Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Aprilia sx 80cc! Black 'n' Red!! Polini vai Malossi??

3.5.2014 14:46

Eroahan ei käytännössä ole muutakun että todennäiköisesti Malossia saa kierrätellä enemmän, 3hp ero on mitätön. Alakierroksilla yhtä tehokkaita. Varmaan polinin pyttyä ehdottaisin, koska taas projekti venyy jos saksasta tilaillaan. Ja on vielä halvempikin.

Re: Aprilia sx 80cc! Black 'n' Red!! Polini vai Malossi??

3.5.2014 14:48

Polini! Muttatuo pro-race ei ole ehkä otollisin putki koska 15000rpm ja polinista 12500rpm no eipähän ole putki ainakaan kuristamassa. Ja viilallahan tietysti saa pytystä paremman tuolle putkelle, mutta vakio sähköt saattaa antautua:D

Re: Aprilia sx 80cc! Black 'n' Red!! Polini vai Malossi??

3.5.2014 16:27

No onhan tuo Polini nyt parempi kuin Malossi, ainakin tehoalueen puolesta.

Malossilla tehot alakierroksilla, jolloin ne eivät osu yhteen putken tehoalueen kanssa. Polinilla ja Proracella taas ovat edes jotakuinkin samat tehot, mutta jos haluat Polinille parhaan mahdollisen putken, niin myy Prorace ja osta Yasuni R3, meinaan Mopotuningissa eräs herra sellaita kaupittelee.

Re: Aprilia sx 80cc! Black 'n' Red!! Polini vai Malossi??

3.5.2014 21:00

Juu Polinihan tähän sitte tulee. Kellää kokemusta ja tietoa tarviiko kyseiselle sylinterille avartaa lohkoja? Ja putkesta niin alakauttanen hyii :D. Toki sillä sais enemmä tehoja irti, mutta omasta mielestä rumia ja kerran ku kaadut ni iha paskana ...

Re: Aprilia sx 80cc! Black 'n' Red!! Polini vai Malossi??

3.5.2014 21:21

Onhan niitä polinilla omiakin putkia! Mutta ainakiin betaan tuon sylkän kanssa mitoitettu putki makso mopo-osasta 380e tosin gearparts tms saa halvemmalla. Ja tämä siis yläkauttanen. :D

Re: Aprilia sx 80cc! Black 'n' Red!! Polini vai Malossi??

4.5.2014 12:25

Äkkiseltään kun Gearpartsin sivuja selailin niin en löytänyt kun jonku alakauttasen. Dt:seen tosin oli yläkauttanen :roll:. Sitte kysymys, että kauan tota alakertaa tarttis sisäänajaa? Miittiin ei vissiin pääse keulimaan ... :itku:. (miitti 17.5)

Re: Aprilia sx Polini 80cc! Black 'n' Red!! Loppusuoralla.

4.5.2014 13:42

"- Polini on hyvin tunnettu viritysosavalmistaja, joka tekee AM6:seen ja Rabasaan sekä valurautaisia että alumiinisia 50cc/70cc/80cc-sylinterisarjoja (nykyisin tuotanto siirtynyt 80cc). Polinin halvin sylinteri, valurautainen Polini 80cc on saavuttanut suuren suosion halvan hintansa ja suhteellisen korkean tehonsa (Mid-Race, n. 15hp & 12500rpm) ansiosta. Polinin tehokkaampi 80cc-sarja kantaa nimeä Evolution (alumiini, valmistetaan myös 50cc:nä), ja sen voisi luokitella jo High-Endiksi (n. 19hp & 12500rpm). Kaikille Polinin sylintereille suositellaan vaihtamaan alakertaan jytympää kalikkaa, ja lohkot suositellaan avarrettavan." Lainasin tämän virityssylinteri topicista ja en sitten tiedä että mitä tällä suosituksella tarkoitetaan.

Re: Aprilia sx Polini 80cc! Black 'n' Red!! Loppusuoralla.

4.5.2014 14:22

Pytty on tuo alumiininen Evolution. Onko mitään suurta haittaa jos ei avarra lohkoja, sillä niitä en kyllä enään rupea avartamaan :s. Paikallisella sanoivat, että ei tarvitse tälle avartaa, mutta mahtoivatkohan tietää asiasta juuri mitään :roll:.

