Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: SF2 Black&Gold

3.12.2011 20:49

Pelkillä teharivireillä ei luulisi olevan älyttömän vaikeata saada säätöihin, jos kaikki muu koneessa pelaa vaan niinkuin pitää.

~20e suutinsarjalla, ~15e kytkinjousisarjalla, ~20e rullasarjalla ja muutamalla vp:llä pitäisi ainakin saada helposti tehariskootteri säätöihin. Ja noihin menee jotain 70 e luokkaa. ;)

Edit: Tietysti jos ostaa jostain paikallispuljusta erikseen suuttimet vaikkapa, niin niihin saa rahaa palamaan ihan hyvin. sorry OT :)

Re: SF2 Black&Gold

3.12.2011 21:00

s4mU kirjoitti:Pelkillä teharivireillä ei luulisi olevan älyttömän vaikeata saada säätöihin, jos kaikki muu koneessa pelaa vaan niinkuin pitää.

~20e suutinsarjalla, ~15e kytkinjousisarjalla, ~20e rullasarjalla ja muutamalla vp:llä pitäisi ainakin saada helposti tehariskootteri säätöihin. Ja noihin menee jotain 70 e luokkaa. ;)


Joo no jos haluut sen kunnolla säätöihin niin et pärjää 20€ rullien kanssa = 2 pakettia. Kytkin jousiakin voi joutua ostamaan parisarjaa.. Tuskin pärjäät 70€ jos haluut kunnon säädöt.

Re: SF2 Black&Gold

3.12.2011 21:09

Ostaa stage 6(alle 20e) rullasarjan saa yhdet kuoret sekä 4 eri painoiset rullan sisälmykset.
Eli periaatteessa neljä kuuden sarjaa rullia.

Saa 70e kunnon säätöihin jos miettii vähän ennen kuin ostaa. ;)

Ja ei täytetä aeroxmanin topickkia vaan jatkellaan vaikkapa jossain variaattoritopickissa jos haluatte vielä keskustella asiasta.


Aeroxmanille: Hyvä että joku edes tekee näitä faitteja, ei ole hirveämmin topickkeja näistä ollut. :)

Re: SF2 Black&Gold

3.12.2011 21:54

Kyllähän tähän rahaa saa palamaan, sen tiedän :) Mutta nyt ehkä tarkoituksella ettiä niin helppoa tekniikkaa, kuin mahdollista (vakiota parempaa tietysti!) Ensikesänä ajelut perustuu vain 2km olevaan kaupankäyntiin tai mahdollisiin työmatkoihin (20km). Ktm hoitaa sitten huviajot ;) Enemmän haluaisinkin panostaa skootterin ulkopuoleen, kliiniin sellaiseen. Unohtamatta tietysti jälleenmyynnin merkitystä, ilmainen faittihan tämä oli, joten plussaa yritetään jollain tavalla saada (pitäisi saada enemmän mitä osiin nyt palaa rahaa).

Re: SF2 Black&Gold

3.12.2011 22:10

Jos saat sen replican 40-50e niin laita semmoinen, siihen sitten kaveriksi +15-22% kytkin ja vp jouset, gramman kevyemmät rullat ja ~10 numeroa isompi suutin. Niin rupeaa olemaan säädöt jo vähän sinneppäin ainakin.

Re: SF2 Black&Gold

3.12.2011 22:21

Se replica on mietinnän alla. Myyjä vaikuttaa todella nuorelta ja ei oikein saa puristettua irti siitä mitään koska vastailee vain "on se hyvä, toiminut viimeksi kun ollut kiinni" ja muutenkin saa sellaisen kuvan että jotain siinä nyt mättää koska hintaakin pudotti 40 euroon. Pieni lommo ihan alkukäyrässä koska kuulemma repinyt kurin pois. Kuvissa ei näkynyt tuleeko pidikettä koneeseen vai pitääkö sekin tehdä sitten itse. Sen vuoksi ehkä alan heltyä uuden ostoon, tietää ainakin mitä saa. Eli siis tuohon 100€ gianelliin.

Aukaisen ensimmäisenä sen koneen ja katson pitääkö sinne tehdä mitään muuta kuin männänvaihto. Variaattorin puolellekkin katson että miltä näyttää ja vaihtelen sitä mukaa osia sitten kun putkikin on tallissa. Tekniikka päivitetään ensin ja sitten katsellaan se ulkonäkö :)

Re: SF2 Black&Gold

4.12.2011 15:06

Noniin eli moottori on saatu irti ilman suurempia murheita. Tänään vähän pesin painepesurilla ja puhdistusaineella. Paskaseksihän se jäi vieläkin, mutta suuremmat liat saatiin jo pois ja harmaa näyttää jo harmaalta. Enemmänkin olisi pesty mutta saatana kun on sellainen 0 keli niin sormet jäätyy.. Pitää jostain hakea jonkunlainen vati ja hioa/pestä se sitten kokonaan siinä. Tässäpä vielä parit kuvat:
KuvaKuva
Entinen omistaja näköjään sotkenut jollain vihreällä spraylla muutenkin tuota varikoppaa, joten miranolilla maalataan niin lohkot kuin koppakin.

