Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Sekalaiset projektit

6.8.2011 12:47

180-240-320-400-600-800-1200-1500-2000. Naarmunpoistaja, Autosoli ja Metal Polish. Tosin esimerkiksi 240 voit jättää pois, äläkä laita tuota naarmunpoistajaa. Se nimittäin himmennyttää kiiltoa aivan pirusti. :eek: En sitten tiedä, mistä johtuu, mutta jostain johtuu. Ja jos nyt ei ole pahoja jälkiä tms. niin voit huoleti aloittaa 320 tai 400:lla. :)

Re: Sekalaiset projektit

6.8.2011 12:51

Ja tohon lopuksi kannattaa vielä laikalla vetää hiomapuikon kanssa. Sillä tulee käytännössä se kunnon peilipinta, joka peilaa joka suunnasta.

Re: Sekalaiset projektit

6.8.2011 12:54

Joo pitääki alottaa 400:sella hiomaa samalla ku asentelen kampuraa :)

Kiitoksia kummallekkin :)

Re: Sekalaiset projektit

6.8.2011 12:59

Tuo on täysin totta mitä Shape sanoi, mutta itselläni ei silloin sattunut sitä olemaan, sillä saat kyllä erittäin hyvän pinnan. :)

Re: Sekalaiset projektit

6.8.2011 13:02

Ite en nii peilistä välitä, mutta kun tuossa on tollasia "ruosteen" näkösiä pinttymiä, mut ei silti oo ruosteessa yhtää. Pitäs vaa saada nätti pinta ettei oo tollasia sinirusteita laikkuja :D Alkukäyrän ja ton änkän ja paisarin välisepillin sinistymine on kyl iha normaalia mut noi laikut ei :D

Re: Sekalaiset projektit

9.8.2011 1:08

Tuli tuota '83 mankia vähän kunnosteltua:

Aloituskunto:
Kuva
Kuva

Eli tarkotus oli tehdä tuosta mahollisimman orkkis nopeesti, ja laittaa sitten myyntiin.
-Tankki hiottiin ja maalattiin
-Sivukoppa hinkattiin asetonilla puhtaaksi ja maalattiin
-Orkkis tarra sivukoppaan (tarrapaikasta)
-Lokarin vaihto
-Putken maalaus
-Peili
-Uusi tulppa
-Öljyn vaihto
-Mg-kopan maalien poisto
-Takalokarin maalaus
-Vahailua ja muuta pientä fiksinkiä

Myyntikunto:
Kuva
KuvaKuva

Tästä hyvitettiin vaihdossa vesijettiin 800€ ;)

Re: Sekalaiset projektit

9.8.2011 23:12

^
Tuossa oiva todiste, että pienellä laitolla saa mopon arvoa nostettua aika paljon. Vaikka kyseessä onkin manki, omasta mielestäni kun mankien arvo nousee enemmän kun kunnostaa kuin muiden mopojen.

Re: Sekalaiset projektit

17.8.2011 0:11

Laitetaas omastakin projektista(joka on tätä nykyä jo myyty kyllä eteenpäin)

Elikkäs liikkeelle lähdettiin tästä:
Kuva

Tarkoituksena oli tehdä derbistä nopea ja jopa näyttelytason menopeli.

Vireinä toimi siis :
- Metrakitin sp 70cc
- Motoforce pwk 28mm
- Arrow racing

No tuli sitten arrowi hukattua ja hommattua tilalle pytylle tarkoitettu huomattavasti kireämpi sc corsen handmade 70cc

Kuva

Vähän aikaa tällä tuli ajettua näissä kuoseissa ennenkuin laittaminen alkoi. Mopo siis purettiin osiin ja Uutta osaa tuli laitettua:

-Biltema fättis + raiserit
-Uudet ketjut ja rattaat
-Männänrengas
-Takakumi
-Kuituperä
-Katteiden maalaus
-Osien kiillotus
-Osien maalaus
-Polisport mmx maski
-Tarroja
-Öljyt (castrol)
Kuva
Kuva

Kuva

Sitten tulikin vielä loppusuoralla mieleen että osat saattasivat korostua paremmin keltaisina joten sen värisiksi ne sitten maalattiin.

Kuva
Kuva

Valmiina oltiin ja näyttelyynkin päästiin:

Kuva

Projekti kesti noin 2kk

Pientä faktaa:
- 104km/h (15/58 väleillä)
- Vei kiihdytyksessä a1 vehkeitä (n.11kw)
- Vihaiset naapurit

- San-ttu

Re: Sekalaiset projektit

17.8.2011 19:38

San-ttu kirjoitti:blaa blaa
- Vihaiset naapurit

- San-ttu

Komee derbi!! Uskon kyl ettei naapurit tykkää :D

Re: Sekalaiset projektit

17.8.2011 19:56

Ot kysymys,

Eikö toi sun derpin vierellä oleva mopo oo joskus ollu nettimoton katsotuin mopo? :eek: Vai onko vaa joku samannäköne vehje..

