Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Sv: Paletsun säädöt: uusi projekti: Benelli goes mad

19.4.2013 7:45

ei se kyllä aina meilläkää oo noin :D

nytten ku mun konee laitettiin nii tehtiin jopa varovasti :)

Re: Paletsun säädöt: uusi projekti: Benelli goes mad

19.4.2013 9:59

Jep jep, mahdollisimman huolella yritetään tehdä mutta ei sitä näköjään voi välttyä kämmeiltä vaikka miten yrittää :D Niin siinä tahtoo käydä kun liian tohkeissaan tekee, tuonki ois voinu välttää jos oisin miettiny pari sekuntia ja taitellu tuon akselin päälle pellistä suojan, nyt laitoin siihen vaan vitusti jesaria mutta sehän suhahti siitä heti läpi.

On tässä jotain onnistunutkin, en oo hajottanu vielä yhtään kierrettä ja lohkoissa ei ole vasaranjälkiä :D
Laitoin vaan väliaikaisesti tuon kiinni yhdellä männänrenkaalla, jyystän sen uran siitä männästä että saa sen toisenkin siihen. Toisaalta toinen rengas jätetään varmaan muutenkin pois jossain vaiheessa sitten kun kierroksia alkaa olemaan riittävästi.

Mutta kiitos kommenteista :)

Re: Paletsun säädöt: uusi projekti: Benelli goes mad

19.4.2013 23:44

Ei muuta kuin veikkauksia kauanko mäntä kestää. Lähimmäksi arvannut saa..öö haluamansa virtuaalijuoman. Ja vaikka nimimerkkinsä leiponeeseen mäntään :lol:

Männästä puheen ollen, se on nyt aloittanut työnsä muuttamalla kaasunpaineen liikkeeksi benellin sylinterissä. Toisin sanoen vehje on saatu nyt jopa käyntiin.

Tylsän kemian tunnin trinitrotolueenin ihmettelyn jälkeen oli aika kaahata taas hengenvaarallisella viritetyllä mopolla kohti tallia jossa benelli odotti kasautumistaan. Huhut poliisin tehoratsiasta kuumottivat koulusta lähtiessä, mutta onneksi ja onneksi jälleen satoi vettä niin poliisit eivät viitsisi pönöttää sateessa mopoja testaillen niin ajelin turvallisin mielin kotiin.

Keeway on vissiin alkanut säästökuurille, tankissa olevan hiilivetyseoksen pinnan korkeutta tarkastaessani huomasin että se on noin puolivälissä eli noin 2,5l käytetty ja trippimittarissa oli jo 75km. Aletaan lähestyä 3,5l satkulla rajaa, ei paha siihen nähden että kiihtyy huomattavasti vakiota paremmin, matka ajossa 58 vauhti ja ei juurikaan hyydy ylämäkeen.

No mutta benellin suhteen aloitin tappelun siitä mihin viimeksi jäin eli kiksin laittamisesta toimintakuntoon. Hetken jousen kanssa taistelun jälkeen hiffasin että vika piilee siinä että polkimen akselin lukkorengas ei pidä vaan päästää akselin liikkumaan joka taas päästää jousen irralleen. Korjauksena tein putkenpätkän tuohon polkimen ja kopan väliin ja homma alkoi pelittää.

Kuva

Kokeilin asentaa uutta sparesta ostettua motoforcen tulpanhattua, mutta kun vedin tulpan irti hatusta niin sieltä lähti koko höskä irti. Mitähän kuraa se tuokin on, miten ne kuvittelee että tuo palikka pysyy tuolla sisällä, oli vissiin vaan liimattu kiinni sinne :D Eihän se tuommoinen vetele, pitää palauttaa. Kyseessä oli Motoforce bakeliittinen tulpanhattu pienellä nipalla, hintaa oli vissiin 4e. Ei voi kyllä suositella.

Kuva

Laitoin siis kiinni benellin vakiotulpanhatun joka oli muuten hyvä mutta siitä puuttui pieni sokka mikä pitää tulppaa kiinni eli se on vähän sohlo mutta kelpaa testausta varten.

Koneeseen tuli asennettua sähköt, imupuolen osat ja varipuoli kasattua ilman rullakuppia ja hihnaa että voi kierrättää aluksi paikallaan. Läppinä on vakio peltiset mitkä saattaa vaihtua hiilikuituisiin jossain vaiheessa.

