Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Team NLR projects vol.2| s.17 cpi:n keula

26.1.2013 10:46

Samaa mieltä, mutta ei voita Larin tekemää Peugeottia eikä Kymcoa. ;)

On kyllä kieltämättä hieno!

Re: Team NLR projects vol.2| s.17 cpi:n keula

26.1.2013 11:40

Kiitos kiitos.

Eihän tätä aeroxia voi edes verrata kymcoon eikä Peugeottiin sillä koko mopo on lähinnä bolt-on.

Mutta kyllä näemmä bolttiksestakin voi ihan maukkaan näköisen laitteen saada. Lisäksi säästyy melkoisesti aikaa kun ei tarvitse katteita hioa ja maalailla.

Tämän vuoden puolella pitäisi vielä valmistua toinen samanlainen vekotin. Tosin hieman eri värinen laitos tulossa. Nämä menevät myyntiin.

Tänään saapui Aprilia sr factoryn takavanne. Sitä sovitellaan apriliaan (piaggion lohkot). Slicksit tulevat vanteiden päälle kunhan saan pulverimaalattua ne.

CPI valmistunee lähiviikkojen aikana. Palaamme astialle..

LarZu

Re: Team NLR projects vol.2| s.17 cpi:n keula

26.1.2013 13:16

Mitäs Kymcolle tehää? Tuleeko siihen tilalle joku toinen kone?

Re: Team NLR projects vol.2| s.17 cpi:n keula

26.1.2013 14:24

Siihen on luvassa jotain tämän tyylistä:

http://baardei.nl/wp-content/themes/Baa ... -1-166.jpg

Matalaksi... taakse leviämpää vannetta, keulalle pienempää vannetta jotta saadaan max. alas.

Tekniikkaa ei ole vielä tarkemmin mietitty. Piaggion lc-lohkoissa pysytään kuitenkin. Tekniikasta ei ole tulossa niin hurjaa mitä ennen (big bore 77cc). Mutta asia selviää kunhan projekti lähtee käyntiin.

LarZu

Re: Team NLR projects vol.2| s.17 cpi:n keula

27.1.2013 22:33

Tänään oli oikeen urakka päivä.

3 laitetta saman päivän aikana etenemään jotenkin. Eli kohteena olivat cpi, kymco sekä aprilia.

Aloitetaan cpi:stä:

Kuva
Koson mittari siirretty kymcosta cpi:hin. Näppärästi meni paikalleen.

Kuva
Astinlaudat sekä pohjakate paikallaan.

Aprilian tilanne:
Kuva

Piaggion lohkot sovittelussa, purettu turhat hilppeet pois.

Aprilian koneen kiinnike (morini)

Kuva

Kuvassa olevat nuolet osoittavat mihin suuntaan poikkitukea pitäisi siirtää. Tällä hetkellä pakoputki tulee keskelle tuota poikkitukea joten sitä on muokattava taaksepäin.
Rälläköin ja hitsaan kappaleen uusiksi ensi viikon aikana.

Kymcon tilannetta:

Kuva
Kuva

Löytyi nurkasta pölyyntymästä cpi:n vakiokeula + vanne joten päätin kokeilla.

12 tuumainen vanne menee paljon paremmin paikalleen kuin 13" johtunee aivan siitä koska kymcossa on vakiona 12 tuumainen vanne. Pystyi madaltamaankin aivan "tappiin". Ehkäpä tässä on uusi kokoonpano keulaksi?

Kymcosta siis tulossa low, slow and show mallia, joten ei tarvi pelästyä muutosta entisestä versiosta.

Vanne saanee sliksirenkaan päälleen.

Stage6 RT-keula myyty nimettömälle.

Nyt löytyy ylimääräisenä gyroneticsin diamond vanteet sekä s6 280mm monster levy adaptereineen! Tarjousta kehiin YV:llä!

Sellaista tällä kertaa..

Seuraavaan kertaan 8)

LarZu

Re: Team NLR projects vol.2| s.19 isompaa päivitystä

27.1.2013 23:17

Tota sais näppärästi hieman pidemmäksi vaihtamalla etupumput toisin päin, silloin sais myös etupäätä hieman alemmas. Vanne siinä vaan kääntyis samalla ympäri ja jarrukamat.

Re: Team NLR projects vol.2| s.19 isompaa päivitystä

28.1.2013 6:21

Tosiaan Larilta ostin keulan ku se jäi hänelle tarpeettomaksi. Lohkot on hierottu loppuun nyt ja teipattu valmiiksi hiekkapuhallusta varten. Sen jälkeen pääsis kasaamaan koneen.

