Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 / 95km/h kolmose

29.7.2012 19:08

Tää on kyllä ihan sika laite ;) , ajovideota saisit kyllä kiireen vilkkaa jaella tänne. Ja tuo paino on jotain järjetöntä :lol:

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 / hurjaa edistys

30.7.2012 1:12

SuizaS1 kirjoitti:Tosta s1:sen tankista sen verran että ei todellakaan auta mitkään pensselikerrokset päällä :). Kokeiltu on. Ellet sitten löydä ERITTÄIN hyvää pensselimaalia jonka voi hioa ja vetää vaikka sprayllä päälle. Useimmat rupee vaan kuplimaan jos koitat päälle maalata.
.


Itse tuon joskus juuri maalasin pensselillä ja maalasin spärällä päälle.
Se kesti minulla sen jälkeen sen puolivuotta mitä se pyörä mulla oli ja mitä nyt katellu tuon mopon kuvia uusilla omistajilla niin maali ei ole kuplinut yli vuoden jälkeen.
Itse jätin alapuolen kokokaan maalaamatta millään maalilla että hengittäisi sieltä enemmän.
Mutta anteeksi offtopic!

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 / 95km/h kolmose

31.7.2012 0:20

Edistystä! Elikkäs mää oon taas rakennellu SAX1a + ajellu sillä jo ihan kivasti.

Eli lyhkäsemmät välit tuli 11-30 ja jumankekka että kiihtyyy kun hullu eläin kulkee sellasen 90 oikein näpäkästi, viisaana poikana ostin samalla 12h rattaan jolla siis pitäis päästä ainakin 100km/h :))!

Elikkäs turvatin melkein tolla kun ei siinä ax etujarrussa ollu pahemmin tuntoa + se päästi ilmaa koko ajan + se oli vaan paska -> ratkaisin ongelman iskemällä NISSININ rossi pyöristä tutun jarrun, kyllä on tuntoa ja perä nousee ilosesti ilmaan!!!

Kuva

Kuva

sit toinen ropleema oli huono pito edessä --> piltemaa hakemaan uus ja kyllä oli saatanan tiukka tohon vanteelle muttta on se hyväkin. Ihan älymmömän hyvä pito :D kuvista näkee työkalu valikoimaa jota tuli käytettyä XD

Kuva

Kuva

Aikas julma on mutta helskatin hyvä ja uskon että toimii talvellakin erittäin pätevästi!

HOX HOX HOX jos joku tietää mistä löytyis yhtä rankalla kuviolla oleva 17 tuumanen niin viestiä tänneppäin!!!

Eli taas on späristintä tuunattu ja kyllä kovati tykkäänki siitä :)

Arrow lähti siis tänää postissa tänne jotenka saapunee huomenna tai ylihuomenna jolloin saatte lupaamaani ajovidiä!!!!

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

31.7.2012 14:30

Kuva
Tämä oli siis lähtökohta :D


Mikä takavanne / kumi sulla oli tossa alussa on meinaa aika jäätävä. :lol:

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 / suurta edistys

31.7.2012 15:06

Elikkäs 18 tuumanen jonkin vanhan enska pyörän takakumi + vanne :D oli jäätävä ja jarru ei toiminu XD juu ja tuo oli lähtökohta.

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 / suurta edistys

3.8.2012 13:18

Haluan kyllä nähdä sen ajovideon heti kun tulee. On nimittäin aika häijyn olonen peli.

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 / suurta edistys

4.8.2012 15:32

Nuniin elikkäs nyt on säädetty ja muokattu ja taas säädetty ton arrowin kanssa ja se ei vaan toimi. Ei kierrä tehoalueelle asti millään :( alusta alkaen arrow tuntui helvetin nuhaiselta ja jostakin syystä se toi vaan vääntöä :( 103km/h sillä pääsin gepsiin eikä ollut edes vielä tehoalueella johtuen arrowista, käytin 3 tuntia sen säätämiseen kokeilin kaikkia suuttimia väliltä 100-120 ja 105 toimi parhaiten ja 100 ei toiminut ollenkaan , edes neulan ollessa rikkaalla. Eli 105 kiinni ja neula toisiks alimassa lovessa niin toimi jotenkuten... En tiedä mistä johtuu mutta arpoo ja röpöttää ennen teho piikkiä ja tehopiikin loppu puolella...

