Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

ÄmBeen ikuisuusprojut

3.2.2012 15:37

Heipä hei ja tervepä terve. Hiukan olen täällä projupuolella passivoitunut, tullut autolla ja isokilpisellä mankilla pää-asiallisesti kuljettua, mutta nyt taas vois projua pukata. Vanha topikki löytyy tästä, jos joku mukava mode vois sen lukkoon lyödä, vanha manki on myyty, toinen manki on siirtyny Hoffen omaan topikkiin (saataispa joskus vielä kasattua sekin), PBR on hautautunu lumikasojen alle ja Amicaa ollaan paraikaa myymässä, myynti-ilmoitus löytyy tästä. Saa tulla ostamaan pois jos kiinnostaa.

Ja sitten uuteen projektiin. Tästä se lähti:

Kuva

Kävin Äänekoskelta hakemassa Jinchengin paperillisen rungon viime vuoden puolella, pitää katsastaa kilpien saantia varten. Tarkoitus on suht pienellä budjetilla tehdä, ostaa käytettynä osaa ja tehdä itse mahdollisimman paljon. Hitsiä, sorvia ym. ei löydy, joten omatekoista osaa ei hirveästi nähdä. Muutama kuva osista, klikkaamalla isommaksi:

KuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuva

Pahoittelen, alkupään kuvat on aika suttua, oli kännykameran linssi täynnä skraaduja. Ja mitä ollaan tähän mennessä saatu valmiiksi:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Eli tehtyä:

- Kuppipenkki
- 72cc:n "laillistaminen", maalaus, männän hankinta ja muokkaus
- Koneen koppien kiillotus
- Tankin hionta ja kittaus

Tekemättä:

- Penkinrungon, tankin, sivukopan, lokasuojien, rungon, takaswingin, lohkojen ym. maalaus/uudelleenmaalaus
- Takaswingin pidennys
- Lokasuojien tekeminen loppuun
- Moottorin kasaaminen uusilla tiivisteillä ja stefoilla
- Sähköjen rakentaminen
- Käsitakajarru
- Useiden osien osto (mm. keula, vanteet, takaiskarit, keskiöt, etulyhty, tanko ym...)

Eli lopulliset speksit tulee olemaan:

- Jinchengin 3-v puoliautomaatti 47mm porauksella (72cc) ja 16mm kiinankaasarilla
- Tankki, sivukoppa, lampunkoppa tarrapommitettuina
- Leveät aluvanteet matalaprofiilikumeilla

Muuta en paljasta vielä, oon Monkeytin puolella pitäny kanssa salaisuutena mikä tästä tulee loppupeleissä. Sen puolen topikin löydät tästä.

Jatketaan kun jaksetaan.
Viimeksi muokannut MB93 päivämäärä 1.4.2014 2:13, muokattu yhteensä 10 kertaa

Re: Jincheng Monkey goes kesäkruisinkipeli

3.2.2012 20:49

Hyvältä kuullostaa,pitääpi seurailla :) EKA!!

Re: Jincheng Monkey goes kesäkruisinkipeli

4.2.2012 2:07

Ei tarrapommia mankiiiin! Ei sovi mielestäni yhtään=((
Mutta muuten kuulostaa hyvältä suunnitelmat!
¨
Naureskelen tässä vaan, että itsekkin tuli pommitettua ensitöiksi halpiskitara Vai onko tuo kuvan kitara sinun, tekstistä ainakin käsittää niin

Re: Jincheng Monkey goes kesäkruisinkipeli

4.2.2012 15:09

Kyl mä nyt aluksi teen tarrapommilla, ja on tuolla ylimääräinen tankki johon vois jossain välissä kokeilla emaliväreillä tuota "marmorointia". Eikä sillä periaatteessa väliä mitä tälle tekee, ei oo näyttelypeli kuitenkaan ja kiinalaisia osia tässä vaan "pilataan".

Juu, kuvan kitara on mun. Joku LTD:n halpismalli, headstock vielä tekemättä ja lakkaakin tarttee vähän enemmän. Ostin ton kaverilta 50€:lla, ja se kaipas vähän faceliftiä, eli nuo tarrat, ja killswitchin tein kanssa. Tollainen oli siis ennen, eikä tohon "kunnon" keppiin viittiny mitään sen ihmeellisempää tehdä.