Kuva

Sitten oli vuorossa seuraava ongelma eli männänrengas joka ei suostunut menemään mäntään. Aioin aluksi isontaa männässä olevaa uraa mutta totesin renkaan ohentamisen paljon helpommaksi ja homma onnistuikin yllättävän helposti ja rengas meni hyvin mäntään eikä jumahtanut uraan.

Kilkkaamisen välttämiseksi tarkistin myös etteivät männänrenkaat yritä tarttua pakoaukon reunoihin liikuttamalla mäntää käsin pytyssä ja minkäänlaista takeltelua ei tuntunut. Männänrenkaiden katkoskohdat eivät myöskään olleet minkään aukon kohdalla kuten kuuluukin. Kaikki vaikutti siis olevan kunnossa koneen kasaamista varten joten putsasin osat ja asensin männän työpaikkaansa, tai ehkä tulevaan kuolinpaikkaansa.

Kuva

Laitoin pytyn alle kaksi alatiivistettä, mutta kun kiristin pytyn paikalleen niin ne painuivat sen verran että männän reunan ja pytyn yläpinnan välys oli edelleen varmaan alle 0,5mm, mikä tarkoitti aukkojen aukioloajoiksi about 168/113 eli naurettavan vähän. Pyttyä saa siis korottaa reilusti, pitänee tehdä millin alumiinipellistä korotuspala jos sitä vielä löytyy.

Kanneksi laitettiin alkuun muokkaamaton benellin vakiokansi josta poistin kuvan oton jälkeen karstat. Puristussuhteita ei tullut mittailtua mutta eiköhän se aika löysä ole. Kun saan koneen jotenkin toimimaan ja testit ajettua niin ruvetaan virittämään eli pytty ylös, kansi alas ja viilaa.

Kuva

Lapulta oli tarkoitus saada roxin BR8HS tulppa tähän (tässä mallissa on tosiaan lyhytkierteinen HS tulppa, toisin kuin keewayssa jossa on pidempi ES) mutta hän oli mennyt tukholmaan lukion kulttuurikurssille jonneilemaan, joten kaivoin laatikosta vanhan Noppelin BPR 4 HS vakiotulpan. Suattaa olla pikkasen liian kuuma lämpöarvo tähän, ei uskalla paljo ajella tuolla :D

Kuva

Jonkinmoisen äheltämisen jälkeen sain koneen asennettua runkoon ja takarenkaan paikalleen ja vehkeen rullaavaksi. Sehän näyttää jo varsin kisaiselta peliltä

Kuva

Renkaat on ainakin kunnon donitsit.

Seuraavaksi oli vuorossa kipinän metsästys. Innoissani yhdistelin johdot ja polkemaan = ei kipinää, voihan perkules. Siinä sitten tarkistelin, mittailin ja kokeilin kaikenlaista ilman tulosta. Tässä on muuten mystiset sähköt, vaikuttaisi nimittäin että tässä on kaksi CDI-boksia. Toinen on DC joka ilmeisesti vaatii akun toimiakseen, toinen taas normi AC joka tuottaa kipinän jos akku on tyhjä tai sitä ei ole. On siinäkin neronleimaus, eikö ois sama pistää vaan yks AC boksi :D ?

Noh mutta yrityksistä huolimatta kipinää ei tullut. Aloin seurailla CDI:ltä lähtevää mystistä mustapunaista johtoa joka oli johto josta CDI saa latausvirtansa. Huomasin että se menee...perhana vieköön, sammutuskytkimelle, joka oli OFF-asennossa :lol:

Noh, nappi ON asentoon ja sieltähän tuli varsin sähäkän näköinen kipinä. Ei muuta kuin tulppa kiinni ja suhaus cleaneria kaasarista sisään ja benellihän päräytti kahdella polkaisulla äänekkäät ensi savunsa ulos.

Sitten kytkin bensalinjat kiinni ja totesin että ainakin tuo siirtopumppu toimii nyt varsin hyvin, pumppaa oikein kunnon paineella bensaa tuonne tasaussäiliöön eli sen ei pitäisi aiheuttaa ongelmia. Tankki vaikutti olevan aika tyhjä kun se ei loiskunut mutta jonkin verran bensaa siellä näköjään oli. Laitoin sinne puoli desiä 2 tahtiöljyä ja ainakin savusta päätellen seokset on riittävät :lol:

Sitten koitin laittaa aluksi keewayn vakioputkea paikalleen koska teharissa ei ollut lohkonkiinnikettä ja se vaatisi vähän hitsailua, mutta eihän se sopinut, pytyn ja putken väliin jäi iso rako. Kumma juttu, moottorilohkot on samat ja pytynkin pitäisi olla sama :s

Noh, eihän sitä nyt millään vakioputkella ajellakkaan, niin otin kumminkin teharin seinältä ja laitoin sen kiinni ja änkäksi keewayn vakioänkkä (olen minä ihme velho kun aikoinaan kun tuon putken tein niin änkän pulttijako sopi keewayn vakioänkkään vaikka tein alkuperäisen änkänkin itse :D ) On siihen se alkuperäinen Malossitarralla varustettu änkkäkin mutta en löytänyt sitä tuohon hätään.

Putki meni varsin hyvin paikoilleen ja jopa tiiviisti kun rengastiivisteen sijasta käytin laippatiivistettä. Rengastiiviste toimii vakioputkessa kun siinä on se ura sille mutta tommosen tasasen laipan kanssa on parempi tuommoinen laippatiiviste. Putkeen pitäisi vain tehdä vielä lohkonkiinnike ja hitsailla alkukäyrää vähän eri asentoon koska nyt se osuu puhallinkopan muoveihin eikä niitä saanut paikalleen..

Voisin kirjoittaa vielä kaiken näköistä mitä siinä tuli vielä säädeltyä mutta laitetaan nyt jo se video :D :

http://www.youtube.com/watch?v=HzqXY0YPZ58

Jostain syystä lähtee vähän kehnosti käyntiin kylmiltään, piti antaa pari suihkausta cleaneria että lähti. Kuten kuuluu, step two mäntä ei paljoa sääliä saa :D Oli sitä tuota ennen jo jonkun aikaa käytelty että en sentään ihan kuiviltaan alkanut huudattamaan. Arvelin että paikalla oleva 105 suutin olisi pahasti liian iso mutta näkyi se naukuvan, ehkä vähän ihan yläkierroksilla röpelsi. Pienellä kaasulla taas tuntuisi olevan vähän laihalla kun tuntuu vastaavan kaasuun vähän nihkeästi välillä, vaikka laitoin neulan rikkaimmalle. Sähköryyppykin jopa toimi ja meni pois päältä huomattavasti nopeammin kuin keewayn, mutta otan tuon sähköryypyn kyllä pois ja muutan sen manuaaliseksi.

Jos sitä huomenna saisi tehtyä putkelle kiinnikkeen ja hitsailtua vähän että saa puhallinkopat kiinni niin pääsisi jo ajamaankin tuolla.

Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

20.4.2013 0:29

Hyvä hyvä! Todella nättiä ;) Onko teiän lukiossa vai enemmänki mopojonneja :D Mä haluun sinne... :lol: Vaikuttais kiertävän ihan mukavasti jo tossa videolla, mutta etköhän sä saa tosta vielä huomattavasti kireemmän vehkeen taiteiltua.

Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

20.4.2013 0:50

Onhan siellä aika paljon mopolla kulkevia jonneja, mutta suurin osa vaan kulkee mopolla paikasta a paikkaan b ja muutamalle se on sitten enemmän tai vähemmän harrastus :D Et sinä sinne halua, perseestä koko paikka. Tai eihän se täysin tuon nimenomaisen lukion vika ole kun lukiohan on muutenkin perseestä mutta tuolla on pahaa ruokaa ja rakennus muistuttaa jotain 80 luvun hammaslääkäriä, ja se menikin nyt remonttiin :D

Aika vakiohan tuo vielä on, pytyn ajoitukset matalat ja kansikin löysä vakio. Taitaa se suutinkin sittenkin olla liian iso kun kävin vähän kierrättämässä ja ei kierrä ihan ylös asti kun röpöttää ja sylkee hitosti öljyä putkesta :D Jos sitä huomenna hitusen säätäisi laihemmalle ja testailisi löytyykö kierrostenrajoitinta.. :seko: kumminkin mäntä pirahtaa paskaksi :lol:

Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

20.4.2013 0:55

Ei se leivo vielä :D Vasta ku rupeet kutittelee oikeen kunnolla. Pitäs itekki koittaa nyt kunnostautua, mutta ku ei houkuta ku tarttis jostai repiä reilu kolmesataa euroa, että saisi moottorin osat osteltua ja kasattua :paha:

Ja totta varmaa en haluiskaan :lol: Meiän lukiossa Fazer Amica hoitaa ruoat, ja rakennus on valmistunu 2011, ja lisäsiipi 2012. Joten viihtyvyys ihan ok. Paskaa porukkaa täällä kyllä on meiän pientä kaveriporukkaa lukuunottamatta :seko: :D

Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

20.4.2013 16:22

Kuva

Putkelle saatu tehtyä kiinnike mutta ei hitsattua niin puhallinkoppaa ei saanut vielä paikalleen. Ei se ainakaan vielä leiponut vaikka vähän ajelinkin. Jossain on vaan joku häikkä kun yläkierroksilla pätkii ja mooaa eikä vedä kunnolla. Suuttimen pienentäminen ei ainakaan auttanut. Vika saattais olla paskassa tulpanhatussa tai liiassa öljyssä tai sitten cdi voi olla rajoitettu. Ebaysta oli tarkoitus ostaa rajoittamaton cdi mutta saattaa olla ettei se mene tähän koska tässä on ilmeisesti DC mallin staattori mistä ei saa suoraan ulos virtaa AC cdille, ja se rajoittamaton on AC mallia.. surkeus sentään jos tässä pitää alkaa tuhlaamaan rahaa parempiin sähköihin.

Rullatkin tais olla liian kevyet kun tuntui huutavan tehoalueen yläpuolella. Tässä oli huomattavasti kevyemmät rullat kuin keewayn vakiot, tai sitten edellinen omistaja on vaihtanut kevyet rullat paremman kiihtyvyyden toivossa.. :D

Step two mäntä on nyt kestänyt sen 10 minuuttia, vielä se toimii.

Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

20.4.2013 22:23

Vika oli kuin olikin tulpanhatussa, vaihdoin samuraista kunnon ngk tulpanhatun ja alko toimia. Laitoin sitten 105 suuttimen takaisin, vaikutti jopa olevan vähän laihalla tuolla 92.

Ajattelin sitten että ruvetaanpa virittämään vaikka nyt kun turhaan sitä yrittää täydellisiin säätöihin laittaa nyt kun ei se kuitenkaan mihinkään kulje. Avasin pytyn ja odotin että sieltä paljastuu erittäin arpeutunut mäntä mutta ei:

Kuva

Kuva

Ei ainakaan vielä havaittavissa vakavia merkkejä. Pakopuolella tosin renkaat näyttivät hieman ikäviltä mutta sen voi ehkä pistää pytyssä olevan kiinnileikkausjäljen piikkiin, voi olla että siitä kohti on öljykalvo vähän huono, asialle pitää ehkä tehdä jotakin.

Tein sitten pytyn alle korotuslevyn 1mm alumiinista

Kuva

Kuva

Nyt yläpään välykseksi jäi n. 1,5mm mikä tietysti laski puristuksia mutta aukkojen ajoitukset nousivat 171/122 lukemiin. Eipä nuokaan silti vielä mitkään hurjat ole.

Kiihtyvyys parani selvästi, mututuntumalla kiihtyy nyt lähes yhtä hyvin kuin keeway tuolla gianelli extralla, mikä on kyllä vielä aivan liian hitaasti. Variaattorin kirouskin heräsi jo eloon, ensimmäinen kiihdytys on kohtuu hyvä mutta sen jälkeen hyytyy totaalisesti ja kiihtyvyys on niin surkeaa että tuntuu että se aikoo leipasta. Ei kai siinä muuta kuin säätöä, kytkinjousetkin on vakiot vielä.. :D

Puhallinkoppaa ei siis vieläkään ollut paikoillaan ja tuli vastustamaton hinku käydä testaamassa huippuja. Uskottelin itselleni että ei se leivo, samankokoiset jäähdytysrivat noppelissakin oli suurin piirtein eikä mitään puhallinta, ja olen nähnyt pari muutakin esimerkkiä ja hyvinhän ne ovat toimineet. Pikaisesti tuli laskettua myös että öljyä pitäisi olla ainakin 5%, joten ei muuta kuin testille :D

Mutta eivät huiput paljoa päätä huimanneet, 69km/h gepsiin. Tosin paikallaan on urautunut surkea vakiovari ja 11 000 ajettu rispaantunut hihna, multivarilla ja uudella hihnalla ois varmaan päässyt sen 75. Mutta eipä nuo kierroksetkaan ainakaan korvakuulolta tyydyttäneet, oisko tuo kiertänyt sen 9000 huipuissa. Rajoitinta ei ainakaan kuulostanut olevan. Eikä edes leiponut, ajon jälkeen pytty oli niin kuuma että sylki höyrystyi pytyn alaosassakin heti :D Seuraavan kerran kun avaan pytyn ja jos mäntään ei ole ilmestynyt pahoja jälkiä niin voisi varmaan sanoa että kyllä tuo steptwo mäntä kestää.

Äänet on kyllä karmeat, en käsitä miten oon joskus viitsinyt ajaa liikenteessä tuolla putkella :lol: Tai sitten siihen on ilmestynyt lisää reikiä ja villat karstaantuneet änkästä.

Mahtaa tuo putki aika laiska olla kun on niin ohut ja loiva vaikka pituuden puolesta kierroksia pitäisikin löytyä kohtalaisesti. Seuraavaksi lasken kannen ja korotan pakoaukkoa 1,5mm jolloin pytyn puolesta pitäisi päästä ainakin 85 niin katsotaan sitten mihin se liikkuu.

Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

20.4.2013 22:41

Vähän liiankin nopea, meinaan mun pitäis tehdä koulutehtäviä mopon rassaamisen sijasta :D tällä hetkellä kouluhommat aika lailla päin persettä ja mikään muu ei tunnu kiinnostavan kuin päristimien rassaus. Noh mutta se siitä aiheesta :D

Voisin kyllä sen malossin sulta tosiaan ostaa jos myyt tarpeeksi halvalla :D pitää katsoa jossain vaiheessa.

Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

21.4.2013 11:10

Tottakai mopot menee koulun edelle. :lol:

Itsekkin innostuin testaamaan näitä halppismäntiä, ostelin emc:ltä 16e männän, katsotaan miten kauan toimii. 2 valuvirhettä löyty, millä karheudella kannattas pikkusen hioa tasaseksi?

Paketti hyvin epäilyttävän näköinen.
http://www.albumini.fi/Foto-XCFMXG7B.jpg

Tuossa näkyy nuo kaksi kohtaa, ihan kynnellä tuntee ne.
http://www.albumini.fi/Foto-EC3IRW6I.jpg

Tosi mukava seurailla jätkän puuhailuja! :)

Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

21.4.2013 15:53

Pienellä viilalla tai dremelillä kannattaa kevyesti pyöristää nuo helmojen reunat ja sitten jollain 220 ja 400 papereilla viimeistely, itse tein silleen. Männän kylkiä ei liiemmin tarvi hioa, kaikki reunat vain pyöreiksi etteivät ne kaavi öljyä pois pytyn seinämiltä. Männäntapin reijän reunat kannattaa myös pyöristää, nekin ovat yleensä terävät.

Tuli pytty taas irrotettua katsoakseni olisiko mäntä viimeistään nyt kuolemaisillaan kun olin testannut huippuja ilman jäähdytysmuoveja ja pytty kävi kuumana kuin grilli kesähelteellä, mutta eipä tuo vieläkään kovin kuolevalta näyttänyt. Ainoastaan pakopuolella oleva naarmu oli isontunut jo aika ikäväksi ja aika huonolta näytti pyttykin siitä kohtaa. Siinä oli vanha kiinnileikkausjälki niin luultavasti sen takia tullut tuo eli eipä tuokaan männän vika ole.

Kuva

Kuva

Kuva

Hioin pytyn uudestaan hiomapaperilla ja koitin saada sen jäljen pois tuosta pakoaukon yläpuolelta, ei se kokonaan lähtenyt mutta melkein. Puristukset edelleen kohtalaiset eli ihan hyvä tuo vielä on. Oli se vissiin aika helkkarin kuuma ollut kun pytyn pinta oli tahmea, vissiin öljy palanut semmoseksi siirapiksi siihen :lol:

Eli voisi melkein todeta että ihan hyvä tuo step two mäntä on. Kuten sanottua niin kun säädöt on kunnossa ja öljyä saa ja tekee nuo reunojen viimeistelyt niin kyllä se kestää.

Vaihdoin änkästä villat (keewayn vakioänkkä nyt paikallaan kun itsetehty ei pysynyt kunnolla kiinni) ja aika öljyssä nuo vanhat olikin. Äänet pieneni jonkun verran mutta nyt varsinkin huomaa kuinka jäätävät imuäänet tuossa on, melkeinpä kovemmat kuin pakoputken äänet :lol: vanhat karstavillat

Kuva

Tekis melkeen mieli laittaa vakioputsari että saisi ääniä pienemmäksi mutta siinä on halkeama..

