Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Paletsun säädöt: romusta vähemmän romuksi?

10.11.2013 3:12

Tuliko mieleen semmonen että nyt ilmennyt yskiminen johtuis ihan vaan siitä että seos on turhan rikas? Jos aiemmin on ollut käytössä joku arveluttava imukaula niin ei voi koskaan olla varma onko se moppe hörppinyt ilmaa jonkin verran liitoksesta. Selvinnee neulaa säätämällä? Tietty jos uus imukaula on muuten vaan erilailla virtaava niin sekin voi vaikuttaa mitä erikoisimmilla tavoilla.

Kun nyt muutenkin lastuat tuota vakipyttyä niin eikö se ole jo ihan sama nostaa pakoajoitus sinne reiluun 200 asteeseen? Huuhteluiden luulis riittävän, ainakin noiden sun tutkimusten perusteella. Joka tapauksessa 140 asteen huuhteluajoitu on melko paljon ja sillon pitää saada lisää kierroksia kehiin. Lisää korkeutta aukolle ja sama putki uuteen testiin, luulis löytyvän enempi hönkää.

Jos oikein käsitin niin tähän passaa am6 pytyt kiinni (liekkö koko am6 ite mosakin), eli niitä purkumopojen pyttyjä saa muutamalla kympillä. Jos tarvii saada 60km/h kulkeva mopo, niin en näe mitään järkisyytä käyttää siihen noin rajuilla huuhtiksilla olevaa pyttyä.

Re: Paletsun säädöt: romusta vähemmän romuksi?

10.11.2013 12:19

Ilmeisesti kyseessä ihan Minarellin alakerta mutta pyttynä joku kiinalainen AM6-kopio.

Mietin itsekin että eikö olisi mahdollista viilata tuosta kiinalaisesta pako sinne 200 asteen tuntumaan jos huuhtelut ovat noinkin rajut jo vakiona. Ja sitten normikäyttöön ostaa ihan aidon pytyn missä huuhtikset ja pako sopivat paremmin yhteen matalemmillakin kierroksilla.

Re: Paletsun säädöt: romusta vähemmän romuksi?

10.11.2013 13:30

Aito vanhanmallin AM6 minarellihan se on ja pytty on joku kiinalainen. Juuri tuota ajattelinkin että ostan vakiopytyn normikäyttöä varten ja sitten tuosta kiinalaisesta viilaan pakoaukon johonki 200 asteeseen, niin että väännöt katoaa kokonaan ja toivon mukaan alkaa sitten naukua tuolla putkella, vähän tähän tapaan: http://youtu.be/P_y-6BEu4Pw?t=1m30s :D

_rieska_ kirjoitti:Tuliko mieleen semmonen että nyt ilmennyt yskiminen johtuis ihan vaan siitä että seos on turhan rikas? Jos aiemmin on ollut käytössä joku arveluttava imukaula niin ei voi koskaan olla varma onko se moppe hörppinyt ilmaa jonkin verran liitoksesta. Selvinnee neulaa säätämällä? Tietty jos uus imukaula on muuten vaan erilailla virtaava niin sekin voi vaikuttaa mitä erikoisimmilla tavoilla.


Ei se tunnu liian rikkaalla olevan sillä tuo pätkintä ja yskiminen ei oikein muistuta sitä mitä yleensä liian rikkaalla seoksella tekee. Enemmän se kuulosti laihalla olevan. Saattaisi olla neula laihalla sillä se ei aina tee sitä täyskaasukiihdytyksessä mutta pintakaasulla ajellessa isolla vaihteella se tippuu siihen rötäysalueelle joka kerta, mutta kumma kyllä se ei enää tokene siitä vaikka vääntää kaasun pohjaan vaikka pääsuutin vaikuttaisi olevan nyt jopa hieman liian iso. Imuääni vain isonee mahdottomaksi ja alkaa yskiä ja sammuu. Kerran sieltä kuului aivan liekin humahdusta muistuttava ääni, en vaan nähnyt sinne :D Jotenkin epäilisin että tuo isompi ja lyhyempi imukaula muutti imukanavaresonanssia siihen suuntaan että nyt se putki sotkee huuhtelua entistä pahemmin ennen tehoaluetta. Pitäisköhän se boostbottlea minunkin kokeilla? Taidan säätää kuitenkin ensin neulaa..

Re: Paletsun säädöt: romusta vähemmän romuksi?

