Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

5.6.2013 1:25

Mitenköhän näissä keewayissä oli toi rajotin? saako sitä pois millään?

kaverin keewaytä aletaan virittää nytten kaikilla konsteilla mitkä ei maksa :D

Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

5.6.2013 1:31

CDI on rajoitettu ja tietääkseni ei saa pois millään muuten kuin ostamalla rajoittamattoman cdin. Olin pitkään epävarma onko tuossa mun keewayssa rajoitinta kun en ollu koskaan kuullu sitä ajossa mutta nyt aika vasta koitin rengas ilmassa huudattaa ja hyvinhän se pätkytti rajoittimelle.

Jos omistaa paypalin niin kiinasta saa halvan reisink cdi boksin jossa ei pitäis olla rajoitinta: http://www.ebay.com/itm/CDI-Ignition-Race-FOR-Yamaha-Jog50-CRZ-50-ATV50-/280943675942?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item41698c4a26&vxp=mtr

Lisäksi vanhan mallin aeroxin ducatin cdi toimii myös eikä ole rajoitettu mutta johtojen liittämisessä on päänraapimista. Jonik1:sellä taisi olla kuva keeway topicissa miten se liitetään.

Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

7.6.2013 15:57

Palezu kirjoitti:Myötäpäivään kääntämällä sytytys menee myöhäisemmälle ja vastapäivään aikaistuu.


Väärin. Mopon moottori pyörii vastapäivään jolloin myötäpäivään se menee aikasemalle ja vastapäivään myöhästyy.

Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

7.6.2013 16:28

Itseasiassa magneeton puolelta katsottuna moottori pyöriii myötäpäivään, jolloin staattoria myötäpäivään -> myöhäisemmälle. Ja vice versa.

Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

8.6.2013 14:53

Palezu kirjoitti:vitutus oli suurenmoinen ja meinasin jo hakata männän pirstaleiksi vitutuksissa mutta jollain ihmeen keinolla hillitsin itseni ja kulautin puoli tölkillistä eeässää kerralla joka rauhoitti vähän.
Hyvä että mäntä pelastui :) :)

Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

8.6.2013 15:02

Säästät sen männän ja teet siitä autoon vaihdekepin nupin. :lol:

Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

9.6.2013 1:45

jkoljo kirjoitti:Itseasiassa magneeton puolelta katsottuna moottori pyöriii myötäpäivään, jolloin staattoria myötäpäivään -> myöhäisemmälle. Ja vice versa.


Totta tämäkin. Viestiä itse kirjoittaessani ajattelin vaihemopoja ja magneettoa moottorin vasemmalla puolella.

Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

14.6.2013 0:14

Jep jep, tuo asiahan riippuu täysin siitä kumpaan suuntaan kone pyörii aluslevyyn nähden ja tässä tapauksessa se on noin että myötäpäivään myöhäisemmälle.

Ei ole vielä uusia osia hommattu, mutta sain tuossa olikohan toissayönä jonkinmoisen päähänpiston ja eilen illalla tuli sitten vahingossa vähän avarrettua tuota muinoin leiponutta Narakun 50cc pytinkiä:

Kuva

vähän vertailua vakio Aeroxin pyttyyn:

Kuva

Ei näytä kummoiselta, mutta kokenut saattaisi havaita että pakoaukko on yksiosaiseksi melkoisen leveä. Niin se on, meinaan tuosta pitäs tulla tämmönen:

Kuva

Tuohon pyttyyn koitin joskus viime syksynä porata kolmiosaista pakoaukkoa joka enemmän tai vähemmän kusi joten päätin muokata siitä kaksiosaisen pakoaukon. Lisäpakojen kolot on nyt täytetty puikolla (huomaako joku kuvasta? :D ) ja dremelöity urakalla. Vielä pitäisi tehdä tuo väliripa, remelöin sille urat tuohon aukkoon ja hitsaan lattaraudasta leikatun palan siihen.

Tuollahan sitten otetaan semmoiset 15 hp tehot semmoisilla 13500rpm kierroksilla ja jätetään ainakin Juunishin aerox(jos se edes ikinä valmistuu), ja eiköhän tuo KUISKUIS:in Parmakit terpi jää myös koska se leipasee viivalle :D Huippuja tietysti sen 110km/h.