Re: Sekalaiset projektit

17.8.2011 21:35

Kyllä tuota ainakin myytiin melko kauan niin saattaa hyvinki olla katsotuin.. :)

Re: Sekalaiset projektit

15.10.2011 14:25

Sudee kirjoitti:Tuo on täysin totta mitä Shape sanoi, mutta itselläni ei silloin sattunut sitä olemaan, sillä saat kyllä erittäin hyvän pinnan. :)

Mistä niitä saa? Voisko joku esim laittaa linkkiä jos biltemasta saa?

Re: Sekalaiset projektit

15.10.2011 17:07

Sekatavarakaupoista, Oulussa ainakin Kärkkäinen ja Puuilo myy.

Kuva

Re: Sekalaiset projektit

15.10.2011 19:54

Joskus tein Monkeytin Oppaat-puolelle ohjeet tuosta sylinterin kuutiomerkinnän "korjaamisesta", mutta sinne kun tarvitsee rekisteröityä että tämän kyseisen puolen saa näkyviin, joten laitan tänne vähän lyhennetyn ja korjatun version kaikkien nähtäväksi. Esimerkkinä on oma 72cc-sylinteri johon tein vakiopytyn avustuksella 49cc-merkinnät.

Tarvikelista

Eli tarvitset:

- Kemiallista metallia
- Hiekkapaperia (karkeaa)
- Liuotinta (tärpätti jne...)
- Rättejä
- Kynttilän ja tulentekovälineet (sytkäri tai tulitikut), vaihtoehtoisesti kuumaliimaa
- Ketjurasvaa
- Sylinterin 49cc-merkinnällä (muottia varten)
- Kuumankestomaalia (väri mieltymysten mukaan)
- Dremelin

Todistusaineiston tuhoaminen

Aloitetaan hiomalla laittomasta sylinteristä kuutiomerkintä pois. Tämä käy parhaiten Dremelin avustuksella.

Kuva

Tämän jälkeen hio hiomapaperilla kohta karkeaksi ja pyyhi liuottimella rasva sekä lika pois.

Muotin tekeminen

Ennen muotin tekemistä ruiskuta ketjurasvaa vakiosylinterin kuutiomerkinnän päälle, jolloin muotin irroittaminen ehjänä helpottuu. Sulattele steariinia tai pursota kuumaliimaa merkinnän päälle reilusti. Anna kovettua ja irroita varovasti reunoista.

Kuva

Kuvassa näkyvä muotti oli liian heikko, ja hajosi lähes heti. Laita steariinia siis reilusti, mielummin liikaa kuin liian vähän. Suosittelen kumminkin näin jälkiviisaana käyttämään mielummin sitä kuumaliimaa.

Merkintöjen tekeminen

Sekoita itsellesi kemiallista metallia pieni määrä. Laita kemiskiklöntti laittoman sylinterin kuutiomerkkikohtaan ja levitä paksuksi kerrokseksi. Suihkauta muotin sisään ketjurasvaa, pyyhi rätillä enimmät pois ja laita muotti kemiallisen metallin päälle. Paina varovasti, ettei muotti halkea. Pyyhi rätillä yli pursuavat kemiskit pois ennenkuin ne kovettuvat. Varo ettet liikuta muottia yhtään.

Anna kemiskin kovettua vähintään kymmenen minuuttia (riippuen kovetteen määrästä). Kun olet varma että kemiski on kuivaa, nosta muotti varovasti pois päältä reunoista.

Kuva

Viimeistely ja maalaus

HOX/ Anna kemiallisen metallin kovettua ennen tätä työvaihetta! /HOX

Ota hiekkapaperia (120-200 on hyvä karheus) ja varovasti häivytä kemiskin rajat sekä epätasaiset kohdat. Isot ja epäolennaiset klöntit kannattaa poistaa vaikka puukolla. Tähän kannattaa käyttää aikaa, sillä jos tässä vaiheessa oikoo, lopputulos kärsii. Hiottuasi pyyhi maalattavat kohdat tärpätillä kastetulla rätillä.

Kuva

Anna tärpätin haihtua. Tämän jälkeen maalaa kuumankestomaalilla puhdistetut kohdat.

Kuva

Nyt virisylinterisi on "laillistettu".

Kuva

"50cc" käytössä.

- MB93 kuittaa.

Re: Sekalaiset projektit

15.10.2011 20:54

^toihan kannattais laittaa ehdottomasti tonne tietopankin puolelle