Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Raisusta Raaseriksi - Sykkösen takalippaan väriehdotuksi

13.3.2013 23:29

Nalle Puch kirjoitti:mitä helkatin väliä on takalipan värillä...?

Laadukas maali vähentää ilmanvastusta, etenkin jos se on vahattu, eikö ne venemiehetkin ole kiistelleet näistä vahahommista kautta aikain? Ite tykkään orkkis sinisestä, siis sävyksi sellainen auringon haalistama

Re: Raisusta Raaseriksi - Sykkösen takalippaan väriehdotuksi

14.3.2013 15:11

Tuo takakuupan värivälikysymys taitaa olla yritys tehdä tästäkin topicista mediasexy massatuningtopic :lol: Toivottavasti se ei tuolta otsikosta leviä tekemiseen asti, hyytävän komeaa pukkaa jatkuvasti :eek:

Re: Raisusta Raaseriksi - Sykkösen takalippaan väriehdotuksi

15.3.2013 16:42

Nalle Puch kirjoitti:Sit' en tiedä, miksi softa a antaa erilaisia lukuja kuin softa b.
Samoja lukuja ne antaa, mutta softasta b puuttuu yksi tärkeä ominaisuus. Se squish angle.
Järkeilen tämän ehkä (luultavasti?) aivan liian yksinkertaisesti, mutta eikös MSV pienene skuissin kulman suuretessa ihan siitä syystä, että kun samalla paljealueen tilavuus kasvaa niin männän paljealuetta vastaan ja keskikuppia kohti työntämällä seoksella ei ole niin kiire pois alta -> pienempi nopeus...?
Jjoo.. Vaikka tilavuuden muutoksen kompensoi pienentämällä välystä sopivasti, niin silti velocity voi tippua alle VIIDESOSAAN.
Ei se varmaan tän suzukin nopeuteen vaikuta, kunhan lipasta tulee mattamusta.

Re: Raisusta Raaseriksi - Sykkösen takalippaan väriehdotuksi

17.3.2013 1:42

Iltaa.

Jiiteen arvelmus osunee lähimmäksi totuutta. Tarkoituksena on tavoittaa myös nuorempi lukijakunta, mahdollisen sarkasmin määrän voi itse kukin päätellä... ;)

rossipoika kirjoitti:Jjoo.. Vaikka tilavuuden muutoksen kompensoi pienentämällä välystä sopivasti, niin silti velocity voi tippua alle VIIDESOSAAN.


Kyllähän tuo yllättävän rajusti vaikuttaa. Nalle on pohdiskelmissaan varmaan jotakuinkin oikeilla jäljillä (ainakin osittain?), eikä mullakaan paljoa sen parempia arvauksia ole. Nopeusprofiileja tuli pohdittua eri kulmilla, kuten myös jotain kaasujen dynamiikkaan liittyvää, vaan eipä tullut valaistumista. Blairin kirjassa muuten on joku viittaus ohjelmaan Nro. 4.2, jossa voi määrittää erikseen männänlaen ja squishin r-mitat (en vaan saa 64bit koneella ohjelmaa auki). Netistä löytyi myös tällainen
laskuri, jossa voi määrittää squishin kulman ja männänlaen r-mitan.

Tämän setin kannessa m-laen ja kössin välinen kulma on sen 2 astetta, joten tokkopa tuota kannattaa liikaa murehtia. Blairin mukaan tuo MSV:n mallinnus on kuitenkin melko haastavaa, kerta CFD:tä harrastivat jo aikoinaan moisen asian parissa. Tuon kannen suunnittelussa tuli harrastettua myös tehdasvakoilua, piikkisen nassen virityspalotiloista löytyi aika mukavasti infoa kun selaili.

Ja sitten asiaan? Noo, ei nyt vielä...

Tykästyin tuohon PV:n ruuvattuun takaseen siinä määrin, että otin ja ruuvailin eturenkaankin "täyteen". 440 ruuvia siihen meni, tämmöinen siitä tuli. Endoaa kovemmastakin vauhdista kivuttomasti, alustana luminen jää, ja perse on penkillä eikä tankin päällä. Kestää kanttaillakin huoletta. Huippunopeudessa (mahtipontiset 65km/h) ei ilmennyt minkäänlaista pompotusta.