10.11.2013 16:52

Tarkistappa muutes ne läpät! Jos raottavat niin sillonhan se ei toimi kunnolla osakaasulla ja vajailla kierroksilla. Ei oo kyllä itellä tullut vastaan tuommosta noiden imukaulojen kanssa, kuvassa imukaula ei näytä mitenkään kummallisen lyhyeltä tai muutenkaan huonolta. Sanoit että imukaula on isompi, jos se ihan oikeasti virtaa paremmin niin sillon täytyy ottaa ruuvari kauniiseen käteen ja kattoa säädöt uusiksi.

Siitä boost bottlesta on sitten loppupeleissä melko pieni ilo, eli koneen pitää siitä hyötyäkseen toimia todella hyvin. Sillä kun ei saa loivennettua kuin pienehköä tehokuoppaa.

Re: Paletsun säädöt: romusta vähemmän romuksi?

30.11.2013 23:30

Neulan säädössähän se vika oli, nostin sitä pykälällä niin alkoi jokseekin toimia. Onpa kumma että niinkin yksinkertainen asia kuin säädöt aiheuttaa noin paljon päänvaivaa, pitäs aina heti ensimmäisenä kattoa niitä säätöjä :D

Sitten MBK:n kanssa on ollut tappelua sähköjen kanssa. Jännitteensäätimeksi on kustomoitu kiinan 4T skootterin säädin ja jonkun aikaa se toimikin hyvin mutta ajossa kärähti ja käräytti lamput ja rajoittimen. Itse asiassa säätimiä on kärähtänyt jo kolme mutta 2 ensimmäistä oli väärin kytketty ja luulin että ne hajosivat sen takia mutta ei näköjään kestä oikein kytkettynäkään. Sitä on sitten tullut kurvailtua hazardisti ilman valoja ja rajoitinta mutta alkaahan tuo passaamaan, pitäis jotain keksiä että sais sähköt taas kuntoon.. Jos laittaisi taas sellaisen fuden jännitteensäätimen mutta jonkunlainen vastus sen eteen rajoittamaan magneetosta tulevaa jännitettä niin ehkä kestäisi?

Mopojen projektointia on muuten hidastanut jälleen uusi projekti josta voi lukea lisää täällä:

http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=116227.0

Mutta eilen sain viimein aikaan aloittaa tekemään Benellillekkin jotain. Nythän siinä on siis koneen yläkerta työn alla ja tarkoitus olisi saada tuo vesijäähdytetyksi muokattu Tee Se Itse High-End sylinteri valmiiksi ja jopa mopo käyntiin sillä. Pyttyyn oli vielä tehtävää se pakoaukon väliripa ja viilaus ronskilla kädellä sekä vesitilan tiivistäminen. Aloitin pakoaukosta eli ensin jyrsin urat kanavaan välisillalle ja rälläköin sopivan lattaraudan palasen ja tungin sen sinne:

Kuva

Sitten vain hitsiä kunnon virralla toivoen että silta kiinnittyy tarpeeksi lujasti ettei irtoa porauksessa :D Sen jälkeen reilusti viilaa niin alkaa näyttää jo joltain:

Kuva

Kuva

Siistimistä on vielä aika paljon mutta loppuviimeistelyn voi tehdä sitten kun pytty on porattu niin näkee kunnolla minkämuotoinen aukosta tulee. Kummastakin kanavasta mahtuu nyt pikkusormi läpi, onkohan vielä turhan ahdas? :D

Ikävästi vain tuolta nurkista aukesi nuo vanhat kolmipako-yritelmän porauskanavat. Koitin täyttöhitsata niitä mutta ei tahdo oikein onnistua. Niistä tulikin seuraava iso ongelma: toinen kanava meni silloin joskus puhki pinnapultin reikään elikkä vesitilaan, koitin joskus hitsata sen reijän ulkopuolelta umpeen mutta eihän se tietenkään pidä ja vettä vuotaa pakokanavaan :x Ulkopuolelta reikää ei pysty enää hitsaamaan ja sisäpuolelta hitsaus tuosta pakokanavasta vaikuttaa erittäin vaikealta. Helvetinmoisella äherryksellä sen saattaisi saada hitsattua, tai sitten ei. Vuoto ei ole kovinkaan iso niin saiskohan sen tukittua lorauttamalla nesteiden sekaan syylärin paikkausaineet? Vai toimiskohan joku täyteaine, kuulemma joku bilteman uunikitti kestää pakokanavassa? Ajattelin kyllä muutenkin kokeilla sitä paikkausainetta kun tuossa vesikotelon saumoissakin on pienenpieniä reikiä joita on niin paljon että hitsaamisessa saattais palaa pari kertaa hermot.

