Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

15.3.2010 19:06

EHHEHE!

Tuun tänne sanomaa nii!

Ajatteles maitopoika, kun rauta osuu maahan, se on liikkeessä kahteen eri suuntaan. Eteenpäin, ja alaspäin, ei vain alas, jos ei tarkoitus ole laskea mopoa sen varaan. Kun rauta osuu maahan, se ei tökkää vaan luistaa eteenpäin, sillä voima joka liikuttaa rautaa eteenpäin, on suurempi kuin voima, joka liikuttaa rautaa alaspäin. Jos alaspäin vievä voima olisi suurempi kuin eteenpäin vievä, rauta tökkäisi. Yksinkertaista, mutta näköjään ihan helvetin vaikeaa. Elkää pliis nukkuko sielä fysiikantunneilla, vaikka kovin tekee mieli.

e: kirotusvihire, joku nihilisti ois voinu vaikka vihtuilla siithä. perskele.

15.3.2010 20:37

Sy-linteri, käytännön ajattelusi on kunnossa, mutta syyt kusee. Voima alaspäin muuttuu vaakasuuntaiseksi voimaksi kitkan vuoksi, kitkavoima (liikesuuntaa vastaan, eli taaksepäin) = tienpinnan kitkakerroin * alaspäin kohdistuva voima. Ei se rauta tökkää absoluuttisen varmasti kun voima alaspäin on suurempi kuin eteenpäin, se vaan alkaa hidastaa mopon liikettä enemmän.

Itse tökkääminenhän johtuu käytännön tilanteessa tien pinnanmuodosta, johon mahdollisesti terävä kekerauta saattaapi jäädä jumiin. Tällöin mopon liike-energiaa siirtyy suuressa määrin joko tien pinnan muokkaamiseen ja/tai mopon etupyörän heittämiseen katuun. Teoriassa on myös mahdollista kohdistaa keulimarautaan niin törkeän paljon voimaa alaspäin, että mopon suunnan vastainen kitkavoima muuttuu niin suureksi, että lopputulos on kansankielisesti tökkääminen.

Ja nyt lopetetaan fysiikasta jauhaminen, annan kyllä mielelläni menolippuja banaanisaarille jos joku innostuu jatkamaan. Takaisin aiheeseen!

The Orange Stunt-DRD Racing KUVAA!

22.3.2010 20:34

No nyt niitä sitte olis :D


KuvaKuvaKuvaKuva
Kuva

Tulipas "testattua" se kiistelty keulimisrauta (ja mitä mopolle käy ku keulii ympäri :lol:)
Hienosti luisu muutaman metrin raudalla ja siitä kyljellee, pienet naarmut etukatteesee ja sarvet taittu pikkase ylöspäi, muuten ei tullu mitää ;) Pistin kakkosta vai kolmosta (en oo varma) pesää keula jo pystys ja siitä vups :D Varmaanki viä ku sais ne tapit akseleihi ei tulis jälkiä etukatteisiinkaa?

Nimimerkillä TehokkaampiPiikkiTyhjätylläPutkella :D

Ny vähä paussia tän pistämiseen ku vähä kiinnostus lakannu ku ollu parikuukautta pajalla suurimman osan vapaa-ajasta ja pitäs viä se samperin manki pistää kuntoon veljelle (ostaa sen multa kun saan kuntoo = rahaa :lol: )

23.3.2010 10:30

Ai perhana se näyttää hyvälle ;) Väritys sopii todella hyvin.

15.4.2010 22:21

Nyt olis tarkoitus pistää kaikki "pikkuviat" kuntoon ennenkuin myyn tämän. (kyllästyin jo :D )

Yks niistä on se että tärisee aivan p**keleesti! :s
Olisko kellää ideaa mistä tuo johtuu? Tulee siis silloin kun kierrokset ovat puolestavälistä noin 9000 asti. putkesta on otettu jo 2x tyhjäks, kun aattelin et siä joku tärisyttää, ensin oli katisuppilo irti ja nyt oli verkonpala irti niin nyt on sitte aivan tyhjä putki kun sen kaverin tykönä plasmalla avasin ja otin kaikki ulos, astetta kisasemmat kilinä-äänet :D
Vauhtipyöränki kattoon ja se oli aiva puhuras sisältä. :|

Kais tähän kaikki ducatin CDI:t jokka samalta näyttää nii sopii? tarttis vaa hommata oma kun on nyt kaverilta lainassa kun oma poksahti kun säärin rajotinta vähä liikaa :D

Kertokaa jos ootte itte omistanu tällasen vehkeen joka tekee tällasta ja miten korjasitte sen? ;)

Nyt on muuten Smotot alla ja on puolta nätimmän näköne, kuvaa siitäki joskus ku saa joltai kameran lainaa joka ei tee katteista punasia :lol:
Viimeksi muokannut Zirkoni päivämäärä 15.4.2010 22:32, muokattu yhteensä 1 kerran

