Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Ei se käynnisty?!

12.11.2013 23:02

Juu no ny auottiin :D saatana että oli muuten kaikki niin pirun tiukassa..

Kuva
Kuva
Kuva

Ja se kuuluisa stefa...

Kuva
Kuva

Se siis tippu ihan itestään ton näkösenä... et ei ihan hirvee ihme että se ei lähteny käyntiin... :lol:

Noh alakerta muutenhan näytti aivan priimalta. Kun lohkot avasin niin suoraan tippu kiksin takaa hilppeet. Ainoo vaan et prikkaa ja sokkaa ei löytyny mistään.. Joko oon vaan vitun sokea, tai sit täällä ei ollu niitä :roll: pitää nekin jostain kehitellä, ja mahdollisesti se lätkä tuoreöljypumpun tilalle niin saan nuokin hilppeet pois. Ite en tommosiin luota, enkä jaksa rueta niitä säiliöitä yms virittelee. Kolme vuotta menty jo ilman, nii ei niitä nyttenkää kyllä tarvi :)

Se stefa löytyyki hyllystä, mut noi lohkojen pultit vois kyl pyrkiä vaihtamaan. Ei saatanan ristipäät :roll:

noh palataan, kommentoikaa ny jos jotain mieleen tulee :D

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > jos se kohta

20.11.2013 23:56

Morjens! Tylsä päivitys.

Lyhykäisyydessään: kone kasattu ja kaikki tarpeellinen vaihdettu. Myöskin rungossa ja nyt enää kaasari, putki ja ölpät. Ton vakiomikunin kanssa saa vaan tapella, ei perkele pidä mitään sisällä vaikka mitä koittanu. Välillä vuotaa millo mistäki ja välillä ei. On vaihdettu tiivisteet ja kohokammiot, neulaventtiili, sen pohja, koho ymsyms.. Tapellaan nyt vielä hetki ja sitte isomman kaasarin ostoon jos ei luonnistu :D

vaihdan myöskin yhden gianellin vakioputkeen. Se on aukastu ja vissiin tyhjennetty. Osaako joku sanoa millaset sisukset tossa vakioputkessa on ? kun oon kuullu että siellä ois jotkut vasta-aalto levyt ja tehot vaan tippus jos ne on sieltä otettu pois..?

No lisätääs pari kuvaakin, viimesen kuvan huorastakin päätti valokuvaaja ottaa foton :)

Kuva
Kuva
Kuva

Jos sitä koittas jossainvaiheessa käyntiinkin! Palataan!

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > jos se kohta

21.11.2013 14:22

Joo siellä on ne levyt ja tiputtaa vääntöä niitten poisto kuulemma.

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > jos se kohta

21.11.2013 14:28

Joo semmosen infon sain. Pitää aukoa ja kattoa onko. Pitää vissii uudet tehä jossei ole. Kuvassa näyttivät aika paksuille, mistähän ne on tehty?

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Käy/Urpominä/vitun kaasari

21.11.2013 22:47

Joo lähtihän se käyntiin kolmella polkasulla, varsin mallikkaat puristukset ja hyvin kävi. Ensilumille kokeilee nauteilla ja luikastahan siellä oli :roll: Noin 5 min käynnissä ja tajusin et tosiaan vois ne laatikkoöljyt laittaa......... :nolo: hävettää. Noh ei onneks noin lyhyessä ajassa ja pienillä kieroksilla mitään vahinkoa satu.

Noh mites se ny toimi. Yllätys yllätys aivan päin vittua ? Ei vaan hyvin se toimi mut kun laitoin jalalle kerran alko sen jälkeen laskea bensaa vissiinkin läpi.. Elikkäs nyt alkaa röpöttelee ja sammuilee, myöskin vuotaa kohokammiosta. Jos laitan hanan kiinni toimii taas hetken hyvin :roll: Missä vika ?