Piti muuten Pevekin vakioputki melkoista mekkalaa, syykin selvisi: loppupilli oli halkaisijaltaan nohevat 22mm. Aattelin sitten kokeilla pientä patentointia. 18mm putkeen muutamankymmentä reikää 6mm terällä toiseen päätyyn, pääty moskalla lyttyyn (reiät jää auki) ja pillin reiítetty pää kutakuinkin paisarin puolivälin kohdille. Putki nippuun ja kyllä muuten hiljeni mukavasti. Vedotkin parani pikkasen ahtaamman pillin kanssa.

Ja aiheeseen...

Mäntään 2 kpl 1,5mm voitelureikiä, välirivalle kevennystä 0,10mm, huuhtisten epoksien viimeistely, männän pyöristely jokapuolelta ja kaikkien aukkojen pyöristely.

Voiteluröörit: http://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... b639e5.jpg
Pytty: http://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... b1a32a.jpg

Ja sitten kannen kimppuun. Lastua lähti melkoinen kasa, lopputuloksena 35% SR, PS 7,8:1 korjattuna, välys 0,70mm ja muoto pallosegmentti. Tuli se jotenkuten kiillotettuakin, kuten männänlakikin. Tuossa squishin ulkoreunalla on tuollainen ylimääräinen viiste kun tyrin terävalinnan kanssa, tokkopa se paljoa vaikuttaa.

Kuva

Yläkerta nippuun taktisten mittausten saattelemana. Kanteen Ultra Copperit (en oo aiemmin kokeillu moista) ja palotilan kiinnityspintoihin ja tulpankierteeseen kuparitahnat lämpöä johtamaan.

Täytyyhän moposta tehoputki löytyä! "Saari" nimeä kantava Raisun putki muokkaukseen, ja kyllähän se siihen istuu. Jälki on karua, vaan eipä tuo putki tuohon kiinni jää. Paipperi ei oikein meinannut mahtua iskarin eteen, joten pienellä patentoinnilla se saatiin törröttämään oikealle päin.

Sytkä tuli säädettyä melko myöhäiselle, öljyt koneeseen, ja paketti kaikin puolin nippuun. Paipperikin tuli öljyttyä, vaan eipä se tuntunut sen jälkeen kovin hyvin hengittävän.

Kiertelin kaupungin kaikki öljymyymälät, mutta ei sitä penteleen TeeTeeÄssää löytynyt niin mistään. Ostin sitten Motonetistä hirmuisen kallista Motulin täyssyntistä kartingöljyä, luulis kestävän jenkaa ja kuormaa vähintäänkin riittävästi, karstoittumisella ei ole mulle mitään väliä.

Bensat tankkiin (öljyä lorahti varsin reippaanlaisesti), ja eikö se penteleen Moparin uusi bensahana virrannut yhtä vapaasti on- ja off-asennoissa. Noh, kaikki oli kuitenkin paketissa ja tesmiä vailla. Alle metrin tökkäsyllä se pärähti käyntiin. Kovin oli rikkaalla, joten saatöjä hakemaan. Paipperi tuli puhkuttua kuumailmapuhaltimella, näköjään aikalailla teollisuusbensaa tuossa biltsun putsariöljyssä, ainakin savun hajusta päätellen. Kassukin sai säätönsä ja eikun kokeilemaan. Vieläkin turhan rikkaalla.

Yllättävän pientä tyhjäkäyntiä se käy vaikka imulla on niitä asteita sen 215 kappaletta. Kaasuunkin vastaa napakasti, mitä nyt jotenkuten sai kokeiltua. Huomenna lisää testiä ja sisäänajoa.

Nyt se näyttää tältä
Kuva

Ja niin! Maalasin takalipan! Aluksi räkäsin lipan päälle, sitten läävin sitä rasvasilla näpeillä, maalasin bilteman sinkkispraylla, päästin rälläkällä ruosteisen ratanaulan paloja märälle maalipinnalle ja lopulta annoin pari harkittua laikanhipaisua ja meisselinraapaisua loppusilaukseksi. Kuva.

Elikkäs huomisiin.

Re: Raisusta Raaseriksi - Sykkösen takalippaan väriehdotuksi

17.3.2013 22:31

Tuna-71 kirjoitti:Ja niin! Maalasin takalipan! Aluksi räkäsin lipan päälle, sitten läävin sitä rasvasilla näpeillä, maalasin bilteman sinkkispraylla, päästin rälläkällä ruosteisen ratanaulan paloja märälle maalipinnalle ja lopulta annoin pari harkittua laikanhipaisua ja meisselinraapaisua loppusilaukseksi. Kuva.

