Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Palen projektit: tehari maalattu

3.5.2012 17:07

Noniin ostakaa kirottu kaasari jolle ei kelpaa mikään suutin. Nyt on kokeiltu myös 70 suutinta ja ei oikeastaan mitään muutosta. Eli on kokeiltu nyt 84, 82, 75, 72, 70 ja kaikilla sama ongelma että koneen lämmettyä hyytyy, ainoastaan hyytymistapa on muuttunut, tuolla 70 suuttimella se tekee ihmeellisesti että vääntö tuntuu kiihdyttäessä kadonneen vähän ja piikki tuntuu laimeammalta, mutta 40 vauhdissa ottaa jonku uuden piikin ja siitä eteenpäin kulkee täysin hyvin.. Isolla suuttimella taas koneen lämmettyä tuntuu hyytyneen joka nopeudessa, röpöttää aamulla hemmetisti sähköryypyn takia ja koneen lämmettyäkin röpöttelee osakaasulla. 70 suuttimella lähtee niin maan mahtavasti kun kone on kylmä mutta sitten hyytyy..

Ainoa hyvä puoli on että bensankulutus on nyt tosissaan laskenut :D 108km päästy tankillisella ja vielä arviolta 10-15km ajaksi jäljellä :eek:

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

3.5.2012 17:25

Jos variaattori lämpenee sen verran, että jouset ei ole kunnon iskussa? Itellä oli näitä ongelmia ja aika hyvin loppu, kun teki tuuletusreijät variaattorinkoppaan.

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

3.5.2012 17:38

Joskus oli virijavarassa myynnissä näihin 2t minarelli kopioihin 60cc pyttyjä, jossa luki 49cc. :D No nyt sääkin tiiät mikunin lisenssikaasarien säätöongelmat. :D vai olikohan tässä sitä.

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

3.5.2012 17:40

Jaa a, vakiojousella, malossin +7 ja malossin +15 jousilla kaikilla sama juttu. En mitenkään tahtois uskoa että tuo +15:kin löystyisi lämmetessään yhtä lussuksi kuin nuo muut kun se on paljon jäykempi kuin nuo muut, tuolla +7 takavarin sai melkein puristettua yhdellä kädellä kasaan mutta tuolla +15 tekee tiukkaa jo kahdellakin kädellä. Ja siinä kopassa on jo jonkinmoiset reijät kun otin sellasen ihme muovihärpäkkeen pois, en tiiä sitten auttaako ne. Uudet kytkinjouset tulee varmaan ensi viikolla, niillä nyt ainakin tuon ongelman pitäisi vähän helpottua kun ei tarvi liikkeellelähdössä jurnuttaa piikin alapuolella mutta olisi kyllä mukava kuitenkin saada tuo ongelma selvitettyä..

Vielä on se 78 suutin kokeilematta, alkaa vaan jo potuttaa tuo suuttimen vaihto.. :D Joo joku mikuni se on, ainakin siinä lukee kyljessä että mikuni corp japan mutta liekö sitten kiinakopio :D

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

3.5.2012 17:53

Se on kun on kiinalainen koskaan ei toimi...

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

3.5.2012 18:46

se on ihan aito mikuni ... mikuni qj 14 ja tuo mainitsemasi `vika`johtuu variaattorin säädöistä laitat 0.5 g kevyemmät rullat ja jäykemmän vp:n niin alkaa tapahtua!ja vp jouseksi voisin suositella s6 medium ;)

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

3.5.2012 19:41

Ei tuo sun ongelmasi kaasarista johdu.. Laita vari säätöihin.

Mulla on kurittomassakin stage6 medium vp, löysemmillä ei toimi hyvin :roll:

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

3.5.2012 21:11

Ja uutta vastapainejoustahan en vittu osta :D sen on jumalauta toimittava tuolla. Voimansiirto tuntuu pelaavan ihan ok. Se lähtee liikkeelle pahempia jurnuttamatta, ottaa piikin, nousee ylämäet hyvin mutta ei vain väännä lämmettyään enää muuta kuin yli 40 vauhdissa tehot tuntuu palautuvan entiselleen. Tuo tehari aiheuttaa hämminkiä tossa kassun säädössä koska se vaikuttaa nyt käyvän laihalla ennen parasta vetoaluetta, mutta sitten jotenki tuntuu että se itestään rupeaa hörsimään lisää bensaa tuossa yli 40 vauhdissa kun kierroksia on tarpeeksi ja alkaa taas vetää hyvin. Tuo ilmiö tuli 75 suuttimella ja 82 taas ei. 78 en ole kokeillut mutta kokeilen sitä seuraavaksi. Sen verran sentään osaan sanoa että sen oikean suuttimen on pakko olla tuon 75-82 välillä koska niillä se tuntu toimivan parhaiten. Ja kevyempiä rullia pitää tosiaan kokeilla niitäkin vaikka saattaa olla nyt jo liian kevyet tuolle putkelle mutta kaikkea pitää kokeilla..paitsi vp:n ostoa

Ainiin ja se mikä oikeesti tekee tuosta kaasarin säädöstä noin vaikeaa on tuo pirun sähköryyppy. Koska sen takia sekä liian isolla että liian pienellä suuttimella tulee sama ilmiö että kylmänä toimii hyvin mutta liian pienellä suuttimella sähköryypyn mentyä pois, alkaa kulkea huonommin (epäilen että asia on tällä hetkellä näin tuon 70 suuttimen kanssa) ja liian isolla taas sähköryypyllä ei ole juuri vaikutusta asiaan vaan väännöt hyytyy ihan perinteisellä tavalla.. pitäs heittää koko halvatun ryyppy mäkeen, sanokaa käykö tähän PHVA käsiryyppysarja..