No joo neulaventtiili tai koho. Oon koittanu kolmea kohoa ja neulaventtiiliä + sen sitä pohjaa. Sit oon tehny niin et oon vaihtanu sen neulaventtiilin pohjan ja ite venttiilin, laittanu kohon ja painanu kiinni ja laskenu vettä läpite niin sillon pitää, joka venttiilillä... kohot on säädetty mitenkä olen tuota tulkinnut -> http://aijaa.com/E4B7Jk

Eli oon kääntäny kohon kattoa kohti ja antanut levätä siinä. Sitten tönäriin 22,5 ja tiivistepintaan se tikku ja kattonut et kohon yläkohdan kanssa täsmää.

Teenkö mä jotain väärin vai mikä ny o ?

Kaikki sähköt sytytystä lukuunottamatta on kans sitten levähtäny xdd ei auta kun taas rueta kattomaa mistä o johto irti.

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Käy/Urpominä/vitun kaasari

25.11.2013 21:48

Jöö taas päivitellään tylsästi. Kaasari vuotaa edelleen -> hain uuden tiivisteen. Huomenna vaihetaan jos jaksetaan. On vähä tota kuumetta.

Myöskin sähköt taas priimat, enää vaa virtalukko. Muuten toimii kaikki, katkasijoista lähtien ja jarruvalot kans! :)

Säädöt on sillee joo, kai ne menee. Alhaalta ok, keskeltä käy nyt rikkaalla, mut pitää heittää neula takas keskelle. Ylhäältä en oo iha varma, se on aika lähellä mut vähä huonosti pääsee kokeilee ku nautit alla ja kaasua ei siis kauhee kauaa uskalla pohjassa pitää :lol: Käytin kerra kylelläänki mut ei vaurioita. Jos huomenna ne nastat alle jos taas kerran jaksas ?

Sit toivotaan et se vitun rattilukko tulis jo pikkuhiljaa niin pääsis sitä sen pesää hiomaan sopivaks... :roll: Paikalliseen uuteen liikkeeseen tilasin osan, nyt menny 19 päivää :S yleensä tullu tosi nopeesti et kaippa tää ny tosiaan menee maahantuojan piikkiin...

Noh ei tässä enää paljon ole niin haen kilvet ja olen ilonen :P

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Käy/Urpominä/vitun kaasari

30.11.2013 22:49

huomenna tolla kökkösellä kouluun? Ite meinasin alotella huomenna palelukauden wärrällä. :D
Mut eihän siinä hyvältä näyttää. Kuvalta vai mistä tilasit kerta kestää noin?

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Käy/Urpominä/vitun kaasari

1.12.2013 21:46

Pyhh kuvalta, hullunako pidät ? :D probikesilta tilasin ja niinhä se tiistaina tuli. Sitäkään ei kuitenkaa keritty ees paketista ottamaan pois :lol:

Juu ei iha vielä huomenna. "pari pikku juttua puuttuu vielä". Kai se o sama ny sitte kuulumisetki kertoa. Elikkäs koko viikko meni jotenkin päin persettä.. Kiitokset vaan tomiisolle että sen verta oli avuks että etes nämäkin vähät saatiin tehtyä:
-Nastat
-Kahvakumit ja tangonpääpainot kaatumisen varalle
-Kaasariin se tiiviste ja ny pitää.

Noh mitäs tuli takkiin? Jokainen voi tykönään aatella oliko viikon edistys positiivista vai ei :lol:
- Elikkäs nastojen vaihdon jälkeen kävin testiajolla. No ensinnäkin kävi aika huonosti, sammu jos kävi pitkään tyhjäkäyntiä yms. Iha ku ois bensapinta perseellään vaikka just säädin
- noh samalla kiesillä sitten ne saatanan sähköt rupee taas temppuilee. Pitkät palo heti, vaihdoin lyhyet ja yks veto nii nyt ei taas pala mikään :roll: varmaan tämänkin jännitteensäädin ei toimi kute noi nelinapaset omat viritelmät ei yleensäkkään. Kai se ois taas yks 12v yksjohtonen tilattava, vasta kolmas tänä vuonna :D
- kesken kiihdytyksen pamahti, sammu ja hirvee moooooooooo, no tuluppahan se oli lähtenyt irti. Tässä vaiheessa vitutti niin että tökkäsin vaa talliin ja jätin analysoimatta oliko kierteet menny vai olinko jättäny tosi löysälle :roll: oon varmaa menettämässä jotain otetta tähän hommaan ? En yhtää ihmettelis jos oisin vaan laittanu sen kaks kierrosta sormilla ja unohtanu kiristää. Voiskoha toi huono käynti ja mahdollisesti sähköjen kärähdys johtua löysästä tulpasta ? Tai no käynti joo, mut mites valot ?