15.4.2010 22:28

Zirkoni kirjoitti:Nyt olis tarkoitus pistää kaikki "pikkuviat" kuntoon ennenkuin myyn tämän. (kyllästyin jo :D )

Yks niistä on se että tärisee aivan p**keleesti! :s
Olisko kellää ideaa mistä tuo johtuu? Tulee siis silloin kun kierrokset ovat puolestavälistä noin 9000 asti. putkesta on otettu jo 2x tyhjäks, kun aattelin et siä joku tärisyttää, ensin oli katisuppilo irti ja nyt oli verkonpala irti niin nyt on sitte aivan tyhjä putki kun sen kaverin tykönä plasmalla avasin ja otin kaikki ulos, astetta kisasemmat kilinä-äänet :D
Vauhtipyöränki kattoon ja se oli aiva puhuras sisältä. :|


Kertokaa jos ootte itte omistanu tällasen vehkeen joka tekee tällasta ja miten korjasitte sen? ;)

Nyt on muuten Smotot alla ja on puolta nätimmän näköne, kuvaa siitäki joskus ku saa joltai kameran lainaa joka ei tee katteista punasia :lol:



Mulla oli täysin sama ongelma, oli kone löysällä kiinnityksistään.

15.4.2010 23:10

Takahaarukan puslat väljistynyt? itellä ne täryyttää perästä kuin laakerivikainen :D

15.4.2010 23:51

Derbit tärisee muutenki jos kiertää 8000 etteenpäin, ainakin takapenkkiläisen perse menee ihan paskaksi. Kahdella racingillä ajanu ja kummassaki sama. Eise kuskille niin paljon tärise, mutta tärisee kummiskin. Xlimitis oli kans se ongelma, tanko, penkki ja koko mopo tärisi ihan vimmatusti ku laittoi kaasua, ei haluttanu edes ajaa. Sittenkun toinen istu taakse niin tärinä loppui täysin. Kuulosti just siltä, että putki olisi irti. Vika olisi sitte siinä, että kone oli todella löysällä, kiristin ja ei enää tärissyt. Sori kauhee romaani :D

16.4.2010 15:25

Rabasasta puuttuu tasapainoakseli, joten tärisee varsinkin viritettynä minarellia enemmän. ;)
Viimeksi muokannut Sutsisatsi päivämäärä 29.4.2010 0:03, muokattu yhteensä 1 kerran

16.4.2010 15:51

Se on kyllä, että jokanen Derbi kilisee ja kolisee ihan pimeesti mut silti ne vaan toimii. Ite en ikänä uskaltas ajaa derbillä, ku tuntuu että se lahoo alle.. Tosin ite oon vähän silleen perfektionisti et jos jostain kuuluu pienikin "sivuääni" ni huolestun heti.. :D

16.4.2010 16:48

Juu, kaverien tehariderbit tärisee ku vibra, sitten taas teharikiiwei (smoto siis) am6 koneella ei tärise yhtään. 50% ihanampi ajaa.

16.4.2010 18:14

Rabasa on orgasmi masiina<33 ihan näpäkkä tää terpi.

18.4.2010 22:00

Jees kiitokset nopeesti vastaamisesta, sain samana iltana kuntoon ;) Oli tosiaa se et piti pistää aivan saa*anan kireelle ne koneen pidikkeitten ruuvit, ja ny ei enää tärise palion yhtään. :)
Mutta tietenkin se pieni Derbimäinen vibra on olemas, ittekki sen kyl huomannu et kaikki rabasan koneella olevat tärisee enemmä kui minarellit, "onneks" siirryn ittekki ny kohta minarelliin kun jonkun CH Racingin ostan kunhan saan tämän myytyä :lol:

Nätisti kyllä tää peli toimii ku tänää ajellu yli 150kilsaa ja keulitellu, keulimatta ollu max 5min suoraan ajelemisen jälkeen :lol: Ja kyllä alko jo sujua tänää, ku jonku vajaa puolkilsaa pääsin ja täähän kulkee tarkasti säädettyyn sigmaan 68 niin keulapystys pääsin 62 :D ja joka kerta ykkösellä keula ylös ku on nii pitkä tää racinki ja painavakeulaane...

Videooki pitäs vähän napata kohta

18.4.2010 22:34

Mitä onko sulla anturi takarenkaassa? :D

18.4.2010 22:54

Zirkoni kirjoitti:"onneks" siirryn ittekki ny kohta minarelliin

Ite omistin derbin 8kk, ja limitti on ollu saman verran ja kyllä ehottomasti derbin ottaisin. Ajoin derbillä 5000km ja ei ollu mitään ongelmaa, ajanu limitil 1000km ja ongelmia ollu ihan riittävästi... Ja rabasani oli paljon "tehokkaampi" ku minarelli.