Re: Aprilia sx Polini 80cc! Black 'n' Red!! Loppusuoralla.

4.5.2014 14:23

Siis sen huomaat sitten kun saat pytingin ja katsot että meneekö se pohjaan asti vai pitääkö lohkoja avartaa

Re: Aprilia sx Polini 80cc! Black 'n' Red!! Loppusuoralla.

4.5.2014 17:30

Parmakitin 110cc taitaapi olla ainoa pytty joka ei helmojen puolesta vakiolohkoon uppoaisi. Avarrusta vaatii yleensä lohkojen huuhtelunlähdöt, jotka ovat Derbin koneissa aivan käsittämättömän pienet vakiona. Pytty varmaan toimii vakiolohkossakin, mutta viilauksella saa kaiken irti.

Hollantilaista mallia avarrukseen:

Re: Aprilia sx Polini 80cc! Black 'n' Red!! Loppusuoralla.

4.5.2014 18:12

Itse en lähtisi pilaamaan lohkoja jollain "avarruksella" Tehoa saattaa tulla 0,1 HP lisää, tuskin yhtään mitään väliä.

Re: Aprilia sx Polini 80cc! Black 'n' Red!! Loppusuoralla.

4.5.2014 18:29

Tuon kommentin perusteella sulla taitaa olla 2-tahtisen virtausopit / kaasunvaihto helvetin hyvin hallussa!

Re: Aprilia sx 80cc! Black 'n' Red!! Polini vai Malossi??

4.5.2014 18:49

Gondel kirjoitti:...3hp ero on mitätön.


Aika mitätön juu. Otetaan esimerkkinä että 15hp koneessa 3hp meinaa 20%.

Selkeesti huippuosaaja kyseessä.

Re: Aprilia sx Polini 80cc! Black 'n' Red!! Loppusuoralla.

4.5.2014 21:10

Sitähän minäkin, että kyllä sylinteri painuu pohjaan asti ilman avarrusta. Saa nähä paljon niitä tehoja jää saamatta ilman avarrusta. Voi olla, että kesän aikana vielä lohkot aukastaan ni sillon vois avartaa. Isukki ei kyllä oikee tykkää :lol:.

Ja kauan alakertaa tulis sisäänajaa?

Re: Aprilia sx Polini 80cc! Black 'n' Red!! Loppusuoralla.

4.5.2014 22:23

Ota vaan suosiolla se kone auki ja avarra ne lohkot ihan rauhassa. Kerran jostain Rabasan koneesta avartelin lohkot jollekin Airsalin 80cc pannulle. Tavaraa sai ottaa pois aika rankalla kädellä, että alkoi olemaan kohdillaan. Eikä ne vieläkään mitenkään erityisen suuriksi siinä avartuneet...

Tommonen vähänkin kireämpi 2t kone on aika kranttu siitä, että kaikki palikat on edes jotakuinkin kohdallaan. Voipi olla ettei hipopytty pääse tehoalueelle lainkaan jos edes yhdessä kohtaa moottoria on riittävä pullonkaula; olipa se sitten liian väljä loppupilli taikka väärin muotoiltu kansi. Liian pienet h-lähdöt voivat varsinkin suuremmilla kierroksilla romahduttaa huuhteluvirtausta niin että tehokäyrä laskee kuin lehmän häntä koneen hengittäessä korkealle vain pakopuolen varassa.

betasane69 kirjoitti:Ja viilallahan tietysti saa pytystä paremman tuolle putkelle, mutta vakio sähköt saattaa antautua:D


Taitaa olla niin, että se antautuva sähköpuoli on synonyymi pilalle viilatulle HC-pytylle. :lol: Lähtökohtasesti nuo uusenskojen pytyt on jo aika hyvin balanssissa, että jos sitä kierrosaluetta pitää nostaa, niin siinä pitäisi sitten samaan syssyyn viilata paon lisäksi huuhtelut ja tehdä kansikin uusiksi.

Sähköt tuskin antautuvat suuntaan taikka toiseen, ellei ole jotain rajoitettua puolaa kierroksia pätkimässä. PV:nkin huippufiksu sytkäpuola kestää ainakin 14 800 rpm ajossa...

Alakertaa kannattaa sisäänajaa parisen kilometriä, uusia kytkinlevyjä ehkä vähän enemmän jos on riskiä luistelulle.