Eli eipä osoittaudukkaan käytännössä kovin helpoksi tämmöisen pyttyviritelmän teko mutta ehkä tuosta jotain tulee kun tarpeeksi jaksaa ähertää. Koesovitus kannen kanssa, ei ole ainakaan kauneudella pilattu:

Kuva

"mikäs malossi se tämä..ilmajäähykansi ja pytty täynnä hitsisaumaa..?" :D

Palataan taas astialle jossain vaiheessa.

Re: Paletsun säädöt: romusta vähemmän romuksi?

1.12.2013 1:34

Olis nyt kannattanut joku valurautapytty uhrata sen verran että se väliripa olis valurautaa ollut. :roll:

Re: Paletsun säädöt: romusta vähemmän romuksi?

1.12.2013 3:00

Saattaapi olla..mietin sitä mutta en tunne metallurgiaa tarpeeksi että oisin nähnyt tarpeelliseksi tehdä se valuraudasta. Meinaatko että saattaa irrota tai irtoaa melko varmasti vai tulee voiteluongelmia? Kokeilin kammeta sitä irti vipuvarrella, en kyllä kovin lujaa painanut mutta ei se siitä vielä ratkennut. Pitäis varmaan vielä testata kuumentaa pytty kosaanilla ja kattoo miten se siihen reagoi.

Vuoto-ongelma taisikin jo ratketa. Löytyi tuommoinen avaamaton puteli hyllystä, ilmeisesti suurin piirtein isännän vanhan kaasari Fiat Unon ajoilta:

Kuva

Kokeilin sitten varsin laittaa pytyn täyteen vettä ja puolet putelista sisään ja ravistelua. Tunnin päästä kävin testaamassa: ei vuoda enää mistään! Kaikkia ihme aineita sitä onkin :D Sen näkee sitten kestääkö se kun käyntiin lyö.. Jos tuon huomenna viilailisi loppuun ja veisi ensi viikolla porattavaksi? Jos kaikki menee hyvin niin sitten yöllä maantielle kesärenkailla testaamaan huippuja :D

Re: Paletsun säädöt: romusta vähemmän romuksi?

2.12.2013 13:26

Magilläkö tuo on nyt sitten lopullisesti parsittu kasaan? Palanen vanhan pytyn sylinterihelmaa + valurautapuikko olis paljon parempi yhdistelmä. Lämpölaajeneminen on nyt vähän mitä sattuun, tuskin tuo tuosta kuitenkaan ihan heti ratkeaa irti, mutta voipi olla että välisillan kevennys tuottaa päänvaivaa. Muutenkaan tuohon kovaan rautaan ja saumaan ei saa kunnollista hoonikuviota, tiedän ku oon ite sen testannut.

Tuossa on pari kuvaa mun vielä työn alla olevasta pytystä, melko raa'alla kädellä hitsailtu ja pahoinpidelty:
http://i1150.photobucket.com/albums/o612/_rieska_/CameraZOOM-20130804194600666_zps145ad97c.jpg
http://i1150.photobucket.com/albums/o612/_rieska_/CameraZOOM-20130804194631651_zps4fc12d7c.jpg
http://i1150.photobucket.com/albums/o612/_rieska_/CameraZOOM-20130804194509649_zps4d35bafb.jpg
http://i1150.photobucket.com/albums/o612/_rieska_/CameraZOOM-20130804194525920_zps7662566d.jpg

Kuvat on sen verran kakkaa ettei niistä näe juurikaan hoonijälkeä, mutta ei se tosiaan oo mitään nättiä juurikin tuosta perkeleen kovasta mag-saumasta johtuen. Mulla löytyy tuohon itseasiassa kaikki tarvittava sylinterin ja sopan saannin osalta että sais ajoon. Tuo on vaan todella työläs työstää kun tuo sauma on niin kovaa :D

Re: Paletsun säädöt: romusta vähemmän romuksi?

