Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

21.6.2013 23:42

Nuanko meinaat ? :D Mutta ota huamioon sitte kettingit, jos 11 piikkisellä hyvät niin ei meekkään 15 piikkiselle :eek:

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

21.6.2013 23:46

Niijoo, tietenkin ihan ketjujenkiristimien rajoissa pitäisi mennä.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

22.6.2013 0:04

KUISKUIS kirjoitti:Kai nekin pitää hommailla samalla uudet, eipä kuluta ainakaan ketjut ennenaikaisesti uusia rattaita.


..Siis kun ne kuluneet ketjut on nimenomaan se tekijä joka niitä rattaita kuluttaa sahalaitaiseksi.
Aina kun rattaat vaihtaa, pitää ketjut uusia. Ne kun kuluu kuluu samaa tahtia.

Tosta mun kuvasta hoksaa hyvin miten se ketju kuluu; Tappi kuluu lovelle ja ketjun jako pitenee sen kulumisen verran joka ikisestä tapista ja sen takia sitten painaa ja kuluttaa rattaan hampaita aivan eri tavalla mitä kulumaton ketju. Samalla tulee kaikenlaista kitkapaskaa joka vaikuttaa takarenkaalle välittyvään tehoon.

Turha uusia palikoita on kuluttaa piloille vanhoilla palikoilla ennätysajassa, varsinkaan jos on vehje joka yritetään saada kulkemaan kovaa.
Se kulkupuoli kun nimenomaan välittyy sinne takarenkaalle niitä ketjuja ja rattaita pitkin.. Sillon niillä ketjujen ja rattaiden kunnolla on väliä. :)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

22.6.2013 0:50

Tosiaa ketjujaon muutos vaikuttaa, ja tietenkin vaihdevälit+Mitossa ainakin jossain malleissa se kuuluisa seitsemäs vaihde, vai olikos se Mitossa edes?

No pjerkele mitä koulukirjoissa lukee noista ketjuista&rattaista on vaan jäänyt päähän :)

Muttakun 14-48 väleillä menee "vain" sinne 110 pintaan ja keuliikin oikein näpsäkästi niin kyllä hyvin varaa laittaa pidempää.

ps: Minkä laitteiden takarassit tahtoisi Derbiin sopia? Mankin eturattaathan käy mutta ei oikeastaan hyötyä koska ei mahdu hirveän isot pyörimään.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

22.6.2013 1:00

Ainaha voit kokeilla oisko pidemmät hyvät, eihä nuo eturattaat paljoa maksa nii uusilla ketjuilla niitä voi alussa huoletta testaillakki ;) Itelle on räsälläki iha hyvä ajaa sitä 120 eikä innosta ajaakkaa kovempaa vaikka meniski ku kiihtyvyys on kumminki se tärkein ku päästää 100 kovempaa menevii vekottimii :)

Btw. en oo vähää aikaa yhtä paljo nauranu ku tolle videolle mopotuningis mis puhuttii siusta :lol:

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

22.6.2013 1:49

Eikö tuohon olis hyvä teettää vaikka 520 tai edes 428 jaon rissat ku noilla vireillä luulis noitten 420 ketjujen venyvän ja paukkuvan vaihtokuntoon jo parinkymmenen kilometrin jälkeen? just sayin' ;)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

22.6.2013 2:38

pistä 15/42

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

22.6.2013 12:14

Nakkilan pyörästä ja moposta sai niitä 420 jaolla olevia 30 hp kestäviä ketjuja. Hintaa tais olla 27e.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

22.6.2013 12:44

Pitää katella noita rattaita nyt.. Mutta nuo tämänhetkiset ketjut on ne kultaset KMC:n vahvistetut. Samat rattaat&ketjut ollu MHR Team ajoilta asti joten ei nuokaan missään hetkessä ole kulunut. :D

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

23.6.2013 2:09

Jaa että kumminkin 420 jaon ketjut kestää nuilla virityksillä :D Vai paljon oot kerenny sillä mhr setillä ajaa? Ookko nyt harkinnu ostaa mopoauton ja laittaa siihen kotarin koneen niinkuin eräs hieno mies ehdotti? xD :lol: :lol: :lol:

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

23.6.2013 9:28

Luulis kestävän 420jakosetkin, eikö niitä oo iät ja ajat käytetty 80cc crosseissakin.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

23.6.2013 15:19

Aahah se video oli jotain niin älytöntä.. video+koko yön valvomisen tuloksena tullut ylihilpeä olo oli huutonaurua :D

Nomutta asiaan, on noilla samoilla rattailla&ketjuilla ehkä joku pari tonnia ajettu ja niinkuin moni arvaa niin ei niistä aina ole muistanu niin hyvää huoltakaan pitää. Ei nuo vieläkään nyt missään täydessä vaihtokunnossa ole mutta pikkuhiljaa. Pitäs jonkinlainen ketjulaahain kehittää, kun jumalauta kun kolisee swingiin. Kävin Etrasta kyselemässä jos olis jotain kovaa muovia mutta ei tahtonu mitää sopivaa löytyä. Ja sitä kumista vakiota ei saa kiinni mitenkään tuohon.

Hmm mitäs muuta, ei kai mitään. Vaihteethan vituttaa vieläkin kun ei tahdo toimia kunnolla, tekis miel leväyttää kone mutta kun nyt toimii ekaa kertaa ikinä hyvin niin ei innostais kun ei sinänsä haittaa.
Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

27.6.2013 12:15

Eipä ole nyt kummoista tapahtunu, Walde lähti taaas takaisin ja myös änkkä. Tällä kertaa Waldella on saatavilla Derbin runko johon mallata niin tulee kerralla sopiva.

Lauantaina tääläpäin jonkinlainen miitti (johon tuskin oikeasti tulee enempää kuin 50henk), sinnehän on pakko päästä niin kaverilta sain Turbokitin, siis turbokitin änkän. Vähän piti muokata kun se on kolmella pultilla jotka tulos änkästä "ulos". Katkasin kaksi, porasin yhden reiän johon tein kierteet ja siihen vaan pultti.

Vaihdoin uudet villatkin mutta silti äänet on aivan kamalat pärinät, vain vähän hiljasemmat kuin ajaisi kokonaan ilman änkkää..

Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

27.6.2013 14:52

vitun swägevä toi änkkä on viel mun :P

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

27.6.2013 19:35

Varmaan maailman ensimmäinen parmakit-mopo, jossa on turbokitin änkkä. En tiedä onko se hyvä asia vai ei.