Re: Jincheng Monkey goes kesäkruisinkipeli

10.2.2012 0:03

Joo, lohkojen kanssa tuli vähän pelleiltyä, vedin ne mustalla enkä ollu siihenkään tyytyväinen niin kiillotettava ne kai on:

Kuva

Kuva

Kuva

Vielä on hinkattavaa. Muita osia:

Kuva

Kuva

Valkoinen tulee pohjalle, sen päälle tarrat ja sit lakka.

Kuva

Katsastuksen jälkeen kiinni.

Kuva

Valmiina maalattavaksi.

Jospa seuraavaksi kone nippuun, rungosta maalit veks ja lisää maalaushommia...

Re: Jincheng Monkey goes kesäkruisinkipeli

16.2.2012 23:56

Edistystä. Hidasta, mutta kuitenkin. Kaverilta ostin laatikollisen purku-osia, sieltä tein kaikenmaailman löytöjä, kuten CDI, puola, jalkatappihökötys, käynnistyspoljin, takaswingi ym...

Kuva

Samurain swingi, rälläkällä tuo monon paikka veks ja uudet iskarinkiinnikkeet taakse kunhan pääsee hitsin ääreen joskus. Seisontatuki pitäis kanssa väsätä, sitä ei mukana tullu.

Kuva

Muokattu, maalattu ja kasattu.

Kuva

Maalattuja osia, valkoisiin tulee tarrat kunhan saa maalipinnan kuntoon. Takaloksu on vielä hieman vaiheessa:

Kuva

Huomenna haen maalia tutulta maalikauppiaalta, teollisuustavaraa joten luulis kestävän. Ainakin nyt rungon maalaan pensselillä kun ei ruiskuun ole mahdollisuutta. Lakkaa varten pitää jostain sellainen kehitellä...

Ja jos nuo autot kiinnostaa niin tsekatkaa tosta Moottorit.netin puolelta Escortti ja Nipponi:

http://www.moottorit.net/forum/viewtopi ... =21&t=1507

Re: MB:n mankit: Jinkelsponkkels ja kevariapina

26.3.2012 19:57

Joo, vähän jääny tääkin. Koljo-sedältä sain luvan tehdä kevarimankistakin tänne juttua, eli eli...

Kuva

Tuollainen tuli haettua viime kesän lopussa, mopomankin kun myin niin tää haettiin Kokkolasta jo heti seuraavana päivänä, eihän sitä ilman mankia kestä päivääkään. Ilman korttia tuli sillä ajeltua pääasiassa tossa omalla tiellä (naapurit tykkää) ja kun tuo pikku-A taskuun napsahti niin ajelut alkoi tälläkin, tämännäköisenä:

Kuva

Siinä sitten ajeltiin, tuli vähän palikkaa OORacingilta ja MBFmotolta

Kuva

Kuva

Ja rankkaa ajoa, syksyllä tuli alotettua pommittelut tällä, pari kertaa kävi kyljellään ja kerran ympärikin, mutta eihän manki siitä hajoa, lokasuoja muuttui lyhennetyksi, alumiininen vaihdepoljin lyheni ja vääntyi, samoin jarrupoljin tuli vaihdettua suorempaan versioon. Talven kauheimmilla pakkaskeleillä oon tyytyny autokyytiin mutta aina silloin tällöin on kiva käydä mankilla luisuttamassa, tarakan sain taiottua kiinni kesää varten, talvipixx:

Kuva

Kevät kun on alkanut lähestyä niin kaikenlaista pikku laittoa on, mg-pohjalevyn stefan vaihtelin, samalla reissulla paskoin vauhtiksen kiilan, laitoin uuden ja eilen sitten, useamman sadan kilsan jälkeen, sekin meni taas paskaksi. Tänään kävin ostamassa uuden, huomenna laittamaan kiinni, kuten myös suutinsatsi joka tuli 24mx:ltä viime viikolla.