2.12.2013 14:44

Valuraudan ja teräksen liuku/kitka/sun muut ominaisuudet eroavat toisistaan aika lailla, teräkseen ei läheskään samalla tavalla se öljykalvo tee sellasta liukuvaa kalvoa, vaan siinä teräksessä se voitelu ei yksinkertaisesti oikein pelaa.

Lämpeevät eri tavalla, lämpölaajenemiset tulee pakorivassa esiin aika kummasti, mikä on pientä päänvaivaa aiheuttava kohta jo tehdastekoisissa putkitetuissa/valurautasylkissä.

Lähinnä sitä nyt meinasin, että kerran nyt turataan väliripaa pakoaukkoon, niin eikö se nyt edes kannattaisi tehdä oikeasta materiaalista jos sillä sylkällä aijotaan jotain muutakin tehdä kuin koristaa hyllyä? Nostaa kovasti mahiksia saada sitä sylkkää pelaamaan kunnolla.

Pikku vinkki tuohon "kovaan migin saumaan". Päästöhehkutus sylkälle pehmentää saumoja aika merkittävästi, sekä vähentää saumoista syntynyttä jännitystä.

Re: Paletsun säädöt: romusta vähemmän romuksi?

3.12.2013 0:09

Nooh sen näkee sitten miten toimii, ei sitä enää jaksa alkaa muuttamaan :D PV-foorumilla j0nsu oli tehnyt samanlaisen kans lattaraudasta ja ilmeisesti kesti parit testiajot ja huippujen kokeilun niin toivotaan että tuokin sen viitisen kilsaa kestää. Kevennys välirivalle ja mäntään voitelureijät ainakin. Oikeestaan enemmän mua epäilyttää tuo vesikotelon tiiviys.. :P

Niin, tuolla bilteman ydintäytelankakoneellahan tuo on kasaan räitty minkä varmaan huomaa. Surkea puikkokonekin löytyy, valurautapuikkoja ois tietysti voinu tuota varten ostaa mutta sillä hitsaaminen on yhtä perkelettä ainakin kun minä olen hitsarina niin on se varmaan kuitenkin parempi tuolla magilla tehtynä :D

Tässä vähän lisäkuvia:

Kuva

Kuva

Kuva

Pakokanava tehty pellistä, pitää varmaan vielä huonekaluputkesta hitsata päälle vielä holkki että saa putken jotenkuten tiiviisti siihen. Hitsaukset näyttää karmealta kuten tavallista mutta samapa tuo, parempaan ei pysty :D

Koitin jo tänään käydä viemässä tuota sparewheeliin porattavaksi mutta eivät huolineet tuon välirivan takia, täytyy viedä suoraan koneistamolle. Onhan noita viritelmiä muutkin porauttaneet, eikö sen pitäis onnistua ihan hyvin?

Sitten vähän muuta: sain jonkun käsittämättömän innostuspiikin tuohon Minisamuraihin, ja parin tunnin rälläköinnin ja hitsauksen jälkeen tulos oli tämä:

Kuva

On noista hyllyssä lojuvista putkista hyötyäkin, siinä on yhdistetty toisesta putkesta paisari ja toisesta alkukäyrä :D Kaasariksi vaihtui takaisin vakio kun sain neulaventtiilin jotenkin pitämään ja sen sai tiiviisti kiinni ja toimii muutenkin paremmin. Samuraista tuli myös viilattua jokin aika sitten pytty, korotin ja levensin pakoaukkoa pari milliä. Samalla tuli mitattua että poraus on 40mm mutta isku onkin vain vajaa 32mm jolloin kuutioita onkin 40 eikä 50.

Ja kyllähän se tuo putki toimi :D Välitykset on vaan turhan pitkät, kiihtyy laiskasti 30 vauhtiin ja sitten alkaa vetämään melko hyvin, mutta jostain syystä kierrokset rajoittuu noin 10000rpm ja alkaa pätkimään. Suutinta pitäis myös saada isommaksi mutta tuohon kiinankaasariin ei näy löytyvän mistään suuttimia. Kylmällä koneella kytkin luisti sopivasti ja lähti vetämään jo vähän alempaa joten keulin kertaalleen ympärikin kun yllätyin miten lähti :D Mun alla ei oikein kuuhun kulje mutta 20kg kevyemmän kaverin alla meno näytti(kuulosti) jo kohtuullisen koomiselta kun piikillä alkaa sutia ympäriinsä.