Pisteet tälle. Ois kaivannut mielestäni vielä pari reikää nelimillisellä terällä. 8)

Re: Raisusta Raaseriksi - Sykkösen takalippaan väriehdotuksi

19.3.2013 21:12

Jeps, sarkasmi on hieno laji. Venttiilinhattujen väristä ja mallista voisit ehkä laittaa äänestyksen vielä? Joka tapauksessa takalippa on nyt hyvä. Vielä kun siihen tökkää puoliksi syödyn mansikkajäätelötuutin ylösalaisin pystyyn niin on täydellinen. Ja vapaavirtaussuodattimista olen kuullut, mutta vapaavirtaushana on uutta! Eipä jää ainakaan bensansaanti ahdistamaan tehoja.

Re: Raisusta Raaseriksi - Sykkösen takalippaan väriehdotuksi

22.3.2013 1:03

Josko jätettäisiin nuo lipat ja läpät jo taka-alalle, ja keskityttäisiin itse virittelyyn.

Elikkäs, päivitys pääsi viivästymään, mutta onhan sitä tullut taas nysvättyä. Ajotunnelmista sen verran että liikkeellelähtö oli kovin kovin hankalaa ja koko mopo rövelsi kovin epämääräisesti. Keulin kertaalleen ympäri lähdössä, piikeistä jää mukavat jurmut mahaan kun mopo huutaa miljoonaa kyljellään. :lol: Röveltelyyn löytyi ratkaisu: aito 19mm PHBG 21mm TeeÄnTeen tilalle. Alkoi jo säädöt löytymään ja liikkellelähtökin helpottui huomattavasti.

Hetki jos toinenkin karkeiden säätöjen hakua, jonka jälkeen pyttyä pois (pyttyä korkeammalle, squishin välystä tiukemmaksi). VOI HELVATA!!! Pytyssä kytkinpuolella hyvin rujon näköistä leikkausjälkeä ja kytkinpuolella aukkojen yläpuolella jurmuja... Johtopäätös: mäntä on mennyt kylkimyyryä ja rankasti (pari-kolme kertaa tuli mitattua männän reuna-ytp väliä kytkin- ja mg-puolelta, mutta eroja ei ollut, mäntä tykkäsi pyörittäessä mennä hieman enemmän toisella reunalla, muttei mitenkään hälyttävästi)
.
Ja vähän positiivisia faktoja:
-Kansi oli pitänyt täysin
-Männässä ei ollut yhtään karstaa (toisaalta ei voi lukea huuhtiksia)
-"Nastoissa" hyvin pitoja

Noh, mieli maassa tuli tartuttua hiekkapaperiin ja "hoonaus" alkoi leikkuuöljyn avustamana. Heps! Julman näköiset jäljet häipyivätkin kovin pienellä hinkkailulla ja tunnelma alkoi kohota. Parin tunnin hinkkailun jälkeen pytty oli taas kovin siistin oloinen, eikä materiaalia ollut lähtenyt nimeksikään. Mäntä oli ihmeen siistissä kunnossa pyttyyn verrattuna: hyvin kevyttä leikkaumajälkeä, jonka sai pienellä hionnalla pois, rengaskin oli ottanut kovin vähän osumaa.

Oletus: alatiivistepinta on kiero. Ratkaisu: laminoidaan kasa tiivisteitä päällekkäin tiivistemössöllä, lääppimällä toiselle puolelle paksummin mössöä. Tulos: Toimii!

Paketti nippuun oikealle korkeudelle nostetulla pytyllä (imuasteet tippui n. 7 astetta oletusarvoonsa, pako 18,5mm korkea) ja hieman lasketulla kannella (squish-välys 0,70mm).

Samaan syssyyn tuli vaihdettua putki (Raisun 119km/h vedon putki) johon tehtiin äänenvaimennin (kylläpäs muuten vaimentaa :eek: ) ja "turboruuvi".

Testiä: vetää jotenkuten paremmin, mutta kierroksia puuttuu. Turboruuvia tuli pyöriteltyä, aukinaisena pelaa parhaiten. Sytkää tuli säädettyä, myöhäisellä kiertää paremmin, mutta vedot heikkenee. Putki tuli wräpättyä (lasivilla+rautalanka :lol: ), kiertää ehkä vähän enemmän. Kasin tulppaan ilmestyi hieman ylikuumenemisen merkkejä, ysiä tilalle.

