Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > "Pleksin" taivutus ?

12.10.2013 13:22

Polykarbonaatistahan tuo kannattaa tehdä, akryyli (=pleksi) voi haljeta jo pelkästä kiveniskusta. Polykarbonaatista tehdään esim. Kilpa-autoihin ikkunoita koska se ei halkeile pieniksi sirpaleiksi niinkuin akryyli.
Muotoilussa voisi käyttää kuumailmapuhaltimen kanssa apuvälineenä jotain suurella halkaisijalla olevaa esinettä esim. Sanko. Reunoista hiomisen ja leikkaamisen aihettamat naarmut saa kiilloteltua vesihiomalla löpinäkyvämmiksi.

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > "Pleksin" taivutus ?

12.10.2013 13:33

Nonii kiitokset kummallekkin! Jospa näillä päästäs alkuun :)

Edit: käyttis myyty!

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toisen rakentelua

14.10.2013 22:36

Jooh tosiaankin rakas käyttikseni nostettiin kyytiin todella kilpailukykyseen hintaan, sen sain mitä halusin vaikka se pari kk veikin :)

Noh nyt tuli sitten pikkumuuttujia autoilun suhteen, niin piti sitten hakea se vasta ostettu sininen PV mailta kotia että pääsee kouluun :) Tottakai siis sille pitää tehä aika paljon ennen sitä :lol:

Sen puutteista yms. on enemmän tietoa edellisellä sivulla.

Kuva

Ellikkäs lähinnähän tässä on laittoa koneen ja sähköjen osalla. Muutenkin koko paska oli täynnä kaikenmaailman patentteja. Kaikki vaijerit nyt ainaki on patentoitu jollain nippa systeemeillä et vaihtoon menee. Noh alottelin sitten koneesta. Myyjähän oli tähän vaihtanu 74cc pytyn, siihen männän ja sitten 21mm kaasarin. Helvetin huonosti lähti käyntiin vaikka puristuksia ihan ok. Syyks väitettiin huonoja säätöjä ja vuotavaa kannentiivistettä.

Alotetaan kaasarista. Senhän mä totesin heti että imukaulassa on jokin sikaflexi patentti ja ryyppy on poikki.

Kaasari irti ja tutkailemaan.. :roll:

Kuva

Imukaula systeemi näytti tolta. Sitten aukomaan tota yläpään kantta. No kunhan eka putsaan sen niin järkytys o melkonen. Se on siis kokonaisuudessaan seuraavassa kuvassa. + vitusti sikaflex. Tehty siis itse pellistä, aja alle tommonen rinkula...

Kuva

Vielä suurempi järkytys tulee ton alta. se neulan pidike on korvattu peltipalalla, ja itse neula on korvattu taivutetulla SÄHKÖJOHDOLLA ?!?!!

Juuh ei ihme että lähtee huonosti käyntiin... :D aattelin että nuo osat vaihtoon ja problem solved. Ryyppyhän mulla jo olikin ja sen vaihdoin.


Noh tietenkään asia ei niin ole. Mä aattelin sen kannentiivisteen tsekkailla. Otin koneen pöydälle että pääsee kunnolla putsailemaan. Kansi irti ja yksi "pinnapulteista" nousee mukana, se onkin hienosti kierretankoa. Hyvin alkaa. Noh itse kannentiiviste aiva paskana ja sitten vilkasen pyttyyn.

Kuva kertonee enemmän kun tuhat sanaa.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Jooh se siitä uudesta männästä. Siellä ei ollut ylempää männärengasta. Ohipuhallus luonnollisesti hirmunen. Männänlaki melko murusina ja kannessa kuoppia. Vissiinkin se rengas lähteny palasiks ja käyny ottamassa tuttavuutta kannen ja männän välissä ja poistunu pakoaukosta ? Viisaammat saa esittää parempia teorioita.

No pyttyhän nyt oli "kunnossa". Imu laippaa avarrettu aika hutiloiden. Pakoa korotettu ja reuna aivan röpelöinen, mutta lieneekö sen männänrenkaan tekosia. Ohipuhallusta näkyy. Eiköhän toi ole väljä kun se kuulusa.

Tähän siis jäätiin...

_________________________________

No mitäs nyt on mietteitä. No ei suoraan sanottuna ees harmita, edelleen tää oli niin halpa et ois saanu olla vaikka ilman konetta :lol: Muutenkin toi 74cc tekniikka ois vähän yliampuva. Mun koulumatka ajoihin ei tarvi mitään tehohelvettiä, eikä se autokortin lähtö (+inssi ja teoria uusiks) ole kun kahen sakon päässä, joten parempi tehdä jotain maltillista näihin käyttövehkeisiin.. :)

Nyt siis aattelin kaivaa hyllystä ruostuneen 50p+ ja siistiä sen, viedä poraukseen ja ostaa proxin männän mitä paikallisesta liikkeestä saa. Tulee varmaan maksamaan enemmän kun ostaa uus p+, mutta luulis olevan hiukka kestävempi kunnon männällä. Jospa se maksas ittensä takas :)

Palataan ! PS. sitä pleksiä ei nyt sitte taivutettukkaan ku tuli kiire tätä laitella.