Semmonen viikko. Ite en ees koittanu mitää kuvata, oon vähä luovuttanu asian suhteen. Jos ens viikolla saatas talvi lookista jotain kuvaa.

Tarkotus ois nyt siis ainakin korjata ym. Jutut, säätää, dremelöidä tota itsehitsattua lukkopesää siten et saapi lukon toimimaan, ja sitte pitäs varmaa kilvet hakea. Myöskin kokeilen varmaan 280mm kiinan manan iskareita, jos sais vähän jämäkkyyttä ja ryhtiä tähän.

Lopuksi pahoittelen kuvien puutetta, ja koska puhelimella kirjoitan niin myös epäselvää tekstiä ja mahdollisia kirjoituserheitä :D

Palataan. Saa sitä kommentoidakki jos on asiaa :)

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Pikkuhiljaa

6.12.2013 12:38

Heipsansaa. Saattaahan se jo kohta valmistuakkin?

Laitetaas ensiks kuvaa noista viime kerran hommista.

Kuva
Kuva

Jöö kute kaikki varmaan huomaskin, tomiiso ei oo nyt hetkeen paikalla niin kuvien laatu on mitä on. Avustajana eilettäin ainakin toimi pikkuveli mille tää toivottavasti sitten siirtyy keväämmällä :)

Tosiaan, se tulppa oli vaan lähteny irti, ilmeisesti olin hyvin laitttanu sen sinne :roll: Ja myöskin jännitteensäädin ei tosiaan toiminu, eikä varmaan ole sitä tähänkään mennessä tehnyt. 39 volttia anto ja ei kaua polttimot kestäny. Noh otin tosta vihreestä peeveestä sitten tommosen yks johtoinen jänäri. Pitää samanlainen tilata tuohon sitten uus.

Kuva

Valoihin sitte lykkäsin uudet polttimot ja testailin niin toimii. Kyllä kannatti paikallisesta halpakaupasta ostaa 1,95 maksavia ba20d polttimoita :lol: toisesta lähti asentaessa kupu irti ja toisesta oli navat niin eri kohdalla et maadotus ei toiminu ilman tinapalloa. Myöskin navat joutu hiomaan että otti ollenkaan kosketusta. No kaippa se siellä ny sen verta menis et sais uusia varastoon. Jostain syystä mun asennusten lomassa lakkas pitkien johtoon tulemasta virtaa :roll: oon vissii iha sähkömies ainesta. No kyllä se sieltä selviää.

Sitte tosiaan ne mankin takaiskarit sain halvalla. On noi pikkusen kierot, mutta paremman näköiset kun vakioiskarit ja ennenkaikkea jäykemmät ja säädettävissä. Myöskin korkeutta tuli 1,5-2cm lisää. Paljon parempi ryhti ja tuntuma, vaikka noi vakioiskaritkin nyt ihan yllättävän hyvässä tikissä oli.

Kuva

Päivän suurin saavutus oli toi ohjauslukko. Reilusti dremeliä ja se meni sinne ! Ei se hyvin toimi mutta toimii! Vähän on jäykkyyttä yms, oli se pesä aika paskana :D

Kuva

Nohnoh, nytku ruetaan miettimään niin eihä tässä puutu kun säädöt, pitkätvalot ja kilvet ? 8) Nii no jo joo kaasarin kohokammion tyhjennysruuvin tiiviste valskaa VÄHÄN, mutta kuitenkin... On se kova homma saada toi kuivaks. No sekin hoidetaan säätöjen yhteydessä. Jos se pikkuhiljaa alkas valmistumaan. Kilvet haen sitte ku tää muuten on valmis jokapäiväiseen ajoon.

