Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-|sähköjen siistimistä|

16.5.2013 1:59

Sähköteipit on ja pysyy! Pistin vielä äskön ihan uudet teipit päälle:)

Mutta voisikos joku kertoa mikä tämä on? Ei aiemmissa sähköissä ole näkynyt, tai sitte en vaan muista :D Mutta jos tuonkii vielä napsasen pois nii toimiikos valot sunmuut ja kai tämä käyntii vielä lähtee senkin jälkeen?
Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-|mikä sähköpalikka?|

16.5.2013 9:00

Tuo on muistaakseni viiveboksi mittariston varoitusvaloja varten, eli tämä pitää ne päällä sen noin 5 sekunttia, kun virrat kytkee.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-|mikä sähköpalikka?|

17.5.2013 0:21

Okkei elikkä sen voi huoletta nykiä vielä pois:)

Tuli tossa äskön tutkailtua tuota lämpömittaria ja siihehän tuli kuin tulikin eloa oikein taustavalon kera:) Nyt pitäisi keksiä että toimiikohan tämä mahdollisesti vakio lämpöanturin kanssa? Kun vakiossa on vain yksi piuha ja mittarilta tulee kaksi. Pitäiskö toinen piuha mittarista heittää siihen kiinni ja toinen maihin? Vai mikä systeemi tässä on.. Sellasen havainnon tein että kun ne kaksi piuhaa iskee yhteen niin mittari näyttää 120c joka taitaa olla joku maksimi lämpötila tuon kanssa.

Tuo olisi kuitenkin aika tärkeä olla toiminnassa ;)
Kuva
Viimeksi muokannut KUISKUIS päivämäärä 17.5.2013 0:22, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbi goes 110cc Parmakit-|mikä sähköpalikka?|

17.5.2013 0:22

Hyvin todennäköisesti ei toimi. Saattaa näyttää jotain arvoja, mutta ei ole missään mielessä tarkka. Hommaa uusi Stagen anturi, ei ne paljoa maksa.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit |Lämpömittari|

17.5.2013 0:50

Hmm voipi olla. Miksiköhän tuossa vakio anturissa on vain yksi piuha ja kaikissa tarvike antureissa kaksi..

Kuva
Kuva

Mitenköhän tällänen tulpan alle tuleva anturi näyttää. Vai ottaako tulpan lämmöstä "ylimäärästä" ja näyttää liikkaa.
Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit |Lämpömittari|

17.5.2013 2:44

Veikkampa, että vakioanturissa on jokin lämpövastus, ja vakiolämpömittari mittaa kuinka paljon sen lämpövastukselle syöttämä virta muuttuu, kun lämpövastus muuttaa sen läpi kulkevaa virtaa (joka kulkeutuu maihin).

Stagen/ym. tarvike mittareissa (ilmeisesti) taas se virta ei kulje maihin, vaan takasin sitä toista johtoa pitkin.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit |Lämpömittari|

17.5.2013 3:12

Jotain sellasta siinä on.. Mahtaakohan tulla kuinka erilaisia lukemia tuollasella anturilla mikä ruuvataan siihen kanteen kiinni ja sellaisella mikä menee tulpan alle?

Re: Derbi goes 110cc Parmakit |Lämpömittari|

17.5.2013 10:39

KUISKUIS kirjoitti:Jotain sellasta siinä on.. Mahtaakohan tulla kuinka erilaisia lukemia tuollasella anturilla mikä ruuvataan siihen kanteen kiinni ja sellaisella mikä menee tulpan alle?


Ne tulpan alle laitettavat ei oo tarkotettu vesijäähdytteisiin koneisiin. Tosiaan nuo anturit toimii TDR vastuksilla joissa on ihan erilainen vastus käyrä joka riippuu tietysti lämpötilasta. Eli tietylle mittarille pitää olla tietty vastus (eli tietty anturi). Joten stagen mittarin kanssa pitäis olla stagen kanteen ruuvattava anturi. Tämä siis minun logiikalla...

Re: Derbi goes 110cc Parmakit |Lämpömittari|

17.5.2013 13:21

Mahtaa lla silleen että tuo vakioanturi ei edes oikeastaan ole anturi vaan lämpötilakytkin joka yhdistää sen ainoan johdon maihin jos kone ylikuumenee ja lämpövalo saa virran ja syttyy. Tuo stagen anturi sen sijaan on luultavasti lämpötilan mukaan muuttuva vastus. Tuolla vakioanturilla voi saada siinä määrin toimimaan että yhdistää toisen mittarin johdon maahan ja toisen lämpöanturiin. Nyt jos kone ylikuumenee sen vakioanturin rajan yli eli oisko se 100c niin mittariin syttyy 120c eli tietää ainakin että nyt on joku pielessä. Mutta paljo mielummin kannattaa se oikea anturi hommata.

e: voi se vakioanturi ehkä ollakkin semmonen vastus ku muistin että ainaki detsissä on lämpömittari eikä pelkkä lämpövalo. Kokeile kytkeä se vakioanturi siihen ja upota kiehuvaan veteen ja kato näyttääkö 100c :D

Re: Derbi goes 110cc Parmakit |Lämpömittari|

17.5.2013 13:50

Vakionahan sinne tosiaan vaan syttyy valo kun käy kuumana eikä muuta. Noo pitääpi vissiin Stagen anturi ostaa ja siihen se "adapteri" kun suoraan pyttyy menevää ei oikein tahdo löytyä.