Tässähän on vähän hommaa ennenku alkaa taas täyspäiväisesti pyöräilemään, eli nuo yllä mainitut, rattaat ja ketjut vaihtoon, takaiskarit vaihtoon, keskiöiden maalaus, patenttien purkua, mahdollisesti keulan stefat vaihtoon ja uus lauharikin pitäis tilata, vanha on ihan jees mutta paremman haluaisin. Kattelee jos löytäis halvalla Lifanin isovenakannen ja se sopii niin pultataan sellainen kanssa kiinni, ainakaan vielä ei budjettiin mahdu tuo uusi 150cc Lifan.

______________________________________________________________________________________

Ja sit Jinkeli:

Kuva

Kuva

MBFmoton tilausta ja ekstraa, disco-tulpanhattu jonka vois ihan vittuillessaan laittaa tähän.

Kuva

Kuva

How low can you go?

Kuva

Kone kasattu, vielä nappaan kannen irti ja putsaan lisää/maalaan samalla harmaalla ku pytyn. Noi kopan vois ottaa kans uudestaan kiillotukseen, en oo oikein tyytyväinen. Maalailut on kussu pahasti, pohjalla oli liian lirua maalia niin keitteli kaikki osat, lampun- ja sivukoppa on suurimmat murheenaiheet. Kiirettä pitää, mutta Amica meni kaupaksi joten on rahaa nyt ostella vähän osaakin...

Re: MB:n mankit: Jinkelsponkkels ja kevariapina

2.4.2012 22:54

Kuva

Kuva

Tällaista tullu tehtyä...

Re: MB:n mankit: Jinkelsponkkels ja kevariapina

3.4.2012 14:59

uisaatana ku nättiä tulee :) Näyttää muute tos kevariapinassa iha hervottomalt toi kilpi :lol:

Re: MB:n mankit: Jinkelsponkkels ja kevariapina

3.4.2012 17:08

AIka nätti toi sininen sävy :eek: Millä maalattu?

Re: MB:n mankit: Jinkelsponkkels ja kevariapina

3.4.2012 18:05

Motipillahan nuo tuli suihkittua, kun ei ruiskuun ole mahdollisuutta. Aluksi ostin Motonetistä sinistä jarrusatulamaalia, tarkoituksena sillä maalata nuo siniset osat, mutta kun kotipihaan pääsi niin tajusi miten eri maailmoista ne sävyt oli, joten sivukoppa irti ja uudestaan kaupoille ettimään oikeaa sävyä.

Eikä se Motipin automaalikaan nyt tismalleen samaa sävyä ollut, orkkis-sininen taipuu enemmän violettiin, onneks nuo osat on nyt maalattuna ja lakattuna suht samannäköisiä.

Eilen kävin ilmaamassa tuon etujarrun kun ei oikein sunnuntaina onnistunut, nyt toimii taas. Ei muuta kaipais kuin rankkaa ajoa mutta lunta sattu sit tulemaan vähän liikaa joten jatkuu vieläkin autolla ajelut.

Re: MB:n mankit: Jinkelsponkkels ja kevariapina

8.4.2012 13:20

Kuva

Kuva

Kuva

4cm pidennetty vakioswingikin eksy käsiin, hitsisaumat siistitty, kemiskiä käytetty "kittinä" ja maalit isketty niskaan. EasyPartsilta tilasin iskarit, ens viikolla nekin pitäis tulla, pääsee sovittelemaan ja samalla sit ketjut ja rattaat vaihtoon. Taisin keulaan sopivat stefatkin löytää tosta yhdestä laatikosta (kyllä, mulla on huoneessani pahvilaatikoittain mankin osia).

Re: MB:n mankit: Jinkelsponkkels ja kevariapina

8.4.2012 16:31

On se hieno! Paljon tuollainen kulkee vakiona? ;)

Re: MB:n mankit: Jinkelsponkkels ja kevariapina

8.4.2012 22:15

Liian vähän, eli jotain 80-90km/h väliltä. On totakin nyt vähän viritetty, mutta isompaa konetta tekis mieli. Ja onhan tuo ulkonäöltäänkin aikamoinen lahna.

Re: MB:n mankit: Jinkelsponkkels ja kevariapina

9.4.2012 23:36

Kuva

Tosin tässä alemmassa tuo korkeus olis paremmin kohdillaan, mutta tuo swingi on vaan väliaikaisesti kiinni, tulee tuo Samurain swingi kiinni kunhan on maalattu. Tai sit hommaan jostain toisen vakioswingin jota on pidennetty...

Kuva