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

4.5.2012 19:34

JAa ehkä se on sitte myönnyttävä ostamaan se stage6 medium jousi jos se kerran on hyvä..

Koitin tänään 5,5g->4,8g rullat = paskaa, laitoin 6g takaisin ja kyllä se niillä lähtee tähän mennessä parhaiten mutta nyt se vasta hyytyyki..... Ja nyt huomasin sen tekevän sitä että kiihdyttäessä kierrokset yhtäkkiä laskee pikkuisen (tämäkin jälleen vain lämmenneenä) joten pakko kai se on kallistua siihen vp-jousen ostoon.

Täytyy kyllä sanoa että nuo malossin vp:t on sitte näköjään aika naurettavan paskoja, ainakin valkoinen ja keltainen.

Ja jos se stage6 medium ei toimi niin ssamin ja ramban ajokit löytyy sen jälkeen jäälinojan pohjasta. :D

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

4.5.2012 19:36

Palezu kirjoitti:Ja jos se stage6 medium ei toimi niin ssamin ja ramban ajokit löytyy sen jälkeen jäälinojan pohjasta. :D


Sopii ;)

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

4.5.2012 19:54

Ainakin Malossin keltainen... Pro Replicalla toimi aluks hyvin hyvin, mutta sit ku löysty, nii ei sit. :D Tosin Go:n kanssa on pelittäny aten Sliderissä hyvin ja vanhassakin skootterissani toimi tuhnuteharilla (TG Tek) täysin ongelmitta tuo Malossin keltainen. :eek: Ja kyllä pitäs kydä PHVA:n ryyppy, jos sähköryyppy meni PHVA:n ongelmitta. :D

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

4.5.2012 20:58

Ööh, siis tuossa oli jo valmiiksi sähköryyppy ja kaasari on mikuni niin ei tietoa yhteensopivuudesta phva:n ryyppyjen kanssa vai mitä tarkoitit?

Kaivoin tossa leiponeen narakupytyn naftaliinista ja rupesin sen kanssa suunnittelemaan viilausta, sen pitäis olla identtinen tuon kiinni olevan tnt pytyn kanssa. Eipä tolle kyllä kauheasti voi mitään tehdä, pakoaukon leveyden mittasin pariin kertaan ja se oli jo valmiiksi 70% joten enpä taida yhtään leventää siitä enää, käyttömopo kun on. Lähinnä vois tuosta aukon alareunasta leventää kun tuo on semmonen jännän muotonen että alhaalta kapeampi ja ylhäältä levein. Pakoaukon korkeus taitaa olla 17mm ja asteita oli joku 180 kun joskus mittasin, mutta epäilen että tuossakin pytyssä saattaa olla se ongelma että aukot eivät aukea alakuolokohdassa kokonaan, niin pyttyä korottamalla saa lisättyä sekä paon että huuhteluaukkojen ajoitusta eikä aukkoja tarvitse mennä korottamaan, mutta ongelma on tuo pytyn koneistaminen kun yläpäästä pitäisi saada pois jos pyttyä korottaa.. Mäntää kun pikkasen viilais niin ajais saman asian mutta ei oikeen houkuta sekään :D

Mutta se kannenlasku oli päällimmäisenä mielessä, pitää mitata squishi ja jos on yli millin niin ei muuta kun kannelle runtua.. jospa silläkin sais tuota kulutusta alas, se muuten on nyt tarkalleen 3,89l/100km @ tuppi nurin kiihdytys ja 52km/h matka-ajo, ihan hyvin sanoisin :D

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

4.5.2012 22:45

Mä oon ainaki saanu käsityksen, että Malossin valkonen toimii hienosti vakiossa/kurittomassa, mutta keltasessa on hyvin paljon noita huonoja, nopeesti löystyviä. Vielä kuuma vari niin lässähtää vissiin todella nopee.

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

4.5.2012 23:01

Reetuhai2 kirjoitti:Mä oon ainaki saanu käsityksen, että Malossin valkonen toimii hienosti vakiossa/kurittomassa

Ei oikein, mulla on kuriton vehe eikä valkoisella lähtenyt minneen, tuon jälkeen ostin stage6 mediumin ja nyt lähtee ;)

Re: Palen projektit: ostakaa kirottu kaasari

4.5.2012 23:33

Palezu kirjoitti:pitäs heittää koko halvatun ryyppy mäkeen, sanokaa käykö tähän PHVA käsiryyppysarja..

Sitä meinasin, että phva:n ryypyt ovat yleensä samanlaisella kiinnityksellä kuin sähköryypyt, eli semmonen n. sentin reikä ja siin semmonen pienempi reikä keskel. Ja tossa yritin sanoa, että jos ainakin Gurtnerin kaasarin sähkötyyppy toimii phva:ssa, niin luulisi sen toimivan toisinpäinkin, eli phva:n käsiryyppy menisi alunperin sähköryypylliseen kaasariin. Vaikee selittää. :D