Kellään mitään sanottavaa ? :)

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Pikkuhiljaa

8.12.2013 17:44

Sen verran sanottavaa että sen ajan ku oon ollu poissa nii etes kunnon kuvia voinu ottaa sillä perunalla :lol: Mutta yllättävän paljon oot saanu aikaseks :D

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Pikkuhiljaa

17.12.2013 17:52

Joo yllätyin ihan itekki :lol:

Elikkäs päivitetääs taas vaikkei nyt kauheesti oo sanottavaa. Pitkistä valoista oli liitin paskana joten se saatiin kuntoon. Sen helvetin polttimon maadotuspatentti hajos joten se vitun polttimo palaa kun tykkää. Oli muuten viimenen 2e polttimo minkä ostan. Kävin tänään hakemassa siihen aidon philipsin hintaan 5,5e, niin jos sekin siitä. Vitut mä sitä kyllä jaksa vaihtaa, ei vaan taas yhtään kiinnosta :roll:

Kilvetkin hain ja lykäsin kiinni. Säätöjäkin alettiin ajaa jo viime viikolla. Aattelin et tahti on niin huimaava että taidan ajaa ne sädöt valmiiks ennen kun haen kilvet, ei täällä laitakaupungilla kuitenkaan mitään poliiseita ole. No paskan marjat, täällä käy max 10 kertaa vuodessa miliisit, niin sillonhan ne käy kun mä olen ajamassa säätöjä :lol: Tuuri kävi. Ajoin tota 40 tietä kaasupohjassa ja testasin suuttimen kokoa, jonkun 500-600 metriä vedättelin kaasu pohjassa, ja sitten vilkasin taakse niin liikkuvan poliisin maija takavalossa kiinni. Vauhtia about 55-65@40, ei kilpiä ja etuvalo oli taas sillä tuulella että se ei tahdo maadottaa. No aattelin et eiköhän se ollu sitten siinä, ajoin pätkän loppuun ja pysäytin kääntöpaikalle. Aattelin jo et hyvästi intin kuljetuspuoli, mutta ei, se kääntyy vaan toiselle tielle ja jatkaa matkaa :lol: Käänty pienelle kerrostaloalueelle, vaikka oli liikkuvan poliisin auto, eikä edes menny mitenkää kovaa, ihan ku ois mihinkää kiire ollukkaan. Liekkö ollu kahville menossa vai mitä, mutta mää kiitin ja ajoin kotia piiloon :D No vaikkei siinä ny mitään käynykkään niin sen verta se säikäytti että hain ne kilvet sitten seuraavana päivänä ja lähettiin oikeen vauhtisuoralle säätöjä ajamaan. Saatiin mukava ylämäkikin mistä on hyötyä. No siitähän ei helvettiäkään tullu, ei tuntunu menvän säätöihin millään ja toimi ihan miten sattuu.

Eilettäin sitten otettii vielä se kaasari irti ja putsattiin paineilmalla. Sitten ajamaan. Jäätävä tehokuoppa, ylhäältä veti laiskasti mutta ei röpöttäny kun aivan yläkierroksilla. Pienempää suutinta ja neulan säätö, nyt vetää ihan okei. Tehokuoppa katos, ja ylhäältä rötää vaan vähän. Saa tälle 0 kelille kelvata, on varmasti hyvä kun tai jos joskus saadaan se perkelen pakkaskeli :roll:

No mähän oikeen innostuin että sehän on valmis, puuttus enää polttimo ja sivukopan kiinni länttäys niin pääsis kouluun. Aattelin et nyt sen vois jo viedä ulos pannuhuoneesta kun siitä tulee sitä kuittia kokoajan. No toiveajatteluahan se oli... Lukita kun koitettiin niin se lukko ei nyt sit päättänykkään enää toimia. Menee lukko asentoon yms, mutta sitten pomppaa vähän takas, ja tankoa heiluttamalla se aukes :roll: Sen lukon säätöruuvinkin tiputin, enkä löytänyt, jotenka hain siihen uusia 3mm pultteja. No lukkohan on tietty joku helvatan erikoiskierre, niin ne ei sinne mene kun pikkusen. Pitkiähän ne pultitkin on, et ainoa säätö on tästä eteenpäin rälläkkä. Jos siitä joskus sais lukon, tai sit aletaan t-palaan sitä levyä hitsaamaan...