Kuva

Lisäksi tilaukseen lähti:

Kuva

Kuva

EDIT:

PS: tosta ylimääräset osat pois:

http://www.motot.net/talli/osat/id49440/
http://www.motot.net/talli/osat/id49504/

S-A:n tilaus lähteny tulemaan :P .

Re: Team NLR projects vol.2| s.19 isompaa päivitystä

2.2.2013 18:54

29.1 Päivä alkoi lohkojen hiekkapuhaltamisella. Myöhemmin illasta sain vielä kasattua perävälitykset ja runkolaakerit heitettyä paikoilleen.

Kuva

Kuva


1.2 Sain alakerran kasaan. Järjestelin moottorin osat hyllyyn että tietää etes suurin piirtein missä on mikäkin osa...

Kuva

Kuva


2.2 Lohkot sai Motipin moottorimaalit päällensä. Samana päivänä tuli myös sylinteri/kansi hiekkapuhallettua ulkoa kuin sisältäkin. Kuvassa myös uusi mäntä. Ei paljoa uudelle häpeä sarja.

Kuva

Kuva

Kuva


S-A:n tilaus on Tampereella. Nyt odotellaan että saapuu kirje/sähköposti että saa maksettua tilauksen jotta paketti lähtee taas liikenteeseen. Näihin kuviin ja tunnelmiin :) .

Re: Team NLR projects vol.2| s.19 isompaa päivitystä

7.2.2013 22:51

Ehtoota, taas pientä edistymistä tapahtunu.. Kerron päivä kerrallaan:

3.2 En saanu aikaseksi ku laitettua sähköt ja sylinterin paikoilleen. Männäntapin c-mallin sokien kans sai tapella pitkän tovin mikä vei fiiliksen...

Kuva

Kuva


5.2 Saapui S-A tilaus. Kaupan päälle olivat laittaneet t-paidan kokoa M. Tosin ei puhettakaan että se itelle ois mahtunu :D . Annoin sen pikkuveljelle.

Kuva

Kuva


7.2 Oli shoppailu päivä. Kävin hakemassa varinkopan laakerin, pultteja, ilmanputsarin ja Matkahuollosta täysin uuden kaasupullon täynnä sitä itseään :seko: . Tallilla sit imukaulan avartelin 30mm kaasarille sopivaksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Team NLR projects vol.2| s.19 isompaa päivitystä

7.2.2013 23:43

Tuo keula! 8)

Sv: Team NLR projects vol.2| s.19 isompaa päivitystä

8.2.2013 2:11

yks pieni vinkki olis että tehkää tuplalevyt eteen! Suomessa en ole sellasia nähnyt vielä mutta Ruotsista ainakin löytyy 2 skootterria missä tuplalevyt edessä!

Re: Team NLR projects vol.2| s.19 isompaa päivitystä

8.2.2013 10:58

Jokaisella on omat mielipiteensä, mutta minun mielestäni ne tuplalevyt eivät vain yksinkertaisesti sovi skootteriin. Tuo on erittäin hyvä tuollaisenaan.

Nimettömän projuja on aina ollut mukava katsoa, kun kaikki tehdään juuri niin kuin pitääkin eikä vain sinnepäin, kuten moni muu projekti täällä. Innolla odotan, että miltä tämä näyttää kun on kasattu! :)

Re: Team NLR projects vol.2| s.19 isompaa päivitystä

8.2.2013 16:31

Ite taas ootan innolla sitä miten tämä peto toimii :seko: Itekki oisin tuplalevyjen kannalla jos sellaseen kehtaa ryhtyä :)

Re: Team NLR projects vol.2| s.19 isompaa päivitystä

8.2.2013 20:53

Meinaatteko ettei pysähy 280mm kelluvalla jarrulevyllä, 4-mäntäsellä jarrusatulla ja teräspunoletkulla tarpeeksi ? Ihan turhaa tän tehoseen/painoseen etes harkita mitään tuplalevyjä... Lähinnä rakennuksen ilosta semmosen vois tehä mutta tässä on nii paljon muutakin hommaa ja rahan menoa.

Deadliniksi vois ottaa että sais tän kuukauden aikana ruullaavaksi ja käyntikuntoon.

Ei kerenny imukaula tulla koneistamolta tälle viikolle... ens viikol sit. Hyvät vkl:t mototnetin väelle, ajelkaa sievästi ja olkaa kiltisti :P

Re: Team NLR projects vol.2| s.19 isompaa päivitystä

9.2.2013 22:59

Ei kukaan epäilly pysähtyvyyttä, vaan ulkonäön ehostusta. :)