Vissiin sit tuo arrowi on suunniteltu matalemmille kierroksille kun mun viilaama pytty :((

Kuva
on kokeiltu siis myös suoralla ja mutkattomalla välipillillä eikä toiminut missään vaiheessa hyvin :(

E:Myös tällästä kokeiltiin
Kuva

Tämän lisäksi myös kokeiltiin suoraa putkea ilman änkkäriä, eri mittasia pätkiä ja ei pelitä. En tiedä mikä lie on.

Gianelli kiinni ja uusi yritys ->

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: SAX1 / 109km/h @ lumia800 gp

4.8.2012 21:38

Tänään paukku nyt sitten taas yks tavoite läjään! Elikkäs gianelli uudelleen hitsailtiin + säädin kaasaria 2 ja puol tuntia ja tuloksena on huiput 109km/h lumian gepsiin. Voittaja tunne :)!!!

Ja kaikille tiedoksi että huippunopeus mitattiin turvallisella suljetulla alueella!!!

Lupaamaani ajo videota tulee kunhan joku valaisee minua mitenkä editoin mp4 videota???

Elikkäs tavoitteet alkaa olla aikalailla täynnä, älkää vielä laittako lukkoa koska vielä on talvikelpoisuudessa parannettavaa mm. takarenkaan ym. suhteen!!!

Huomasin muuten että tuohan ei edes kierrä huippuja, kannattaisko mun kokeilla mitä tulppaa tohon? Sitten pitäiskö mun säätää sytkää aikasemmalle?

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: SAX1 / 109km/h @ lumia800 gp

4.8.2012 21:41

Ihan hyvät huiput. :) kokeile vääntää oma putki tuohon, vois jopa kulkee jopa paremmin.

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: SAX1 / 109km/h @ lumia800 gp

4.8.2012 22:17

Zoneri kirjoitti:Ihan hyvät huiput. :) kokeile vääntää oma putki tuohon, vois jopa kulkee jopa paremmin.


Varmasti kulkis, se ei nytkään kiertänyt loppuun :D En tiedä mikä siinä on mutta kun vääntää vapaallaki kaasun pohjaan ei kierrä vaa pätkyttää, pitäis kokeilla eri tulppaa kun tietäis mitä, pitäis koittaa säätää sytkää aikasemmalle, sit varmaa tulpan hattu olis kans syytä vaihtaa :D

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: SAX1 / 109km/h @ lumia800 gp

4.8.2012 22:33

Mikäs tulppa sulla kiinni? Sinuna kokeilisin eg-tulppaa jos ei ole jo kiinni ;)

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: SAX1 / 109km/h @ lumia800 gp

4.8.2012 22:37

Mulla tulee ensimmäisenä mieleen väärä bensanpinta, kannattaa tarkistaa. Suikalla oon joskus mopoaikoina jonku reilu 70kmh ajanu ja oli aika huteraa kyytiä. Propsit sulle ja kivastihan se on kulkenu :lol:

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: SAX1 / 109km/h @ lumia800 gp

4.8.2012 22:58

mikkets kirjoitti:Mikäs tulppa sulla kiinni? Sinuna kokeilisin eg-tulppaa jos ei ole jo kiinni ;)


Mikä lie laatikon pohjalta löytyny br9es :D:D Pitänee hommaa kyllä uus tulppa, oliskohan br9evx kova sana ;)?

_rieska_ kirjoitti:Mulla tulee ensimmäisenä mieleen väärä bensanpinta, kannattaa tarkistaa. Suikalla oon joskus mopoaikoina jonku reilu 70kmh ajanu ja oli aika huteraa kyytiä. Propsit sulle ja kivastihan se on kulkenu :lol:


Juu bensanpinta ei ookkaa tullu mieleen! Vois kurkkasta sitä :) Epäilen kyllä ettei sytytä mutta kattellaaha!

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: SAX1 / 109km/h @ lumia800 gp

4.8.2012 23:08

Mullakaan ei tullu detsin kanssa pensapinta mieleen, kun vasta sitten viimeisenä :lol:

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: SAX1 / 109km/h @ lumia800 gp

4.8.2012 23:21

Pisteet sulle huipuista ja koko projusta! Vielä kun rikot ton 110km/h rajan niin voit olla jo ylpee :D Seuraavaks vaan sit 120 että pääsee motarille :lol: ja jätättämään nelarikevareita huipuissa ja ?kiihytyksessä? :D