Siinä perinteinen tallihuudatusvideo:

https://www.youtube.com/watch?v=Dn10u2CpGxk

Luulin aluksi että pätkintä johtui peltiläpistä jotka ilmeisesti alkoivatkin kellumaan kun kaasarista pöllysi bensaa kun huudatti. Vaihdoin tilalle benellin vanhan lasikuituisen läpän ja kyllä se tehoihin auttoi mutta pätkintää ei poistanut, ilmeisesti se johtuu sähköistä. Onkohan näissä joku rajoitin vai mistähän se johtuu? Kyllähän tämä nyt pitäisi saada kiertämään reilusti enemmänkin kuin tuo 10k, kun isku on 32mm niin kestää huudattaa jo jonkunverran :D

Tilasin jo pienemmän eturattaan ja uuden kytkimen, katotaan jos tästä sais tehtyä kunnon pelin. Ajovideota ehkä tulossa huomenna.

Re: Paletsun säädöt: romusta vähemmän romuksi?

3.12.2013 14:50

Säädä pick-upin välys minimiin, auttaa jonkin verran.

Re: Paletsun säädöt: romusta vähemmän romuksi?

3.12.2013 15:37

Pv-foorumin vauhtipäivillä tuna leipas sen triplapako virityksen, ku oli pakoaukon reunat maggi lankaa. Ei kuulemma voidellu vaikka oli kevennetty ne välirivat.

Re: Paletsun säädöt: romusta vähemmän romuksi?

3.12.2013 16:59

Malagutiin on hitsattu tuo pakosilta riipaistu toisen am6 sylinterin helmasta ja hitsailtu kiinni tigillä valulankaa/puikkoa käyttäen. Kuitenkin sen verran pehmeää oli että poraaminen ja hoonaus onnistui vaikka ko. homman tehnyt sitä hieman epäili. Siinäkin tahtoo olla ongelmallisin tuo sillan ylä- ja alareuna joissa on tuota hitsiä. Sillan ylä- ja alareunat kiillottuvat kevennyksistä huolimatta. Männässä 2 voitelureikää. Nyt laadukkaammalla männällä kuitenkin toiminut n. 3h ajot ongelmitta vaikka välillä käynyt laihalla ja ennakot perseellään.
E: kaiken eo. varmaan tiesitkin :lol: .

Re: Paletsun säädöt: romusta vähemmän romuksi?

14.12.2013 20:57

Kiitti vinkeistä. Alkaa tuo sitten jo epäilyttää jos noin on :D Saa nähä mitä tulee..

En ole jaksanut viedä sitä porautettavaksi mutta MBK:ta on tullut taas vähän rassattua.

Ei oo joka pojalla itetehtyä peltistä takalippaa

Kuva

Sanoisin että yllättävän hyvä tuli :D

Ajatus siitä että MBK:lla voisi painaa maantietä 90kmh pakoputki vinkuen 12500rpm kierroksilla alkoi taas houkuttaa joten pakko se oli ottaa pytty irti ja viilata se pakoaukko loppuun asti tuosta kiinanpytystä. Leveyttä on 70%, asteita pitäisi olla noin 198 ja yläreuna muuttui reilusti kantikkaammaksi maksimaalisen blowdown alan toivossa.

Kuva

Mäntä on vielä bueno, tehtaan koneistusjälkikin näkyy vielä. On se tuo nestejäähy vaan hyvä, Keewaylla mäntä oli näillä kilsoilla tyypillisesti jo vähän mustunut :D

Kuva

Kierrosputkea jonka tunnus on PZR-3 tuli muokkailtua sopimaan vähän paremmin, mikä olikin aivan helvetillinen homma eikä se siltikään sovi vieläkään hyvin. Tyhjää toimittanut ilmanputsariboksi tuli heivattua pois(painoi muuten yllättävän paljon) ja vedettyä välipilli eri kautta.