Vissiin se on vähän väljä sieltä se ura missä se lukittava ruuvi liikkuu. Kellään mitään ideoita ton lukon laittelemiseen ?

Joo elikkäs jos vetäs yhteen. Se toimii, on säädöissä jotenkuten, lähtee käyntiin, sähköt toimii polttimoa lukuunottamatta, kulutusosat on rattaita ja ketjuja lukuunottamatta helvetin hyvät ja just vaihdetut, joten eiköhän siitä ihan vehje saada :) Lukko vaan jaksaa vittuilla.

No palataan joskus jos ja kun saan jotain aikaseks ehkä jos on motivaatiota.

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > valamis?

18.12.2013 23:54

Tjoo sehän inspis tuli yllättävän nopeaan :D

Lukkoon uutta pulttia tommosesta pitemmästä, dremelillä sopivaks ja pelittää ;)

Polttimo vaihtoon, laatuero on todella selkiä ja hinta x3.. :lol: Sitä en kokkeillu, et jospa se toimis.. :)

Sivukoppa kines. Nyt se ois niinku periaatteessa valmis. Nyt vaa kovaa ajoa, ja jos menee veljelle nii sit ruetaa varmaa joskus kevähällä maalailee tms. Koitetaan nyt kuitenki kasawikankin kimppuun tässä taas siirtyä. Tomiison polini toki nyt häiritsee sitäkin. Joku päivä ku ois valosaa nii vois jtn yleiskuvaa ottaa :)

Kuva
Kuva
Kuva

Palataan :)

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Pikkuhiljaa

6.1.2014 22:15

sasumeil kirjoitti:Tehokuoppa katos, ja ylhäältä rötää vaan vähän. Saa tälle 0 kelille kelvata, on varmasti hyvä kun tai jos joskus saadaan se perkelen pakkaskeli :roll:


Varmasti hyvä ja paskat...

Tiiä mitä mä taas aattelin mut eihän se ny toiminu sinne päinkään :lol: Rikkaalla oli edelleen, mut nyt aletaan olla jo lähellä, mutta edelleen rikkaalla. Noh nyt mä kuitenki oon valmis ajelemaan tolla, on se jo niin siedettävissä säädöissä. Varmaan paranee kunhan tulis ne pakkaset, jos ei parane niin säädetään vielä hitusen laihemmalle.

Käyntiin se lähtee ryypylläkin vasta n. 10 polkasulla näin nollakelillä ? oiskos siihen jotakin ideaa, vai oisko vaan isompaa tk suutinta ? Sytkäpuolelle vaihdoin tulpan ja hatun.

Se kiertää nyt arviolta n 1k enemmän kun viimesimmillä säädöillä, mut silti tuppaa ylämäessä tippumaan tehoalueelta ja ei se kuljekkaan ku reilu 55... Seosta tosiaan pitää vielä kokeilla, mutta jossei se auta niin en tiiä. Oiskohan se sytkä menny liian myöhäselle konetta purkaessa... Vai olikohan tässä piruvieköön aluslevy missä ei ollu säätöä? Sitten se kait pitää uskoa että viilaamaton 50cc plusu, 12mm kaasari ja gianelli ei tommosenaan sovi yhteen. Pitänee sitten männästä ottaa helmaa pois tai jotakin että saan tuosta vähän mukavemman ajettavan. En näin "talvella" jaksais rueta sitä vakioputkeakaan hitsaamaan..