Huomenna aukaisen kopan ja katsotaan miltä siellä näyttää. Ensimmäistä kertaa skootterin moottoria aukaisen joten sikäli mielenkiinto korkealla oppia uutta :) ! Niin ja stage6 putkikin taitaapi tulla ;)

Re: SF2 Black&Gold

5.12.2011 13:01

Huomenia! Aamulla tallissa oltu ja tuloksena etuvariaattori tsekattu. Omaan silmään ainakin rullat on vaihtokunnossa, koska kuluneet hieman "kulmikkaiksi", hihna vaikutti aivan todella kireältä, pitääkö sen olla siis sillain että takaisin saa vain aivan saatananmoisella voimalla ja vaivalla. Tuo rullakupin etupuoli näytti melko kärsineeltä, onko siitä minkäänlaista haittaa? Kuvista näkee myöskin hihnan kunnon, paljonko siinä pitäisi olla pintaa? Ehkä joistain kohti näytti karsiintuneelta, mutta pääosin kunnossa, vaihtoon sen taidan kumminkin laittaa. Sanokaapa sf2 ammattilaiset omat mielipiteet. Kytkinpuolta katson vähän myöhemmin, pitää ensin lukasta pari avaamisohjetta siitä. Ja ne kuvat:
KuvaKuvaKuvaKuva

Re: SF2 Black&Gold

5.12.2011 13:04

Tuohan hihna on jo päivänsä nähnyt, vaihtokunnossa. Ja rullat myös aika finaalissa. Hyvin näyttää projekti etenevän. Keep it going! ;)

Re: SF2 Black&Gold

5.12.2011 13:12

Projekti etenee aina kun vapaapäivä :) Tänään onneksi vasta 4 töihin, joten aamupäivä aikaa taas rakentaa. Tavoitteena saada tekniikka edes jollain tapaa kasaan ennenkuin lähden valtiolle töihin (tammikuu), koska silloin projekti edistyy vain viikonloppuisin.

Re: SF2 Black&Gold

5.12.2011 13:46

Jep rullat + hihna ainaskin vaihtoon. Mites tuntuko tos rullakupin etupuolella pahoja uria. Nimittäin jos siel on kauheet urat, mitkä hihna on ''syöny'' niin laita koko etu vari vaihtoon suosista.

Re: SF2 Black&Gold

5.12.2011 13:48

kauan saa silti ajaa jos kumi syö metalliseokseen haittaavia uria

Re: SF2 Black&Gold

5.12.2011 14:01

Kyllä siinä sellaiset jännät urat/hypyt tuntui, ei kumminkaan sellaisia kunnon uria. Kumminkin tuossa reiän ympärillä on paljon tuollaista kulumaa. Eli kuinka suuret urat siinä nyt saisi olla? Tähän se gianellin extra tehoputkikin taitaapi tulla niin olisiko se sama sitten ostaa jokin sarja suoraan, millä sen saa pelittään putkenkin kanssa hyvin?

Re: SF2 Black&Gold

5.12.2011 14:18

No siis pienit urat eivät haittaa, mutta siis jos siinä on kunnon urat niin itse pistäsin vaihtoon. Kun eikös se haittaa variaattorin toimintaa jos siellä on ihan kunnon urat, mihin hihna ottaa aina. :roll:
Ja parempihan se aina on jos se hihna pääsee kulkemaan sileää pintaa ylös ja alas.


Perus hyvä variaattori on Malossin multivar, eikä taida paljon kustantaa. Mitään narakauita en itse menis ostelemaan..

Re: SF2 Black&Gold

5.12.2011 14:42

Easypartsilla näytti maksavan 57€ tuo malossin multivar, siihen lisäksi jos sen gianellin extran tilaan. Minkälaisia muita säätöosia sitten hakisitte sen kylkeen? Malossin ilmanputsari? Ajattelin katsella huomenna tuonne kytkimen puolelle, niin näkee että tarviiko sieltä mitä uusia.

Varmaankin tilaan sitten scooter-attackilta ne säätöosat. Eli
- Drive Belt Motoforce ECO
- Vario Weights Set Stage6 (Minkä kokoinen rullasarja tästä kannattaa ottaa, eli tulee monta rullaa?)
- Vastapainejouset (Mikä sarja?)
- Mikä kytkinjousisetti?

- Männäksi olin ajatellu tuota Meteorin 26€, vaihtoehtona olisi tuo motorforcen 15€, taitaa olla parempi tilata suoraan sitten tuo kalliimpi.

Rahaa palaa, mutta menkööt jos kerran laadukkaita osia on ja pakkohan se on kuntoon saada :D