Kuva

Odotukset oli jälleen korkealla ja ei muuta kuin mopo käyntiin. Ensimmäisenä huomasin karmeat imuäänet nyt kun ilmanputsariboksi on pois, vaikka se ei ennenkään ollut edes kaasarissa kiinni mutta ääni kasvoi silti huomattavasti. Vapaalla kiertää melko kipakasti, äänityksestä mittasin 13600rpm :D Ja ajossa: n. alle 6000rpm vääntää vakion tavoin, 6000-9000rpm onneton tehokuoppa jossa ei tee mieli ajella ja yli 9000 kierroksen kone alkaa mylviä kuin 50cc kreidler konsanaan, ainakin jäisellä tiellä :D Ainakin nelosella se jaksoi vielä vetää johonkin 12000rpm asti ja kyllä se nyt vetää huomattavasti paremmin kuin ennen pytyn viilausta, mutta tehoalue tuntuu edelleen olevan niin kapea ja korkealla että ei tuolla ole ollenkaan mukava ajaa. Tehokuoppa ennen piikkiä on niin iso että pitää aina kytkimellä auttaa kierrokset ylös kun ei jaksa odotella että se kelaa itse itsensä piikille :D Jos ei muuta niin helvatan hauska tuolla oli vetää jäisellä tiellä sutien kierrokset tapissa, koneen huuto on jotain uskomatonta.

Huippuja en uskaltanut kokeilla jäisen tien ja huonojen valojen takia, mutta muistaakseni nelosella huudatin kerran loppuun asti ja perstuntumalla tuulen kohinasta päätellen vauhtia oli 50-60. Erinomaisen tarkka arvio. Toisella putkella noilla 10-52 väleillä huiput oli n. 70, siis kutosvaihteella.

En tiiä käviskö se vielä laihalla, aluksi oli 108 suutin jolla tuntui käyvän laihalla ja vaihdoin tilalle 110 kokoisen joka helpotti vähän mutta isompaa ei löytynyt kokeiltavaksi. Jos ei laihalla käy niin mikähän siinä voi olla vielä pielessä kun ei se oikein vieläkään tyydyttänyt.. Pytyn ajoitukset on nyt siis suunnilleen 138/198 eli blowdownajoitus on n. 30 astetta. Pakoaukko on myöskin kantikkaan muotoinen niin luulisi sen jo hengittävän kohtuullisen hyvin?

Tarkemman tutkimisen ja laskelmien tuloksena tosin totesin putken huipputehon kierrosten olevan nyt 12500rpm luokkaa. Oisko se sitten jo liikaa tuolle pytylle vaikka onkin viilattu, blowdownia tarvitsisi vielä lisää. Pakoaukkoa ei kyllä voi enää korottaa, ainoa keino lienee huuhteluiden madallus epoksilla. Tai sitten se on tuo putki hylättävä ja tehtävä uusi parempi.. :D Täytyy vielä kyllä kokeilla miten tuo kakkosputki toimii nyt, se kun on huomattavasti alakiertoisempi.

Vai mitä muut putkentekijät sanoo, onko tuo putki kauhean lyhyt jos se on jotain 730mm pitkä?

Ja mikäpä se ei aina vastustais, nyt myös alkoi jostain perkuleen oikusta syyläri vuotaa, kohdasta josta sitä oli vanha omistaja paikannut jollain silikonilla.. :roll:

Saattaa olla että tällä menolla tulee mentyä bussilla kouluun autokorttiin asti.. :D Ei tämä mopo ole minulla ollessaan nähnytkään semmoista päivää milloin ei olisi ollut sakkokunnossa taikka toiminut hyvin.

Re: Paletsun säädöt: romusta vähemmän romuksi?

14.12.2013 23:01

Jahas, teikäläisen mylly on nyt sitten kertoman perusteella täysin vastaavanlainen miun ruoskani kanssa :) Alkaa vetämään meikäläiselläkin noilla 9k kierroksilla ja 10k rpm jälkeen pelottaa stongan käteen jääminen ja hupi loppuu jossain 13k rpm jälkeen. Tosin on se 14 000rpm:kin ylitetty pienemmillä vaihteilla. Meikäläisen putkikin on 720mm pitkä ei aika läheltä liippaa :P Kirjoittelen nytten sitten tänne nämä ensikokemukset vaikka omakin topic olisi :roll: Samat jäbäthän tätäkin kuitenkin lukee tai ainakin kannattaisi :D

Onhan tuo aika ikävä ajaa kun kierroskaista ei hirveästi anna sijaa erilaisille mielialoille. Joko ajat kovaa ja korkealta tai sitten vetelet niillä alakierroksilla ~50 km/h vauhteja. Tosin niinhän tuo on ollut koko syksyn. Mutta eikun uutta putkea värkkäämään nyt kun on jotain pohjaa siitäkin hommasta.

Saimpahan taas innostuksen raahata itseni mopoineni ja mirkrofoneineni suoralle jotta jotain lähes konkreettista saataisin paperille ;)