Tuossa on vain paljon pienemmät ja surkeammat huuhtelut kuin tuossa Benellin orkkispytyssä jotka vähän vaikuttaa ettei riitä noihin tavoitteisiin eli niitä joutuu luultavasti kairaamaan. Saa nähdä meneekö pilalle. Oisko tuo nyt sitten semmonen Home-Made High End PHR Team 50cc racing pytty. Jäähdytys saattaa muodostua ongelmaksi, saiskin tuosta roxin pytystä siirrettyä tuon vesivaipan tuohon ympärille..hmm, pitäskö tuo muokata vielä vesijäähyksi? :D

Nojoo, todennäköisyys tuonkin valmistumiseen on sen 25%. Tuon aukon teen kyllä loppuun, mutta sitä ei tiedä viitsinkö sitten vielä joskus porauttaa tuon että saa ajoon asti..saa nähä :D

Rahan keräys uusiin osiin sujuu ainakin mukavasti, mikäs tuossa töissä koneella istuessa 6h ja välissä pari kuppia kahvia.. :D

Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

14.6.2013 0:45

Jätetäänkö :lol: Ja kyllä se valmistuu, vanteitaki on kiilloteltu tässä pikkuhiljaa koko ajan ;) Tulee kuitenki tehtyä töitäki ja broidi on semmosen neljäsataa jo auki, niin kyllä varmaa tossa heinäkuun jälkee tulee taas jotai edistystä :D

Niijoo jäi proju kommentoimatta, elikkä mitä ihmettä nyt :D Sä oot oikeesti ihan sekopää, muokkailemassa jo pytystä vesijäähyä??? :lol: Millon tulee Palezu Racing-tuotenimenä?? :D --Valmistamme viritysosaa kiinalaisvalmisteisiin skoottereihin--

Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

14.6.2013 0:48

Tuollahan sitten otetaan semmoiset 15 hp tehot semmoisilla 13500rpm kierroksilla ja jätetään ainakin Juunishin aerox(jos se edes ikinä valmistuu), ja eiköhän tuo KUISKUIS:in Parmakit terpi jää myös koska se leipasee viivalle :D Huippuja tietysti sen 110km/h

:D

Jätkän tekemisistä saa kyllä kivat inspit ittellekin, että pitäisikö sitä tuo Piaggio raahata talliin ja alkaa herätteleem henkiin. :D Ja opetella viilailemaan..

Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

14.6.2013 12:24

Pistä se satanen viiskymppisellä rikki niin määkin voin alkaa jo yrittämään :D

Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

14.6.2013 12:30

Täällä myös. :D

Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

14.6.2013 19:53

Kokeillaan, rikkoutuuko satanen vai tusina mäntiä... :D

Juunish kirjoitti: Millon tulee Palezu Racing-tuotenimenä?? :D --Valmistamme viritysosaa kiinalaisvalmisteisiin skoottereihin--


:D Anna parin tonnin alkupääoma niin perustan. Kunnon hitsikone pitäis ostaa että vois tehä mittatilausputkia ja sitten kaikennäkösiä viilausvehkeitä.

Voi mulle nytkin jo lähettää pyttyjä viilattavaksi/lohkoja avarrettavaksi/koneen kasattavaksi tai rempattavaksi tai vaikka sun mitä moottorin muokkaukseen liittyvää, jos tarpeeksi hullu on.. :D Onhan näitä imureita ja muitakin mopoja tullu rassattua jo liiaksikin.

Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

16.6.2013 23:44

TNT mäntä pääsi eläkkeelle


Pöh, en malttanu odottaa uuden männän ostoa joten laitoin sen takaisin töihin. Laitoin siihen step two männän renkaat ja niitä piti jälleen viilailla jonkunverran että sopivat paikalleen, saapa nähä osoittautuuko tuo taas kardinaalimunaukseksi, jälleen malttamattomuuden piikkiin, posahtaa pian pyttykin kun ne renkaat katkeaa tai mäntä räjähtää.. :D

Niin ja kerronpa vielä että koitin vielä säädellä sillä pilalle viilatulla männälläkin ja osoittautui että röpötys ja putkeen ampuminen ei johtunutkaan siitä vaan yksinkertaisesti tulppa oli saanut vähän liikaa öljyä ja bensaa ja oli paskana mutta alkoi putsaamalla taas toimia. (yhtään tulppaa en oo vielä mistään vehkeestä joutunu nakkaamaan pois sen takia ettei toimi, aina saa puhdistamalla toimimaan)

Sitten tässä voisi kirjoitella taas romaanin mitä muuta on välissä tehty mutta en jaksa niin laitan tylyn listan:

-todettu ettei vakiovarilla saa kierroksia tarpeeksi ylös joten vaihdoin keewaysta multivarin tilalle
-todettu että ilman hihnaa ottaa kierroksia jo vielä paremmin kuin edellisessä videossa(siinä oli viilaamaton pakoaukko, viilaus on siis ainakin tältä osin onnistunut että ainakin vapaalla kiertää paremmin :lol: ).
-putken kanssa tapeltu vuotoja korjaten ja tein uuden änkän bräkleeneri pullosta jonka sai keveydestä johtuen hitsattua suoraan putken perään ilman kiinnitysviritelmiä joiden kanssa meni hermot kun yritin keewayn vakioänkkää aikaisemmin viritellä kiinni (kuvaa cleanerpullo änkästä ei ehkä tule kun alkaa jo pikkuhiljaa hävettää nämä patentit :D )

Välillä kokeiltiin ajaen testailla: äänet karmeat, kiihtyvyys huono(on se jo silti normi tehari luokkaa mutta tavoitteisiin nähden huono), ei tunnu kulkevankaan. Varsin nolo tyypillinen teharimopo siis.

