Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
2.3.2014 10:05
Motonetin liuotinpesuaine
2.3.2014 11:02
Se maajohto maadoitetaan puolan kiinnityspultin alle, katto että varmasti saa maata
!
2.3.2014 15:03
Malagutisti kirjoitti:Se maajohto maadoitetaan puolan kiinnityspultin alle, katto että varmasti saa maata
!
Mutta siinä on 2 johtoa toinen isompi ja toinen pienempi niin mihinkäs ne maadotetaan? Muistan, että isompi maadotetaan puolan kiinnitykseen, mutta en muista mihin se pienempi.
2.3.2014 16:08
Siinä puolan takana rungossa pitäs olla pultille reikä ja kierteet, siihen ainaki menee tuo missä on monta johtoa samassa.
3.3.2014 23:50
Aivan sama minne maadotat ne kunhan on rungossa kiinni. Muista hioo maali poies siitä pultin alta minne pistät...
10.3.2014 23:09
Iltoja kaikille!
Eli nyt oon saanu laitettua moottorin siihen malliin, että tarvii enää kiksi jännittää. Ja tarttisin siihen kiperästi apuja, koska aina kun oon saanu jotenkin jännitettyä se ei palauta silti.
Joten neuvoja kiitos! Ja Huomenna haen öljyt ja muut pikkuosat mitä tarvitsee ja kokeilen lähiaikoina varmaan startata!
11.3.2014 12:14
[TEIKKU] kirjoitti:Eli aloitetaan siitä, että laitat akselin siihen kytkinkoppaa, ja palautinjousen paikalleen. Sen jälkeen pörität sieltä kytkinkopan ulkopuolelta sitä akselia sen verran vastapäivään, että jousesta menee löysät pois. No sen jälkeen laitat sen paksun rattaan, missä on se väkänen. Laitat sen sellaiseen asentoon siihen akseliin, että se väkänen osoittaa alaspäin. Sitte vain viimeinenkin ratas paikalle, ja koppa kiinni.
Sen jälkeen avaat sen kullanvärisen ruuvin, joka on siinä lohkossa semmonen joku 15mm-19mm kanta. Ja avaat sen reilusti auki. Sen jälkeen laitat käynnistyspolkimen kiinni, ja painat käynnistyspolkimen aivan täysin alas. Sen jälkeen pidät poljinta alhaalla, ja laitat kultasen pultin kiinni. Ja testaat, että palauttaakko käynnistyspoljin.
Tommonen löyty haulla, koita tällä päästä alkuun.
12.3.2014 0:38
Jos ei noilla ohjeilla onnistu niin koita siten että laitat sen paksun rattaan sellain että väkänen osottaa kytkinkruunuun kohti. Ite sain jännitettyä näin. (kiksin asentoa pitää vaihtaa booreissa hieman lopuksi.)
12.3.2014 1:23
Ite oon vuosien saatossa kasannut jokaisen minarellin kiksin niin, että ensin avaan kullanvärisen ruuvin, asetan tiivisteen kytkinlohkoon ja jännitän kiksin jo kytkinkoppa kädessä valmiiksi, sitten vaan kytkinkoppa kiinni lohkoon, kultanen ruuvi pohjaan, lohkoon pari pulttia kiinni ettei irtoa heti kun päästää kiksistä irti. Iisi homma ja aikaa kuluu alle minuutti.
12.3.2014 23:18
Iltoja!
Alkaa mennä hermot ton detsin kanssa
, kun ei meinaa millään startata ei edes hyrähdä voikohan moric olla paskana vai mikä on, kaikki muut pitäisi olla kunnossa, mutta epäilen sähköjä syyksi, koska muistan vanhasta DT:stä että jalan yläpuolella oli joku anturi joka esti käynnistyksen jos jalka oli maassa, ja tuossa nykyisessä on liitin mutta ei anturia joten johtuuko siitä vai onko muuaalla vika, antakaa vinkkejä mistä voisin etsiä mahdollista vikaa?
12.3.2014 23:23
En nyt muista että oliko tuo niin että ei toimi ollenkaan ilman sitä jalan katkaisijaa, koita laittaa siihen liittimeen hyppyjohto? Siihen kyllä kuuluu se jalan katkaisija
. Johtosarja on jääny suoraan ajosta niinkuin nuo muutki hilppeet mitä multa tuli, ne pitäis kyl olla ainaki täysin toimivia. Jokunen moric on tiettävästi menny hajalle, mutta on niillä aina käyntiin lähtenyt. Testaa se moric vielä jollain toisella detsillä?
12.3.2014 23:26
Malagutisti kirjoitti:En nyt muista että oliko tuo niin että ei toimi ollenkaan ilman sitä jalan katkaisijaa, koita laittaa siihen liittimeen hyppyjohto? Siihen kyllä kuuluu se jalan katkaisija
. Johtosarja on jääny suoraan ajosta niinkuin nuo muutki hilppeet mitä multa tuli, ne pitäis kyl olla ainaki täysin toimivia. Jokunen moric on tiettävästi menny hajalle, mutta on niillä aina käyntiin lähtenyt. Testaa se moric vielä jollain toisella detsillä?
Juu täytyykin testata. Voiko mitenkään olla jännitteensäätimestä kun sitä en oo vaihtanu ja tiedä sitten sen toimivuudesta. Ite en noista sähköistä ymmärrä oikeestaan mitään.
12.3.2014 23:28
Ei pitäisi jännitteensäätimen vaikuttaa. Antaako minkäänlaista kipinää? Tosiaan jos kipinää ei tuu ollenkaan niin testaa eka se hyppylanka, en muista laitoinko siihen pakettiin myös sen katkaisijan.
12.3.2014 23:30
Malagutisti kirjoitti:Ei pitäisi jännitteensäätimen vaikuttaa. Antaako minkäänlaista kipinää? Tosiaan jos kipinää ei tuu ollenkaan niin testaa eka se hyppylanka, en muista laitoinko siihen pakettiin myös sen katkaisijan.
Laitoin tulpan sylinterinkantta vasten ja poljin niin siinä näky sininen kipinä, mutta voiko olla jotenkin että lyö heti maihin eikä käynnisty? Vai onko ongelma bensansaannissa?
12.3.2014 23:34
Jos kipinä tulee niin ei pitäisi sähköistä olla kiinni. Kannattaa sitten koittaa toinen tulppa jos ei jaksa antaa kipinää paineen alla. Kastuuko se tulppa yhtään/haiseeko bensa? Laita vähän bensaa tulpanreiästä ja koita sitten polkaista että hörähtääkö silloinkaan!