Otin tuossa vähänkuin tavotteeksi että 140km/h maaginen raja rikki kesän aikana. MHR Teamilla oli sama tavote mutta ei se sitten ihan mennyt. Varmaan oisi mennyt pikku hienosäädöillä kylläkin ;)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit |Lämpömittari|

17.5.2013 17:47

Tuli laitettua äskön Lamin-x kalvoa takavaloon ja kieltämättä ihan hyvää tavaraa. Tosin tuossa valossa olisi varmaan toiminu joku tummennus spray paremmin koska tuollaseen kulmikkaaseen vähän huono pistää. Varsinkin "kylmiltään" kun ei ollut kuumailmapuhallinta tai mitään saatavilla tällä hetkellä. Hiustenkuivainki meni rikki kun ylikuumeni joskus kotarin tarroja laitellessa :D

Tuo on vielä oikeasti hieman tummempi mutta salama kirkasti:) Mutta silti kun laittaa valon päälle nii ei ole kuin vähän himmeämpi. Pien ryppy tuohon valon nokkaan jäi mutta eipä se näy kun menee kuitenkin underiin sinne pieneen lokoseen.

Hmm mutta pannu on nyt Waldella ja saa nähä mitä tulee:) Jos alkais sitten saamaan pikkuhiljaan taas kasaan je helmatkin pysymään menossa mukana. Hinta/laatusuhteeltaan tuo parmakitti on ainakin tähänmennessä ollu pettymys. Tosin eihän tämä vielä ikinä ole ollut kovassa tikissä ja varmaan 50% tehoista parhaimmillaan käytössä. Nyt kun tuota pakoaukkoa ainakin Walde työstää niin jos saisi hieman lisää vetoa.

Kun sylinterin saan takaisin pitäisi squish kattoa ja jos tuota sylinterin koroa hieman hioisi ohuemmaksi. MUTTA jos tuo vielä hajoaa niin oisi hakusessa joku varmasti laatu sylinteri josta potkua löytyy. Parmakit oli kiinnostava koska paljon puhuttu "kuningas sylinteri" mutta sitte tietoahan siitä ei oikeastaan löydy paljon mitään. Bidalot 88/94cc on kiinnostanut jos tämä vielä pettää. Jos jättäisi sittenkin tuon Bidalotin putken varmuudenvuoksi myymättä..

No saa nähä mitä tästä sitten tulee kun on kaikki taas paketissa. Tämänkin projektin piti kestää max pari kuukautta mutta tässä on nyt vuosi vierähtänyt :)

Tuossa vielä kuva valosta. ps:valo ei jää siis tuohon telineeseen! :D

Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit

18.5.2013 8:51

Bidalot 94 cc 8) Saattaapi vaan tulla hintaa kun 48 iskulla niin pitäs kampura lisäksi ostaa, muut osat sulta jo löytyiski :) Ja ei mitään vireota oo siitä kun MHR Teamilla luukutit "138 " ? :D

Re: Derbi goes 110cc Parmakit

18.5.2013 9:46

Kyllä ne tulpan alle tulevat anturitki on tarkkoja, monet rossiukot käyttää niitä rossipyörissä. Itellä on hussessa TTO merkkine lämpömittari, ja lämpöjen ollessa 80c mittarin mukaa ni laaseri lämpömittari näyttää saman.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit

18.5.2013 15:22

Jos sellasen tulpan alle menevän hommais. Ei tarvis turhaa tilailla kahest eri paikasta..

Ei ole videota ei, itseasias harmittaa kun ei ole minkäänlaista videota/edes hyviä kuvia MHR Teamin ajoilta :| Ei gilerasta eikä derbistä.

Mutta tosiaan Bidalotti olis sellanen tulevaisuuden sylinteri jos tämä vielä lahoaa.. Mutta toivotaan että niin ei tapahdu. Lohkot tosin pitäisi varmaan taas hommatta uudet, tosin vähän riippuen miten sille avarretaan. Ne kyllä hieman näyttää siltä että pitäisi avartaa samalla tavalla kuin AM6 eli ei ole mitään ns kulmia toisin kuin vaikka Parmakitissä. Toinen on että mitenköhän se pelaisi tuolla parmakitin kampuralla. Eli hioisi pannun mukana tulevaa pytyn koroa ohuemmaksi?

Laskeskelin tuossa niin se oisi 90cc silloin. 4 kuutiota sinne tänne :) Nojaa pitää katella. Jos toi sittenkin kestäisi.
Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit

19.5.2013 4:01

Hmm tuossa äskön mietin että pitäiskös hommata samanlainen numerokilpi kuin aiemmin oli kiinni. :) Mitäs sanotte ilman kilpeä vai kanssa? Juu ja muokkaushan nyt vähän kusi mutta kyllä siitä selvän ehkä saa:) Ihan valomaskikin kiinnostaisi mutta en oikein osaa päättää mikä.. kun valot kuiteskin hakusessa myös niin ei tarvisi kilven kanssa alkaa säätelemään mitään spotteja..

Kuva
Kuva