Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: MH Ryz Smoto // Katteet maalattu 21.10

22.10.2012 0:23

Hyvältä näyttää maalipinta! Vielä kun myllytät vaikka käsin nuo niin tulee vielä paremman näköset. ;)

Re: MH Ryz Smoto // Katteet maalattu 21.10

22.10.2012 15:39

Kiitosta vaan :) Mitenkäs se käsin myllytys tapahtuu kun ei oo mitään hajua asiasta :D

Re: MH Ryz Smoto // Katteet maalattu 21.10

22.10.2012 17:22

-atte- mitä meinaat käsin myllytyksellä? Saa olla aika kova jätkä jos käsinee ilman konetta alkaa myllyttämää! :D

Re: MH Ryz Smoto // Katteet maalattu 21.10

22.10.2012 17:50

itekki miettiny vähä tota aten kommenttia :D Mut ei niitä maalattuja pintoja kannata heti myllyttää. joku kk annat vaikka olla ja sit myllytät nii tulee hyvä et varmasti maali ottanut oman muotonsa tai no ei sillonkaa ottanu mut pystyy myllyttää jo hyvin ettei lakka pala puhki ;)

Re: MH Ryz Smoto // Katteet maalattu 21.10

22.10.2012 18:58

Kuukauden? -atte- varmaan tarkoitti että käsin hioo jollain 2000 hiomapaperilla tai jollain. Katteethan kuivuu kokonaan n. kahdessa päivässä.. Itse ainakin hionut aina kun maalipinta vain ollu kuivan tuntunen eikä ikinä ole mitään ongelmia tullut.

Re: MH Ryz Smoto // Katteet maalattu 21.10

22.10.2012 21:11

No joo kyllä tuo pinta kelpaa ihan hyvin nii antaa olla :)

Re: MH Ryz Smoto // Katteet maalattu 21.10

22.10.2012 21:25

No siis otat johonkin kiillotus sieneen hiomatahnaa ja alat hinkkaamaan. Ite ainaki kiillotin slaiderin katteet tuolla tavalla. Ja opettajan asuntovaunun jouduin puoliksi hinkkaamaan käsin. Ja osan yhestä asiakas autosta koulussa. Enkä itse näe siinä mitään erikoista. Paitsi jos olen niin hullu etten vain hiffaa sitä. :lol: Toki koneella se on "hieman" mukavempaa puuhaa kun ei kädet väsy niin paljoa.

Ite käytin tommosta ainetta ja on kyl hyvää kamaa.
Kuva

Re: MH Ryz Smoto // Katteet maalattu 21.10

22.10.2012 21:32

Iha vaan ettei sitä maalipintaa saisi myllyttää heti, ite maalariks opiskelen ja ainakin mulle opetettu ettei saa myllyttää eikä pestä sitä kohtaa pesuaineella mikä maalattu esim. jos teet häivärin katteen reunaan nii siitä et saa pestä mut muualta saat tietenkin :)

Re: MH Ryz Smoto // Katteet maalattu 21.10

23.10.2012 22:09

Pazi on ihan oikeessa, ei sais heti myllyttää. Iteki oon ceehoon katteista myllyttäny roskat pois vasta n. kuukaus maalauksen jälkeen. Atelle vielä että tuo käsin hiomatahnalla hinkkailu ei oo kyllä myllyttämistä nähnykkään.

Re: MH Ryz Smoto // Katteet maalattu 21.10

23.10.2012 22:48

Niimpä ja ne maalaus virheet voi tulla myöhäsessäkin vaiheessa esille. Esim pohjaväri kutistuu melkein aina tai tulee pintaan päin en nyt muista miten ne meni äkkiseltään. Eli jos haluu tosi hyvää jälkee esim, näyttelyyn nii pinta ei oo maalattu vaan se käsitellään eritavalla riippuu et pitääkö maalata uusiks vai hiomalla ja kiillottamalla selviää ;)

Re: MH Ryz Smoto // Katteet maalattu 21.10

23.10.2012 23:18

Okei, no kiillottamista sitten. :D Olenpa jatkossa hiljaa kun oon aina väärässä.

Re: MH Ryz Smoto // Katteet maalattu 21.10

8.11.2012 18:50

Eipä oo kauheesti tapahtunu mut jotai kumminki :) Takarattaan maalailin samalla sinisellä jolla etukatteet maalasin. Ja ketjulaahaimen alumiinisen osan maalasin myös. Maskiin vedin sinistä tarrapohjaa, saa nähdä et miten sopii kokonaisuuteen, jos ei oo hyvä nii sitten revitään pois ja keksitään tilalle jotain muuta :D

Runkoon tein hiilari teipistä suojat jalan kohdalle. Ja tänään kävin euromasterilla pyöräyttämässä vanteilta renkaat pois, kun tuo etuvanne pitää suoristaa.

Tuli äsken idea et voisin koulussa tehdä pukin tuohon suoristamiseen eli sellane että saa akselin laitettua siihen ja vanne kiinni ja sitten sellane juttu mistä saa katottua että ei ole sivuttais heittoa :D

No joo mutta tässä parit kuvat

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: MH Ryz Smoto // Päivitystä 8.11

8.11.2012 20:07

Komeeta jälkee! Maski on ainakin helvetin nätti! :)

Re: MH Ryz Smoto // Päivitystä 8.11

8.11.2012 20:26

Komeaa katteltavaa!

Re: MH Ryz Smoto // Päivitystä 8.11

10.11.2012 15:23

Kiitos kiitos :) Tänään kävin kaasarin pohjaan uuden tiivisteen hakemassa ja iskin kiinni. Bensat tankkiin ja kattoon et vuotaako, eipä vuotanu joten vika oli tiivisteessä.