Tuli muuten ostettua uusi bensahana merkkiliikkeestä, ei se pentele sopinut paikalleen ennenkö poraili tankkia. Paipperi tuli pestyä puhtaaksi Biltsun suodinöljystä, ainakin vaikutti paljon hengittävämmältä pesun jälkeen.

Noh, baanalle. Laiskat 97,6km/h vaakatasossa tulevaa lumipyryä vastaan (l. kova vastatuuli). Kierroksia uupuu, viitosella 10,5krpm ajossa.

Videota pörräilystä (ei gepsitystä eikä wräppinkiä): http://www.youtube.com/watch?v=T23BFZfL ... e=youtu.be

Ei siinä, 21mm TNT tuli lioteltua ja kasattua 19mm PHBG:n osilla, josko sais lisää jenkaa. Pitänee vielä piruuttaakseen kokeilla toisella sytkäpuolalla, kun ei se Raisukaan kiertänyt tuolla puolalla juuri mitään.

Katsellaan.

Re: Raisusta Raaseriksi

22.3.2013 17:15

Tuli tuota videota katsoessa mieleen, että mitäköhän naapurit ajattelee siitä että aikuinen mies tykittää mopolla lähes toista sataa säällä ku säällä :lol: Eipä siinä kyllähän tuo mukavalta jo kuulostaa ja näköjään ihan hyvänlaista vauhtia pystyy talvikelilläkin ajamaan 8)

Re: Raisusta Raaseriksi

25.3.2013 0:23

_rieska_ kirjoitti:Tuli tuota videota katsoessa mieleen, että mitäköhän naapurit ajattelee siitä että aikuinen mies tykittää mopolla lähes toista sataa säällä ku säällä :lol:


Toista sataa tätä nykyä. Itse en sykeröllä pahemmin ajele, se kun on serkkupojan (kai sekin jo aikuiseksi luokitellaan...) omistuksessa. Eikä mua muutenkaan nuo ajopuuhat niin kiinnosta, oon enemmänkin tykästyny tähän tekniseen puoleen. ;) Ja naapureita on melko harvassa.

Mutta siis joo, perjantaina saatiin 103,1km/h gepsiin (puuskittainen vastatuuli, tasamaa, tyhjähkö takanakki). Luntakin tuli taas vaihteeksi vaaterissa. 21mm kaasarilla (jossa muuten oli vikana ryypyn jumiminen) irtosi hieman lisää jenkaa ja yläkierrosten vedot paranivat, sytkäpuolaa ei tullut vaihdettua, antoi samoja lukuja kuin toinen puola (ei kuitenkaan HSuomen mittausarvojen mukaisia :s ). Päätti sitten takanakki puhjeta 5km päähän, meni valoisaa säätöaikaa mukavasti hukkaan...

Tuli muuten huomattua parit imuvuodot tyhjistä himmaillessa (räki imukaulasta silmille). Noh, poksia pintaan ja suutinta saikin pienentää aikalailla.

Kilometrejä keryi varmaan parisenkymmentä, korkea aika tarkastaa yläkerran kunto. Hieman oli pinnapultit löystyneet, mutta kyllä se kansi vaan pitää. Kannessa pakopuolella kevyesti karstaa, tulppa varsin mukavan sävyinen ja männänlaessa oli jo jotakin epäsymmetriseen huuhteluun viittaavaa karstakuviota. Pytyssä oli leikkaumaa etenkin huuhtelujen alapuolella (imu- ja pakopuolella eniten) ja paon yläpuolella joltensakin. Mäntä ei ollut kovinkaan kärsineen oloinen ja rengaskin oli kohtuullisessa kunnossa. Yläpään rapusta ei ole tietoakaan.

Huuhtelukuvio
Kuva

Onkohan tuossa nyt turhan tiukka käyntivälys..? 6 satkua tuli koneistamolta tilattua ja esilämmittelyt on tehty aina ennen vedätyksiä (imuvuodoista huolimatta ei ollut laihuuden merkkejä, saatikka kuumentumista). Leikkaumaa oli symmetristä mg- ja kytkinpuolella, joten ei se pytty enää vinossakaan voi olla. Öljynä Motul Kart Grang Prix 2T (kun ei muutakaan kunnollista ollut kaupassa), prosentteja 4,6% eikä öljy tipu kylmässä tankin pohjalle.