Noh ette te kuitenkaan mun horinaa jaksanu lukea niin laitetaan fotoja :lol: En tiiä miks toi valo on noin kauheen keltanen... ei se oikeesti ole

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Juu joku tarkkaavainen varmaan huomaskin että myös änkkään on tullut tommonen panta. Perus reikärautaa ja jesaria. "Valmiinahan" tästä nyt ei kyllä kuvia ole ollutkaan.

Tänään sitten Tomiiso lähestulkoon pakotti mut pannuhuoneeseen vaikka mua laiskotti niin helvetisti :lol: meinattiin et jos lohkoja hiottas mutta ei mua oikeen huvittanu niin ruettiin sitten sitä underia leikkelemään tohon alkuperäseen kasawika rojektiin. Siitä tulee todennäköisesti nyt vähän erilainen kun suunniteltiin, ja versioita joudutaan tod näk tekemään useampi, mutta eihän se haittaa. Kuvia en ota ennen kun saadaan jotain konkreettista. Rupes myöskin mietittämään et mitähän toi pleksi tykkää pakokaasusta.. Noh sille pitää sitten jotakin kehitellä että ne ei sitä lämmitä muodottomaks :roll:

Jooh oliskohan siinä taas tältä erää kaikki. Jos jollakulla on jtn sanottavaa nii antaa vaan kaikki tulla. Ymmärrän kyllä että porukka on aika hiljasta kun mää hölisen kaikesta muusta kun tosta otsikon mukaisesta laitteesta :lol: Se ois sitte kirjotukset eessä tässä lähikuukausina että voi olla että pitäs nyt kerrankin vähän tohon lukemiseen panostaa... Noh tehään kun keritään :)

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Käyttis

6.1.2014 23:01

Mikä kaasari sulla tässä on? Ite oon aina säätäny tyhjäkäyntisuuttimen niin että jos seosruuvin joutuu ruuvaamaan kiinni asti parhaan toiminnan saavuttamiseksi, niin silloin laitetaan isompi tyhjäkäyntisuutin (suuttimen ansiosta lisää bensaa ja sitä myöten tarvitaan lisää ilmaa, jonka määrä säädetään seosruuvilla). Sama homma sitten että jos seosruuvin joutuu avaamaan "kokonaan" niin silloin on tk-suutin liian iso ja tilalle vaihdetaan pienempää. Sitten kun sopivan oloinen suutin löytyy, käydään koeajolla ja kuulostellaan jääkö matalilla kierroksilla leijumaan kaasun löysätessä. Säätö pitää suorittaa lämpimällä koneella!

Tuossa vielä havainnollistava kuva seosruuvista, eli se on auki sillon kun tuo kartio ei enää rajoita ilman saantia.
Kuva

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Käyttis

7.1.2014 0:18

Jeps eli tuon säädön suoritin siten että ajoin koneen lämpöseks, seosruuvin puoltoista auki ja sen jälkeen tk semmoseks että käy nätisti. Sit aloin kääntelemään tuota ruuvia kumpaankin suuntaan vähän kerrallaan ja kävin maksimissaan kierroksen-puolitoista suuntaan tai toiseen, ja kuulostelin et millon tyhjäkäynti käy iloisimmin. No kauheesti sillä ei tuntunut olevan vaikutusta, koska se vaikutti tyhjäkäyntikierroksiin tosi vähän. Paras asento kuitenkin löyty tossa 1 auki ja siihen jätin. Sit käänsin aavistuksen tyhjäkäyntiä pienemmälle, hädin tuskin huomas, koska niin vähän se ruuvi siinä mitä vaikutti.

Mitä veikkaat ? Peevee foorumilla oon joskus kuullu huhuttavan et näissä vakiomikuneissa on aina alimitotettu toi tk suutin että niitä talveks suurennellaan. Viime talvena mulla oli 14mm mikuni eri peeveessä mihin otin tästä mikunista 5 numeroa isomman tk suuttimen. (koska 14mm = 15tk suutin, 12mm=20tk suutin) Ja lähti sillon tosi hyvin käyntiin, tiedä sitten :roll: kesäks kyl piti sama vaihtaa takas.