Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

11.11.2012 0:17

Siinä selvitettii viat ja vastattiin viellä muittenkin kysymyksiin aukottomasti. Hyvä että tämmösiäkin tekniikan neroja on olemassa, ei tämmönen lukiolais juippi muuten sais koskaan tätä härvelii toimimaan :lol: . Kiitos ja kumarrus taas :) !


Ps.
Siis löytyykös tuolta jostain viellä jonkin sortin kierrosten rajoitin ja mistä ja miten ohitetaan?
+
Ja millä kaavalla voin laskee nuo sopivat välit tuolle? (Paino, huippukierrokset mitä kone ottaa..)?

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

11.11.2012 0:52

Zusuki kirjoitti:Siinä selvitettii viat ja vastattiin viellä muittenkin kysymyksiin aukottomasti. Hyvä että tämmösiäkin tekniikan neroja on olemassa, ei tämmönen lukiolais juippi muuten sais koskaan tätä härvelii toimimaan :lol: . Kiitos ja kumarrus taas :) !


Ps.
Siis löytyykös tuolta jostain viellä jonkin sortin kierrosten rajoitin ja mistä ja miten ohitetaan?
+
Ja millä kaavalla voin laskee nuo sopivat välit tuolle? (Paino, huippukierrokset mitä kone ottaa..)?


Meikäläisellä nyt on tosta kytkimestä ja tollasesta moottorista kokemusta niin mikäjottei vastailemaan..

Tarkoitan siis "governor" nimikettä mitä lontoon kielellä kutsuvat sitä.. Koneen sisällä on keskipakotoiminen härveli joka työntää sitten tankoa joka taas liikuttaa vipiua joka kuristaa kaasua kierrosten noustessa "yli". Tässä parit kuvat kun oon poistellu ne roippeet upouuden motonetin 6,5hp motin sisältä.
Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Tälläinen kaasuvaijeripatentti mulla on käytössä. Tollanen pellinläpikkä parilla ruuvilla ja epoksimaalilla kaasarin kaasuvivussa kiinni, peeveen kaasuvaijerin ysikymppimutka ja pari muuta nippeliä. Pelaa moitteetta.
Kuva

Toivottavasti ei haittaa nää kuvien määrät. Ohjeina ja vinkkeinä ihan annan omalla kohdalla toimivaksi osoittautuneita keinoja.
Jotkut voi miettiä että nää koneet kilkkaa samantien jos kierrostenrajottajan ottaa pois. Mulla ei oo kilkannut tai sanonut mitään vastaan vaikka talvella on suditeltu paikallaan täyttä kurkkua putket punasina! Kunhan on öljyä koneessa, niin tuntuu pelaavan vaikka mikä olis. :seko:

Välityssuhdelaskuri on täällä.
-> http://personal.inet.fi/koti/mikko.hati ... askuri.xls

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

11.11.2012 2:14

Ei haittaa kuvien määrä yhtään, kuvathan kertoo enemmän kun tuhat sanaa :D .
En taida viellä ihan heti lähtee purkamaan konetta, koska en ole mitenkään erityise taitava/nopea näitten laitossa ja pitäs männänvaihto viellä kevariin tehhä + raven asennus jne. ja PV:tä pitäs vähä viritellä

Off-topiccina ihan vaan kysyn, että kumpi se on parempi. Malossi vaiko 80cc p++?
Itelle justiinsa normi malossi ja vitosvaihe tulossa kiinni.
Oon myös miettiny, että tekis pvseen sllase alakauttasen putken niin oisko vinkkejä?

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

11.11.2012 2:25

Zusuki kirjoitti:Ei haittaa kuvien määrä yhtään, kuvathan kertoo enemmän kun tuhat sanaa :D .
En taida viellä ihan heti lähtee purkamaan konetta, koska en ole mitenkään erityise taitava/nopea näitten laitossa ja pitäs männänvaihto viellä kevariin tehhä + raven asennus jne. ja PV:tä pitäs vähä viritellä

Off-topiccina ihan vaan kysyn, että kumpi se on parempi. Malossi vaiko 80cc p++?
Itelle justiinsa normi malossi ja vitosvaihe tulossa kiinni.
Oon myös miettiny, että tekis pvseen sllase alakauttasen putken niin oisko vinkkejä?


Kyllä sen saa pois käytöstä ihan vaan sillä kun ottaa tosta pitkästä vivusta lähtevän tangon/langan pois. Itellä vaan vähän on sellanen että jos sielä on jotain millä ei oo virkaa, se kannattaa poistaa. :P
Eli siis tehdä tuolleen mitä ihan ekassa kuvassa. Tuo pitkä vipu on se mikä liikkuu ja rajottaa kaasua.

Viilattuna plusu, bolttiksena malossi. Peeveessä turhan pieni maavara alakauttaseen.

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

13.11.2012 1:01

Siis onko tuo motti jossakin mopossa ? eikö tää oo samanlainen moottori mitä mikroautoissa käytetään ? 8o

tuollaista sai tettipaikalla purkaa ja kasata. heleppo tuollasta oli laittaa, vaikka kahessa päivässä piti opetella . mitähä kaikkea nyt siihen tuli vaihettua..

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

14.11.2012 16:46

Kyllähän se on pvn runkoon laitettu :) . Mikroautoissa käytetään mm. rotaxin ja raketin koneita mitä tiedän, mutta jossain omavalmisteisesta karting autosta tämmöne voipi löytyy.

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

14.11.2012 19:16

Zusuki kirjoitti:Kyllähän se on pvn runkoon laitettu :) . Mikroautoissa käytetään mm. rotaxin ja raketin koneita mitä tiedän, mutta jossain omavalmisteisesta karting autosta tämmöne voipi löytyy.


Kyllähän noita maamoottoreita on nähty junioriluokan mikroautoissa, tai vaikka Visulahdessa jota kuka tahansa voi ajaa..

Mikäs sen parempi. Miltei huoltovapaa, idioottivarma, hiljainen ja vähäkulutteinen..

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

14.11.2012 21:58

Alunperinhän tämä moottori meillekkin ostettiin "mäkiautoon" :D

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

16.11.2012 0:28

Tais olla hondan 200 cc konneet, juniori + ihan aikuisten autoissaki. huippunopeus huimat 40kmh, mutta tais olla rajotetut :) heleppo tosiaan juu huoltaa.

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

28.11.2012 19:31

Suru-uutisia:

Projekti tulee jäämään tähän ainakin kesään asti, koska tälläkin hetkellä takavanne omassa käyttis pvssä kiinni (ja on muuten kottikärryn renkaalla pitoja :lol: ) ja muut paljon tärkeämmät projektit painavat päälle ja aika ei muutenkaan riitä/kiinnostus.

Joskus hamassa tulevaisuudessa saatamme viellä nähdä tämänkin pyörän tien päällä (kesällä?)