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toisen rakentelua

15.10.2013 21:22

Tänään hitsailtiin tomiisolle mankiin rumpujarru käppäri. Ei ollu iha nii helppo homma ku vois luulla. 6h meni ja ny o toimii :)

PeeVeenkin kimppuun kerittiin. Kuvia ny en sitte taas ottanu. Runkoa yms putsattiin ja paskaa lähti jokunen kilo. Näyttää se vähän paremmalta kuitenkin. Muutamat patentit ja rulla teippiä poistettiin rungosta ymsyms.. Palotilankin hioin puhtaaks ja pahimpia koloja vähän siistin. On se ny ehkä parempi ku äsken. Sitte hioin maalit pois niistä jarru- ja kytkinkahvoista kun oli niin järkyttävän lohkeilleet. Pitää tota tarvikepyttyä kahtoa kannattaako sitä käyttää porauksessa ja ostaa sitä proxin mäntää. On meinaan kyllä jonkuverran ruostetta ja aivan törkeässä karstassa... Osiakin pitäs ostaa, mutta ns. "vakio" toimittaja ei nyt vastaa.

Saa tarjota: kytkinkoppa, takavaloja, penkinpäällinen, dellorton OSIA, ja tankinetupalaa. Jonkin näkösen kannen saattasin halvalla ostaa jos tulis samoilla posteilla :) mieluiten tietty jyväskylästä!

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toisen rakentelua

26.10.2013 21:43

Tervehdys :) nyt on viimenen viikko rassattu tota sinistä ajokuntoon, oon kulkenu 6 matkaa bussilla ja ottaa nuppiin niin vitusti :roll: Kuvia on tullu melko huonosti otettua...

Ostanu olen kytkinkopan, vitusti hitsausta vaativan vakioputken, etupalan, yläkerran tiivisteet, kytkinlevyt ja jouset, kytkinvaijerin ja pinnapultit. Myöskin Lekeltä sain jotain dellorton raatoja, kiitos hänelle siitä! Silti tarvittas PHBG 21, neula ja kansi mistä kaasuvaijeri tulee läpi ny ainaskin..?

Suunnitelmathan muuttu siten että kun piti se pytty porauttaa ja proxia sisään, niin jotenkin sitä vaan tuli pihiks :D pytty käteen ja paperilla puhtaaks, kanavat puhtaaks ja sillee. Kotoa löyty uus mäntä ja männänrenkaat niin sama se on kokeilla, ei siinä mitää häviäkkään :)

Kuva
Hammaslääkäri Tomiiso

Kuva
Kuva

Lohkoja sai hinkata kolme iltaa et on niin puhtaat että kehtaa ees kasata, eihä noista mitää täydellisiä piä tullakkaan.

Kuva

Kytkinkin tosiaan purettiin ja se kaipaa kovasti uusia levyjä. Ostin sitte levyt ja jouset. Levyt oottelee ölyjssä kasausta :) Kasata nyt en voi enne ku saan ton helvetin kytkinkopan kuosiin. Oli meinaan hirveessä kunnossa, ei ihan kuvan mukasessa... eli maalaukseen meni heti, tuolla vitun ulkona sudin taskulampun valossa pohjat ja toin sisälle kuivuu ja toivoin et ei ala haisemaan kauheesti :lol: nyt sitte ei sen vertaa piä poutaa et sais pinnat ja lakat...

Kuva

Yläkerta kasattiin, puristuksia ei päästy kokeilee, mutta toivotaan toivotaan... :D

Kuva

Sitte todettiin et jokin kaasari pitäs saada. Noh eiku valkkaamaan ja kasailee...

Kuva
Kuva

Tämän lisäks ollaan sitte erinäkösiä sähkötöitä yms hifistelyjä tehty :) Kyllä se siitä valmistuu !

Mites oisko heittää jotain suutinta mistä lähteä säätämään ? 75 tonne ny heitin, laskeskelin et ois rikkaalla. Setup: 50p+, 12mm mikke ja gianelli. Vakioputsari.

Myöskin kiinnostas millähän kannalla noi neliskanttiset PeeVeen orkkis valot on ? Ei omassa lukenu muutako 6v 35/35w. 12 volttinenhan jostai pitäs siis saada..

Saa tarjota hienoja ledivaloja ! pari kipaletta voisin ostaa, kaikki ledit pitää palaa ja toisessa pitää palaa myös jarruvalo. Tai jos jollakulla on tietoa mistä sais siistejä ledivaloja _halvalla_ useemman kipaleen. Ulkomailta siis varmaankin...

Saa jotai kommenttiaki heittää :)

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toisen rakentelua

27.10.2013 2:06

Hyvältä vaikuttaa, ja se polttimo on BA20D ;)

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toisen rakentelua

27.10.2013 11:50

Nii sitä vähän arveltiin, kiitos varmistuksesta ;)

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toisen rakentelua

30.10.2013 23:29

Noni tänään saatiin koko paska ns. kasaan.