Tuli pyyhkäistyä hienohkolla paperilla pahimman näköisiä jurmuja; parilla sipaisulla häipyvät miltei täysin, eli ei hätää näillä näkymin. Pitäsköhän testata missä lämmössä tuo risiinipohjainen öljy sakkaantuu... Toisaalta voisi kokeilla puhtaan rissan kylmäsuodatustakin (jos "huonompi" aines jäisi kahvinsuotimeen tms.).

Tulipa muuten huomattua että mg laakeri antautui alle 100km jälkeen (siitä se sirinäkin varmaan tulee). Syynä luultavimmin epätasapainossa oleva vauhtis (puuttuu reilu pala magneettia), noh uusvanhaa tilalle ja lakru+stefa vaihtoon. Välihuuhtiksessa olevasta epoksistakin oli lähtenyt pieni pala pois, paikkailua luvassa. Putken kiinnityskin pitäisi tiivistää ja korjata revennyt kiinnike.

Täytyy muuten kehua tota Jt-87:lta ostettua DS80 lootaa. 1-2 tiputus on paljon järkevämpi kuin peeveessä, eikä muissakaan vaihdeväleissä ole valittamista. Nelosella menee mukavasti kahdeksaakymppiä jyrkemmätkin ylämäet.

Asiasta kukkaruukkuun. Tuli pohdikseltua tuota tehoalueen alla tapahtuvaa rötäämistä ja yleistä kierrosten puutetta. Laskeskelin niin käsin kuin Motallakin, ja tulin siihen tulokseen että koko imutsydeemi on päin persettä (314mm putsarilta helmalle...). Kaasari kun on tavallaan kahden letkun välissä -> jumalaton kaksoisrikastus tietyillä kierroksilla, pitkä kanavisto ahdistaa ja tekee kaiken lisäksi ikävän parittoman monikerran juuri tehoalueelle. Mota ennusti tehoalueen kierrosluvut aika osuvasti GPS-tuloksia vastaaviksi, ts. tehoalue loppuu jo 11krpm. Pienen simuttelun jälkeen tehoalue saatiin loppumaan 13krpm kierroksilla, jolloin tehoa olisi 25% nykyistä enemmän alakierrosten juuri heikentymättä. (HUOM! puhdasta teoretisointia)

Noh, tuumasta toimeen ja lyhyempää imukaulaa väsäämään. Sorvilla putkenpätkään tiukemmalla sovitteella oleva kumikurkun kaulus, vanha kaula poikki ja uutta 20mm lyhyempää tilalle (n. 20 asteen kulmaan). Hiontaa ja epoksointia se vielä tarttis. Pitäs mahtua putsarin olemaan ilman väliletkua.

Huomenna konetta auki, hoonailua, niputusta ja vaikka mitä, jos ehtii...

Ja vähän liikkuvaa kuvaa, ettei pelkäksi tekstiksi mene: http://www.youtube.com/watch?v=oVBCozeP ... e=youtu.be

Jatkellaan.

Re: Raisusta Raaseriksi

25.3.2013 13:36

Hyvinhän se keula nousee :) Ja imukaulan lyhennyksen jälkeen 25% paremmin jos mota-laskut pitävät paikkansa :eek:

Re: Raisusta Raaseriksi

26.3.2013 13:11

Sulla on jo oikein hyvä kyyti päällä, vaikka koeajoissa tulee räntää päin näköä. Ennustankin, että näiden perinpohjaisten talvitestien ansiosta tulee kulku olemaan kesäkaudella suorastaan lentoon verrattavaa!

Re: Raisusta Raaseriksi

27.3.2013 22:43

Tattista vaan kannustuksesta!

Muttajoo, ei se lentoon lähtenyt, tänään kulki vaivaiset 102,8km/h aikalailla rötäillen (etninen tulppa näkyy olevan...).

Konetta saikin leväyttää vähän arveltua pidemmälle, oli mennyt paskomaan kytkinlaakerinkin (onneksi nuita tulee pidettyä hyllyssä). Mg-puolen laakeri oli kovin väljä pesäänsä, liekkö päässyt pyörähtämään, nyt laakerilukitteella kiinni. Konetta kasaan ja yläpäähän uusi neulis varmuuden vuoksi. Onkohan tuo kampura keikkunut niin, että mäntä laahaa vuoronperään eri puolia pytystä?

