäntään koneistettu ura männänrenkaiden alle ja porattu reikiä, jotta männän välissä ois öljyä tarpeeksi. Mäntä on isolla välyksellä.
- 2 öljypumppua, toinen kampuralle ja männälle ja toinen kannelle ja turbolle.
- 2 öljyjäähyä, isompaan jäähyyn tulee öljytermostaatti, jotta kone lämpeää nopeammin toimitilaan.
- Jää jäähdytteinen välijäähdytin penkin alle.
- Kaikenlaista mittaria, 2x lämpömittaria ahtoputkiin, 2x öljypainemittaria, yksi iso öljynlämpömittari erillisellä anturilla (mekaaninen) ja ahtomittari.
- Oor sähköt säädettävällä kierrostenrajoittimella.
- 30mm litteäluisti powerjet kaasari painekoteloon.
- Paineistettu tankki.
- Manki style käynnistys, niin ei hajoa rattaat.
- Koneen öjytilavuuden lisäystä jonkunverran ja ikkuna öljytasolle joka toimii myös kun kone on käynnissä.
- Dumppi
- 38mm ulkoinen hukkaportti.
- KKK kp31 turbo (21mm ja 25mm siivet) Pakopuoli reilusti hitsattu ja laitettu siihen kartioliittimet, imupuoli sheivattu ja hitsattu kaikki reiät umpeen, sen jälkeen kiillotettu.
- Aattelin laittaa laakerit liimalla kiinni ja ostaa parasta kisaöljyä mitä saa.
Kallista osaa ja palio, mutta joskus lupasin toteuttaa turbomankin, niin kai se pakko on. Mutta se on hyvä että teen järeän, niin uskaltaa ajaa paremmin.
- Runko tulee tietenki itsetehty.
- 6" ja 3.5" kiinan billettivanteet, takavanteen keskiosan leveys muistaakseni 19mm.
- Sumpan tekemät tosi järeät keskiöt, tuplapultit joka osaan, eli vanteet ja levyjarrut 8x pulteilla.
Kuvia nykyvaiheesta, vaiheessa vielä kaikki, mutta parinviikon sisään pitäis olla 90% osista täällä mistä voi sitten rakennella jos innostaa.
Tuo runko on putkitukseltaan vaan prototyyppi, se tehään paremmin ja paremmasta putkesta. Rungon alaosaa on kuvien jälkeen levitetty 5cm.
Mikään osa ei ole vielä tehty loppuun, esim kannessa ja turbossakin on vielä hommaa.
Viimeksi muokannut lokitekki päivämäärä 7.10.2013 0:38, muokattu yhteensä 3 kertaa