Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
27.1.2016 23:13
Ei ole uutta kerrottavaa... Ja jos lisätietoo ei tule, tilaan aikaisemmista mietteistäni huolimatta Malossin MHR Supermoton ja kokeillaan kuis toimii. Päätös pitäis tehdä apauttirallaa viikon sisällä.
28.1.2016 19:26
Tämmöisiä holkituksia tänään.
Elikkä sorvautin uuden holkin jonka ansiosta kyseisestä välistä jätettiin pois nopeusmittarin pyörijä sekä alkup. 9mm leveä holkki.
Jarrulevyn suurentuessa saatiin jarrusatula kauemaksi 20mm holkeilla ja uusilla, pidemmillä pulteilla.
29.1.2016 8:28
Jumaleisson kun näyttää hyvälle!
29.1.2016 10:00
Nättiä
oisko sulla mittoja tolle akselille et kui pitkä tuo 20mm osuus on ja paljonko on sitten 15mm osuutta, pitäs itelläki teettää uus akseli ja vanha on kolmessa osassa
29.1.2016 10:14
Koko akselin pituus 235mm josta 20mm osuus 45mm
31.1.2016 17:42
On ollut kaikenlaista touhua tuon junnun HM:n kanssa mutta on silti ehditty laittaan Derbiäkin sopivan tilaisuuden tullen. Alkaa oleen suunnilleen nipussa vaikkei valmis olekkaan
Katteita maalailtiin kun niihin oli tarttunut asfaltti-ihottumaa, bilteman sormisuojista raavittiin muovit pois ( ne mitä oli jäljellä ) ja hieman pienensin tuota numeromaskia.
Tässä kävi sitten niin, että tuli kaikesta huolimatta tilattua se alakautta kulkeva SCR racing line putki jotta saadaan asia etenemään ja pyörä säädettyä.
Silti edelleen on hakusessa se sopiva yläkautta kulkeva ja mielellään oikealta puolen. Vasemman puoleinen on niin ikävästi kaasarin edessä eikä siihen oikeen oikealta puolen pääse käsiksi...
31.1.2016 20:35
Ei omavalmisteputki oo vaihtoehto?
31.1.2016 21:24
On se, meinaan se viimeinen vaihtoehto.
2.2.2016 20:56
Ohjauksen topparit oli sen verran kuluneet, että keulaputki otti kiinni paisunta-astiaan. Palanen alumiinilattaa ja ongelma poistettu.
Samasta latasta sain kiinnikeen numeromaskin yläreunaan.
3.2.2016 13:40
Tämmöinen kokoonpano meinattiin laittaa alkuun.
Elikkä ratastus 12/70 ja erikoisvahvistetut KMC mx crossiketjut.
3.2.2016 22:17
Vaihteita saa ainakin vatkata kovaan tahtiin noilla väleillä.
3.2.2016 22:26
Kyllähän se tuollaisessa syheröisessä rata-ajossa saa tuollaisessa korkealta huilaavassa koneessa melko tiuhat välit olla.
Noi KMC:t on mun mielestä aika rohkea valinta, ne oli ainakin aikanaan sitä syvintä kuraa mitä ketjuihin tuli, venyi ja paukkui kuin hubbabubba. RK:t valitsisin omaan kilpuriin. Käytän niitä kyllä muissakin pyörissä.
3.2.2016 22:42
Olisko mitään ideaa, että teetättää 520 jaolle rissat ja hommaa samanmoiset ketjut, voisi olla vähän pidempi-ikäinen ratkaisu? Nättiä rakentelua kuitenkin.
3.2.2016 23:07
520 jakoisilla ketjuilla+rattailla tulee lisää painoa.
Pelkissä ketjuissa eroa jo ~0,5kg (RK 520MXZ4 / RK 420MXZ -- 100 lenkkiä).
RK 420MXZ ketjut ainakin kestää erittäin hyvin tehokkaammissa mopoissakin.
Positiivista kokemusta löytyy ko. ketjuista kiitettävästi.
4.2.2016 10:35
Hmm. Menikö ketjun valinta persiilleen? Kaupan myyjä ( Mopo sport ) kovasti suositteli kisapyörään. Koitin kommenttien johdosta googlata lisätietoa juuri näistä mx-ketjuista mutta hämmästyin etten löytänyt kyseistä mallia ollenkaan? Isommille ketjuille kyllä mutta 420 en. Kauppallekkin tämä malli oli uusi joten sitä ei ole heidänkään sivustolla vielä. Erikoisvahvistettuna myytiin ja hinta hieman alle 40€
Mutta jos osoittautuvat huonoiksi, nehän vaihtuu sitten välittömästi.
Ratasvälityksistä ei nyt tässä vaiheessa kannata huolestua, nehän todennäköisesti muuttuu useemmin kuin kuskin kalsarit.