Variaattoriin olin aiemmin laittanut painavemmat rullat, nyt laitoin taas kevyemmät ja hyytymisongelma väheni, kylmänä huutaa liikaa mutta lämmettyään kiertää aika sopivasti. Liikkeellelähtö vain hyytyy vielä kohtuu pahasti, pitää laittaa jäykemmät malossin keltaset kytkinjouset mitkä löytyy ja aattelin keventää kytkinpaloja poraamalla niihin reikiä niin ottaa ylempää kiinni.

Mistähän mahtaa johtua että kylmänä ei tunnu lähtevän millään käyntiin ilman että suhauttaa putsariin cleaneria? Ajattelin että ryyppy ei varmaan toimi mutta kyllä se vaikuttaisi toimivan kun kylmänä röpeltää puolikaasulla mutta lämmettyään ei enää. Lämpimällä koneella taas lähtee ykösestä käyntiin ilman kaasun painamista. Keeway ei taas lähde millään ilman että painaa kaasua.. :lol:

Pitäisi varmaan tuota kantta alkaa seuraavaksi laskemaan..

Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

21.4.2013 16:16

"Väljä" kone? :D Sitähän tietääkseni väljä kone tekee.

Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

21.4.2013 16:59

Ei tuo hurjan väljä ole kun ei ohipuhallustakaan näy.

Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

21.4.2013 19:12

Ohipuhallusta ei näy..vielä :D nimittäin männänrenkaiden katkoskohdissa oli jo orastavan ohipuhalluksen jäljet näkyvissä. Onhan tuo pytty 11000 ajettu ja kerran leikannutkin että en ihmettelisi jos mäntä on kohta mustana. Ei se kuitenkaan kamalan väljä ole. Varmaan se vika on kaasarissa, nuohan on tuommosia temppuilijoita nuo kiinankaasarit.

Taas tuli jotain säädettyä, laskin kannen. Ensin poralla täyteen suurin piirtein saman syvyisiä koloja ja sitten rälläkällä kolot tasaisiksi ja sitten tasaisen levyn päällä vesihiomapaperilla hionta. Aika helppo homma tuo 2 tahdin kannen madallus.

Kuva

Kuva

Kuva

Tilavuutta tuli vähäiset 3,2cc mutta männän ja pytyn yläpinnan välinen tilavuus lisää sitä ja männän kupu taas vähentää hieman ja kun nämä otettiin huomioon niin korjaamaton puristussuhde oli suurin piirtein 13,3:1. Varmaan aika soppeli tuolle nykyiselle putkelle kun ei mitään hurjaa tehopiikkiä tuota.

Lasketulla kannella tuli heti sama vika kuin keewayssa, ei lähde enää ilman kaasun painamista käyntiin ja ajon jälkeen kierrokset leijuvat hieman ja pikkuhiljaa tyhjäkäynti hyytyy onnettomaksi.. :P Seosruuvin säätö ei auta ja toimii parhaiten laihimmalla asennolla. Syy on ilmeisesti siinä että tyhjäkäynnin seos meni rikkaalle, vaatisi pienempää tyhjäkäyntisuutinta. Keewayssa olen jo koittanut 5 numeroa pienempää joka oli vieläkin liian iso, mutta lisää suuttimia ei raaski tilata kun mokomat pitää tilata usasta ja maksaa 8e kappale...

Kaasuun vastaavuus sen sijaan parani ja tuntuu tuo vääntävän liikkeellelähdössäkin paremmin, mutta ilmeisesti tehot siirtyivät alemmille kierroksille tai kansi muuten vain vaikutti variaattorin säätöihin sillä tuntuu nyt huutavan tehoalueen yläpuolella eikä kiihdy kunnolla. Tällä hetkellä tuohon vakiovariin löytyy vain kahdet rullat, nuo mitkä nyt on paikallaan on vissiin jotain 4g ja sitten löytyy jotku 5,3g mitkä oli liian painavat, vois pistää sekaisin noita kahta. Vittu tätä säätöä.. :D

Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

21.4.2013 22:41

Aika mielenkiintoinen kannen lasku tapa sulla! Käy se nähtävästi noinkin :D