Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-runko paskana|ajovideo|s81

13.5.2013 19:41

http://www.motot.net/wiki/Alumiiniosien_kiillottaminen

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-runko paskana|ajovideo|s81

13.5.2013 20:22

Elikkäs. Alkaisko tälläsellä ostoslistalla blingaamaa?
Vesihiomapaperia vaikka 120-240-800-1200

Ja sitten http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Hiomatarvikkeet/Kiillotustyokalut/Kiillotuslaikka-puuvillaa-192039/ tälläinen kiinni poraan ja jyrskyttää menemää metal pölishin kanssa?

Tulisikohan siitä mitään :D

EDIT: tai tälläsellä kun siinä ois vielä alumiinille jotai tököttiä erikseen? http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Hioma ... saa-20811/

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-runko paskana|ajovideo|s81

13.5.2013 20:28

Kutakuinkin noin, mutta ennen metal polish-vaihetta tekisin saman mutta hiomatahnalla. 240 paperin jälkeen vielä 400 jonka jälkeen voit siirtyä jo lumppulaikkaan + karkeaan hiomatahnaan.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-runko paskana|ajovideo|s81

13.5.2013 20:30

Lisää karkeuksia, 400 600 800, 1000... väliin. Käytä myös runsasti vettä (180 - 240 asti voit hioa ilmankin). Jos pinnassa on syviä kuoppia eli ns. valuvirheitä, niin kannattaa aloittaa 80-karkeudella. "Hiomahiirellä" esim. säästät paljon vaivaa, kun hiot nuo alkukarkeudet sellaisella. Ja seuraavaan karkeuteen siirryt kun edellisen karkeuden naarmut on hiottu.
Viimeksi muokannut thounimakarooni päivämäärä 13.5.2013 21:05, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-runko paskana|ajovideo|s81

13.5.2013 20:41

Kyllä viimeistään 800 paperin jälkeen voi jo siirtyä lumppulaikkaan. Mutta hyvin sanottu makaroonilta että seuraavaan karkeuteen siirrytään kun edellisen karkeuden naarmut on hiottu.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-runko paskana|ajovideo|s81

13.5.2013 21:24

KUISKUIS kirjoitti:Tää on taas näitä hienoja osia mistä voi pyytää ryöstöhintoja :D


Ei oo paha homma tehdä tollasia päätylappuja ite. Tulee just sellaset ku sattuu tulemaan.
Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-runko paskana|ajovideo|s81

13.5.2013 22:26

Ei tartte hioa hienommaksi ku 800-1000, turhaa työtä hioa siitä eteenpäin jos käyttää laikkoja. Ostat kunnon laikat ja vahat niin tulee hyvä jälki. Muistat vaan ettet tuki sitä laikkaa vahalla, käytät sekunnin sitä pyörivää laikkaa siinä vahatangossa. Vahaa siis vähän mutta useasti. :)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-runko paskana|ajovideo|s81

13.5.2013 22:57

Oisin muuten tuollaset koulussa tehnykkin ja jyrsiny sinne sisälle ne palaset mutta ei enää mitään oikeastaa tehdä sielä ku kohta alkaa lomat :/

No mutta saan aika hyvään hintaan haarukan (mikä on varmasti paremmassa kunnossa kun tuo) ja mukana tulee ketjunkiristäjät:) Selviää kiillottamisestaki helpommalla kun ei ole täynnä kaikennäköstä naarmua ja koloa,,

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-runko paskana|ajovideo|s81

14.5.2013 1:24

Tuossa kaikessa tylsyydessä muistin että mullahan oli tuolla magneetonkoppa lojumasssa niin ajattelin sille jotain tehdä:) Alottelin reiän tekemistä, jälki on mitä on tällä hetkellä ku sivuleikkureilla jyrsin menemää. Ei täs keskellä yötä viitti poraa tai muuta huudattaa :D Tuohon ajattelin jotain pleksiä vielä kunhan on nyt hionu reunat tasaseks:)

Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-runko paskana|ajovideo|s81

14.5.2013 19:24

Tuollane siitä nyt tuli:) Ei ihan täydellistä ympyrää sivuleikkureilla ja tollasella mottorisahan terä viilalla mutta työkaluihin nähden onnistui ihan ok. Pleksiäkään ei löytynyt mutta tuossa on nyt sellasta vähän pehmeämpää CD levyn kantta mitä pysty leikkaamaan jo on ihan kirkas ;)

Tyhmänä menin jo tuon liimaamaan tuohon kun vasta äskön tajusin että vois tuon viel maalata samalla mustalla millä kytkinkoppa, noh pitää peittää tuo jollain:)

Edit: kuva jäi
Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit

15.5.2013 17:08

Tälläne hirvitys tuli nyt postista :D Ja lamin-x kalvoa valoille. Nytten pitäs ettiä sähkökaavio ja alkaa napsimaan turhaa tavaraa pois tuosta:)
Kuva
Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit

15.5.2013 19:36

EDIT: ei vittu katkasin jännitteensäätimen piuhat kun erehdyin liittimestä kun vertasin vanhan Gileran säätimeen... Noh ei auta muu kuin pistää takas yhtee ja ettiä johdot tuolta teippien alta :)
Niin ja löytyskö keltään 6 napasta säädintä?

Noniin nytte ois sähköt siistitty. Tosin mitään taetta toimivuudesta ei ole mutta yritin parhaani mukaan käyttää sähköinsinööri aivojani ja kytkeä noita ristiin niin että pitäisi toimia ilman sitä vakio kytkinkahvarunkoa missä on napit valoille sunmuuta :D Tosin sähköt oli hieman erilaiset kun odotin, en tiennyt että sähköt oli muuttunut esim 2010 Gilerasta mikä mulla aiemmin oli. Tässä oli jotain pientä hilpetööriä mitä ei niissä ollut.

Mutta tuon verta lähti rojua ja alla kuva miltän näyttää nyt:)
Kuva
Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-|sähköjen siistimistä|

15.5.2013 20:22

Mitä sie nyt niinku oikein touhuat? Mihin nuo sähköt tulee?

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-|sähköjen siistimistä|

15.5.2013 21:18

Derbiinhän nuo. Valot sunmuut toimimaan helpolla :) Kun noissa MVT:n sähköissä on esimerkiksi liittimet suoraan vakio johtosarjalle :D

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-|sähköjen siistimistä|

15.5.2013 23:29

Eristä piuhat kunnolla (esim. kutistesukkalla,vulganoituvalla teipillä jne.) ja revi nuo kamalat sähköteipit kuuseen.