Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Honda X8R-X '00 Uniqué

16.6.2011 1:44

Tästä starttaa monta vuotta sitten aloitetun projektin loppuunvienti! Tai no, oikeastaan tämän kimpussa on oltu "jo" viikon verran nyt. Projekti lojui autotallin nurkassa monta vuotta koskemattomana, sen jälkeen kun B-kortti ikä koitti. Aikaisemminhan jatkoa rakennukselle lupailtiin jo vähän, mutta nyt kaikennäköiset asiat ja tähän(kin) projektiin vaadittava aika on paremmalla mallilla. Lisäbreikkiä tuli myös, kun tuli muutettua ulkomaille töihin.

Tekniikka tullaan toteuttamaan kahdella koneella, toiseen 70cc ja custom osaa, toisesta tehdään sitten jokapäivän ajoon tarkoitettu hieman piristelty 50cc:llä varustettu. Koko projektissa on alunperin ollut ideana tehdä mahdollisimman paljon itse ja tätä kaavaa on noudatettukkin. Takakate on vielä kovan työn alla ja etukatteeseen suunnitelmat hiukan auki. Boksiin väkertelen perus popit 7" näytöllä.

Tavoitteena oli saada tämä valmiiksi 2012 kesän aikana. "Tästä ei enää etiepäi venytetä. Aikataulu venähti alkuperäisestä tavoitteesta aika reippaasti, muuttujia ja uusia ideoita on taas riittänyt (seliseli).." Ja venyipä sitten lisää, kun vastoinkäymiset eivät vielä riittäneet. [Ja viimeisimpänä lisänä Espanjassa asuttu aika] Tekniikka tulee varmasti hiottua myöhemmin kuntoon 70cc:n suhteen mutta projektin valmistuminen määritellään siihen, kun jo kaapissa lojuvat maalit on katteiden pinnalla ja Honutto rekisterissä taas, lähes jokapäiväisessä ajossa. Tottakai lopulliseen valmistumiseen menee sitten pidempään, kun kaikki yksityiskohdat viilataan kondikseen. ;)

Tekniikka 70cc:
- Malossi 70cc sportti
- Malossi CDI
- Malossi hiilikuituläpät ja variaattorin kamat (Stage 6 jäähd. kytkinkello)
- Dellorto 21mm
- Gianelli Reverse putki

- Stage 6 imukaula ja läppärunko
- Racingpuola
- Malossi 16/40 perävälit
- Kytkin ja rullia tilattavana

Tekniikka 50cc:
- perus 50cc
- Malossi multivari ja muut malossin hilppeet varissa, vakio kytkinkello
- Dellorto 17,5mm
- Puoli milliä avarrettu vakio imukaula, hiilikuituläpät
- Hitusen muokattu läppärunko
- Vakio perävälit
- Putki, CDI ja puola samat kuin 70cc:n kanssa


Katteet ja hilppeet:
- Katteet uuteen kuosiin, katteiden korjausta
- Etu-umpion päivitys ja korjaus
- 13" vanteet
- Vanteiden reunojen kiilloitus ja puolien maalaus
- Stongan adapteri & crossistonga
- Stongan adapteriin lisäadapterin teetätys
- Jarrukahvojen, keskipalkin, variaattorinkopan ja etupumppujen kiilloitus
- Krominen sivutukijalka (kiinnitystä vailla)
- Poppivehkeet
- "smoke"- volttimittari koteloineen polvikatteessa
- Takavalon ja takavilkkujen teko ja polvien eteen tulevaan katteeseen merkkivalojen siirto
- Sigma, hälytin, "rocket"-etulokari ja sen päivitys+kiinnikkeiden teko
- Pytynkopan päivitys ja maalaus
- Jarrusatuloiden ynnä muiden pikkuhilppeiden maalausta valkoiseksi
- Valkoisten yksityiskohtien lisäksi joidenkin osien hiilikuituteipitys
- IGM +40mm koropala ja rungon korotus juuri ennen tankkia
- Penkin verhoilu
- Joidenkin sähköjen uusintaa, Xenon-valot
- Penkin aukeamis suunnan muutto sivulle, sähkölukolla pumpun kera

Etu-umpion päivitys tuli hieman suunnittelemattomana vastaan, joskin edullisena ja näyttävänä lisänä. Kolariautosta (Citikan C5) tuli lunastettua sumarit ollessani eräällä huoltamolla töissä. Kuukausi sen jälkeen tilasin sopivan kokoiset angel eye rinkulat kiinan suunnalta ja sovittelin kyseiset lediympyrät umpioihin. Enää vaa runkoa niille jotta kestävät umpiossa. Lisäksi vaihdoin nyt Xenonit loistamaan angelsien seuraksi jotta näkee eteensä. Ensitestauksessa angel+xenonit enkelit tiputtivat ledejään.. Uudet rinkulat tilasin, niitä vahvistelin epoksilla ja nyt pitäisi kumppanien kestää toisiaan!

Kuvia lähtökohdasta: Keula , Takavasen , Takaoikea , Ylävinkkeli
Projektin alkua: Alkua , Alkua2 , Pikaluonnos perälle , Perän korotus
Lisää tästä laitoksesta kuvia voi katsoa galleriasta ja Imageshackista.

Tarkemman muutoslistan väsään projektin loppuvaiheilla, siitä saa sit tovin lukea muutoksia.

Ja jos jotakuta hämmentää tuo värikartta tekemisissä ja tuotteissa niin:
▀▀ Tehty/valmis ▀▀ n. 25% tehty ▀▀ n. 50% tehty/tilaus matkalla ▀▀ n.75% tehty
▀▀ Loppusilausta vailla ▀▀ Ei ole aloitettu ▀▀ Suunnittelun alla

Sivujen sisältöä:
1 - Aloitusviesti, maalit pois etuvanteesta ja kiillotuksen aloitus, katteiden ja etu-umpion työstöä
2 - Popit aluillaa, iso päivitys, maalinpoistoa jarrusatuloista ja takaiskarista ja etukatteen kuiduttelua
3 - Etukatteen rei'itys, hiilikuitu teippailua, takaiskuja ja osien korjailua
4 - Kiillotus alkaa urakalla, akun vaihto, angel-eyessit uusiks, hk-teippailua, etukatteen korjailua, uudet ideat ja tauko
5 - Uusi paikka laitella, kiillottelua, penkki saranoituna sivuttain, jarrukahvat uusiks, rungolle ja jarrunestesäiliön kannelle rälläkkää, maalit ja umpion kehys etenee
6 - Lisää rungosta, stonga, etupumppujen kiillotusta, keulan visualisointia, runkopalkki tasaisena ja rungon kiilloituksen uusintakierroksen aloitus
7 - Toinen jarrukahva lähes valmis, hk-teippailua lisää, etukatetta, boksin lukon reikä umpeen ja sähkölukko kiinni, popit ja katteiden hinkkausta
8 - Penkin saranan ehostus, poppivideo, feikkisyyläri, maalailua, sähköhommia, kittailua, kuiduttelua, 50cc koneen niputus ja putken pelastus
9 - Jarrusatuloiden, jarrulevyn ja putken änkänlaipan maalaus, kittailua, 50cc varikopan muokkaus ja tk-poppisetin purku
10 - Tilaus, 50cc pytyn maalaus, kierteet 50cc lohkoon, 50cc niputus, tuleva väri, 7"näyttö penkkiin
11 - Tilauksia, vastoinkäymisiä, välikasaus ja poismuutto
12 - Kiillottelua, löpinää, suunnittelua ja vastoinkäymisiä
13 - Uudet tilat, purkua ja korjailua
14 - Valmistuvia osia, osien haalintaa, kaukosäädinyksikön asennus, 50cc:n kasaus ja korjailua
15 - Comeback, muutto, monta valmista osaa maalia vailla
Viimeksi muokannut Tozin päivämäärä 21.1.2015 14:01, muokattu yhteensä 64 kertaa

Re: Honda X8R-X ´00 comeback!

16.6.2011 9:49

Tätä on odotettu. Seurasin tätä silloin, kun alotit ja harmitti, kun loppui kesken. Nyt vaan asennetta peliin niin tulee hieno! 8)




EKA!!!!1111 :lol:

Re: Honda X8R-X ´00 comeback!

16.6.2011 10:55

Tästähän tulee asiallinen peli. ;)
Seurantaan tietenkin.

Re: Honda X8R-X ´00 comeback!

16.6.2011 12:35

Hyvä alotusviesti seurantaan :P

Re: Honda X8R-X ´00 comeback!

17.6.2011 20:50

Aloitusviestistä propsit! Täytyypi seurailla ;)

Re: Honda X8R-X ´00 comeback!

18.6.2011 14:17

Seurantaan, tosi harvoin tästä kulkupelistä on projekteja ;)

Re: Honda X8R-X ´00 comeback!

19.6.2011 2:16

tuleeko siitä koneesta mitään minkä multa ostit?

Re: Honda X8R-X ´00 comeback!

19.6.2011 21:03

Kiitoksia kaikille!
Pari päivää on ollut sen verran paljon kuskin hommia auton ratissa että söi vähän noita tallitunteja, mutta kittiä ja kuitua oon käyny viskelemässä ympäri rojektia minkä oon kerenny (ja tietysti hiomiset). Huomisesta alkaen on kokopäiväsesti aikaa olla tallissa joten etu-umpiosta voin varmaan jo huomenna pistää pientä päivitystä tänne. :D

tommi- kirjoitti:tuleeko siitä koneesta mitään minkä multa ostit?


Joo, kyllä sekin tulee käyttöön. Pitää nyt vaan katsoa kumpaan koneeseen alkaa viiskymppisen kamoja asettelemaan ja kumpaan nuo seitenkymppisen. :)

E: Kuvien julkaisu siirtyykin huomiselle, kun unohtui datakaapeli parinkymmenen kilsan päähän.. :roll:
Damn it! Juhannus+sitä seuraavaan keskiviikkoon asti projekti tauolla kun ei ole mahdollisuutta päästä tallille.. :paha:
Viimeksi muokannut Tozin päivämäärä 26.6.2011 16:30, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Honda X8R-X ´00 comeback! Umpion alotus s.1!

21.6.2011 21:57

Dodih. Hommaa riittää vielä ja paljon, mutta tässä suuntaa antava kuva etu-umpion päivityksestä:
Umpion alku
Itse umpioiden alapuolellekin tulee vielä tavaraa, ei jää tuollaiseksi "kotkan nokaksi". :D
Lisäilin pari muutakin kuvaa tuonne galleriaan. :roll:

Re: Honda X8R-X 00' comeback! Etu-umpion alotus s.1!

23.6.2011 19:17

Täst tulee jotain niin kermasta!!

Re: Honda X8R-X 00' comeback! Etu-umpion alotus s.1!

1.7.2011 13:02

Eilisiltaan asti oli aikaa puuhailla taas tallilla.
Volttimittarin kotelo on viimestä sliipasua vailla. Tuli myös tasoteltua keskipalkin yläpuolella oleva monttu jossa kuuluisi olla siis jonkinlainen koukku (johon saa sit vissiin ostoskassin tai kypärän ripustettua).
Takavanteesta irrotin entiset maalit nitromorssilla, ylimmässä kuvassa näkyy vanhat maalit. Vanteet tulevat siis näillä näkymin kiiltävillä reunoilla ja maalatuilla puolilla.
Perän kanssa taistelin hieman eteenpäin, mutta kyllä siinä vielä hommaa tuntuu riittävän..
Vasenta sivukatetta ja molempia astinlautoja tuli myös korjattua jo sen verran että eivät tarvitse kuin kittiä ja maalia. Etukatteen ja pohjakatteen kuidutukset meni pieleen pienen amatöörivirheen ansiosta, mutta sunnuntaina tai maanantaina jatketaan paremmalla menestyksellä taas. :D
Tämä päivä menee toista käärmettä etsien ja huomenna olen Old Timer Runissa töissä. :)
Tässä vielä pari kuvaa:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Re: Honda X8R-X 00' comeback! Uusia kuvia s.1!

8.7.2011 10:11

Parhaan mukaan taas tehdään ja touhutaan. Nyt on hartsi ja kovete loppu joten perän teko hidastuu taas.. :x Mutta, etu-umpion yläpuoli alkaa olemaan pikkuhiljaa loppuvaiheilla ja tuli vastaan kysymys alapuolesta. Kumpaa porukka ehdottais tehtäväks, vasemman vai oikeanpuolen ratkaisu? Imo vasemmanpuoleinen, mut katotaan nyt mitä muut on mieltä asian suhteen.

Kuva

Volttimittarin kotelo on nyt VALMIS! Näissä kuvissa näkyy vielä pientä röpöä, mutta kerkesin eilenillalla vielä nekin poistaa. :)

Kuva
Tästä mittariin valot päälle

Perän teko etenee tosiaan vaikka sitä tuli hieman purettuakin toissapäivänä. Huono kuvakulma mutta kuvassa näkyy kuitenkin nyt pitkälle jatkuva underi jonka kiinni kuidutus ja kittailu alkaa sitten ensiviikon puolella.
Takajousen irroitin ja puran ensiviikolla maalausta varten.
Takavanteen reunojen kiilloituksen aloitin, kun perän kanssa ei voinut edetä kuin peruskittailuilla. 320:llä tuli tälläistä jälkeä.

Kuva
Sisäpuoli

Niin ja siis Kaikki projektissa olevat kiiltävät osat on hiottu ainoastaan käsin papereilla. Ja tullaan hiomaan, jossei vahoja ym. lasketa.

Re: Honda X8R-X 00' comeback! Uusia kuvia s.1!

8.7.2011 12:43

Erittäin hyvältä näyttää taas. ;) Ehdottomasti vasemmanpuoleinen

Re: Honda X8R-X 00' comeback! Uusia kuvia s.1!

8.7.2011 14:24

Vasemman puoleinen,ja työn laatu on kyllä kiitettävää että jos näin jatkuu loppuun asti tulee nättiä jälkeä ;)

Re: Honda X8R-X 00' comeback! Uusia kuvia s.1!

16.7.2011 16:05

No, nyt kun ei pääse oman projektin kimppuun niin kasailtiin kaverin kaa sen rojektia eteenpäin. Tässä siitäkin nyt sitten kuvaa. Kyseessä siis Pösön Squabbi Malossin osilla kasattuna (katekuvassa käynnissä). :D 17,5 kaasari, 70cc sportti, gianellin putki jne.

Takakatteen kanssa, Piuhaa ja pyttyä

Hondan kimppuun pääseepi taas ensiviikon puolella, joten päivityksiä tulee n. viikon päästä mahdollisesti. :s

E: Ko. Squabbi maalattiin ja kasattiin väliaikaisesti kulkemaan tällasessa kuosissa.. :)
Viimeksi muokannut Tozin päivämäärä 26.9.2011 16:18, muokattu yhteensä 2 kertaa