Pytty ja mäntä sai hiekkapaperia. Alkaa jo vähän hirvittää käyntivälykset (->rissaa tankkiin). Onkohan toi kartingöljy (esteri) ihan sopivaa valuraudalle, puretuissa osissa ei ollut edes öljykerrosta jäljellä. Pakettia nippuun uusvanhalla vauhtiksella: ei käynnisty. Noh, lopulta PV:stä toista vauhtista ja johan pärähti (epäilys hieman erilaisesta ennakosta tolla vauhtiksella, pitää hakea säätöjä). Rikkaalle veti, vaikkei säätöihin koskettu, kierroksia kuulostaisi ottavan enemmän kuin ennen, pitää hivuttaa laihemmalle. Öljynä 5% Racing Ämmää (haisee tehokkaalta :P).

Takarenkaaseen ruuvailtu satakunta ruuvia lisää, ei pidon puutteen vaan liiallisen pistepainon takia. Lisäksi vielä retkipatjaa väliin, josko pelaisi. Ja niin, imuun tuli sörkittyä vähän epoksia, kuten toiseen välihuuhtikseenkin. Pienoista muokkailua tuli myös tehtyä välihuuhtisten pokseille.

Tuota Shell Advance Racing M öljyä tuli tutkittua empiirisellä kokeella. Erään väitteen mukaan se sisältää 75% risiiniöljyä, jonka vuoksi sen käyttöä ei suositella kylmissä olosuhteissa. Otin V-poweria noin kaksi desiä lasipurkkiin ja annoin lämpötilan tasaantua n.20 celsiusasteeseen. Lisäsin 20ml huoneenlämpöistä em. öljyä bensiinin sekaan. Värisävy ei juurikaan muuttunut (ehkä hivenen kellertävään päin, öljy tuoksui voimakkaasti risiiniltä). Öljy sekoittui melkolailla itsekseen bensiiniin, ravistin kuitenkin varmuuden vuoksi. Laitoin purkin ulos -10C pakkaseen, ja tarkistin 12h päästä miltä näyttää (lämpötila 0C). Pohjalla ei ollut mitään sakkaa, värisävy oli pysynyt ennallaan, eikä sekoittaessa näkynyt erottuneita rajakerroksia.

Purkki pakastimeen (-20C) ja kymmenen tunnin jälkeen tarkastelemaan: ei sakkaa, ei värimuutoksia, ei rajakerroksia, kirkasta ja kaikinpuolin tasalaatuista, kuplat tosin liikkuivat verkkaisemmin. Kokeilin vielä lisätä 5% öljyä (huoneenlämpöistä) kylmään bensaan (n. 0C): öljy tippui pöntön pohjalle. Ravistelun jälkeen pohjalle ei tippunut mitään, mutta lämmittelin bensan varulta lähes kädenlämpöiseksi ja sekoitin kunnolla. Josko joku saa tästä tarpeellista infoa. Tägit: risiini, rissa, risiiniöljy, Shell Advance Racing M , pakkanen, kylmä, talvi, sakka, sekoittuvuus, lämpötila, kissa puussa.

Jatkellaan kaasarin ja sytkän säädöillä, sekä putken unwräppäyksellä.

Re: Raisusta Raaseriksi

13.6.2013 20:30

Miksei tänne oo tullu päivitystä? :( Kai nyt tässä ajassa mopon on saanu kulkemaan kovempia lukemia ja sitä useemmin seon kerenny levitä? ;)

Re: Raisusta Raaseriksi

13.6.2013 23:36

Ei ole oikein ehtinyt päivitellä, kaikki aika kun on mennyt pajalla. ;) Pian tulee päivitys, aiheet jakautuvat kutakuinkin seuraavasti:
-10% Sykeröstä
-40% Raisusta (muokkauksia ja testiraporttia)
-50% Pajat.net/muut moottorihommat

Huominen menee apumiehenä traktorin halkomisessa. Ennätyksiä ei ole rikottu, mäntä kylläkin... Josko sitä huomenna saisi vielä täyttöhitsailut valmiiksi ja kuvaa uusimmasta modauksesta.

Re: Raisusta Raaseriksi

18.6.2013 20:24

Sama se mistä härvelistä sitä päivitystä tullee, kunhan jostaki vähä johonki asiaan liittyvästä, monikin jo varmaan odottelee sitä päivitystä :)