Kuvista ny varmaanki näkee mitä tehty, (Noh joo valmiista en sitte kuvia muistanu taas ottaakkaan.) saatanasti oli hommaa varsinki jarrupolkimen oikasussa ja sen takajarruvalon virittelyssä yms..

Käyntiinhän se ei lähteny, lyö kannen välistä niin helvetisti. Sen verran sähköjä pysty vilkuilee että pitkät ja lyhyet syttyy, ja sammutusnappi ei toimi vaikka mittarilla kokeiltuna toimi :roll: varmaan se johto sitte katkes ku tarttu tankin mukaa ku tankkia asensin kiinni :d noh tutkitaan.

Takavalohan on ainakin tähän tietoon vaan väliaikanen, muutenkin nyt lähinnä tarkotus päästä ajamaan ja säätämään :)

Kuva
Tossa ny lähinnä tosta kytkinkopasta kuva, toki noi sähköt yms laitettii vähä paremmi enne kokoomista xd

Kuva
Kuva
laiteltiin toi kitattu mg koppa tähän, tehään tosta paremmasta sitte kasawikaan uus :)

Kuva
Kuva

Elikkäs elikkäs, ny varmaanki rojekti seisoo taas ens viikkoon asti. Sitte ois tarkotus kansi oikasta, saada käyntiin, tsekata se sammutusnappi ja säätää :D sitte pitää jonkin näkönen rattilukko tähän kehitellä. Sen oman on joskus varas rikkonu, ja se levy missä on reikä ja mikä o t-palassa kiinni puuttuu kokonaa. Muissahan oon lukinnu vaa siitä munalukolla sen siihe rungon omaan reikään kiinni.

Elikkäs:

Miten se alkuperänen lukko taas toimikaan ? Se menee sinne sisään ja käännetään kumpaan suuntaan ? onko siellä joku kolo mihin se sit lukittuu ? Oisin helvetin kiitollinen jos joku ottas irtonaisesta lukosta kuvan siitä kohdasta millä se lukittuu sinne taakse :) tarkotuksena ois miettiä saako sitä kuntoon. Kuvan siitä laitan myöhemmin kuha muistan ottaa! alkaa olla 3 vuotta ku oon semmosta viimeks kädessä pitäny..

Millä karkeudella te ootte oikassu noita kansia kotikonstein ? Any protips ? ite aattelin et lasilevy ja siihe jesarilla paperi ja hinkkaamaan ?

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toisen rakentelua

31.10.2013 20:00

Koita kannen kanssa vaikka nelisatasta tai kuussatasta vesihiomapaperia. Parhaiten onnistuu kun kastelet lasin, ja laitat koko arkin paperia siihen päälle, niin vesi liimaa sen hiomapaperiarkin siihen lasiin kiinni, ja tulee silonen! :lol:

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toisen rakentelua

31.10.2013 20:22

Nonii helveti hyvä, kiitosta :)

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toisen rakentelua

1.11.2013 1:43

https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/798

Itekkin viimeks 3 vuotta sitten pidelly tommosta käsissä, uskoisin, että sama systeemi kuin mankissa, eli ainakin mulla keula oikeassa asennossa rattilukkoa kääntäessä ja painaessa lukkopesä painuu syvemmälle ja jää lukituksi, eli tuo tappi menee t-palan putken reiästä läpi. Näin veikkaisin?

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toisen rakentelua

1.11.2013 9:09

Noin määki järkeilin, mut joku mörkö kolmen vuoden takaa koittaa päästä sanoa että joku jippo siiän oli :roll: pitää tutkia tarkemmin tota omaa pesää, tai no sitä mitä siitä on jäljellä.

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toisen rakentelua

3.11.2013 20:18

sasumeil kirjoitti:pitää tutkia tarkemmin tota omaa pesää, tai no sitä mitä siitä on jäljellä.


Whoah, asiayhteydestä irrotettuna, ei jestas...

Kyl sää jaksat vielä rempata, vaikka Mitsullakin pääsis.

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toisen rakentelua

3.11.2013 21:38

Todella hyvältä näyttää Kawasakin vihreä PV ja myöskin tuo sininen :) Onnea kumpaankin projektiin ja menee seurantaan (y)

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Toisen rakentelua

3.11.2013 22:18

Kiitpkset kovasti Kymsottimelle ! :) kiva et kiinnostaa

ÄmBee... Sinä vanha pervo. Onhan se jaksettava, tää on mun harrastus ja tulonlähde, joskus jopa ihan mukavaakin :D kyllähän me kaikki tiedetään että säkin vielä joskus ostat jonkun mankinromun ;)

Ei sillä mitsullakaan aina pääse/joudu ajamaan, ja ainahan se on sitte mitsun jälkeen kiva palata ajamaan peeveellä ku se tuntuu niin äkäseltä ;) mukava näillä o ajella.

ps. Kysyn sitte joku päivä konsultointia jos pääsen ton pesän tutkimisessa eteenpäin.. ja ne mitsun venttiilitkin pitäs :lol: