Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

4.5.2012 23:40

Näissä on mikuni.. :roll:

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

4.5.2012 23:54

No ainakin Gurtnerin kohal toimii, ja lisäks mitä erään romuskootterin sähköryypyllistä Mikunin kaasaria olen tutkaillut, niin se näyttäs olevan kans aika identtinen phva:n kanssa ryypyn kiinnitykseltä.

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

5.5.2012 12:23

thounimakarooni kirjoitti:
Palezu kirjoitti:pitäs heittää koko halvatun ryyppy mäkeen, sanokaa käykö tähän PHVA käsiryyppysarja..

Sitä meinasin, että phva:n ryypyt ovat yleensä samanlaisella kiinnityksellä kuin sähköryypyt, eli semmonen n. sentin reikä ja siin semmonen pienempi reikä keskel. Ja tossa yritin sanoa, että jos ainakin Gurtnerin kaasarin sähkötyyppy toimii phva:ssa, niin luulisi sen toimivan toisinpäinkin, eli phva:n käsiryyppy menisi alunperin sähköryypylliseen kaasariin. Vaikee selittää. :D


Toimii toisinki päin.
Mulla oli tos ex. pösön gurtneris PHVA:n käsiryyppy, ku alko sähköryyppy paskoa talvenmyötä.

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

5.5.2012 20:05

Phva:n ryyppymäntä on halkaisijaltaan hieman pienenpi kuin mikunin, joten jää pieni "imuvuoto", mutta itsellä korjautui ilmaruuvia kiristämällä.

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

6.5.2012 20:27

Kiitosta, pitää katella noita ryyppyjä.

Tänään suoritettiin erinäisiä kokeita ja nyt se on kyllä jo varmaa että on se siitä jousesta kiinni se vika. Otin jousen pois ja kokeilin, oho sehän on vähintäänki yhtä löysä kuin käytetty +7 jousi, putsasin takavarin ja kytkimen ja heitin huvikseen vakio vp:n sisään ja ei oikeastaan mitään muutosta kulkuun :D Sitten kokeilin ajaa vähänaikaa kunnes se taas hyytyi, annoin olla jonku 3 minuuttia tyhjäkäynnillä ja lähdin taas niin jopa kiihtyi taas todella hyvin joten pakko se on olla se jousi kun eihän sähköryyppy voi tyhjäkäynnillä päälle mennä. Ja ryypyn johdon irrotuksella(ryyppy koko ajan päällä) ei juuri vaikutusta kulkuun. Tuo on kyllä ihan uskomaton juttu kun siinä hyytymisessä kestää ehkä 500m, ensimmäinen kiihdytys menee hyvin, toisella on hyytynyt jo selvästi ja kolmannella hyvä jos jaksaa vääntää enää siihen 30kmh josta eteenpäin kulkee taas..

Jaa a ois pitäny heti aluksi kunnella kokeneempia mutta minä kun olen tämmöinen jääräpää niin kaikki pitää omin silmin nähdä ennen kuin voi uskoa :D Nyt menen poraamaan varikoppaan reikiä.. jos ei sillä ala toimia niin s6 medium jousta kehiin..

Ihmetyttää vaan että mikä tuossa keewayn variaattorissa tekee tuon että löystyy nuo jouset vai johtuuko se vaan virityksistä? Johtuisko siitä kun eikö tuo vakiohihna ole vähän liian lyhyt, jos se aiheuttaa ylimääräistä kuumenemista?

Ai niin ja sanoin joskus aiemmin että syön tuon +15 jousen jos sekään ei toimi, ja eihän se toimi, mutta en syökään sitä, vaan sitä odottaa vielä karmeampi kohtalo: kissamme KILLI!

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

6.5.2012 21:12

Olisit heti uskonut! Tuskin tuo varikopan tuuletus hurjasti auttaa jos se vp on jo löystynyt. Tee ne reiät ja suosiolla s6 mediumia kehiin! ;)

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

6.5.2012 22:04

Noniin nyt se on tehty
Kuva

tein etupuolellekkin muutaman reijän mutta ei tuo paljo auttanu :lol:, vähän kuitenki. Pitäis varmaan vielä kokeilla sillä keltasella jousella, jos siitä on enää mitään jäljellä killin käsittelyn jälkeen.

koitin ottaa taas typerän kuvan kissasta mutta se lähti karkuun kun heitin jousen sille :lol:

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

6.5.2012 22:15

No nyt on hyvät aukot, voihan ne tietenkin isommatkin olla vielä. :)
Onko rajoitin nyt toiminu? Softabugeja löytynyt tms? T: kiinnostunut tosta rajoittimesta.
Kiiwei logo pois!

Tämän talon kingillä (kissalla) ei oo sitä ongelmaa, että lähtee karkuun. Se vaan päivästä toiseen nukkuu viinahyllyn päällä. :D (Viinahyllyn katto on 2m korkuudessa).
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 6.5.2012 22:30, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

6.5.2012 22:27

vai että semmonen kissa teillä :lol:

Ehei kiiwei logo ei lähde pois koska tämän mopon tehtävä on parantaa kiiwien mainetta, olemalla pilkkahintaan ostettu mutta siisti ja hyvin kulkeva, noh, se on vielä vähän vaiheessa :D ylpeänä se saa kantaa keewayn merkkiä. No tuossa aukkojen tekemisessä oli vähän ongelmaa koska a) ei saa pistää pahasti silmään b) ei saa tippua vettä sisään koska hihna alkaa luistaa jos sinne pääsee vettä ja se on suoraan sanottuna persiistä. Pitää miettiä mihin vielä vois tehdä reikiä. Mutta käyn varmaan tässä lähiaikoina skoot storesta hakemassa sen medium vp:n jos niillä on niitä varastossa. Kytkinjouset saattaa tulla parin päivän sisään, sitten se ehkä lähtee kuin raketti, tosin vain kylmällä moottorilla :itku:

Täytyy sanoa että on tuohon tehariin jo vähän kyllästyny, ei se tunnu enää läheskään niin ebiniltä kuin silloin :D Ai niin muuten, pari päivää sitten oltiin yöllä rälläämässä pitkin kyliä ja löyty semmonen aivan unelma huippujen testaussuora, leveä ja tikkusuora tie eikä ketään missään ja paahdoin siinä sitten vähän kauemmin tuppi nurin ja 74 sekä mittariin että gps:ään :) Kyllähän se kulkee mutta vielä lisää kiihtyvyyttä ei olisi pahitteeksi..

Jaa editoit tuohon rajottimesta kysymyksen, no, mulla se toimii täydellisesti, joltsulla taas ei sinnepäinkään :D Se sen pösö on kironnu sen rajottimen sinä päivänä kun se siihen ekan kerran asennettiin, meni vissiin melkee viikko ennenku saatiin se edes rajoittamaan, sitten meni kuukausi ennenkuin se rajoitus alko toimia kunnolla, sitten se mikropiiri kärähti, sitten meni taas pari kk siinä säätäessä, sitten se toimi vissiin pari viikkoa oikein täydellisesti kunnes joltsu meni laittamaan siihen näytön eteen pleksin jonka jälkeen ilmestyi semmonen vika että se ottaa nopeusanturista jotain häiriötä ja nopeus pomppii randomisti 0-200 välillä ja ei voi ajaa kun välillä rajoittaa ja välillä ei. Eilen onnistuin sen ilmeisesti jotenki korjaamaan kun toimi koko päivän mutta tänään se sitten taas alkoi tehdä sitä...

Ja kaikkien vikojen syyhän on siinä että nuo värkit on rakennettu protolevylle = uskomaton johtohäkkyrä täynnä irtoavia kolvauksia. Mutta olen kehitellyt nyt valmiudet tehdä niitä kunnon piirilevyjä, mulla on tommonen 80-luvun piirturi johon tökätään piirilevykynä ja pistetään se piirtämään Eaglella suuniteltu piirilevykuva suoraan levylle ja sitten vain syövyttämään, mutta kun se on ollut nyt pari viikkoa työn alla että pääsisin ostamaan tarvikkeet :D isä ei koskaan ehdi viedä, pitäis vissiin itse käydä mopolla kun sitähän varten se mulla on (en juuri muuta oo sillä tehny ku ajellu turhaan ympäriinsä säätöjä ja es:sää hakien) mutku se ei toimi kunnolla niin ei sillä viitti lähtä..

Pahempia softabugeja ei juuri ole ollut sentään.

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

7.5.2012 12:53

ketään ei kiinnosta teiän kissat

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

8.5.2012 19:53

Tuohon killi sanoi että Haters Gonna Hate.

Scootzstoresta kävin hakemassa s6 Hard vp:n ja lykkäsin sen sisään
Kuva

Hard sen takia että ei muka ollu varastossa mediumia vaikka piti olla ku oikein kysyin :s Noh mutta veikkaanpa että tuo hard on kuitenki parempi, koska mitä näppituntumalta kokeilin niin tuo ei tunnu juuri yhtään jäykemmältä kuin tuo ruoska malossin keltainen +15 jousi.. mitä ne puheet oli että tuo Hard pitäisi vastata jotain +50% jousta, minä sanoisin että pikemminki +20-30%.. tuntu tuo kyllä muuten paremmalta, epämääräsesti sanottu mutta: se jotenki sproinkkas takaisinpäin paljo paremmin ku tuo Malossin paska :D

Ja eihän se toimi silläkään... :lol: :( :itku: :paha: Tainno parani se huomattavasti, nyt kiihtyminen ei hyydy enää lähes onnettomalle tasolle vaan on jo ihan siedettävä lämmenneenäkin mutta huomattavissa se hyytyminen edelleen on.. Kyllä kai se tuo jousi edelleen löystyy kun kylmänä pistää kaasun pohjaan niin ottaa melkein heti ne kierrokset mitkä kuuluukin mutta lämmenneenä taas tuntuu siltä kuin rullat olisivat muuttuneet painavemmiksi että ei ota heti täysiä kiekkoja vaan ottaa loput kiekat jossain 35kmh jälkeen.. ja se oli sitte viimenen vp jonka tähän mopoon ostan :x

Varikoppaan porattu lisää reikiä, siinä on nyt "läpiveto", edestä tulee ilmaa sisään ja takaa ulos.. Kaasutinta säädetty maailman tappiin asti, nyt on 75 suutin.. jäljellä on oltava enää rullat, pitää laittaa sellaset että kylmänä ne on liian kevyet mutta kun jousi lämpenee niin ovat sopivat. Täytyy sanoa että vittu mitä paskaa. Noh tämmönen se tuo variaattoriveto on, ei voi mitään.

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

8.5.2012 21:21

Mitkä rullat sulla siellä varissa on ?

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

8.5.2012 21:34

Tuo on juuri se perusongelma. Kylmällä koneella ei kannata tehdä mitään säätöjä.

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

8.5.2012 21:37

6g rullat, on nii alakiertonen tuo putki :D Koitan 5,5g seuraavaksi. Jep noinhan se on mutta nyt vasta opin että variaattorinki kanssa säätäessä pitää lämmittää ensin.. kaasarin säätö on jo tarpeeksi vaikeaa niin vielä sitte variaattorinkin säätö on tämmöstä arvailua, voi elämä :D

jonik1 sinä kun olet guru näissä CPI/keeway skoottereissa niin kerroppas vinkkejä tuohon varin virittelyyn, kun eikö tuohon saanut lisää nopeutta laittamalla pidempää hihnaa, viilaamalla takavaria ja mitä kaikkia? Voisko tuo 804mm typhoonin hihnalla mennä yli 80 ku nyt menee just 75 huudattamalla :D

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

9.5.2012 9:42

Vaiha rullat kevyempiin.