Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

16.6.2013 3:03

KUISKUIS kirjoitti:Mitä olen videoita katellu nii joko nää parmakitti vehkeet on sellasia että ei näyttäis lähtevän mihinkään tai sitten ne lähtee ku mikäkin. Voisko sitten olla että osa näistä ei vaan ole saanut palasia loksahtamaan kohilleen.

Se johtuu siitä, että suurin osa ei oikeasti osaa säätää mopojaan. Isketään vaan sellanen suutin millä kulkee kovaa, eikä sillä ole mitään väliä, että röpöttääkö alhaalla ja herää vasta keskikierroksilla.

Suurin osa kaikista youtuben viri suzuki pv mopoista on sellaisia, että alakierroksilla käy rikkaalla, keskikierroksilla seokset on sopivat ja yläkierroksilla käy laihalla. Sitten mietitään että miksi leipoo.

Mutta tää topic on ainoa projektitopic, mitä mototissa seuraan aktiivisesti. Kokoajan uutta päivitystä tekemisistä jne.
Hyvää laittelua!

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

17.6.2013 21:23

Perkeleen perkeleen perkele :D Kertokaapas minkä vehjeen kaasuvaijeri kävis Derbiin pituudeltaan? Pääsi tänää katkeamaa, hain liikkeestä uuden ja oli monta senttiä liian lyhyt kuin aiempi. Vaikka olisi pitänyt olla samoja vaijereita. Nomutta, Walden putki kuulemma valmis.

Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

17.6.2013 21:59

110km/h? Kuulostaa todella vaatimattomalta, omalla derbillä vedetty 107km/h GPS 14-53 välityksillä, Airsalin 70cc pytyllä, Arrowin putkella ja 21mm Dellorto. Toivottavasti tuo nyt sillä uudella putkella kulkisi paremmin, odotin vähän kovempia huippuja :)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

17.6.2013 22:02

Tietääkseni hän ei ole edes parhaita huippuja kokeillut...

KUISKUIS kirjoitti:Noo 110kmh paikkeil ottaa välit vastaa ja jää huutamaan ihan törkeästi. 14/48 tällä hetkellä. Ei minkäänlaisia merkkejä etteikö jaksais vetää. Pitäis tilata 15 eteen.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

17.6.2013 22:03

KUISKUIS kirjoitti:Noo 110kmh paikkeil ottaa välit vastaa ja jää huutamaan ihan törkeästi. 14/48 tällä hetkellä. Ei minkäänlaisia merkkejä etteikö jaksais vetää. Pitäis tilata 15 eteen.


Polkupyörän jarruvaijerista vaan rupeat väsäämään, tulee halvemmaksi ja nopeampaa kuin odotella juuri sitä oikeaa! ;)

E. Jamaha ehti ensin

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

18.6.2013 11:39

Hmm pitää katella mitä vaijereita tuolta löytys :D Muutenkin olisi parempi olla muu kuin vakio vaijeri, siinä on se tuorevoitelun hässäkkä vielä ja sitäkin pitää vähän karsia että vaijeria riittää tarpeeksi kaasarin päähän. Hmm varmaan jonkun piikkisen vaijeri saattais olla bueno. Mielummin vähän pitkä kuin lyhyt..

Niin ja "huipuista", niinkuin aiemminkin sanottu että ei mitään huippuja edes testattu vielä. Noilla väleillä vaan jäi huutamaan, isompaa/pienenpää ratasta vaan kiinni. Kumma että menee sellasta vauhtia muutes Derbi-miehellä kun tää ei 13-48 väleillä mennyt kuin sata. Ja sillä siitäkin vielä periaatteessa lyhyemmät välit? Ellet sitten ole vaihdellut vaihteistoon rattaita että on pidempää sielä sisällä :) Olisi kiintoisaa testata huippuja esim mopo Räsällä, näähän oli päässyt 180kmh kyykkymopolla&parmakitillä espanian maassa 8)

Alkaa tuo vaihteisto kyllä pidemmän päälle ottaa päähän, tuntuu välillä todella kankealta ja muutenkin se toimii vähän oudosti. 2-3 vaihde vähän vaikea saada tupaan. Ja isommilta pienimille vaihtaminen välillä täysi mahdottomuus. Myös sellanen että jos mopo on vapaalla, kallistaminen esim vasemmalle ja eteenpäin työntäminen heittää joskus vaihteen silmään. Ja kaikkea muuta, myös välillä kesken ajon hyppää ns vapaa kehiin.. Ei paljon himottaisi availla konetta mutta....

Vielä pakollinen eilisen vitutus kuva
Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

18.6.2013 14:29

Ei se parmakitti sitten tosiaan kovin paljon kierrä, sain laskettua että kiertäisi noin 12.5krpm jos noilla väleillä 110 mennään vakiorenkailla. Tarkastaa voi ken tahtoo.

