Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

24.6.2012 0:28

Yam4ha kirjoitti:Pari mäntää ja pyttyä kertyny. :lol:

Kyllä nyt mutsi tykkää. ;)


Juu eihän tuos nyt viel kaikki ;) Osa mennyt roskiin ja osa on tallissa. Kyllä mutsi rakastaa kun säilytän mopon osia huoneessa (y) Onhan noit keertynyt mutta tosiaan tuos on vaan nuo helmet :P

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

24.6.2012 21:31

Tätä täytyy kyllä seurailla.

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

25.6.2012 16:42

Reetuhai2 kirjoitti:Tätä täytyy kyllä seurailla.


Kiitoksia kiitoksia ;)

Vittu hommahan tyssäs vähän, stefat keulaan tuli ja kuten arvata saattaa ne on väärät :D Eli ne on tunturi tiger aquan stefat ilmeisesti ja eipä ne käy noihi ax:an paioleihin :paha: taas kestää ennenkun homma etenee, Taidan lompsia jokupäivä moposporttiin kyselee ohjain laakereita ja tarttee myös 12v polttimon takavalolle, saatatte arvata miten kävi kun laitoin pärisemää tuon tolla 12v jännitteen säätimellä kun takalyhdyssä oli 6v polttimo :D

Nooh katsotaan jos edistyttäis edes sivukatteiden kiinnikkeiden suunnittelu merkeissä, myöskin miggiä pitäis taas saaha ni vois tuon gianellin modailla s1 :D

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

25.6.2012 22:48

AX:ssä ja Tigerissä pitäisi olevan ihan identtiset keulat. Sulle on tullu jotkut ihan-mitkä-sattuu stefat jos ei kerran sovi.

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

26.6.2012 18:32

no tunturi tigerin stefat siin pussissa olevassa tarra lapussakin luki :( On ne ainakin sen verran epä identtiset keulat että levyjarru eripuolilla(?!?)

Ilouutisena että pusla on tänää lähteny postilla tänneppäi :D

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

26.6.2012 19:31

No kait sä sentään voit avata sen ja KATSOA että onko ne stefat erilaiset. Mulla on kans sellainen muistikuva että Aquassa ja AX:ssä olis identtiset keulat. Ja levy on tosiaan eri puolilla, mutta se ei keulan perusrakennetta muuta mihinkään suuntaan. :)

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

26.6.2012 21:50

Tuohon keulahommaan muuten että AX:ssä ja Tigerissä on aivan erilaiset keulat, molempia olen tutkinut ;)

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

26.6.2012 22:00

viluza^^ kirjoitti:Tuohon keulahommaan muuten että AX:ssä ja Tigerissä on aivan erilaiset keulat, molempia olen tutkinut ;)
Voit varmaan kertoa sitten meille että mikä niissä eroaa? Paiolin tuotoksia molemmat, Grimecan jarrukamoilla. Olisikohan jopa saman paksuisilla liukuputkilla?

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

27.6.2012 10:29

Itsekkin luulin, että ovat samanlaiset ne keulat. Mutta joku sanoi(tai kirjotti) tuolla tiger topicissa että AXussa olisi paksummat liukuputket. Yritin ettiä kyseistä keskustelua muttei löytynyt.

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

27.6.2012 11:41

ax:sässä paksummat pumput kuin aquassa.

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

27.6.2012 18:28

Betaversio kirjoitti:No kait sä sentään voit avata sen ja KATSOA että onko ne stefat erilaiset. Mulla on kans sellainen muistikuva että Aquassa ja AX:ssä olis identtiset keulat. Ja levy on tosiaan eri puolilla, mutta se ei keulan perusrakennetta muuta mihinkään suuntaan. :)


No mulla on keula ollut purettuna 2 viikkoa kun tulee vääriä stefoja kahet jo putkeen. On ne erilaiset axussa on tosiaan paksummat sekä liukuputket että ne stefa pesät.

viluza^^ kirjoitti:Tuohon keulahommaan muuten että AX:ssä ja Tigerissä on aivan erilaiset keulat, molempia olen tutkinut ;)


Näin on asia, kaverille on vaiheltu tunturi tikruun jo 2 kertaa stefat ja ihan eri keulat.

Voit varmaan kertoa sitten meille että mikä niissä eroaa? Paiolin tuotoksia molemmat, Grimecan jarrukamoilla. Olisikohan jopa saman paksuisilla liukuputkilla?


Onhan ne paiolin valmistamia molemmat mutta eri mallit. Grimecat on juu samat molemmissa...

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

29.6.2012 15:40

Tänä viikonloppuna olis tarkotus saada SAX1 valmiiksi mutta kun pusla ja stefat puuttuu :D

Panostan nyt kaiken muun valmiiks et sitten kun palikoita tulee ni pääsis koittelee paljonko menee :)

Edit;

Jippei :) Sellyoursoulin puslat tipahti postilaatikkoon ja mie oon ilosta poikaa! Huomenna pääseekin varmaan ottamaan sauhuja tuliterällä malossin männällä!

Kuva

Edit2;

Mie sain etiäppäin hommaa.

Kuva
kone auki kivasti
Kuva
h suuntaukset päin hevosen... takapäätä
Kuva
Onks tuo mäntä oikein päin tuolla???
Kuva
Jäin jumii kannen kanssa jotenkin :( Joku on räpeltäny tuon palotilan?
Kuva
nams, seokset mut tais vuotaa vähä kannen tiivisteestä :D?

Joo koitan nyt läjää koneen, multa puuttuu vielä keulaan stefat että saa läjään koko suiskelin ;) Ainiin ja onnistuin hukkaamaan sen stefan yläpuolelle tulevan toisen lukko renkaan, jos jollain sellanen ylimääräsenä ni yv:tä!

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

20.7.2012 22:03

Ei sovi aquan laakerit s1:seen :/ ,koska koolit oli n.2mm paksummat halkaisijaltaan

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

24.7.2012 0:35

MOikkarallaa taas kaikille :)

Kesä taukoa vähä pidelly ja voimia lataillu ja heti ekaks onnistuinkin pläjäyttämään aimo potin! Ensinnäkin nyt 3. kerralla tuli oikeat stefat keulaan, löysin lukko renkaat + ratkaisin laakeri ongelman :D

Laakeri eivät vieläkään ole hyvät mutta nyt ne eivät ainakaan klappaa (vielä ainakaan)

tekniikan puolelle sen verran että oon kelaillu ton etujarrun kans että siihen vois iskee oikeistaa jonku tehokkaamman :)?? Ainakin multa löytyis parempi kahva sydeemi + teräs punos letku :P Siis periaatteessahan mulla on laittaa siihen melkei mitä vaan mitä sattuu löytymään mut ajattelin nyt ettei tollai 4 mäntänen näytä hienolta antiikki mopossa? Olisko 2 mäntänen joku aprilian pilipali jarru liioteltua?

Niin joo ja sellast päivitystä että alakauttanen arrowi tulossa noihin kolminumeroisii putkeks johtuen siitä etten näillä näkymin saa hitsiä prkl...

Kuva
Keula läjäs uusilla stefoilla ja tietty uusilla öljyillä, mopoportissa ei ollu sellasii mageit haitari kumei ni laitoin sitten nuo putsattuna... kuten kuvasta näkee nuo laakerit on vielä vähän patentit mutta ainoa tapa ettei linkkaa ja lankkaa miten sattuu :D
Kuva
Terpin namiskat ;) jopa töötille tein varauksen :D
Kuva
Tän näkönen on tuo moppeli tällä hetkellä ja ehkäpä huomenna suunnittelen virtalukkoa ;)


Nyt onkin se missä kaipaan teitä: Mitä teen ulkonäölle? Te tiedätte miten kauhea s1 on ulko näöltä joten sanokaapa mitä sille voi tehä? ITse haluaisin tehä puna/mustan paholaisen mutta tuo ex valkonen (nykyään kusen keltanen) tankki ei oikein istu silmää... eikä muutenkaan :D auttakkee!

Niin joo ja koneen pulttaus jämähti taas kun eihän mulla oo mitää pätevää läppä sydeemiä, tulossa on sellai 0,3mm läppä arkki josta olis tarkotus askarrella läpät...

Re: VinskiMo Kesäprojekti 2012: Suzuki SAX1 :D

24.7.2012 11:54

Mahdollisimman ruoska ja kisanen.