Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: 125cc Suzuki PV

11.1.2012 22:28

SellYourSoul.90 kirjoitti:Moparin sivut näyttää kun eturattaita hakee, että 428-jakoiset kettingit olis deeteessä.
Sille jaolle löytyy peeveeseen sopivaa takaratasta. :D
-> http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=0802-34


Joo, no sittehän tostakaan ei tuu isoa ongelmaa jos kerta 428 jaolliset on.. :P

Re: 125cc Suzuki PV

11.1.2012 23:19

Hieno projekti, reipasta rakentelua ja hyvää raportointia. Pikkuisen tosin hirvittää nuo pyöränlaakereiden purkkaviritykset. Jos laakeri hirttää tai muljahtaa keturalleen kunnon vauhdissa niin kuskista tulee matkustaja - lentomatkustaja.

Re: 125cc Suzuki PV

12.1.2012 0:17

arskaaö kirjoitti:Joo, no sittehän tostakaan ei tuu isoa ongelmaa jos kerta 428 jaolliset on.. :P


Menee melkeen bolt-on rakenteluks tätä myötä.. :)

Nalle Puch kirjoitti:Hieno projekti, reipasta rakentelua ja hyvää raportointia. Pikkuisen tosin hirvittää nuo pyöränlaakereiden purkkaviritykset. Jos laakeri hirttää tai muljahtaa keturalleen kunnon vauhdissa niin kuskista tulee matkustaja - lentomatkustaja.


Pyöränlaakerit on ookoo, itse navan laakeripesät joskus sorvasin uusiks teräsholkittamalla alkuperäiseen mittaansa kun olivat väljät. Tuo pesä mihin elvytys tehtiin, on pelkän rataskilven laakeripesä. Ja se on näissä peeveissä siis irrallinen, "Kelluva". Tässä näkyy kuvassa.
-> http://i777.photobucket.com/albums/yy54 ... anosaa.jpg


Juupa, tossa iskin sitten mutteria hitsaten uusiin akseleihin ja pääsin kunnolla mallailemaan rengasta swingiin.. Kattelin takapallon keskelle swingiä ja rupesin sitten vähän muutenkin kattelemaan, niin itse peeveen runkoon nähden se on epäkeskossa..

Swingiä irti, runko ylösalasin, laserkynä jostain ja kattelemaan tarkemmin..
Kuva Kuva

Eli laserkynä on asetettu takaswingin kiinnikelaipan suuntaisesti, ja mittanauhan 10-kohta on runkoputken "nollakohta". Tuosta näkee sinnepäin olevan heiton, mutta kun swingi on takarenkaineen hollilla, vaikuttaa heitto paljon suuremmalta.

Kun hitsailin nää kaks runkoo toisiinsa, katsoin tarkkaan että emäputki on täysin suorakulmassa verrattuna takaswingin kiinnityspisteitä. Näin keula olisi edestä katsottuna täysin pystysuorassa, niinkuin pitääkin.
-> http://i777.photobucket.com/albums/yy54 ... jaansa.jpg

Tuon takaosan mallailut sitten jäi nähtävästi vähän vähemmälle, en ilmeisesti tuolloin oikeen tajunnut tekemisen huumassa että miten tärkeä se on. Vaikuttaahan se nyt helvetti että onko takarengas keskellä runkoa vai ei. :D

Eli: Takarengas on keskellä ja suorassa katsottuna alakehtoa, mutta se ei ole keskellä katsottuna ylärunkoa.. :nörtti:

Mites tää korjataan?

Rälläköidään ylä- ja alarunko irti toisistaan ja alotetaan alusta. Josko sitten saisi suoraan sen rungon, jumalauta. :seko:

Eihän tällä kiirettä ole, mutta kyllä tässä nyt itsetunto koki kolauksen. :paha:

Re: 125cc Suzuki PV

12.1.2012 1:07

Aijotko oikeasti rälläköimään ja pistämään suoremmaksi sitä? ite en millään jaksais, ei kyl ois taitoakaa ja välineitä tehä tämmöst :lol:

Re: 125cc Suzuki PV

12.1.2012 3:00

-Gazzu- kirjoitti:Aijotko oikeasti rälläköimään ja pistämään suoremmaksi sitä? ite en millään jaksais, ei kyl ois taitoakaa ja välineitä tehä tämmöst :lol:


Saahan sen takarenkaan keskelle kun sopivan kokosta holkkia vaan iskee akselille, mutta ei se swingi sen keskemmällä sillonkaan ole.. Joten joo, jossain välissä kun saa aikaseks ryhtyä niin runko taas osiks. :seko:


Tässä toista kuvakulmaa epäkeskobileistä. 8-10mm sivussa.
Kuva

Seisontajalka löyty miljoonalaatikosta, luultavasti Raisusta peräisin. Vaatinee vielä tuon lapun muotoilun jossain välissä. Tota rungossa olevaa korvaketta pitää myös hioa hieman että jalka tulisi yläasennossa hieman enempi ylös, nyt jää aikalailla "puolitiehen"..
Kuva

40x6mm latasta iskarinkorvakkeet, tässä yksi kuva valmistusvaiheesta. Muita kuvia ei syystä tai toisesta tullut otettua.
Kuva

Stongankiinnikkeeseen iskin motoxin mattamustan kilikolin pintaan. Stongan laitoin ruuvipenkkiin kiinni ja yksinkertaisesti väänsin sitä aukipäin jonkinverran, samantien tuli siedettävämpi. Pitää kattoa josko vääntelis lisää.