Epäilin sitten että putken loppupilli on liian ohut, se oli vain 14mm sisähalkaisijaltaan. Vaihdoin pillin noin 17 milliseksi ja nyt oli jo tehoalueen alapuolellakin havaittavissa parannusta mutta eipä piikilläkään kuitenkaan mitään hirvittäviä tehoja vielä ole.

Yksi testiajo gps:llä mitaten saatiin suoritettua ja tulos oli 79km/h eli aika lailla surkeasti. Varin välitys ei ollut tapissaan eikä vehje ainakaan korvakuulolla kiertänyt juuri kymppiä enempää. Tämän jälkeen aikaistin sytytystä hitusen ja vehje väänsi nyt nopeammin piikille kiihdyttäessä, mutta gps sammui enkä saanut mitattua tuliko nopeuttakin lisää, mutta ei se ainakaan tuntunut kiertävän sen enempää.

On tässä vielä yksi yksinkertainen muuttuja kokeilematta, nimittäin kaasarin säädöt. En vaan oikeen osaa sanoa mihin suuntaan pitäs säätää :D Nyt on kiinni siis vakioputsari ilman snorkkelia ja suutin 86 jolla viimeksi testaillessa jossain +20 lämpötilassa kävi hitusen rikkaalla gianelli putkella. Tänään lämpötila taisi olla jotain 10-15 asteen luokkaa. Kokeilin laittaa 92 suuttimen joka ei vaikuttanut juuri millään tavalla mihinkään, eeehkä hitusen paremmin veti. Ei siltikään röpötä tai mitään. Voiko liian rikas seos rajottaa yläkierrosten tehoja tuolleen ettei jaksa kiertää vaikka ei röpelläkkään? Ja tulppahan on ollut koko ajan tumma/punanen eli vaikea siitäkään sanoa mitään.. :D Ihme öljyä tuo mobil1 extra, välillä haisee melko paskalle ja värjää tulpan aina punaiseksi. 2T mixillä tulppa oli normaalin värinen kun joskus sillä ajelin tuolla.

Noh, pitäisi nuo kaasarin säädöt ensin kokeilla, mutta aloitetaan nyt yleinen pohdinta eli mielipiteitä toivotaan proo virittäjiltä(toivottavasti ei haittaa että tämä on skootteri, eikä PV tai joku muu vanhan liiton mopo joihin pro virittäjät ovat tottuneet :) ). Eli missä vika kun ajossa ei jaksa kiertää kunnolla?

Pytyn ja putken puolesta luulisi kuitenkin kiertävän, putki on suunniteltu 11k kierroksille(pari sivua taaksepäin on kuva blairexhaust arvoista) ja pytystäkin löytyy muistaakseni n. 189/120 ajoitukset. Yks mitä itse epäilen on että pytty ei tuota tarpeeksi kovaa pakopulssia että tuo putki toimisi kunnolla koska pakoaukosta tuli viilattua erittäin pyöreäkattoinen. Auttaisko jos yläreunan viilais vähäsen kantikkaammaksi?

Sittenhän tuo putki on sisäpinnaltaan varmasti aivan täynnä röpelöä noiden mun hitsausten ansiosta, varsinkin alkukäyrä. Voiko tällä olla merkittävä vaikutus? Huonontaako se vain loogisesti virtausta, vai ottaako aaltotoiminta pahasti nokkiinsa näistä röpelöistä?

Läpät on vakio peltiset jotka totesin aloittavan kellumisen jossain 12krpm tuntumassa mutta en oikeen usko että ne olisivat syypää tähän tehonpuutteeseen kun kierroksia on nyt kiihdytyksessä suurin piirtein 10k. Voisi tietysti sitä läppärunkoa tutkia että aukeaako ne läpät ees tarpeeksi.

Ei se satanen taida mitenkään helposti irrota ainakaan näillä näkymin :lol:

Paikaltaan kiihtyvyys on pakko saada hyväksi, saa tarjota tähän sopivaa 112mm kisa reisink säädettävää kytkintä kohtuuhinnalla. Rahaa on tosin tiedossa vasta viikon päästä. Näillä näkymin ostoon on menossa motoforse evolution kytkin spare wheelistä 50 euron hinnalla.

Jaaha, tulipa taas romaani, jaksaakohan kukaan lukea? :lol:

Re: Paletsun säädöt: kulkee se jo johonki

17.6.2013 0:06

Kyllä kyllä minä luen! :D

Pakko sinun on se 100 rikki saada!