Vaihteistoon liittyen, melkein sama vika. Minulla ylöspäin hankala vaihtaa 2-3 ja alaspäin 6-5, 3-2 ja 2-1. Ajan kanssa parantunut vaihteiston toiminta jonkun verran, tai sitten vain itse tottunut että ainakun vaihtaa vaihdetta pitää poljinta samalla veivata hieman vastakkaiseen suuntaan. Juuri vaihdettujen mtx öljyjen tilalle kytkimen luistavuuden takia vaihdetut belray gearsaver 80w öljyt auttoivat myös.

Innokkaasti ollaan luettu tätä topickkia, tulee mieleen ihan omat virittämiset, aina kun jotain korjaat nii toinen juttu hajoaa :D

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

18.6.2013 15:46

Kierrosluku mittaria ei ole mutta kyllä se enemmän koska tolla putkella se meinaisi tipahtaa kierrosalueelta pois noilla lukemilla. Ja se huutaa aivan törkeästi kun huudattaa loppuun? Kyllähän tuohon on tottunu muttakun ei voi kunnolla lähetellä tai edes keulia kun suht hankalaa vaihdella.. :/

Mutta äskön kävin hakemassa kotarin vaijerin jos se passais.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

18.6.2013 17:50

Eipä parmakitti voi liikoja kiertää, 46mm isku niin joku 13 000 rpm varmaan aika maksimi.

Oliko 125 sx/exc kotkan vaijeri ? Ilmoota jos käy, kun ittekkin ajattelin hakia kotkan vaijerin scatterilta, kun nois mopojen vaijereis on se tuöreöljy-voitelun haaroitus..

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

18.6.2013 18:03

Taisin eilen spotata illalla Hesburgerin parkista. ;)
Oli ainakin Derbi + keltainen runko ja äänetkään ei kyllä iha vakiolta vaikuttanu. :D

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

18.6.2013 20:05

KarsTa kirjoitti:Eipä parmakitti voi liikoja kiertää, 46mm isku niin joku 13 000 rpm varmaan aika maksimi.


Niin no, no niin no...

Noilla 12,5k kierroksilla männän keskinopeus huitelee 19.166 m/s. Tiittasen Seppo tykkää että tämä voisi olla aika pitkälti korkein suositeltava huipputehon kierrosluku.

Männänvaihtoväli lienee soppelin kisanen ;)

Niin että kunhan infomoin :) eli päden

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

18.6.2013 20:55

Niin tuo tuli laskettua, ja oli reilusti yli. Mutta männänvaihtoväli onkin ihan reipas ja eipä tää missään perus jokapäiväsessä ajossa olekkaan. Sellasta huviajelua tulee tehtyä, tosin juuri tällä hetkellä kun kotemi on varastettu niin tulee ajettua jonkun verta.. :D

Kyllähän se kiertää voi mutta kuten ylemmässä kommentissa sanottiin niin siitä kärsii kestävyys, ja sehän ei edes ole tässä hakusessa. Paitsi tottakai niin että ei ns oikeasti hajoaisi vaan saisi vain mäntää vaihdella..

Mut tosiaa tuli tuo piikkisen kotarin vaijeri haettua, meni suoraan kapulaan kiinni jopa se vaijerin kiristys systeemi. Mutta itse vaijeri oli liian lyhyt, kun on se rulla kaasukapula niin vie ihan törkeästi sitä vaijeria. Joten kuorin vähän muovia pois kaasarin päästä ja siitä tuli sopiva. Samat piti tehdä myös alkuperäsellä vaijerilla. Menin kylläkin siinä vahingossa melkein katkasemaan vaijerin joten pitää hakea uusi tän viikon aikana vielä. Ettei vaan pääse katkeamaan kesken ajon... :D

Tuli tosiaa tänää toinen kumikin alle, nyt kehtaa kanttailla ja ajaa mutkiinkin kovempaa ilman pelkoa että lähtee sutimaan niinkuin parikertaa käyny tolla neliö kumilla. Ulkonäkökin parantu hieman :'D

Kierroksista sen verta että Walden putkihan on nyt alakiertosempi, mikä on tottakai hyvä juttu kun ei parmashitti ole millekkään Bidalotin 15k tehty tietenkään. Walde pisti tänään putken postiin joten kohta päästään sen kanssa testailemaan :)

Kuva
Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

18.6.2013 21:45

Onko nuo kumet laillisia?

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

18.6.2013 21:52

Ei, sillä mulla on tuollain kans ja ei oo katukäyttöön :D

Re: Derbi goes 110cc Parmakit|naukuuu|

18.6.2013 22:46

Yam4ha kirjoitti:Onko nuo kumet laillisia?

Vehje on viritetty vaikka miten laittomaks ja sä kysyt jostain renkaista.. :P