Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
9.11.2012 18:29
Aahahaha:D Jos joltain löytyy lahjottaa tollanen niin voisin vaikka koittaa vääntääki
10.11.2012 11:16
Mie jo kesällä tuommosta suunnittelin(joku kerkes näköjään ensin), mutta nuo Eslat on aika tosi kalliita. Ei alle 200e löydy mistään
10.11.2012 20:59
Kaksnelikantti kirjoitti:Rumpujarruissahan ei ole mitään vikaa jos ne toimii. Käyttäähän ne autoissakin vielä niitä...
Autoissapa onkin hydrauliset (no käkkäriä kyllä löytyy vielä vaijerillakin), ne on vähän eri maata kuin mopon vaijerilla toimivat alunperinkin alimitoitetut.
10.11.2012 21:10
Sama toiminta periaate niissä on?? Onkos peeveessä vaijerilla takajarru vai tangolla? Ja se on ihan sama vaikka olis vaijerilla, saapi autoa jarrutettua käsijarrullakin samaan tapaan. Eli en näe mitään huonoa puolta vielä tämän kokoisessa vehkeessä.
10.11.2012 21:12
Kyllä tämänkokone vehe pysähtyy vakiojarruilla hyvinki, ainaki itellä
10.11.2012 21:34
Kaksnelikantti kirjoitti:Sama toiminta periaate niissä on?? Onkos peeveessä vaijerilla takajarru vai tangolla? Ja se on ihan sama vaikka olis vaijerilla, saapi autoa jarrutettua käsijarrullakin samaan tapaan. Eli en näe mitään huonoa puolta vielä tämän kokoisessa vehkeessä.
Tangolla...
Tuo "sama toiminta periaate" vähän nauratti. Joo kyllähän siellä jarrukengät on molemmissa, mutta hydraulisessa jarrujärjestelmässä työsylinteri puristaa jarrukenkiä ja siellä on viel jarrutehostin välissä. Ei oikein voi verrata. Vaijeritoimista käsijarruakin kyllä saa aika kovaa rykiä ennenku sillä renkaat lukkoon saa kuivalla asfaltilla...
11.11.2012 1:19
Joo ja ei se mopo mihinkään pysähdy pevun vakiojarruilla.
11.11.2012 1:26
Liittyykö tää video tähä projektii?
http://www.youtube.com/watch?v=cR0hNPvrink&feature=g-all-uSittenki kotarin alakehto tulossa?
11.11.2012 1:48
Miten helevetissä tuo rälläköinti voi olla noin vaikean ja vaarallisen näköistä? Ja miksi ton ekan rälläkän laikka näyttää pyörivän väärään suuntaan..?
Joo-o. Ei helvetti mitä menoa. Leikataan eka, katotaan sitten mitä tuli leikattua.
..Vaikuttaa lupaavalta!
EDIT: Jaa että videossa ei ollukkaan tämä proju kyseessä? En kyllä ihmettelisi silti yhtään jos meno oiskin tollasta.
Viimeksi muokannut SellYourSoul.90 päivämäärä 11.11.2012 13:32, muokattu yhteensä 1 kerran
11.11.2012 2:54
Joo sellyn kanssa samaa mieltä
11.11.2012 3:43
Mun tietääkseni tolla videolla ei oo mitään tekemistä tän projun kanssa...
Tarkotan että ei oo tästä kuvattu tietääkseni
11.11.2012 10:13
Tuo video on kuvattu eri vehkeestä
Mutta rälläkän käyttö 1/5
11.11.2012 12:52
Kiitän ja kumarran.
Viimeksi muokannut eQ123 päivämäärä 11.11.2012 16:34, muokattu yhteensä 1 kerran
11.11.2012 13:47
Ei kukaan ole väittänyt että mopossa pitäisi olla jarrutehostinta. Tarpeeksi jos lähdetään yksinkertaistamaan niin kaikki perinteiset jarrujärjestelmät toimivat samalla periaatteella, eli muuttaen kineettistä energiaa lämpöenergiaksi kitkaa hyödyntäen. Jarrutehoissa on kuitenkin eroja, jopa polkupyöristä löytyy nykyisin levyjarruja niin edestä kuin takaa. Autojen käsijarruja on turha tässä yhteydessä miettiä, ellei kokeile pysäyttämistehoa peruuttaen. Jarrutettaessa painopiste siirtyy edemmäs jolloin takapää kevenee ja pyörät on helppoa saada lukkoon kehnommillakin jarruilla. Kannattaa myös miettiä fysiikan lakeja, kaikille pitäisi olla tuttu liike-energian laskukaava Ek=1/2mv2. Merkitsee käytännössä sitä että jos ajopelin kokonaismassa tuplautuu, tuplautuu myös sen liike-energia. Jos taas nopeus kaksinkertaistuu, liike-energiaa onkin jo nelinkertaisesti. Satasen vauhtia kulkeva mopo omaa melkoisesti liike-energiaa eikä se katoa sormia napsauttamalla, vaan muutetaan jarrujen avulla lämmöksi. Tästä syystä jarrujen ja alustan ominaisuuksia kannattaa miettiä, kun aletaan rakentamaan tappivirimopoja.