Sitten rullaavana osien mallailukuvaa. DT125 putkesta nappasin loppupillin poijes ja lämpösuojan. Pitää koko loppukartiota hieman kiertää niin sopinee paljon paremmin. Lämpösuojalle tulee tarvetta, mutta onneksi tuo Yamahan oma vaikuttaa varsin pätevältä ko. hommaan. :)
Kuva Kuva

Re: 125cc Suzuki PV

12.1.2012 3:25

Komeeta kyl tulos. ;) Älä tästä tee sit mitää ruosterottaa (esim. jättäisit metalliosia ruostumaan).

Re: 125cc Suzuki PV

12.1.2012 3:38

thounimakarooni kirjoitti:Älä tästä tee sit mitää ruosterottaa (esim. jättäisit metalliosia ruostumaan).


Värimaailma tulee loppujenlopuksi olemaan jonkun kivannäkösen vuosmallin peeveen orkkisvärit tarroineen.

Re: 125cc Suzuki PV

12.1.2012 10:40

en tiä onko sitte omassaki pv:essä joku vääntyny, kun ilman lokaria katto et takapyörä ei oo linjassa :) no mut hyvin se on kestänyt, varmaan joku prikka puuttuu.
Mut toi on komea ton putken kanssa ja tulee varmaa mahtava, jos pistät orkkisvärit :)

Re: 125cc Suzuki PV

12.1.2012 16:02

Vaiha joku tehari ainakin tohon, tossa vakioputkessa ei oo ollenkaa ylätehoja, punarajalle vedättäminen melkeen haaveilua.

Re: 125cc Suzuki PV

12.1.2012 16:10

Saari^ kirjoitti:Vaiha joku tehari ainakin tohon, tossa vakioputkessa ei oo ollenkaa ylätehoja, punarajalle vedättäminen melkeen haaveilua.
eikö tuota putkea ole jo lyhennetty... enkä usko että pv seen ei riittäisi kurittoman 2t kemmun koneet tuomat tehot :lol:

Re: 125cc Suzuki PV

12.1.2012 16:13

`ssami kirjoitti:
Saari^ kirjoitti:Vaiha joku tehari ainakin tohon, tossa vakioputkessa ei oo ollenkaa ylätehoja, punarajalle vedättäminen melkeen haaveilua.
eikö tuota putkea ole jo lyhennetty... enkä usko että pv seen ei riittäisi kurittoman 2t kemmun koneet tuomat tehot :lol:


Eiköhän nyt alkuun mennä tällä.. Paisari kyllä tyhjennetään samalla kun loppukartio pistetään uuteen asentoon, mikäli siellä jotain ylimäärästä romua on.

Ja kannattaa tosiaan se juttu muistaa kun tehoja miettii, että tää peeveen runko sun muut sitä ympäröivät romut on hieman kevyempää mitä tehdaskuntoisessa DT125-laitteessa.

Jos tulee tehontarvetta (niinkun varmasti tulee sen jälkeen kunhan totuttelee ajamaan tällä jne..) niin saahan sitä helposti viritettyä, kun sen aika on.

Re: 125cc Suzuki PV

12.1.2012 16:27

pienet takaiskut kuuluu elämää! nättiä jälkeä oot saaanu kyl taas aikaseks ;) odotetaan innolla lopputulosta 8)

Re: 125cc Suzuki PV

12.1.2012 16:54

On kyllä nätti hyvin tehty projekti ja edistyy nopeaan. Detsin vakioputki on ainakin mukava ajettava.

Re: 125cc Suzuki PV

12.1.2012 21:48

Hyvännäköstä jälkee tullut! :)

Re: 125cc Suzuki PV

13.1.2012 22:47

Värityksiä ja tarrotuksia kattellu ja tullu siihen tulokseen että vm-83 tarrat ja väritykset ois aika jees.
-> http://i583.photobucket.com/albums/ss27 ... /PV_83.jpg

Muistu tossa mieleen että mulla oli jossain peeveen ensiövedon mutteri uutena vielä moparin minigrip-pussissa, ja siinä vielä sama M12x1,25mm kierre mitä tuo stongankiinnikkeen vastakappale vaatii.. Tuumasta toimeen siis.
Kuva

Sitten laatikoita tongin läpi ja löytyi peeveen kytkinkahvarunko ja siihen kahva, sekä kaasukapula runkoineen. Toisaalta siitä puuttuu etujarrukahvan korvake, mutta katotaan sitä sitten...
Kuva